| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkeerd geinformeerd bij afsluiten mobiel telefoonabonnemen
Verkeerd geinformeerd bij afsluiten mobiel telefoonabonnemen
Ik heb een week geleden een mobiel telefoonabonnement (incl. telefoon) aangeschaft. Het betreft een 2-jarig MTV mobile abonnement. Voor het aangaan van het abonnement heb ik expliciet gevraagd of het mogelijk is online het beltegoed in te zien. Dit was mogelijk volgens de verkoper. Nu blijkt dit niet mogelijk (geeft dezelfde verkoper ook toe, na me overigens eerst weer een paar keer verkeerd geinformeerd te hebben en na gebeld te hebben met hun eigen klantenservice). Hij geeft aan dat ze technische problemen hebben en dat het nog een paar maanden kan duren voor het mogelijk wordt.
Is het mogelijk om het contract te laten ontbinden? Ik wil geen abonnement waarbij ik niet gratis in kan zien hoeveel belminuten ik nog tegoed heb. Dat is ook de reden dat ik expliciet naar deze feature heb gevraagd voor het aangaan van het contract.
Bedankt alvast voor antwoorden.
Is het mogelijk om het contract te laten ontbinden? Ik wil geen abonnement waarbij ik niet gratis in kan zien hoeveel belminuten ik nog tegoed heb. Dat is ook de reden dat ik expliciet naar deze feature heb gevraagd voor het aangaan van het contract.
Bedankt alvast voor antwoorden.
-
Tis weer bijzonder
Re: Verkeerd geinformeerd bij afsluiten mobiel telefoonabonnemen
Nee,want dat is een service van een provider. Dit heeft niets te maken met het bewust dan wel onbewust verkeerde informatie verschaffen.
Die link vind ik niet toepasselijk op de vraag.Tis weer bijzonder schreef:http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... nd_product
-
Tis weer bijzonder
En waarom niet?
Voor de duidelijkheid in deze discussie plaats ik hier het gehele document.
Voor de duidelijkheid in deze discussie plaats ik hier het gehele document.
Koopt u een product? Dan moet de verkoper het product leveren, zoals dat met u is afgesproken. Die afspraken kunt u mondeling maken, maar meestal staan ze op papier in de koopovereenkomst. Wat u van het product mag verwachten, hangt ook af van bijvoorbeeld de prijs, wat de verkoper gezegd heeft en wat er bijvoorbeeld op de verpakking staat.
Wanneer voldoet een product niet aan de overeenkomst?
Een product voldoet niet aan de overeenkomst als u het niet normaal kunt gebruiken. Of als het andere eigenschappen heeft dan die u met de verkoper hebt afgesproken. Bijvoorbeeld een andere kleur. Dan noemen we het product afwijkend.
Voorbeeld
U hebt een rode bank besteld bij een meubelzaak. De bank wordt na een aantal weken bij u thuis geleverd. De afgeleverde bank is blauw.
Wat zijn mijn rechten als ik te maken heb met een afwijkend product?
Voldoet uw product niet aan de overeenkomst? Dan hebt u recht op een product dat hier wel aan voldoet. De verkoper moet het probleem gratis en binnen een redelijke tijd oplossen. U moet hier ook niet te veel last van hebben.
Lost de verkoper het probleem niet gratis en binnen een redelijke tijd op? Dan kunt u de overeenkomst ontbinden. De overeenkomst wordt dan ongedaan gemaakt. U hebt er dan recht op dat u uw geld terug krijgt. De verkoper heeft er dan recht op om het product terug te krijgen.
Wat kan ik doen als ik te maken heb met een afwijkend product?
Bespreek uw klacht eerst met de verkoper. Probeer samen een oplossing te vinden. Lukt dit niet? Dan kunt u het volgende doen.
Schrijf een klachtbrief
Schrijf de verkoper een brief met daarin uw klacht. U kunt de brief aangetekend versturen. Dan hebt u een bewijs dat de brief is gestuurd. Zet in deze brief de volgende informatie:
* dat u een oplossing voor een bepaalde datum wilt. Let op: de tijd die u de verkoper geeft moet redelijk zijn.
