LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HI, nieuwe klanten belangrijker dan bestaande.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bas_vdl

HI, nieuwe klanten belangrijker dan bestaande.

Ongelezen bericht door bas_vdl »

Goed, vandaag voor de vierde keer bij de HI winkel in Arnhem geweest en deze keer hadden ze eindelijk de Desire HD. Ik helemaal blij... Die verkoper (een prima kerel!!!) direct kijken wat het mij ging kosten... €250,- bij een HI Student 25 + extra snel internet. Terwijl een nieuwe klant maar €130 betaald voor dezelfde telefoon incl. het zelfde abonnement.

Ik zei gelijk dat meen je niet, dat is hetzelfde als ik hem online bestel bij de HI webshop. Terwijl er op de site van HI staat 'kom naar de winkel voor een speciale aanbieding'. Wat dus helemaal nergens op slaat.

De verkoper kon er niks aan doen en die stelde voor om de klantenservice te bellen. Dus ik vanuit de winkel (met hun telefoon, zeer netjes!) de klantenservice gebeld en alles uitgelegd. Eerst kreeg ik vragen als 'Waarom wil je de HD? en Wat wil je er mee gaan doen?' en toen kwam ze uiteindelijk met dezelfde prijs. Nog een beetje gepraat en toen kwam ze met een aanbieding van €180. Ik dacht dat is nog te doen...

Ik ging in op de aanbieding maar helaas kon ik dan niet het toestel wat voor mij lag op de toonbank meenemen maar moest ik wachten op de levering van januari, omdat ik hem dan via de telefoon moest bestellen... Dus dit aanbod heb ik afgeslagen, aangezien ik zelf ook wel kan wachten tot de prijs iets zakt van het toestel of tot januari waar ik dezelfde telefoon incl. hetzelfde abonnement kan krijgen voor minder alleen dan via een andere shop (studentmobiel.nl).

Toen zei ik van dat ik liever overstap naar een andere provider aangezien HI bestaande klanten absoluut minder heeft te bieden dan nieuwe klanten. Na dit verteld te hebben kreeg ik nog eens een preek over dat de winkel andere aanbiedingen heeft dan de website (dikke onzin!) en dat als ik klant bleef alleen maar voordeel zou hebben van mijn klantwaarde.

Ik netjes uitgelegd dat ik na vier jaar nog steeds klantwaarde A (de laagste) heb en dat dat niet zal veranderden dus dat dit geen rede is om bij HI te blijven, aangezien de jaren niet mee tellen maar alleen de belkosten buiten de bundel. Zei nogmaals uitleggen wat om te lachen is... Ja klanten die vaker buiten hun bundel bellen krijgen een hogere klantwaarde.. oftewel dat verdiend beter....

Ik als nette beller heb een student 25 euro bundel die ik nog niet eens half op bel (ik weet eigen fout), dus dan verdienen ze toch ook aan mij. Ik betaal voor een dienst die ik maar half gebruik, maar dat wilde ze niet accepteren. Daarnaast wonen mijn ouders in Duitsland, dus ik bel regelmatig ff naar het buitenland wat buiten de bundel valt. Maar dit buiten de bundel bellen telt niet mee. Ook al moet ik regelmatig ruim 30 euro betalen in de maand, vanwege de buitenland kosten die niet binnen mijn bundel vallen, terwijl ik mijn bundel maar half gebruikt heb telt dit niet mee voor de klantwaarde :twisted:.

Kortom, ik vindt het belachelijk dat HI hun huidige klanten absoluut niet te gemoed komt. Daarbij komt kijken dat als ik hem bij studentmobiel.nl verleng €100 goedkoper uit ben dan bij HI zelf, wat voor een krom beleid voer je dan... wil je nu je huidige klanten behouden of weghebben... 90% van de abonnementdiensten in Nederland (tijdschriften, online diensten , etc.) bieden bestaande klanten vaak extraatjes..., HI niet.

Bottom line, zit ik nu te zeuren of moeten we dit allemaal maar accepteren... en direct de vraag zijn er goede alternatieven voor mij als student?

Ter info om hun monopoliepositie even te benadrukken. mijn truc om mij huidige abonnement af te laten lopen, om vervolgens een nieuwe abonnement af te sluiten bij HI incl. nummer behoud accepteren ze niet meer. Want nummberbehoud van HI naar HI kan niet meer. Mijn tweede trucje was om bij de Belcompany mijn HI 25 abonnement af te sluiten, waar mijn mobiel €140 kost en vervolgens mijn nieuwe verlengde abonnement om te zetten naar een HI student, maar ook dit is niet mogelijk. Want HI abonnementen die bij concurrenten zijn afgesloten kunnen niet worden omgezet naar een HI student abonnement.

Roytheslayer

Re: HI, nieuwe klanten belangrijker dan bestaande.

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Het trucje wat je beschrijft werkt al een tijdje niet meer.
Meeste providers hebben in hun voorwaarden dat je geen aanspraak kunt maken op de acties als je in de voorgaande 6 maanden met dat nummer al klant bent geweest.

En het klopt wel dat online andere aanbiedingen gelden, is bij de meeste providers zo.
Ook is het bij de meeste zo dat er verschil in vergoedingen zit voor verlengingen en nieuwe klanten.
Moet wel zeggen dat kpn daar het slechtste in is.
Bij meeste andere providers scheelt het hooguit 20 euro.
Bij kpn kan het zo 50 euro schelen.
En inderdaad bouw je geen klantwaarde op als je altijd de helft van je bundel overhoud.

En vraag me wel af hoe studentmobiel hem zo goedkoop aan kan bieden.
Kan zijn dat je een eurospec toestel krijgt bij ze.

bas_vdl

Ongelezen bericht door bas_vdl »

Roytheslayer schreef:En vraag me wel af hoe studentmobiel hem zo goedkoop aan kan bieden.
Kan zijn dat je een eurospec toestel krijgt bij ze.
wat bedoel je met een eurospec toestel?

mich24

Ongelezen bericht door mich24 »

Dat is niet een "benelux' model, oftwel, oost europa bijvoorbeeld = goedkopere inkoop..

Gesloten