Ik ben onlangs bij de Rabobank Haaglanden langs geweest voor een Hypotheek update.
Daar is mij verteld dat ik beter kon overstappan naar banksparen.
Dit heb ik kosteloos kunnen doen. En lijkt mij nu wel de juiste oplossing.
Ik moest alleen nog even een ORV afsluiten. Ik macht zelf bepalen waar daar was ik vrij in.
Ik was daar al niet blij mee, omdat ik Risico verzekeringen meeste onnodig vindt.
En deze in het bijzonder omdat deze ook nog een veel kosten met zich mee brengt. In de vorm van maandelijkse provisie
Sluit ik een overlijdensrisico verzekering bij TAF af omdat deze zeer goed koop was.
Zegt de Rabobank Haaglanden ineens dat ze deze polis niet accepteren.
En dat ik wel een bij hun veel te dure Interpolis collega’s een kan afsluiten.
Wat is dit nou voor een afspraak komen er opeens addertjes onder het gras vandaan.
Zijn er meer mensen met dit probleem, en wat hebben jullie gedaan.
Ik weiger simpelweg elders een verzekering af te sluiten.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rabobank Haaglanden banksparen
Re: Rabobank Haaglanden banksparen
Even een vraagje: wat voor hypotheek heeft u nu (wel of geen NHG?) en is er al een verzekeringsproduct aan die hypotheek gekoppeld en dus verpand aan de bank?
De verzekeringen van TAF zijn inderdaad zeer goedkoop. Daar is ook een reden voor: ze keren haast nooit uit. Als je sterft als gevolg van een ongeluk, ziekte, kwaal of wat voor gebrek dan ook, dan keren ze niet uit. TAF is er toe in staat om keihard te zeggen dat je vanaf je geboorte al hartklachten, kanker of andere levensbedreigende ziekte had en dus zij niet hoeven uit te keren.
Je moet al moeite doen om ze er van te overtuigen dat je overleden bent!
Je moet al moeite doen om ze er van te overtuigen dat je overleden bent!
-
verzekering van TAF is niks mis mee, maar sluiten wel veel uit. Als je de voorwaarden van tevoren leest en de uitsluitingen zijn voor jouw acceptabel heb je een goedkoop product.
TAF is gevestigd in Liechtenstein en de Liechtensteinse verzekeringskamer heeft TAF een tijd lang verboden nieuwe verzekeringen af te sluiten. Dit verbod is echter weer opgeheven. Wellicht dat daarom Rabo die polis niet wil accepteren?
Ik vind het echter kul. In de huidige financiele malaise en de crisis die daaraan voorafging is echt wel duidelijk geworden dat het hele systeem lek is en wankelt. De zogenoemde gevestigde namen zijn ook overeind gehouden door de belastingbetaler dan wel de moeder. Wist u dat de moeder organisatie van Interpolis door Rabo ook voor vele miljarden is gesponserd, anders was die bewierrookte interpolis misschien ook omgevallen?
Vraag aan de Rabo waarom ze de polis weigeren op schrift en met redenen omkleed.
TAF is gevestigd in Liechtenstein en de Liechtensteinse verzekeringskamer heeft TAF een tijd lang verboden nieuwe verzekeringen af te sluiten. Dit verbod is echter weer opgeheven. Wellicht dat daarom Rabo die polis niet wil accepteren?
Ik vind het echter kul. In de huidige financiele malaise en de crisis die daaraan voorafging is echt wel duidelijk geworden dat het hele systeem lek is en wankelt. De zogenoemde gevestigde namen zijn ook overeind gehouden door de belastingbetaler dan wel de moeder. Wist u dat de moeder organisatie van Interpolis door Rabo ook voor vele miljarden is gesponserd, anders was die bewierrookte interpolis misschien ook omgevallen?
Vraag aan de Rabo waarom ze de polis weigeren op schrift en met redenen omkleed.
@FiscaalJurist
Ja ik was er wel van bewust dat er ooit iets mis was met TAF.
Dat was met Fortis ook, ABNAMRO.
Maar goed de regels van AFM heeft niet aangegeven dat deze partij niet te vertrouwen is. En vrboden om in Nedferland nog verzekeringen te slijten.
mij is het alleen te doen om een zo goedkoop mogelijk product te vinden.
ik heb bij de tussne persoon voor elkaar gekregen om een lager premie dan normaal het geval is te regelen. Ik betaal dus alleen premie en een klein beetje provisie. aan de provisie is wat gesleutelt.
Ik vindt het n.l belachelijk dat ik maandelijks iets moet belaten waar geen werk voor gedaan hoeft te worden.
Ik heb de Rabo al laten weten er gewoon niet mee accoord te gaan.
En gevraagd naar de reden van weigering.
Als ik vrij ben een verzekering uit te kiezen. Moeten ze vooraf vermelden welke zijn uitgesloten. Dat is niet gebeurt, dus is het voor mij helder.
Ja ik was er wel van bewust dat er ooit iets mis was met TAF.
