LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht over telefonie via UPC
Klacht over telefonie via UPC
Ik heb sinds ik mijn contract heb omgezet naar fiber power 25 internet problemen met m'n modem. Niet met internetten, dat gaat steeds goed, maar met telefoneren. Als ik wil bellen en neem de telefoon op dan hoor ik een brom-toon i.p.v. een kiestoon. En slaat m'n modem gelijk uit. Of als ik wel een kiestoon krijg en een telefoonnummer intoets slaat de modem uit. Ik heb ook geprobeerd mijzelf te bellen vanaf m'n mobiele telefoon. Ik hoor dan wel op m'n mobiele telefoon signaal dat deze overgaat, maar mijn vaste telefoon blijft stil, ik hoor dus niets. Ik ben al door verschillende mensen op m'n mobiele telefoon gebeld omdat ze mij niet via mijn vaste telefoon kunnen bereiken. Ik heb ook met een draadloze telefoon, welke ik nieuw heb aangeschaft, geprobeerd, maar het probleem blijft precies hetzelfde als met mijn ouwe vertrouwde telefoon die NIET draadloos is. Dus daar kan het absoluut niet aan liggen.Ook het resetten van de modem helpt nul-komma-nul! (dus stekker uit het stopcontact, een minuut wachten en dan stekker weer in stopcontact.) Ik zit er niet op te wachten om de klantenservice van UPC te bellen want dit moet via mijn mobiele telefoon en dan hang ik zeker 10 minuten tot een kwartier aan de telefoon eer ik iemand te spreken krijg, en dan rijzen de kosten de pan uit. Ik zit er hard over te denken om m'n hele handel weg te halen bij UPC en naar een andere provider te gaan, want ik begin de problemen bij UPC spuugzat te worden.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 02 okt 2010 20:16
Re: Klacht over telefonie via UPC
Is je toestel wel geschikt voor UPC VOIP? Wellicht zit daar het probleem in.Sanny1 schreef:Ik heb sinds ik mijn contract heb omgezet naar fiber power 25 internet problemen met m'n modem. Niet met internetten, dat gaat steeds goed, maar met telefoneren. Als ik wil bellen en neem de telefoon op dan hoor ik een brom-toon i.p.v. een kiestoon. En slaat m'n modem gelijk uit. Of als ik wel een kiestoon krijg en een telefoonnummer intoets slaat de modem uit. Ik heb ook geprobeerd mijzelf te bellen vanaf m'n mobiele telefoon. Ik hoor dan wel op m'n mobiele telefoon signaal dat deze overgaat, maar mijn vaste telefoon blijft stil, ik hoor dus niets. Ik ben al door verschillende mensen op m'n mobiele telefoon gebeld omdat ze mij niet via mijn vaste telefoon kunnen bereiken. Ik heb ook met een draadloze telefoon, welke ik nieuw heb aangeschaft, geprobeerd, maar het probleem blijft precies hetzelfde als met mijn ouwe vertrouwde telefoon die NIET draadloos is. Dus daar kan het absoluut niet aan liggen.Ook het resetten van de modem helpt nul-komma-nul! (dus stekker uit het stopcontact, een minuut wachten en dan stekker weer in stopcontact.) Ik zit er niet op te wachten om de klantenservice van UPC te bellen want dit moet via mijn mobiele telefoon en dan hang ik zeker 10 minuten tot een kwartier aan de telefoon eer ik iemand te spreken krijg, en dan rijzen de kosten de pan uit. Ik zit er hard over te denken om m'n hele handel weg te halen bij UPC en naar een andere provider te gaan, want ik begin de problemen bij UPC spuugzat te worden.
Is het wel eerlijk een uitspraak te doen alvorens je de helpdesk hebt gesproken? Wellicht ligt een oplossing voor de hand.
Uiteraard ken ik je voorgeschiedenis niet, maar sinds kort ook over naar UPC alles in een met fiber 25 en telefonie en tot nu toe zeer tevreden. Ook diverse malen helpdesk gebeld en vrijwel altijd direct iemand aan de lijn gekregen met correcte antwoorden. ook heb je natuurlijk nog de mogelijkheid via de website het probleem aan te kaarten via http://vragen.upc.nl/app/ask/p/134,135/c/186
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34
Re: Klacht over telefonie via UPC
weet je zeker dat ook je telefoonkabel goed is?
Re: Klacht over telefonie via UPC
Ja, ik weet zeker dat mijn telefoonkabel goed is. En ik heb in het verleden al vaker de helpdesk/klantenservice gebeld (met m'n mobiele telefoon,.....) en ik heb steeds langer dan 10 minuten moeten wachten. Dit probleem is trouwens niet nieuw, als je op het forum van UPC kijkt, daar regent het ook klachten betreffende geen gehoor met telefoon. Vele mensen ondervinden dezelfde problemen die ik ook ondervind. Het probleem schijnt bekend te zijn bij UPC, alleen gebeurt er op het moment geen malle moer om het op te lossen. Dit probleem loopt nl. al maanden.
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34
Re: Klacht over telefonie via UPC
vaak als het toestel wel overgaat maar jij hem niet hoort ligt dat eerder aan een teostel dan aan een lijn
Re: Klacht over telefonie via UPC
Bij mij dus niet, zoals ik al in mijn eerste bericht heb vermeld heb ik verschillende telefoons geprobeerd, zowel draadloos, als een telefoon met draad en het resultaat bleef precies hetzelfde. De draadloze telefoon had ik net een maand in huis en deed het prima net als m'n oude toestel. Ik zelfs mijn telefoons meegenomen naar een vriend van me en daar ingeschakeld en toen naar zijn (vaste) telefoonnummer gebeld terwijl mijn telefoontoestel op zijn telefoonaansluiting aangesloten was, en wat denk je,..........????? De telefoon gaat gewoon over, oftewel je hoort 'm rinkelen!!!! Dus conclusie: het ligt niet aan het toestel! Maar aan de modem.Pareltje31 schreef:vaak als het toestel wel overgaat maar jij hem niet hoort ligt dat eerder aan een toestel dan aan een lijn
Re: Klacht over telefonie via UPC
Het horen "overgaan" zegt niet zo veel. Dat betekent alleen dat je met die opbellende telefoon verbonden bent met een zgn. poort van een telefooncentrale.
Die poort kán verbonden zijn met een netwerk, en via dat netwerk kán het belsignaal worden verstuurd, en dat kán in een modem worden opgevangen, en vervolgens kán het worden omzet in een belspanning waar dan je telefoon op kán reageren. Als er maar iets onderweg niet goed is aangesloten/ingesteld, heb je geen bellende telefoon. Dus laat UPC maar eens die lijn "doormeten".
Die poort kán verbonden zijn met een netwerk, en via dat netwerk kán het belsignaal worden verstuurd, en dat kán in een modem worden opgevangen, en vervolgens kán het worden omzet in een belspanning waar dan je telefoon op kán reageren. Als er maar iets onderweg niet goed is aangesloten/ingesteld, heb je geen bellende telefoon. Dus laat UPC maar eens die lijn "doormeten".
Re: Klacht over telefonie via UPC
pfffffffff, ik heb de telefoon toen opgenomen en het werkte normaal. Het ligt gewoon duidelijk aan de modem. Het is NIET normaal dat als ik probeer te bellen, dat soms als ik alleen de hoorn al opneem dat de modem al uitgaat, of als ik de hoorn opneem en probeer een nummer in te toetsen dat 'ie uitgaat. En dit is met verschillende telefoons geprobeerd. Het ligt niet aan de telefoons, ook niet aan de telefoondraad, het ligt aan de modem.