LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dankzij KPN-Hi voor 1200 (!?!) euro de boot in..

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
pspijkers
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2010 13:15

Dankzij KPN-Hi voor 1200 (!?!) euro de boot in..

Ongelezen bericht door pspijkers »

Ik had een nieuwe iphone via t-mobile genomen en de oude gaf ik door aan mijn vrouw. Mijn vrouw had op dat moment een hi simonly abbo en wilde graag ook kunnen internetten. Bij hi kan dat, maar dan moet je een bel & sms abbo afsluiten. Zo gezegd, zo gedaan.

Vandaag check ik mijn bankrekening, heeft Hi 113,97 euro afgeschreven.
Ik denk, dat kan noooooit. Ik wil de rekening online checken maar hun site is (zoals altijd) niet bruikbaar. De helpdesk dus maar gebeld.

Meneer van de helpdesk zegt doodleuk "U heeft een bel&sms 75 abonnement, dat kost al 75 euro per maand" en daar zouden nog wat data kosten bij komen en dan was het samen 113,97...

Dit abbonement was bedoeld om goedkoop de oude iphone van mij te kunnen gebruiken. Deze kosten is 3 keer wat t-mobile rekent voor een abonement MET een nieuwe iphone 4!!!! U begrijpt dat dit NIET het abbonement is dat wij hebben gekozen toen we overstapten van sim only naar abonnement.

Als ik dit vertel aan de helpdesk medewerker (ene Arjan) begint deze te lachen (heel irritant) en zegt "went u er maar aan, want de komende 11 maanden wordt het toch echt dit bedrag per maand betalen. Uw zichtperiode van 8 dagen is namelijk verstreken. Had u de bevestiging maar beter moeten lezen"

Bevestiging?? Ik heb nooit eenbevestiging gehad? Ik zeg dit en hij zegt "jawel, die is op 21 oktober naar u toe gemaild."
Ik vraag hem naar welk mailadres (ik heb er een paar) zodat ik kan zoeken.
zijn antwoord "Wij hebben geen mailadres van u meneer"
"hoe kunt u mij dan een bevestiging mailen?"
Zijn antwoord "Ja, dat is niet ons probleem he"

Na nog wat heen en weer vijven en zessen blijkt dat ik voor hetkomende jaar vast zit aan een abonnement van 75 euro + 9,95 voor data + extra kosten en dat het NIET mogelijk is dit omlaag te zetten. Zij houden vol dat wij het verkeerd hebben aangevinkt, ik heb het idee dat ze het verkeerd hebben verwerkt, maar ik kan niks controleren omdat ik NOOIT een bevestiging heb gehad..

Kan ik hier niet iets tegen doen? Dit lijken wel maffia praktijken, als ze je eenmaal in hun kladden hebben, laten ze je NOOIT meer gaan.

Hoe dan ook gaat me dit meer dan 900 euro kosten. Een bedrag waarvoor ik een splinternieuwe iphone 4 had kunnen kopen en nog geld over had gehad voor weekendje ontspannen in een kuuroord in limburg..

Bedankt Hi, voor jullie ontzettende prut service!!!!!
Laatst gewijzigd door pspijkers op 25 nov 2010 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Dankzij KPN-Hi voor 1200 (!?!) euro de boot in..

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Ook op een sim only abonnement van Hi kan gewoon een internet bundel gezet worden.
Dus snap sowieso niet waarom ze u naar een Bel en Sms abonnement hebben gezet.

En het is inderdaad een beetje onduidelijk geformuleerd .
Bij een Simonly 75 wil het zeggen dat u 75 minuten heeft.
Bij een Hi 75 wil het zeggen dat u 75 euro betaald.

Welk abonnement had u gedacht besteld te hebben?

themanwhoknewtoomuch
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 nov 2010 18:31

Re: Dankzij KPN-Hi voor 1200 (!?!) euro de boot in..

Ongelezen bericht door themanwhoknewtoomuch »

Kijk hier eens > http://kassa.vara.nl/discussies/discuss ... taverkeer/

Iemand van de hi webcare actief. Misschien dat zij u wel kunnen helpen. Ik heb ervaring met die telefonische klantenservice en dat is inderdaad hel!

Ik moet KPN 500 euro betalen voor 13 dagen internet buiten bundel... en de kpn klantenservice lacht je uit!

Hopelijk kan Lotte wat doen voor!

succes

Francis35
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:03

Re: Dankzij KPN-Hi voor 1200 (!?!) euro de boot in..

Ongelezen bericht door Francis35 »

pspijkers schreef:Ik had een nieuwe iphone via t-mobile genomen en de oude gaf ik door aan mijn vrouw. Mijn vrouw had op dat moment een hi simonly abbo en wilde graag ook kunnen internetten. Bij hi kan dat, maar dan moet je een bel & sms abbo afsluiten. Zo gezegd, zo gedaan.

Vandaag check ik mijn bankrekening, heeft Hi 113,97 euro afgeschreven.
Ik denk, dat kan noooooit. Ik wil de rekening online checken maar hun site is (zoals altijd) niet bruikbaar. De helpdesk dus maar gebeld.

Meneer van de helpdesk zegt doodleuk "U heeft een bel&sms 75 abonnement, dat kost al 75 euro per maand" en daar zouden nog wat data kosten bij komen en dan was het samen 113,97...