* dat u de rekening nog niet (helemaal) betaalt totdat de verkoper een oplossing heeft geboden. Dit kan natuurlijk alleen als u nog niet het hele bedrag betaald hebt.
* wat u gaat doen als de verkoper geen goede oplossing biedt, zoals: dat u de koopovereenkomst ontbindt, en u uw geld terug wilt.
Vervolgstappen
Komt u er samen niet uit? Dan kunt u deze vervolgstappen nemen:
Naar de Geschillencommissie
Leg uw klacht voor aan De Geschillencommissie. Dat kan alleen als de verkoper is aangesloten bij een brancheorganisatie die toegang geeft tot De Geschillencommissie. Of als de verkoper rechtstreeks is ingeschreven bij De Geschillencommissie. Kijk voor meer informatie op de website van De Geschillencommissie.
* Website van De Geschillencommissie
Naar de rechter
Kunt of wilt u niet naar De Geschillencommissie? Bekijk dan of het zin heeft om naar de rechter te gaan. Hebt u een rechtsbijstandverzekering? Schakel die dan eerst in.
Helaas is het niet mogelijk om op basis van deze dienst het contract te ontbinden. Zoals reeds eerder aangegeven betreft het hier een gratis dienst die de provider levert. Bij het aangaan van het abonnement wordt van jou verwacht dat je het juist aantal belminuten aanschaft zodat je redelijk binnen of net buiten de bundel valt. De verantwoordelijkheid wordt dus ook bij jou gelegd. Een andere simpele methode om jezelf een beetje in de gaten te houden is de minutenteller op de GSM constant na elke maand op 0 te zetten. Zo kun je ook de gebelde minuten controleren bij de provider. Overigens zal op de factuur van MTV Mobile wel elke maand apart worden vermeld hoeveel minuten je nog over hebt en welke dus meegaan naar de volgende maand mocht dit van toepassing zijn.
Dat je je misleid voelt in de winkel kan ik mij goed voorstellen, maar helaas is dit geen reden tot ontbinding van het contract.
Dat je je misleid voelt in de winkel kan ik mij goed voorstellen, maar helaas is dit geen reden tot ontbinding van het contract.
Dat is helemaal niet waar joh. Dit is geen verplichting, waar haal je die wijsheid vandaan?lowizi schreef:Hallo hier een andere gedupeerde van MTV Mobile.
Ik heb exact hetzelfde probleem.
MTV Mobile geeft zelfs toe dat zij het wettelijk verplicht zijn, maar dat zij hun zaken nog niet op orde hebben.
Ik ga hier zeker werk van maken, want dit accepteer ik niet.
Je wordt op kosten gejaagd of je verliest belminuten doordat MTV Mobile niet transparant is over de door hun te leveren dienst.
Dat ze het wettelijk verplicht zijn om een gratis service aan te bieden? Ik ben benieuwd waar je die wijsheid vandaan haalt.lowizi schreef:MTV Mobile geeft zelfs toe dat zij het wettelijk verplicht zijn, maar dat zij hun zaken nog niet op orde hebben.
Ik wens je veel succes, maar ik denk dat je je tijd beter in nuttigere zaken kan steken. Ik word altijd zo moe van mensen die te pas en te onpas roepen "Ik ga hier zeker werk van maken"..lowizi schreef:Ik ga hier zeker werk van maken, want dit accepteer ik niet.
Huh? Wat hebben extra kosten of het verlies van belminuten hier in godsnaam mee te maken? Waar haal je dat nou weer vandaan?lowizi schreef:Je wordt op kosten gejaagd of je verliest belminuten doordat MTV Mobile niet transparant is over de door hun te leveren dienst.
beste rob, je moet een brief schrijven naar klantenreacties oid. met je verhaal. Je legt daarin uit wat er aan de hand is. Desnoods vraag je de voice log van het verkoop gesprek met de callcenter medewerker op. Dan kun je (laten) horen wat er gezegd is. Niet opgeven in elk geval.Bel anders naar een rechtswinkel die geven je goed advies over wat je in je brief moet schrijven. Klantenservice heb je niets aan, die doen he-le-maal niks voor je.
