LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bij gekochte garantie bij BCC
-
bij gekochte garantie bij BCC
Ik heb bij BCC een Samsung tv gekocht en er een garantie bij gekocht,hij zou dan 5 jaar verzekerd zijn, als ze de tv niet thuis konden maken zou er een nieuwe komen, nou mooi niet, de tv ging niet meer van de stand-bij af en wij konden geen tv meer kijken.Gelijk gebeld de 0 nummers na 3 dagen kwam er een monteur en na 9 dagen is hij dus gemaakt niets van een nieuwe tv of voorlopig een gebruikte, bij BCC in de Wall (in Vleuten) gewoon schofterig behandeld,(moesten maar de kleine lettertjes lezen) ik koop nooit meer iets bij BCC je kan de winkel niet eens bellen.
Geef mij maar Saturn ook in de Wall.
VGR, Ed Harderwijk
VGR, Ed Harderwijk
-
Re: bij gekochte garantie bij BCC
Totdat je bij Saturn een storing hebt, is het net als bij Mediamarkt en BCC, It's, etc. een treurige zaak, lang wachten op een oplossing. Wil je echt nog service, ga dan naar de zelfstandige vakzaak maar niet naar de ketens. Hard schreeuwen, weinig service. De consumentengids van deze maand geeft het duidelijk aan wie het beste is.
BCC schreeuwt hard maar maakt dingen niet waar. Ben er geweest om informatie in te winnen voor een 3d tv. Onkundig personeel, maandag verteld een medewerker een heel anders verhaal dan zijn collega dinsdag. Beetje op internet zoeken en je krijgt weer een heel ander verhaal. Qua prijs beloven ze altijd goedkoper te zijn dan de concurrent maar ze konden niet mee gaan met de Media Markt prijs. Moet ook nog zeggen dat ik bij de Media Markt zelfs beter was geholpen dan bij de BCC.. High Prices, Low Service..
Beste Ed,
Ik denk toch dat je confuus bent,
Je krijgt pas een nieuwe als ze de huidige niet kunnen maken of als dat economisch niet haalbaar is.
Dat heeft niets met thuis repareren te maken. Een monteur kan toch onmogelijk alle onderdelen van 10 merken en 100 types mee hebben.
Er is een thuisservice en die heb je nu voor 5 jaar gekocht. Als de tv niet aan huis gerepareerd kan worden nemen ze hem zonder kosten mee repareren hem en brengen hem terug. Daar is je garantie voor. En dat is hheeeeelllll duidelijk in de voorwaarden van hun garantie terug te vinden, dat je die niet leest is jou probleem niet dat van Samsung of BCC.
Sorry maar dit gaat gewoon zoals het hoort.
Rick
Je krijgt pas een nieuwe als ze de huidige niet kunnen maken of als dat economisch niet haalbaar is.
Dat heeft niets met thuis repareren te maken. Een monteur kan toch onmogelijk alle onderdelen van 10 merken en 100 types mee hebben.
Er is een thuisservice en die heb je nu voor 5 jaar gekocht. Als de tv niet aan huis gerepareerd kan worden nemen ze hem zonder kosten mee repareren hem en brengen hem terug. Daar is je garantie voor. En dat is hheeeeelllll duidelijk in de voorwaarden van hun garantie terug te vinden, dat je die niet leest is jou probleem niet dat van Samsung of BCC.
Rick
Beste Ed
U zegt zegt in u verhaal dat bij een defect aan u toestel. Dat u een nieuwe krijgt.
Hoe komt u daarbij??? Heeft de verkoper dat gemeld of staat het in de garantievoorwaarden die u heeft mee gekregen.
Een verlengde garantie houdt vaak in dat een toestel wordt gerepareerd en enkel wordt vervangen als het onredelijk is om hem te laten maken. Of dat het een ondeugelijk app is bij aankoop.
U zegt zegt in u verhaal dat bij een defect aan u toestel. Dat u een nieuwe krijgt.
Hoe komt u daarbij??? Heeft de verkoper dat gemeld of staat het in de garantievoorwaarden die u heeft mee gekregen.
Een verlengde garantie houdt vaak in dat een toestel wordt gerepareerd en enkel wordt vervangen als het onredelijk is om hem te laten maken. Of dat het een ondeugelijk app is bij aankoop.
ed.harderwijk schreef:Ik heb bij BCC een Samsung tv gekocht en er een garantie bij gekocht,hij zou dan 5 jaar verzekerd zijn, als ze de tv niet thuis konden maken zou er een nieuwe komen, nou mooi niet, de tv ging niet meer van de stand-bij af en wij konden geen tv meer kijken.Gelijk gebeld de 0 nummers na 3 dagen kwam er een monteur en na 9 dagen is hij dus gemaakt niets van een nieuwe tv of voorlopig een gebruikte, bij BCC in de Wall (in Vleuten) gewoon schofterig behandeld,(moesten maar de kleine lettertjes lezen) ik koop nooit meer iets bij BCC je kan de winkel niet eens bellen.
VGR, Ed Harderwijk
Op grond van de wet heb je al recht op herstel of vervanging wanneer je kunt bewijzen dat het product ondeugdelijk is en het is een oneerlijke handelspraktijk wanneer winkeliers dit als aanvullende garantie verkopen. De verkoper zal met de garantie meer moeten bieden dan de wet doet, wat er vaak op neer komt dat de bewijzlast bij hem komt te liggen.
ed.harderwijk
In aanvulling: sluit nooit een aanvullende garantietermijn af. Vrijwel altijd heb je op basis van de normale wetgeving (uit het BW7) rechten, die ook in de aanvulling staan. Dat is dan dus dubbel op en het is zonde om hier extra voor te betalen.
Maxiem.
In aanvulling: sluit nooit een aanvullende garantietermijn af. Vrijwel altijd heb je op basis van de normale wetgeving (uit het BW7) rechten, die ook in de aanvulling staan. Dat is dan dus dubbel op en het is zonde om hier extra voor te betalen.
Maxiem.
MAXIEM schreef:ed.harderwijk
De regel zegt dat bij een defect waarbij het onderdeel de economische levensduur verlengt. De kosten worden doorberekend aan de consument.
Het is correct dat je aangeeft dat er bepaalde rechten zijn maar zie ook het voordeel op een verlengde garantie. De bewijslast ligt niet meer bij de consument maar bij het bedrijf. Het andere voordeel is ook dat je alle rompslomp niet hebt .
Maxiem.
Die informatie is onjuist Jeroen. In de wet (artikel 7:21 lid 2 BW) staat dat de kosten van herstel of vervanging (artikel 7:21 lid 1 BW) niet aan de koper in rekening kunnen worden gebracht. Daarbij is geen uitzondering gemaakt voor wanneer het product hierdoor langer meegaat. Dit is nog eens bevestigd in het Quelle arrest dat is afgevaardigd door het hoogste hof.De regel zegt dat bij een defect waarbij het onderdeel de economische levensduur verlengt. De kosten worden doorberekend aan de consument.
jeroen334
Maxiem.
Dat heeft Maxiem dus niet geschreven!De regel zegt dat bij een defect waarbij het onderdeel de economische levensduur verlengt. De kosten worden doorberekend aan de consument.
Maxiem.
Maxiem sorry ik heb het mailtje verkeerd gepost.
En het inderdaad correct wat je zegt over de regels in het wetboek
En het inderdaad correct wat je zegt over de regels in het wetboek
Rickyman schreef:Beste Ed,
Rick
Inderdaad en hun belofte komen ze na.