LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onbewust slachtoffer OXXIO VS ENECO!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Maatschappelijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2010 16:08

Onbewust slachtoffer OXXIO VS ENECO!

Ongelezen bericht door Maatschappelijk »

Hallo iedereen,

Het is weer tijd om mijn meterstanden door te geven en ik heb iets Vreselijk ontdekt.

Ik zal alles vanaf het begin uitleggen.
In 2007 werd ik gebeld door Oxxio met een of andere aanbieding, ik was eneco meer dan zat omdat ik als 1 persoon te veel moest betalen, dus ik ben overgestapt naar Oxxio.
Ze zijn bij mij thuis geweest en ik kreeg zo een slimme meter en voor mijn gas kon ik geen slimme meter krijgen, omdat deze te oud was.

Een paar weken daarna kreeg ik een bericht van eneco voor mijn meterstanden als ik het goed had, dit had ik ook ingevuld. Eind december heb ik mijn meterstanden niet doorgegeven omdat ik natuurlijk bij oxxio was, nou... ik heb in 2008 600 euro terug moeten betalen. Ineens zag ik ook dat eneco nog steeds elk maand een bedrag van mijn rekening af trok.
Ik was zo boos, blijkbaar had eneco mij binnen 1 maand terug overgenomen, ik heb geen idee HOE want ik heb niks getekend!


Nu zijn we in 2010 eind van de jaar ik moet weer mijn meterstanden versturen en wat zie ik? Ik moet alleen mijn gas meterstand doorgeven aan ENECO!
Maar ik betaal gas aan OXXIO!!?????


Conclusie ik betaal gas aan ENECO & OXXIO en ik betaal GEEN ENERGIE!!??? AL drie jaar blijkbaar!!

Ik was ter veronderstelling dat mijn energie bij eneco was. Ik ben nu gewoon zo bang dat ik ineens een vette rekening binnen krijg van oxxio / eneco omdat ze zo slordig zijn geweest.

Anyway ik was voor elektra bij Eneco en gas bij oxxio. Ik heb het zo gelaten want was alles zat. De jaar daarom 2009 heb ik wel alles ingevuld want ik wilde geen 600 euro terug betalen. Ik kreeg van zowel oxxio als eneco een dikke bedrag terug.

Ik ben gewoon in de war en kan al twee dagen niet slapen.... Het is toch bijna onmogelijk dat iemand al 3 jaar geen energie betaald? Ik bedoel stedin doet zijn werk toch goed?

Het lijkt mij ook raar dat ik mijn gas meterstanden aan eneco moet doorgeven zodat ze deze naar oxxio moeten sturen.

Weet iemand raad over mijn situatie? Wat moet ik doen? Ik wil absoluut geen slapende honden wakker maken.....


Pff...i am so confused and angry!

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Onbewust slachtoffer OXXIO VS ENECO!

Ongelezen bericht door AGGB »

Het lijkt erop dat Oxxio de switch niet of foutief heeft doorgegeven aan Eneco, dat is niet uniek, dat verzuimt Oxxio wel vaker.
Daarbij komt dan wellicht ook, dat oxxio incasseert voor gas ipv elektra.Oxxio heeft immers een "slimme meter" voor elektra geplaatst. Een dergelijke fout is eveneens niet uniek, ook dat doet oxxio vaker. Dat kan ik als ervaringsdeskundige zeggen, hoewel "slimme" meters laten plaatsen, daar ben ik nooit ingetrapt.
Je hebt de goede route genomen door alhier te posten, brieven, al of niet aangetekend, versturen is zinloos, evenals faxen en mailen. Administratief is oxxio, toxxio, pinoxxio, foxxio een janboel.
Twee dagen niet slapen door de naar het mij toeschijnt switch fout-ellende is zeer vervelend, maar niets vergeleken bij de jaren, dat je niet had kunnen slapen, als je een andere route gevolgd had.
Wacht de maandagochtendreactie van de alhier actieve oxxiomedewerker af en reageer op die reactie, dat is de enige manier om alles weer op het juiste spoor te krijgen. Sterkte!

Eneco mdw
Berichten: 183
Lid geworden op: 03 feb 2010 11:43

Re: Onbewust slachtoffer OXXIO VS ENECO!

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste maatschappelijk,

Uit uw bericht op dit forum begrijp ik dat er bij u onduidelijkheid bestaat over de kosten die Eneco en Oxxio bij u in rekening hebben gebracht.

