LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verzekeraar UNIGARANT ...Hoe zo garant???
-
Verzekeraar UNIGARANT ...Hoe zo garant???
Verzekeraar UNIGARANT ...Hoe zo garant???
Je brommer of scooter staat aan de weg maar netjes op stuurslot en vast met een goed gekeurd hangslot aan het achter wiel.
Als de brommer of scooter als nog word gestolen keerd Unigarant niet uit en geeft als antwoord dat de brommer of scooter aan een paal vast had moeten zitten.
Kan je het voorstellen???
Moet je eerst een hele straat door zoeken naar een paal.
In Amsterdam of andere grote steden is dat geen probleem maar in een dorp wel
Een lantaarnpaal is geen goede keuze daar staat een scooter zeker niet veilig.
Je brommer of scooter staat aan de weg maar netjes op stuurslot en vast met een goed gekeurd hangslot aan het achter wiel.
Als de brommer of scooter als nog word gestolen keerd Unigarant niet uit en geeft als antwoord dat de brommer of scooter aan een paal vast had moeten zitten.
Kan je het voorstellen???
Moet je eerst een hele straat door zoeken naar een paal.
In Amsterdam of andere grote steden is dat geen probleem maar in een dorp wel
Een lantaarnpaal is geen goede keuze daar staat een scooter zeker niet veilig.
Re: Verzekeraar UNIGARANT ...Hoe zo garant???
En ineens snap ik dit meisje.

Waardeloos verhaal van Unigarant natuurlijk.

Waardeloos verhaal van Unigarant natuurlijk.
-
Hoi EdoK.....
Leuke foto(had je die zelf genomen?) als je het verhaal niet kent...
Maar als je het verhaal wel weet is het wel grappig en leuker maar ook treurig.
Wij Nederlanders zijn soms te eerlijk.
De volgende keer zegt men gewoon bij diefstal dat de brommer zat vast,om maar uitgekeerd te krijgen.
Dat is toch scheef?
Net als die reclame van een andere verzekering maatschappij waar men laat zien dat je soms moet betalen om klant te zijn.
Leuke foto(had je die zelf genomen?) als je het verhaal niet kent...
Maar als je het verhaal wel weet is het wel grappig en leuker maar ook treurig.
Wij Nederlanders zijn soms te eerlijk.
De volgende keer zegt men gewoon bij diefstal dat de brommer zat vast,om maar uitgekeerd te krijgen.
Dat is toch scheef?
Net als die reclame van een andere verzekering maatschappij waar men laat zien dat je soms moet betalen om klant te zijn.
Ik zag de auto bij Geenstijl enige tijd geleden.
Natuurlijk werken verzekeringsmaatschappijen in de hand dat je zelf bijna op de rand van de waarheid moet balanceren om je gelijk te halen.
Ik heb zelf (nog) een autoverzekering bij Unigarant. In de winter binnen 10 dagen 2 keer een koplamp versplintert door steenslag. Rijkswaterstaat geeft natuurlijk niet thuis. Die willen dat je met getuigen komt en/of een foto van de situatie ter plaatse.....op een snelweg! Ik belde met Unigarant wat de mogelijkheden waren en die gaven gelijk aan dat het ten koste zou gaan van de schadevrije jaren, terwijl we minimaal 12 jaar schadevrij rijden.
Unigarant gaat er bij ons ook uit.
Natuurlijk werken verzekeringsmaatschappijen in de hand dat je zelf bijna op de rand van de waarheid moet balanceren om je gelijk te halen.
Ik heb zelf (nog) een autoverzekering bij Unigarant. In de winter binnen 10 dagen 2 keer een koplamp versplintert door steenslag. Rijkswaterstaat geeft natuurlijk niet thuis. Die willen dat je met getuigen komt en/of een foto van de situatie ter plaatse.....op een snelweg! Ik belde met Unigarant wat de mogelijkheden waren en die gaven gelijk aan dat het ten koste zou gaan van de schadevrije jaren, terwijl we minimaal 12 jaar schadevrij rijden.
Unigarant gaat er bij ons ook uit.
-
Ik haal straks mijn nieuwe scooter op en neem gelijk een andere verzekering.
Verandering is niet altijd een verbetering.
Net als het veranderen van energie maatschappij loont het soms wel!!
Verandering is niet altijd een verbetering.
Net als het veranderen van energie maatschappij loont het soms wel!!
ook voor ons geen unigarant meer, ik had een gewone fiets met een fietsverzekering voor een aantal jaar.
Ik heb een fiets met ondersteuning gekocht ivm gezondheid. Ik ben alle premie kwijt en ze wilde ook niet de nieuwe fiets voor dat geld verzekeren.
Tja ik vind het diefstal, het staat in de voorwaarde, maar het is alles behalve service.
