LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online vindt 11 dagen een "redelijke termijn" ...

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Tom2009
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 mar 2009 00:13

Online vindt 11 dagen een "redelijke termijn" ...

Ongelezen bericht door Tom2009 »

Sinds 3 dagen heb ik geen internetverbinding meer. Ben klant van On Line. De On Line-helpdesk meldde me dat het probleem buiten mijn huis ligt, mogelijk bij de wijkcentrale. Ook vertelde men mij dat voor het verhelpen van dit probleem 11 dagen volgens hen een "redelijke termijn" is. Ik vind dat belachelijk lang maar daar heeft On Line geen boodschap aan.

Vragen:
- Is 11 dagen (laat ik niet hopen dat het WERK-dagen betreft) inderdaad in deze situatie een redelijke termijn?
- Wie heeft hier ook ervaring mee gehad?

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Online vindt 11 dagen een "redelijke termijn" ...

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Online vindt 11 dagen een "redelijke termijn" ...

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

nee 11 dagen is veel te lang zou ik niet accepteren

angel1978
Berichten: 11067
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Online vindt 11 dagen een "redelijke termijn" ...

Ongelezen bericht door angel1978 »

Pindakaaspotje schreef:11 dagen is in deze tijd niet redelijk meer...
gebaseerd op ?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Online vindt 11 dagen een "redelijke termijn" ...

Ongelezen bericht door tiptoo »

angel1978 schreef:
Pindakaaspotje schreef:11 dagen is in deze tijd niet redelijk meer...
gebaseerd op ?

het feit dat zoiets en sneller ken en ook nog eens slechte service van online.
ik zou dat ook niet accepteren. veel te lang.

Tom2009
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 mar 2009 00:13

Re: Online vindt 11 dagen een "redelijke termijn" ...

Ongelezen bericht door Tom2009 »

Dank voor de reacties!

Waar die 11 dagen op gebaseerd is mag Joost weten... In de gebruiksvoorwaarden van On Line wordt niet een concreet aantal dagen genoemd, dus is het blijkbaar enkel een eenzijdige - want niet aan mij als klant gemelde - interpretatie van wat zij vinden dat redelijk is.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Online vindt 11 dagen een "redelijke termijn" ...

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als die 11 dagen de enige outage in een jaar betreft, dan betekent 11 dagen een beschikbaarheid van ca. 97% (354 dagen in het jaar wel beschikbaar). Voor een consumentendienst is dat redelijk. Theoretisch klopt het verhaal dus, maar stel dat dit in januari zou optreden, dan mag Online geen storingen meer hebben in de rest van het jaar....

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: Online vindt 11 dagen een "redelijke termijn" ...

Ongelezen bericht door buckleup »

Nou .... 11 dagen valt toch wel mee?
Lijkt me heerlijk, weer eens tijd over om een boek te lezen of halma te spelen.
Niet overal zo'n drama van maken, hoor.

angel1978
Berichten: 11067
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Online vindt 11 dagen een "redelijke termijn" ...

Ongelezen bericht door angel1978 »

tiptoo schreef:
angel1978 schreef:
Pindakaaspotje schreef:11 dagen is in deze tijd niet redelijk meer...
gebaseerd op ?

het feit dat zoiets en sneller ken en ook nog eens slechte service van online.
ik zou dat ook niet accepteren. veel te lang.
Het feit dat iets sneller 'kan' zegt niets over wat redelijk is..
Alles kan altijd sneller ( bij genoeg mensen en genoeg kosten ).. Een en ander moet wel in verhouding staan.
Bij een zakelijke verhouding staan er harde condities in het contract ( SLA ).. Maar daar betaal je dan ook heel andere bedragen voor.
In de gebruiksvoorwaarden van On Line wordt niet een concreet aantal dagen genoemd, dus is het blijkbaar enkel een eenzijdige - want niet aan mij als klant gemelde - interpretatie van wat zij vinden dat redelijk is.
Lijkt me logisch.. Zou er wel een harde conditie staan, dan zou de hele term 'redelijk' niet vallen. Dat het volgens jou sneller moet is het zo'n interpretatie van het hele verhaal.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Online vindt 11 dagen een "redelijke termijn" ...

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

[** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Online vindt 11 dagen een "redelijke termijn" ...

Ongelezen bericht door tiptoo »

Pindakaaspotje schreef:
11 dagen aaneengesloten geen internet zou toch een reden zijn over te stappen. .
precies , zou inderdaad reden voor overstappen zijn.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: Online vindt 11 dagen een "redelijke termijn" ...

