LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] CBAI
Re: CBAI
Hallo Allemaal,
Hier nog een slachtoffer van het CBAI. Heb het CBAI in december ingeschakeld. Nu een jaar later nog geen dubbeltje alimentatie ontvangen maar wel een rekening van ruim 450 euro. Wel staat er een bedrag van 10000,00 euro aan allimentatie open.
Moet ik deze nu betalen of eerst maar even afwachten.
Hier nog een slachtoffer van het CBAI. Heb het CBAI in december ingeschakeld. Nu een jaar later nog geen dubbeltje alimentatie ontvangen maar wel een rekening van ruim 450 euro. Wel staat er een bedrag van 10000,00 euro aan allimentatie open.
Moet ik deze nu betalen of eerst maar even afwachten.
Houd moed,ik weet wat je doormaakt,ik weet ook dat je er momenteel geen gat meer inziet,het is ook te triest voor woorden wat er gebeurt en hoe mensen aan de rand van afgrond gebracht worden,goed dat je jezelf op het forum hebt aangemeld en voor advies:schroom niet contact op te nemen!!
En voor degenen die dit zo te zien met zeer veel interesse lezen.:Het CBAI is een Centraal Bureau Allimentatie Inning en de problemen die er zijn komen dus niet doordat wij ons in de nesten gewerkt hebben en daarom met een Incassobureau te maken hebben,Wij hebben ze simpel opdracht gegeven om de alimentatie die door rechter per convenant aan ons is toegewezen en waaraan de expartner maling heeft en dit niet nakomt,voor ons te innen,en vervolgens aan ons uit te betalen,het is niet de bedoeling en ook niet de afspraak dat het bureau zich zelf ermee verrijkt,terwijl dit geld voor de noodzakelijkste levensbehoeften bestemd is van hun opdrachtgevers!!!
En voor degenen die dit zo te zien met zeer veel interesse lezen.:Het CBAI is een Centraal Bureau Allimentatie Inning en de problemen die er zijn komen dus niet doordat wij ons in de nesten gewerkt hebben en daarom met een Incassobureau te maken hebben,Wij hebben ze simpel opdracht gegeven om de alimentatie die door rechter per convenant aan ons is toegewezen en waaraan de expartner maling heeft en dit niet nakomt,voor ons te innen,en vervolgens aan ons uit te betalen,het is niet de bedoeling en ook niet de afspraak dat het bureau zich zelf ermee verrijkt,terwijl dit geld voor de noodzakelijkste levensbehoeften bestemd is van hun opdrachtgevers!!!
-
Het is een beetje jammer dat niemand de ernst van de situatie inziet, ook politie en justitie niet. Je staat met je rug tegen de muur, terwijl een derde er ongestraft met je broodnodige centjes vandoor gaat en het nog vergergerd door je een gepeperde rekening te sturen of toren hoge kosten in te houden die ook al bij de alimentatieplichtige zijn verhaald. En dan te bedenken dat er ook nog deurwaarders zijn die zich willens en weten inlaten met deze oplichtingspraktijken. Makkelijk geld verdienen en niemand die je iets maken kan, het recht in dit land is zo vreselijk krom en dat is allom bekend en daar wordt dan ook flink misbruik van gemaakt. Het zou heel simpel op te lossen zijn als men vanuit staatswegen een dienst opzet die zich direct na een alimentatie uitspraak van een rechter bezig houd met het innen van de alimentatie. Zou zou er op 1 landelijkpunt alles geregistreerd staan en er geen behoefte meer zijn aan fraudeleuze incassobureautjes.
Goedemorgen,
Ik schrok ervan om dit allemaal te lezen. Ik heb een jaar geleden mijzelf ook aangemeld bij het CBAI. Verschillende brieven zijn verstuurd naar mijn ex. Elke keer met een termijn van 10 dagen. Tot nu toe nog niets gehoord. Iedere dag email gestuurd, helpt ook niet. Gisteren dan toch maar mijn ex opgebeld met dit verhaal en gevraagd of hij ondertussen al een keer geld heeft overgemaakt. Dit had hij nog niet gedaan. Wat kan ik nu doen? Vragen aan het CBAI of zij het dossier willen sluiten? Ik krijg nooit antwoord op mijn email. (krijg alleen automatische ontvangstbevestiging). Ik weet het even niet meer. Ondertussen heb ik al een jaar geen allimentatie ontvangen en het wordt wel moeilijk om niet nog verder in de schulden te komen.
Wat moet ik nu doen?