Op een verjaardag vertelde ik het en toen zei iemand, als je beetje slim was, had je hem ergens neergezet en als gestolen opgegeven! had je meer geld gehad.
Toen dacht ik, ja ik ben altijd eerlijk en ik heb elke keer mezelf ermee!
Een ander bedrieg de boel en krijg geld toe.
Ik heb een fiets met ondersteuning gekocht ivm gezondheid. Ik ben alle premie kwijt en ze wilde ook niet de nieuwe fiets voor dat geld verzekeren.
Tja ik vind het diefstal, het staat in de voorwaarde, maar het is alles behalve service.
Op een verjaardag vertelde ik het en toen zei iemand, als je beetje slim was, had je hem ergens neergezet en als gestolen opgegeven! had je meer geld gehad.
Toen dacht ik, ja ik ben altijd eerlijk en ik heb elke keer mezelf ermee!
Een ander bedrieg de boel en krijg geld toe.
Als ik jullie was zou ik in iedergeval mijn beklag doen bij de persoon die bemiddeld heeft in deze verzekeringen. Dat kan je tussenpersoon zijn maar ook de verkoper van je fiets of brommer, of de garage waar de auto wegkomt. Ook die mensen zijn dan eigenlijk je tussenpersoon...
Voor de gestolen bromfiets, laat hun vertellen waar ze dit in de voorwaarden hebben staan dat hij geketend dient te zijn aan hek of paal, want volgens mij staat dat nergens. Wel dient er gebruik gemaakt te zijn van een slot conform de voorwaarden, 3 sterren ART gekeurd.
Voor de beschadigde auto, het zal bij weinig maatschappijen uitmaken hoe hoog de schade is, en hoe lang u al niets zou hebben geclaimd. Voorwaarden zijn duidelijk, uw auto w.a. casco verzekerd, kunt u ook schades claimen die niet verhaalbaar zijn op een derde, dit heeft echter wel consequenties voor de b/m positie.
Voor de restitutie op de fietsverzekering, volgens mij moet dit op verzoek wel terug te krijgen zijn. Voor hoeveel jaar had u de polis afgesloten, en hoe lang had deze daarvan al gelopen?
Voor de gestolen bromfiets, laat hun vertellen waar ze dit in de voorwaarden hebben staan dat hij geketend dient te zijn aan hek of paal, want volgens mij staat dat nergens. Wel dient er gebruik gemaakt te zijn van een slot conform de voorwaarden, 3 sterren ART gekeurd.
Voor de beschadigde auto, het zal bij weinig maatschappijen uitmaken hoe hoog de schade is, en hoe lang u al niets zou hebben geclaimd. Voorwaarden zijn duidelijk, uw auto w.a. casco verzekerd, kunt u ook schades claimen die niet verhaalbaar zijn op een derde, dit heeft echter wel consequenties voor de b/m positie.
Voor de restitutie op de fietsverzekering, volgens mij moet dit op verzoek wel terug te krijgen zijn. Voor hoeveel jaar had u de polis afgesloten, en hoe lang had deze daarvan al gelopen?
4 jaar afgesloten en hiervan 1 jaar gebruikt!
ik had het graag overgezet naar mijn fiets nu, maar dat deden ze ook niet.
ik heb hele discussie gehad, ik had gewoon pech... helaas pindakaas.
Dure les, maar een ding heb ik geleerd, unigarant, nooit ga ik er meer mee in zee!
Dure les, maar een ding heb ik geleerd, unigarant, nooit ga ik er meer mee in zee!
Na controle bij Unigarant zie ik dat er geen 4 jaars verzekering bestaat voor de fiets.brenda229 schreef:4 jaar afgesloten en hiervan 1 jaar gebruikt!
Dekking op basis van nieuwwaarde:
Diefstal 3 jr
Diefstal en Beschadiging 3jr of 5 jr
Dekking op basis van afschrijving:
Diefstal 1 jr of 3 jr.
Echter is het bij een fietsverzekering zo dat het niet verplicht is om een fiets te verzekeren maar als je de polis afsluit betaal je een keer premie voor de fiets gebaseerd op het merk, catalogusprijs,bouwjaar, Soort fiets,uw woonplaats, diefstalchip (aanwezig/ of niet aanwezig). Zodra u een andere fiets neemt moet hiervoor ook een nieuwe verzekering worden afgesloten, omdat het een nieuw object betreft. Daarbij hoort ook een nieuwe eenmalige premie.
Bij unigarant is het wel zo als u de nieuwe fiets bij unigarant verzekerd en dan de oude polis beëindigd dan vind er op de oude polis premie restitutie plaats. dus krijgt u een bedrag terug.
deze info heb ik gewonnen door contact op te nemen met unigarant, en de site www.unigarant.nl