Dat was met Fortis ook, ABNAMRO.
Maar goed de regels van AFM heeft niet aangegeven dat deze partij niet te vertrouwen is. En vrboden om in Nedferland nog verzekeringen te slijten.
mij is het alleen te doen om een zo goedkoop mogelijk product te vinden.
ik heb bij de tussne persoon voor elkaar gekregen om een lager premie dan normaal het geval is te regelen. Ik betaal dus alleen premie en een klein beetje provisie. aan de provisie is wat gesleutelt.
Ik vindt het n.l belachelijk dat ik maandelijks iets moet belaten waar geen werk voor gedaan hoeft te worden.
Ik heb de Rabo al laten weten er gewoon niet mee accoord te gaan.
En gevraagd naar de reden van weigering.
Als ik vrij ben een verzekering uit te kiezen. Moeten ze vooraf vermelden welke zijn uitgesloten. Dat is niet gebeurt, dus is het voor mij helder.
Er zijn meer partijen die TAF producten als onderpand weigeren.
Niet getreurd, Dazure en Reaal zijn niet zoveel duurder.
Wel leuk te lezen, dat de Rabo banksparen adviseert, is het enige, naast aflosvrij, wat ze nog hebben.
Was dat advies voor of na hun boete?
http://www.afm.nl/nl/professionals/afm- ... obank.aspx
Niet getreurd, Dazure en Reaal zijn niet zoveel duurder.
Wel leuk te lezen, dat de Rabo banksparen adviseert, is het enige, naast aflosvrij, wat ze nog hebben.
Was dat advies voor of na hun boete?
http://www.afm.nl/nl/professionals/afm- ... obank.aspx
Nou het gaat hier dan vooral om TAF Quantum Leven.
In mijn geval gaat het om TAF ACE Europe life. Dat is niet hetzelfde.
Inmiddels is de Rabo bijna door de knieen gegaan. Na mijn dreigement alles te annuleren, en dan maar weer terug te gaan naar mijn veel te dure interpolis Opmaat hypotheek.
Bij Reaal kan ik ook terecht alleen ben ik nu 10% goedkoper. En over 25 jaar is dat best veel. nu betaal ik geen bemiddelings kosten die toch al gauw 800 euro zijn
Bij Reaal zit provisie en bemiddeling in de premie verwerkt.
nu betaal ik alleen 1,48 pm provisie. daar kwam ik niet onderuit.
Nergens is er een verzekering te vinden die voor 26.73 incl provisie een ton kan verzekeren op twee levens. probeer dit zelf maar!.
De Rabo heeft de Opmaathypotheek waar een zeer dure Interpolis verzekering met 25 euro pm aan administratie kosten verruilt voor banksparen. Aan banksparen(spaar variant) zijn geen kosten verbonden. Dus voordeel voor de klant. je spaart gewoon in 25 jaar een bepaald bedrag bijelkaar. Voorheen gebeurde dit bij interpolis. Die trokken een bedrag van mijn rekening waarmee zij ginnen beleggen een deell daar van werdt voor het beleggen gebruikt en 25 euro pm voor administratie kosten. Wat ik daar voor kreeg was mij niet duidelijk.
In mijn geval gaat het om TAF ACE Europe life. Dat is niet hetzelfde.
Inmiddels is de Rabo bijna door de knieen gegaan. Na mijn dreigement alles te annuleren, en dan maar weer terug te gaan naar mijn veel te dure interpolis Opmaat hypotheek.
Bij Reaal kan ik ook terecht alleen ben ik nu 10% goedkoper. En over 25 jaar is dat best veel. nu betaal ik geen bemiddelings kosten die toch al gauw 800 euro zijn
Bij Reaal zit provisie en bemiddeling in de premie verwerkt.
nu betaal ik alleen 1,48 pm provisie. daar kwam ik niet onderuit.
Nergens is er een verzekering te vinden die voor 26.73 incl provisie een ton kan verzekeren op twee levens. probeer dit zelf maar!.
De Rabo heeft de Opmaathypotheek waar een zeer dure Interpolis verzekering met 25 euro pm aan administratie kosten verruilt voor banksparen. Aan banksparen(spaar variant) zijn geen kosten verbonden. Dus voordeel voor de klant. je spaart gewoon in 25 jaar een bepaald bedrag bijelkaar. Voorheen gebeurde dit bij interpolis. Die trokken een bedrag van mijn rekening waarmee zij ginnen beleggen een deell daar van werdt voor het beleggen gebruikt en 25 euro pm voor administratie kosten. Wat ik daar voor kreeg was mij niet duidelijk.
ktje2 schreef: Wel leuk te lezen, dat de Rabo banksparen adviseert, is het enige, naast aflosvrij, wat ze nog hebben.
ik weet niet of wij het over dezelfde Rabobank hebben.
Maar die van mij heeft
o.a
Annuïteitenhypotheek
Aflossingsvrije hypotheek
Spaar- en beleggingshypotheek
Lineaire Hypotheek
Generatiehypotheek