Groetjes,
dympfna
Ik schrok ervan om dit allemaal te lezen. Ik heb een jaar geleden mijzelf ook aangemeld bij het CBAI. Verschillende brieven zijn verstuurd naar mijn ex. Elke keer met een termijn van 10 dagen. Tot nu toe nog niets gehoord. Iedere dag email gestuurd, helpt ook niet. Gisteren dan toch maar mijn ex opgebeld met dit verhaal en gevraagd of hij ondertussen al een keer geld heeft overgemaakt. Dit had hij nog niet gedaan. Wat kan ik nu doen? Vragen aan het CBAI of zij het dossier willen sluiten? Ik krijg nooit antwoord op mijn email. (krijg alleen automatische ontvangstbevestiging). Ik weet het even niet meer. Ondertussen heb ik al een jaar geen allimentatie ontvangen en het wordt wel moeilijk om niet nog verder in de schulden te komen.
Wat moet ik nu doen?
Groetjes,
dympfna
Goedemorgen dympfna,
Je ex zegt dat hij nix heeft overgemaakt,maar gezien de termijn zou er alle reden zijn tot loonbeslag,weet je of er voor jou een deurwaarder aan het werk geweest is?
Verder adviseer ik je jezelf aan te melden op het http://incassofraude.actie-forum.com dan kunnen wij je verdere inlichtingen geven.
Je ex zegt dat hij nix heeft overgemaakt,maar gezien de termijn zou er alle reden zijn tot loonbeslag,weet je of er voor jou een deurwaarder aan het werk geweest is?
Verder adviseer ik je jezelf aan te melden op het http://incassofraude.actie-forum.com dan kunnen wij je verdere inlichtingen geven.
Goedemorgen,
Dat is ook het gekke, geen deurwaarder gegevens, geen loonbeslag. Helemaal niks. Lijkt wel of het cbai een jaar heeft zitten niksen en alleen maar brieven heeft gestuurd met termijnen van 10 dagen, 7 dagen etc.. Nog geen brief ontvangen dat ze het uit handen gaan geven. Ik heb mij aangemeld op het forum.
groetjes,
dympfna
Dat is ook het gekke, geen deurwaarder gegevens, geen loonbeslag. Helemaal niks. Lijkt wel of het cbai een jaar heeft zitten niksen en alleen maar brieven heeft gestuurd met termijnen van 10 dagen, 7 dagen etc.. Nog geen brief ontvangen dat ze het uit handen gaan geven. Ik heb mij aangemeld op het forum.
groetjes,
dympfna
[quote="dympfna"]Goedemorgen,
Dat is ook het gekke, geen deurwaarder gegevens, geen loonbeslag. Helemaal niks.
Dat klopt die gegevens krijg je ook niet daar moet je zelf naar speuren.
Inderdaad is het zo dat er daadwerkelijk niets gedaan werd,als je niet telkens aan de bel trok bij ze,dus misschien is er inderdaad geen beslag gelegd bij je
Dat is ook het gekke, geen deurwaarder gegevens, geen loonbeslag. Helemaal niks.
Dat klopt die gegevens krijg je ook niet daar moet je zelf naar speuren.
Inderdaad is het zo dat er daadwerkelijk niets gedaan werd,als je niet telkens aan de bel trok bij ze,dus misschien is er inderdaad geen beslag gelegd bij je
Nou, heb dus net de deurwaarders kantoren gebeld waarmee het cbai zaken deed of doet. Hier is ook niks bekend van mijn dossier. Mijn ex zegt dat hij van niks weet maar daar kan ik niet op vertrouwen. Heb inderdaad kopie van de brieven gehad die het cbai zou hebben verstuurd.
@dympfna
Dan zijn de brieven waarschijnlijk ook" in het systeem blijven hangen"of "op de verkeerde stapel terechtgekomen",aangezien er nooit overzichten werden gestuurd per wanneer en bij wie een opdracht tot beslaglegging gegeven is, is het moeilijk te achterhalen .
Dan zijn de brieven waarschijnlijk ook" in het systeem blijven hangen"of "op de verkeerde stapel terechtgekomen",aangezien er nooit overzichten werden gestuurd per wanneer en bij wie een opdracht tot beslaglegging gegeven is, is het moeilijk te achterhalen .
-
We proberen al een aantal maanden om mensen op te roepen die problemen hebben met het CBAI.
Het doel is om zoveel mogelijk gedupeerden bij elkaar te krijgen ,zodat de groep ( collectief ) het CBAI kunnen aanpakken.
Charlotte Schilt is advocate en wil heel graag onze zaak behartigen, hoe groter de groep hoe lager de kosten.
Tenslotte gaat het erom dat iedereen het geld krijgt waar hij/zij recht op heeft.
Voor verdere informatie kunt u mij bellen tel 0640126270 of rechtstreeks met Charlotte Schilt tel 020 5700165
Samen staan wij sterk, en hebben we niks te verliezen.
Anja
Het doel is om zoveel mogelijk gedupeerden bij elkaar te krijgen ,zodat de groep ( collectief ) het CBAI kunnen aanpakken.
Charlotte Schilt is advocate en wil heel graag onze zaak behartigen, hoe groter de groep hoe lager de kosten.
Tenslotte gaat het erom dat iedereen het geld krijgt waar hij/zij recht op heeft.
