Wij hebben een Postbank ( nu ING) Meerwaarde hypotheek. Daar is over de maandelijkse gegarandeerde uitkering een garantieregeling van toepassing.
Wij kozen destijds voor optie 2, wat inhoudt dat we 20 jaar lang 70% van het oorspronkelijke aanvullingsbedrag uitgekeerd krijgen.
Nu we gaan verhuizen en een de hypotheek meenemen, welke een lagere hoofdsom krijgt, wordt ook de maandelijkse aanvulling verlaagd naar rato.
Dat staat niet in het voorstel wat we destijds kregen van de Postbank. ING zegt dat verlagen van deze maandelijkse aanvulling kan, omdat het verhuizing dan wel aflossing betreft.
Zijn er inmiddels meer ervaringen mee?? Ik vind dat de ING nu profiteert dat wij goedkoper gaan wonen. En zo wordt ons verlies op dat ondoordachte product nog groten dan deze al is.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Meerwaarde hypotheek coulance regeling meenemen
Re: Meerwaarde hypotheek coulance regeling meenemen
Elke verhuizing is een nieuw hypotheekcontract.
De voorwaarden kunnen aangepast worden. In de vorige hypotheekofferte/akte staat onder welke condities die "oude" hypotheek meegenomen kan worden bij verhuizing naar een nieuw onderpand.
De ING bank staat denk ik in haar recht.
Wanneer je daar niet mee eens bent kun je natuurlijk altijd voor een andere geldverstrekker kiezen wanneer deze gunstiger is.
De voorwaarden kunnen aangepast worden. In de vorige hypotheekofferte/akte staat onder welke condities die "oude" hypotheek meegenomen kan worden bij verhuizing naar een nieuw onderpand.
De ING bank staat denk ik in haar recht.
Wanneer je daar niet mee eens bent kun je natuurlijk altijd voor een andere geldverstrekker kiezen wanneer deze gunstiger is.