LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi - Telefoon opsturen via Hi shop

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Anteros

Hi - Telefoon opsturen via Hi shop

Ongelezen bericht door Anteros »

Hallo,

Sinds een aantal dagen is mijn telefoon niet meer in staat om op internet te gaan. Ook de navigatie mijn telefoon doet het niet meer.

Naar aanleiding van deze klachten heb ik gebeld met de klantenservice van Hi waarna ik de instellingen zowel automatisch als handmatig heb ingesteld. Nadat ik dit gedaan had, werken de verbindingen nog steeds niet en hebben ze de Technische Dienst gevraagd om het door te laten meten.

De TD kwam met de conclusie dat ik mijn telefoon naar hun toe moest sturen om te kijken wat er aan de hand was. Mij lijkt het zo dat dit via de Hi shop het snelste en gemakkelijkste is, wat het dus niet schijnt te zijn.

Met de Contract Verlenging in mijn tas ben ik dan ook naar de shop gegaan en daar werd mij verteld dat dit GEEN geldig bewijs is dat ik hem bij hun heb gekocht.

Op de bon staan de volgende gegevens die volgens mij toch echt laten zien dat hij daadwerkelijk daar vandaag komt:

- IMEI nummer + type van de telefoon
- De naam van de verkoper
- De code van de winkel
- De plaats, datum en tijd van uitgifte
- Wanneer het contract is ingegaan
- Contract nummer
- Type abonnement

Toch wist de beste meneer mij te vertellen dat dit niet als bonnetje zou dienen.

Volgens mij klopt het wat deze meneer zegt niet, want of ik hem nou in Groningen heb gekocht of in Limburg, Hi zou verplicht moeten zijn om de telefoon aan te nemen en op te sturen.

Een kennis van mij, welke werkt bij de Phone House, vertelde mij ook dat dit gewoon genoeg zou moeten zijn en dat Hi verplicht is om deze telefoon aan te nemen.

Wie heeft er in dit geval gelijk: de man uit de Hi Shop of ik?

Alvast bedankt voor het lezen en een eventuele reactie!

Tristan

ps. ik heb inmiddels een bankafschrift weten te vinden met de datum van het contract en de aankoop inc prijs. Morgen neem ik die ook mee. De échte aankoopbon ben ik kwijt.

Roytheslayer

Re: Hi - Telefoon opsturen via Hi shop

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Bankafschrift heb je niks aan.
Staat geen imei nummer op.

En de meeste winkels sturen het toestel niet op als het niet bij hen verkocht is.
Feit is gewoon dat reparaties voor een shop niet prettig zijn, word niet altijd naar tevredenheid van de klant uitgevoerd.
Dus winkelier heeft boze klant in de winkel voor een probleem waar hij helemaal niks mee te maken heeft en met een klant waar hij nog nooit niks aan verdiend heeft en dat door dat reparatieprobleem ook niet meer zal doen.
Ook sommige Hi shops zijn van zelfstandige ondernemers, dus het is niet altijd zo dat wat je in de ene shop gekocht hebt je dan ook via een andere shop kunt regelen.

Anteros

Bedankt voor je reactie.

Op mijn bankafschrift staat wel dat ik hem bij hun gekocht heb (pinautomaat en filiaal).

Daarnaast komt hij wel bij hun vandaan. Het voorbeeld Groningen --> Limburg is uit de lucht gegrepen.

Verdienen aan mij doen ze wel ;) zit maar al te vaak over mijn bundel heen en in het buitenland ben ik ook regelmatig op het internet te vinden.

De combinatie bankafschrift en de contract verlenging, waar wel het IMEI nummer op staat, moet dit toch geen probleem zijn lijkt mij?

Roytheslayer

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Als je hem ook in die shop gekocht hebt dan moeten zij gewoon een bon opnieuw uit kunnen printen.

En eventueel kan het ook met je contract, zolang het imei nummer er maar op staat.

Anteros

Wederom bedankt voor je reactie.

Ik ga het vanmiddag nog eens proberen. Hoop dat ze deze keer wél mee willen werken. Anders maar via de Phonehouse regelen. :lol:

Gesloten