Dit abbonement was bedoeld om goedkoop de oude iphone van mij te kunnen gebruiken. Deze kosten is 3 keer wat t-mobile rekent voor een abonement MET een nieuwe iphone 4!!!! U begrijpt dat dit NIET het abbonement is dat wij hebben gekozen toen we overstapten van sim only naar abonnement.

Als ik dit vertel aan de helpdesk medewerker (ene Arjan) begint deze te lachen (heel irritant) en zegt "went u er maar aan, want de komende 11 maanden wordt het toch echt dit bedrag per maand betalen. Uw zichtperiode van 8 dagen is namelijk verstreken. Had u de bevestiging maar beter moeten lezen"

Bevestiging?? Ik heb nooit eenbevestiging gehad? Ik zeg dit en hij zegt "jawel, die is op 21 oktober naar u toe gemaild."
Ik vraag hem naar welk mailadres (ik heb er een paar) zodat ik kan zoeken.
zijn antwoord "Wij hebben geen mailadres van u meneer"
"hoe kunt u mij dan een bevestiging mailen?"
Zijn antwoord "Ja, dat is niet ons probleem he"

Na nog wat heen en weer vijven en zessen blijkt dat ik voor hetkomende jaar vast zit aan een abonnement van 75 euro + 9,95 voor data + extra kosten en dat het NIET mogelijk is dit omlaag te zetten. Zij houden vol dat wij het verkeerd hebben aangevinkt, ik heb het idee dat ze het verkeerd hebben verwerkt, maar ik kan niks controleren omdat ik NOOIT een bevestiging heb gehad..

Kan ik hier niet iets tegen doen? Dit lijken wel maffia praktijken, als ze je eenmaal in hun kladden hebben, laten ze je NOOIT meer gaan.

Hoe dan ook gaat me dit meer dan 900 euro kosten. Een bedrag waarvoor ik een splinternieuwe iphone 4 had kunnen kopen en nog geld over had gehad voor weekendje ontspannen in een kuuroord in limburg..

Bedankt Hi, voor jullie ontzettende prut service!!!!!
Zoals ik het lees heeft u inderdaad een abo afgesloten voor 75 euro per maand; de Hi 75. Je kan er een onbeperkt online abo bijnemen van 9,95 pm, dit is onbeperkt online, maar let wel op dat een hoop diensten (je navigatie; roming e.d.) vaak niet gratis zijn. Ik heb zelf een HTC met dit abonnement en gebruik deze dingen niet, omdat ze buiten je online-bundel kunnen vallen. Ik ben inmiddels al voor de 3e 2 jaars-termijn klant bij Hi en ik vind dat veel aanbieders nog steeds een voorbeeld kunnen nemen aan HI/KPN. Ik heb altijd bereik, wordt altijd vriendelijk te woord gestaan, had een keer problemen met mijn rekening en dat werd heel coulant opgelost, als ik te vaak via normale sites surf (ipv via de speciale mobiele sites) krijg ik netjes een melding dat ik rekening moet houden met de fair use policy die ze hebbe. En ja ook gebeurt het wel eens dat mijn verbinding het niet doet, maar over het algemeen genomen ben ik supertevreden over Hi, al 5 jaar lang. Soms tref je het gewoon niet en jammer genoeg zijn daar dan soms vervelende gevolgen van. Heel veel succes hiermee en ik weet bijna wel zeker dat HI/KPN met een goede oplossing komt (en nee ik ben geen medewerker van HI, gewoon een trouwe vaste klant :-))

pspijkers
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2010 13:15

Re: Dankzij KPN-Hi voor 1200 (!?!) euro de boot in..

Ongelezen bericht door pspijkers »

mijn vrouw heeft het abonnement genomen voor 6,95 met de aanvulling voor internet van 9,95. Waarom, en hoe het kan, dat Kpn dat anders registreert is mij worst.

Waar ik van baal is dat KPN mij als klant de schuld geeft voor die registratie fout terwijl ik inmiddels heb vernomen, ven een helpdeskmedewerker, dat meer mensen het zelfde probleem hebben.

Andere klanten kunnen geholpen worden aan de telefoon, maar omdat ik al geregistreerd sta met mijn klacht van voordat zij wisten dat er een fout in hun systeem stond kunnen ze niks voor mij doen. Sorry?????

Ik hoor het toch echt goed!?! Omdat ik mijn probleem heb aangemeld VOOR dat zij wisten waar het aan lag, heb IK pech? Ik snap hier HE-LE-MAAL niks meer van. KPN houdt vol dat wij een bevestiging zouden moeten hebben gehad en dat de 8 dagen termijn is verstreken, terwijl ze WETEN dat het systeem in periode dat wij het abbo hebben afgesloten niet goed heeft gewerkt...

Van een verwacht abonnement van nog geen 15 euro inc / maand naar 113,97/maand vinden zij "een redelijke abonements wijziging waar zij geen reden voor zien om aan te twijfelen"

Stugge houding aan de helpdesk blijft "eigenschuld, schrijft u maar een brief"
terwijl er toch ECHT bekend is dat het niet aan mij ligt en andere klanten hun geld terug krijgen en het juiste abonnement krijgen mag ik tot oktober 2011 113,97 / maand betalen.

Dat is RUIM 98 euro / maand teveel. Kpn HI jat nu dus even RUIM 1200 EURO uit mijn beurs..

MAFFIA praktijken is dan nog zacht uitgedrukt. Ik voel me gewoon geskimmed....

Gesloten