Voor verdere informatie kunt u mij bellen tel 0640126270 of rechtstreeks met Charlotte Schilt tel 020 5700165
Samen staan wij sterk, en hebben we niks te verliezen.
Anja
Hierbij nogmaals een poging het CBAI onder aandacht van nieuwe gedupeerden te brengen:Ondanks de onbereikbaarheid voor bestaande gedupeerden worden wel nieuwe opdrachten aangenomen,vervolgens worden deze gedupeerden opgezadeld met kosten en krijgen daarna op geen enkele manier meer contact..momenteel is er een nieuwe lichting gedupeerden,oproep aan allen is doe aangifte,er wordt aan de zaak gewerkt!!
-
beste mensen,
ik kwam door google op deze site en schrok mij rot.
ik ben ook hoogst verontwaardigd over het cbai en dan druk ik mij nog zacht uit.
heb hun al meerdere malen geprobeerd te contacten maar zoals ik al las is dat hopeloos.
heeft er iemand een gouden tip waarmee ik mijn rechtbank papieren terug kan krijgen.
het cbai is daarvan in het bezit maar gezien zij niet reageren nog telefonisch berijkbaar zijn en zoals ik verder al heb gelezen ook niet vindbaar maar ik wil mijn papieren terug.
mijn ex heeft nooit betaald tot op heden das misschien nu mijn geluk bij een ongeluk .
maar door hun kan ik nu niet met het lbio in zee omdat hun originele stukken wilde(wat ook normaalgesproken de gang van zaken is)
wel krijg je de rekening gepresenteerd van het cbai op het moment dat je niet betaald hoor je niets meer en krijg je als enige reactie te horen dat hun geen actie meer ondernemen zolang er niet is betaald.
laat mij niet lachen dat kun je toch ook niet tegen kinderen zeggen die recht hebben op financiele ondersteuning van hun pa.
ik werk al heel veel en doe wat ik kan
maar waar moet ik het van betalen dan het is geen luxe een alimentatie uitspraak maar voor de kids pure noodzaak.
wie weet hoe ik verder kan komen
ik kwam door google op deze site en schrok mij rot.
ik ben ook hoogst verontwaardigd over het cbai en dan druk ik mij nog zacht uit.
heb hun al meerdere malen geprobeerd te contacten maar zoals ik al las is dat hopeloos.
heeft er iemand een gouden tip waarmee ik mijn rechtbank papieren terug kan krijgen.
het cbai is daarvan in het bezit maar gezien zij niet reageren nog telefonisch berijkbaar zijn en zoals ik verder al heb gelezen ook niet vindbaar maar ik wil mijn papieren terug.
mijn ex heeft nooit betaald tot op heden das misschien nu mijn geluk bij een ongeluk .
maar door hun kan ik nu niet met het lbio in zee omdat hun originele stukken wilde(wat ook normaalgesproken de gang van zaken is)
wel krijg je de rekening gepresenteerd van het cbai op het moment dat je niet betaald hoor je niets meer en krijg je als enige reactie te horen dat hun geen actie meer ondernemen zolang er niet is betaald.
laat mij niet lachen dat kun je toch ook niet tegen kinderen zeggen die recht hebben op financiele ondersteuning van hun pa.
ik werk al heel veel en doe wat ik kan
maar waar moet ik het van betalen dan het is geen luxe een alimentatie uitspraak maar voor de kids pure noodzaak.
wie weet hoe ik verder kan komen
Gelukkig heb je via dit forum ontdekt dat je niet de enige bent,en je aangesloten bij het meldpunt.Jammer dat het ons niet lukt mensen te waarschuwen voordat zij in zee gaan met het CBAI en blijkbaar is het nog steeds nodig berichten hier te blijven plaatsen om zo de vindbaarheid voor wanhopig zoekenden te vergroten
-
dank voor de reactie,
en idd zijn het er schrikbarend veel die gedupeerd zijn,
bah ik kots ervan dat dit over de ruggen van kinderen gaat.
ik ben wel wat verder gekomen dankzij dit forum dank jullie wel.
ik blijf vechten net als jullie.
hou jullie op de hoogte en zal t forum ook op de voet volgen
en idd zijn het er schrikbarend veel die gedupeerd zijn,
bah ik kots ervan dat dit over de ruggen van kinderen gaat.
ik ben wel wat verder gekomen dankzij dit forum dank jullie wel.
ik blijf vechten net als jullie.
hou jullie op de hoogte en zal t forum ook op de voet volgen
Inderdaad is de lijst gedupeerden heel groot,en groeit per dag, het gaat niet alleen over de ruggen van kinderen,heel veel gedupeerden hebben recht op partneralimentatie om te zorgen dat het gezin kan overleven en die door dit gebeuren helemaal vastgelopen zijn.Bij deze nogmaals een dringende oproep aan alle gedupeerden om aangifte te doen!!!