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Het ligt eraan, is het daarna opgelost en komt het nooit meer voor....dan ben je die 11 dagen na een paar jaar weer vergeten.

Heel veel mensen gaan gelijk uit van 11 dagen, maar misschien geldt voor dit proces dat ze maximaal tot 11 dagen hebben om het op te lossen.

Naar mijn mening vind ik het raar om gelijk vanwege 1 ding over te stappen. Bij elk bedrijf gebeuren dingen, daar ontkom je niet. Er werken geen robots en het is een dienst die werkt als een hoop factoren ook hun werk naar behoren doen.

Ik zou gewoon afwachten en als het echt langer dan 11 dagen duurt, zou ik echt gaan klagen, want tja de 11 dagen zijn voorbij, heb je in in ieder geval 1 argument om mee te "slaan"

Tom2009
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 mar 2009 00:13

Re: Online vindt 11 dagen een "redelijke termijn" ...

Ongelezen bericht door Tom2009 »

buckleup schreef:Nou .... 11 dagen valt toch wel mee?
Lijkt me heerlijk, weer eens tijd over om een boek te lezen of halma te spelen.
Niet overal zo'n drama van maken, hoor.
Als je voor je inkomsten in belangrijke mate afhankelijk bent van internet dan is het echt niet leuk zo'n storing.
Overigens las ik toch al heel veel boeken, daar verandert een internetstoring niets aan, en ik haat halma spelen, maar wel dank voor het meedenken!

Tom2009
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 mar 2009 00:13

Re: Online vindt 11 dagen een "redelijke termijn" ...

Ongelezen bericht door Tom2009 »

Inmiddles heeft blijkbaar ook On Line zelf ingezien dat 11 dagen wel erg veel is en is nu na 4 dagen het probleem opgelost.

Een ieder van harte bedankt voor zijn/haar reactie!

angel1978
Berichten: 11067
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Online vindt 11 dagen een "redelijke termijn" ...

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als je voor je inkomsten in belangrijke mate afhankelijk bent van internet dan is het echt niet leuk zo'n storing.
Als je financieel afhankelijk bent van je internetverbinding, dan moet je een zakelijke verbinding nemen met een fatsoenlijke SLA.. Dan had je dit sowieso niet gehad.
Inmiddles heeft blijkbaar ook On Line zelf ingezien dat 11 dagen wel erg veel is en is nu na 4 dagen het probleem opgelost.
Ik betwijfel dat ze dat 'ingezien' hebben. Ik denk dat ze gewoon geprobeerd hebben de storing zo snel mogelijk op te lossen ( in dit geval 4 dagen ). Daarbij van te voren aangegeven dat het in het uiterste geval maximaal 11 dagen kan duren..

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Online vindt 11 dagen een "redelijke termijn" ...

Ongelezen bericht door tiptoo »

Tom2009 schreef:Inmiddles heeft blijkbaar ook On Line zelf ingezien dat 11 dagen wel erg veel is en is nu na 4 dagen het probleem opgelost.

Een ieder van harte bedankt voor zijn/haar reactie!

top Tom ben blij voor je.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Online vindt 11 dagen een "redelijke termijn" ...

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Wat inderdaad al gezegd is, die 11 dagen is een maximum termijn.
Beter dat ze die wat langer aanhouden dan dat ze tegen je gezegd hadden dat het binnen 3 dagen geregeld zou zijn, en het zou pas op de 4e zijn.
En inderdaad als je voor je inkomsten er van afhankelijk bent, een zakelijk contract nemen.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: Online vindt 11 dagen een "redelijke termijn" ...

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Tom2009 schreef:Inmiddles heeft blijkbaar ook On Line zelf ingezien dat 11 dagen wel erg veel is en is nu na 4 dagen het probleem opgelost.

Een ieder van harte bedankt voor zijn/haar reactie!
Wat ik dus al verwachtte, het is maximaal 11 dagen dat ze er aan mogen werken. Dus bijna overgestapt voor niks.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Online vindt 11 dagen een "redelijke termijn" ...

Ongelezen bericht door tennis »

angel1978 schreef: van te voren aangegeven dat het in het uiterste geval maximaal 11 dagen kan duren..
Roytheslayer schreef:Wat inderdaad al gezegd is, die 11 dagen is een maximum termijn.
Dekseldopje schreef:Wat ik dus al verwachtte, het is maximaal 11 dagen dat ze er aan mogen werken. Dus bijna overgestapt voor niks.

Ik zou zeggen, dat het maximale 11 dagen was! :lol: :lol:

Gesloten