Mijn zoon had ook zoiets met KPN.Een onterrechte rekening van 1183 euro nog wat. Ook vanwege verkeerde informatie door een medewerker. Iedereen zei je moet toch betalen maar 3 brieven later (va 23 aug. tot gisteren) is hem dat bedrag kwijtgescholden en gaven ze toe dat het niet helemaal klopte.Dusss gewoon doorzetten en beleefd doch dringend verzoeken om.... Succes!
Mijn zoon had ook zoiets met KPN.Een onterrechte rekening van 1183 euro nog wat. Ook vanwege verkeerde informatie door een medewerker. Iedereen zei je moet toch betalen maar 3 brieven later (va 23 aug. tot gisteren) is hem dat bedrag kwijtgescholden en gaven ze toe dat het niet helemaal klopte.Dusss gewoon doorzetten en beleefd doch dringend verzoeken om.... Succes!
Ik vind om eerlijk te zijn 1183 euro toch een iets ander verhaal dan een gratis service..geewie59 schreef:beste rob, je moet een brief schrijven naar klantenreacties oid. met je verhaal. Je legt daarin uit wat er aan de hand is. Desnoods vraag je de voice log van het verkoop gesprek met de callcenter medewerker op. Dan kun je (laten) horen wat er gezegd is. Niet opgeven in elk geval.Bel anders naar een rechtswinkel die geven je goed advies over wat je in je brief moet schrijven. Klantenservice heb je niets aan, die doen he-le-maal niks voor je.
Als het goed is wordt het abonnement vandaag of morgen omgezet naar een hi-abonnement. Volgens de verkoper kan dat tot maximaal 45 dagen na aangaan van het MTV Mobile abonnement. Hopelijk gebeurt dit verder allemaal vlekkeloos, anders post ik hier wel weer.
Dus ook voor de andere user met hetzelfde probleem: probeer het om te zetten naar een hi-abonnement. Dat doen ze hopelijk wat makkelijker, want het contract opzeggen gaat veel gedoe, tijd en energie kosten...
Dus ook voor de andere user met hetzelfde probleem: probeer het om te zetten naar een hi-abonnement. Dat doen ze hopelijk wat makkelijker, want het contract opzeggen gaat veel gedoe, tijd en energie kosten...
ik wil gewoon even zeggen dat ik ook totaal iets anders heb gekregen dan voor het inspreken van het bandje .dan spreekt hij het bandje in en als je wat trager bent dan hang je er zo aan . dit is van vodafoon ,, maar geleverd door trader . ben ik ook pas achter gekomen na het in ontvangst te hebben genomen . bij vodafoon willen ze me nog wel helpen als ik er met trader niet uitkom ?? nu heb ik al zeker acht uur geprobeert om in contact te komen . een medewerkster die ik bij naam heb zei dit dat ik er niet uit zou komen ik het moest melden aan haar . maar telkens word er vanuit vodafoon verbroken of komt niet overeen , wat je ook maar kunt bedenken . die telefoon licht ook gewoon op de kast en zou hem ook niet meer gebruiken . had ik al eerder gemeld . eigenlijk heb ik hem ook niet gebruikt hij voldoet immers niet . wel zegt ze je had tog zeven wettelijke dagen . bij mij is de ontvangst datum tog niet de aansluitingsdatum . en zo pakken ze er nog veel . op een ander forum met 165000 leden heb ik ook alles maar meer met details gezet . ik probeer nog steeds een andere telefoon te krijgen maar als het over die vraag gaat is het "stop" door trader werdt ik ook zeer kinderachtig behandeld . ik had immers een goede telefoon maar na aandringen en een goed voorstel , U ziet het rezultaat . verder heeft die mevr. van vodafoon me tog netjes behandeld . de rest is zeer doordacht . sorry dit is allemaal nog heel netjes .
MTV mobile begin e rniet aan
geen inzicht in je verbruik, sturen rekeningen waarvan je denkt hoe kom ik eraan
Geen gebruikersaccount waar je niet op kan kortom niet aan beginnen ik moet nog 20 maanden dan weer gauw naar vodaphone
-
HTCHenk007