LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "Sturing" Neckermann vliegreizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
timvw

"Sturing" Neckermann vliegreizen

Ongelezen bericht door timvw »

Al 11 jaar gaan wij elke zomer 3 weken (en soms zelfs iets langer) op vliegvakantie naar hetzelfde plekje in Griekenland. Deze accomodatie is exclusief te boeken via Neckermann Nederland. De vertrekdatum ligt daarbij altijd in juli, maar is vanwege de vakantiespreiding het ene jaar vroeg in die maand en het andere jaar laat in die maand. Omdat er altijd veel vraag is naar deze accomodatie, boeken we ieder jaar in de zomer alvast voor voor het volgende jaar.

Zo ook dit jaar. Echter kregen we vandaag via het reisbureau reactie van Neckermann. De voorboeking was niet geaccepteerd. De reden was niet dat het appartement vol was, de reden was ook niet dat er geen vluchten zijn. Nee, het komt omdat Neckermann een zogenaamde "sturing" aan de vliegreizen geeft (dat heeft iets te maken met de inkoop van vliegtuigstoelen). We hebben het reisbureau gevraagd of ze konden uitzoeken wat dit inhoudt en of het eventueel af te kopen is. Het antwoord komt er op neer dat Neckermann beslist dat het niet mogelijk is om tussen vertrekdatum 10 juli en vertrekdatum 7 augustus een vakantie langer dan 18 dagen te boeken. Wil je wel langer, dan moet je maar eerder of later gaan en anders kun je kort gezegd barsten. Wij kunnen echter door verplichtingen niet eerder of later dan de genoemde datum, maar willen wel graag gewoon lekker 3 weken vakantie (en komende jaren eventueel zelfs langer).

Ik vraag me af: mag Neckermann dit zomaar beslissen? Is dit normaal? Ik vind het namelijk héél erg vreemd... Een vliegvakantie van 3 weken in het hoogseizoen is (hoewel niet de meest voorkomende periode) vrij normaal, ik zie het heel veel mensen doen. Is er iets wat ik hier tegen kan doen?

Ik hoop dat er iemand is die er iets meer over kan vertellen. Bedankt alvast!

Tim.

Pindakaaspotje

Re: "Sturing" Neckermann vliegreizen

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.

inekevanvliet

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

kijk is op www.zoover.nl
je bestemming zoeken en aanklikken
dan krijg je een blokje er boven met alle aanbieders van het hotel/app

timvw

Wij kennen de familie die het complex runt en wij zijn er zelf ook meermaals aanwezig geweest in de periode dat ze onderhandelingen voerden met de reisorganisaties. Hoe en wat daar weten we echt volledig, dus we kunnen 100% zeker zeggen dat er geen andere aanbieders zijn. (Maar toch bedankt voor de tip).

Maar zeg nou zelf, dit is toch heel raar? Fijn dat het misschien mag, maar misbruik van je positie als reisorganisatie is het wel. En is dit wel eerlijk ten opzichte van de accommodaties met wie een contract is afgesloten? Er zijn veel accommodaties die het moeten hebben van vaste gasten. Die worden op deze manier verjaagd.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur[/color** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.

spanje01

Ongelezen bericht door spanje01 »

Naar welk hotel willen jullie en welke datum vertrek? Ik vind dit namelijk wel raar, ik kan eens kijken of ik het kan boeken. Ik heb zelf een reisburo.

Zante

Ongelezen bericht door Zante »

Er zijn meerdere reisorganisaties die zo werken. Op die manier verdienen ze inderdaad meer geld aan de reizen. Erg klantvriendelijk is het inderdaad niet, maar de reisorganisatie beslist wat ze verkoopt dus wat dat betreft heb je als klant zijnde weinig in te brengen.

brieziet

Ongelezen bericht door brieziet »

Als je toch het hotel zo goed kent... waarom boek je dan niet alleen een vlucht en boek je de kamer rechtstreeks bij het hotel? Doen wij ook aangezien onze bestemming opeens ook niet meer aangeboden werd door een nl reisorganisatie.
Was nog goedkoper ook.
De transfer moet je zelf regelen, maar dat zijn de kosten meestal ook niet en wie weet wil het hotel dat ook nog wel voor je regelen.

timvw

brieziet schreef:Als je toch het hotel zo goed kent... waarom boek je dan niet alleen een vlucht en boek je de kamer rechtstreeks bij het hotel? Doen wij ook aangezien onze bestemming opeens ook niet meer aangeboden werd door een nl reisorganisatie.
Was nog goedkoper ook.
De transfer moet je zelf regelen, maar dat zijn de kosten meestal ook niet en wie weet wil het hotel dat ook nog wel voor je regelen.
Bedankt voor je suggestie. Helaas beschikt Neckermann over alle apartementen, dus is losse verhuur in het hoogseizoen niet/nauwelijks mogelijk. In het verleden (toen er nog meer reisorganisaties voor deze accomodatie waren) waren er wel meer mogelijkheden, maar toen was het over het algemeen véél duurder dan een pakketreis.

De rest ook bedankt voor de informatie! :)

Gesloten