LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ahold-aandelen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
BERENDIEN
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 aug 2003 19:18

ahold-aandelen

Ongelezen bericht door BERENDIEN »

:? hallo vanmidag ook een brief gehad van dat ahold gedoe,doe er helemaal niks mee teken bij dexia nergens meer voor al onze gegevens zijn toch bij hun bekend,dus waarom moeten wij nu weer ergens voor gaan tekenen.

ike
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 nov 2003 15:05

Re: ahold-aandelen

Ongelezen bericht door ike »

Ike heb geen brief gekregen en weet ook niet wat er met emissie bedoeld word. Als za zomaar de boel verkopen kunnen ze echt de pot op.
ike :oops:

nadia
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:58

Re: ahold-aandelen

Ongelezen bericht door nadia »

Wij hebben ook de betreffende brief gekregen. Ook wij zijn in dubio in wat te doen. Ook ik heb mijn twijfels over het wel of niet ondertekenen. Eigenlijk hoef ik hun geld verkregen van de emissie ook niet. Ik wil helemaal niks van ze en vind het ook vreemd dat je er überhaubt voor moet tekenen. Als zij het contract naleven is het niet meer dan logisch dat je het geld gestort krijgt, waarom moet ik dan opeens een krabbel zetten of ik het geld gestort wil krijgen?

Tot zover doe ik maar niks en wacht wel weer af.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: ahold-aandelen

Ongelezen bericht door Piet »

Van de dexia site:

De gevolgen van de claimemissie van Ahold
Wij hebben u al eerder bericht over de claimemissie van Ahold. Inmiddels is deze emissie succesvol afgerond. Hieronder leest u wat de gevolgen hiervan zijn. De berichten over deze claimemissie van de beursorganisatie Euronext kunt u lezen op de website van Euronext, www.euronext.nl.

Wat betekent dit voor mijn effectenlease-overeenkomst?
In een aantal effectenlease-overeenkomsten zijn aandelen Ahold opgenomen. Indien u op 26 november om 17.40 uur Nederlandse tijd een lopende lease-overeenkomst met aandelen Ahold had bij Dexia Bank Nederland, dan heeft Dexia Bank Nederland de claims voor u verkocht op de beurs. De verkoop van de claims van al onze cliënten is gespreid uitgevoerd over de beursdagen tussen 27 november en 10 december. De wijze waarop de claims zijn verkocht is door Dexia Bank Nederland gemeld aan de toezichthouders (Autoriteit Financiële Markten en De Nederlandsche Bank).

Wat levert deze emissie mij op?
De gemiddelde verkoopopbrengst van de claims is € 0,614925 per claim. De gehele verkoopopbrengst, zijnde de gemiddelde verkoopkoers maal het totaal aantal aandelen Ahold in uw effectenlease-overeenkomst wordt vanaf 18 december 2003 naar uw rekening overgemaakt. Eventuele openstaande posten, zoals bijvoorbeeld achterstallige termijnen, zijn met dit bedrag verrekend.
Wat staat er op mijn rekeningafschrift?
Op uw (post)bankafschrift staat bij het uitbetaalde bedrag ook het contractnummer van uw lease-overeenkomst en het aantal claims dat voor u verkocht is. Bij de vaststelling van het aantal claims is rekening gehouden met eventueel nog aan te kopen aandelen op uw lease-overeenkomst.


Berendien en Nadia, wat staat er in de brief die jullie hebben gekregen en waar moet je voor tekenen?

Groeten,
Piet

nadia
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:58

Re: ahold-aandelen

Ongelezen bericht door nadia »

Voor Piet,

----De Brief----

Geachte mevrouw,

Het supermarktconcern Ahold heeft afgelopen maand nieuwe aandelen uitgegeven om haar financiële positie te versterken. Dit is gebeurd via een zgn claimenemissie. Dexia heeft alle claims voor haar cliënten verkocht en zal de opbrengst ten goede laten komen aan de cliënt. Omdat in uw lease-overeenkomst aandelen Ahold zijn opgenomen, heeft u ook recht op de opbrengst v.d. claims, na verrekening met eventuele open posten. Voor de verkoop van deze claims zal Dexia Bank Ned. overigens geen kosten in rekening brengen.

In geval van opbrengst dienen wij zeker te stellen dat het aan de juiste persoon wordt uitgekeerd. Wij verzoeken u daarom vriendelijk om zo spoedig mogelijk bijgaand formulier in te vullen en te retourneren. Tevens dient u een kopie rekeningafschrift van de betreffende bankrekening toe te sturen, waarop de tenaamstelling en het rek.nr. duidelijk leesbaar dienen te zijn. De bankrekeningnr. dient op uw naam te staan.

Na ontvangst van het bijgesloten formulier en kopie van het rekeningafschrift zullen wij na verrekening met evt. open posten zo spoedig mogelijk overgaan tot het uitbetalen van de opbrengst.

mvg Dexia Bank Ned.


----Bijgesloten formulier------

Graag wil ik u verzoeken om toekomstige uitbetalingen van contractnummers.... over te maken op:

Rekeningnummer: ........................
Ten name van: ........................

Plaats:.................., Datum:....................

Handtekening eigenaar: Handtekening mede-eigenaar*:

.............................. .......................................
.......................................
.......................................

*LET OP! INDIEN ER SPRAKE IS VAN VERSCHILLENDE MEDE-EIGENAREN DAN DIENEN ZIJ ALLEMAAL MEE TE TEKENEN.



Hier gaat het dus om en misschien ben ik erg achterdochtig en zie overal adders onder het gras maar waarom hebben ze opeens mijn rek.nr nodig, aangezien ze daar al elke maand het geld van afhalen. Waarom dan die dubbele bevestiging. Men moet zelfs een kopie hebben, bij het afsluiten van het contract heeft men hier niet naar gekraaid.

Ook geeft men aan dit over te maken na evt openstaande posten. Mijn contract is nog niet eens afgesloten maar men maakt het zo spoedig mogelijk over? Het lijkt mij dat men dit gaat verrekenen met de restschuld.

Ook wijst men duidelijk op het feit dat beide eigenaars moeten tekenen.

Ik doe hier dus niks mee. Ik ben ook bang dat als ik er wel in mee ga dat het dan de schijn heeft dat ik wel geld wil ontvangen maar niet wil betalen als het erop aankomt.
Laatst gewijzigd door nadia op 01 jan 2004 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: ahold-aandelen

Ongelezen bericht door pallu »

Ik doe hier dus niks mee. Ik ben ook bang dat als ik wel in mee ga dat het dan de schijn heeft dat ik wel geld wil ontvangen maar niet wil betalen als het erop aankomt.

zou best eens kunnen

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: ahold-aandelen

Ongelezen bericht door Piet »

Nadia, bedankt voor het plaatsen van de brief.

In de brief van dexia over de claimemissie staat o.a.:

*LET OP! INDIEN ER SPRAKE IS VAN VERSCHILLENDE MEDE-EIGENAREN DAN DIENEN ZIJ ALLEMAAL MEE TE TEKENEN.
Eegaleasers opgepast!
Dit is weer een streek van dexia, één handtekening is genoeg, net als op het contract!

Dit was ook al het geval met het keuzeformulier, ook hier moest de partner meetekenen.

Trap er niet in!

Voor mij is er maar één remedie, stoppen met betalen en met een advocaat de strijd met dexia en de andere aanbieders aangaan.

Groeten,
Piet

Gesloten