Ik kijk graag uw gegevens na zodat ik u een overzicht kan geven van de kosten die Eneco in rekening heeft gebracht. Wanneer u dat op prijs stelt, vraag ik u om uw contactgegevens samen met het onderwerp van dit forum, te mailen naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

Kelly, medewerkster Eneco

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Onbewust slachtoffer OXXIO VS ENECO!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Maatschappelijk schreef:
In 2007 werd ik gebeld door Oxxio met een of andere aanbieding, ik was eneco meer dan zat omdat ik als 1 persoon te veel moest betalen, dus ik ben overgestapt naar Oxxio.
Even los van het probleem: kunt u uitleggen waarom u als 1 persoon te veel moest betalen? Je betaalt toch gewoon voor het gebruik, of je dat nu alleen verbruikt of met z'n 10-en?

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Onbewust slachtoffer OXXIO VS ENECO!

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste "Maatschappelijk"

Ik zou u graag willen helpen met uw beschreven klacht en u afhelpen van uw slapeloze nachten.

Ik begrijp dat na uw overstap van Eneco naar Oxxio het een en ander mis is gegaan. Om al uw vragen te kunnen beantwoorden heb ik uw klantgegevens nodig. Zou u zo vriendelijk willen zijn om deze naar mij toe te e-mailen? U kunt dit doen naar [email protected].

Wat ik u al wel kan laten weten is dat het niet mogelijk is om drie jaar zonder leverancier energie af te nemen. Indien Stedin uw netbeheerder is, zou deze u hier al vanaf het begin over in kennis hebben gesteld.

Ik hoop zo spoedig mogelijk van u te horen zodat ik alle andere onduidelijkheden kan beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Michaël
De Oxxiomedewerker

Maatschappelijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2010 16:08

Re: Onbewust slachtoffer OXXIO VS ENECO!

Ongelezen bericht door Maatschappelijk »

Hallo iedereen,

bedankt voor de snelle reacties. Ik heb mezelf de moed in gepraat en heb eneco gebeld om te informeren welke product ik nou precies bij hun heb.
volgens hen heb ik sinds 2006 elektra bij hun.

nu mijn vraag: waarom moet ik mijn gasmeter standen aan eneco doorgeven in plaats van oxxio?

Ik betaal gas aan oxxio. het is wel zo dat ik geen slimme meter van oxxio heb kan het daaraan liggen?

Ik vertrouw het nog niet helemaal, dit is ook de reden waarom ik mijn klant gegevens nog niet durf door te geven, omdat ik geen dikke vette rekening wil hebben. ( als het zo is zou het toch ooit gebeuren)

Eneco mdw
Berichten: 183
Lid geworden op: 03 feb 2010 11:43

Re: Onbewust slachtoffer OXXIO VS ENECO!

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste Maatschappelijk,

Fijn om te lezen dat u al wat meer duidelijkheid heeft gekregen over de levering van energie.

U vraagt zich af waarom Eneco een meterstandenkaart stuurt, terwijl u gas afneemt van een andere energieleverancier. Ik heb geen gegevens van u maar ga er vanuit dat uw netbeheerder Stedin is. In dat geval ontvangt u van ons een meterstandenkaart omdat we de administratie voor de netbeheerder Stedin uitvoeren.

Ik hoop u voldoende informatie te geven. Het staat u overigens geheel vrij om uw klantgegevens aan mij door te geven wanneer u nog vragen heeft.

Met vriendelijke groet,

Kelly, medewerkster Eneco

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Onbewust slachtoffer OXXIO VS ENECO!

Ongelezen bericht door jolanda77 »

stedin is van eneco

Fire87
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 apr 2010 21:02

Re: Onbewust slachtoffer OXXIO VS ENECO!

Ongelezen bericht door Fire87 »

jolanda77 schreef:stedin is van eneco

Sorry, dit is geen juiste informatie. Stedin is niet van Eneco, dit is officieel gesplits. Eneco voert alleen in enkele gevallen wel de administratie uit voor Stedin.

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Onbewust slachtoffer OXXIO VS ENECO!

Ongelezen bericht door jolanda77 »

vandaar de er op de auto.s van stedin staat onderdeel van eneco


Stedin Netbeheer B.V. is per 1 juli 2008 de nieuwe naam van Eneco NetBeheer. Stedin Netbeheer B.V. is als netbeheerder verantwoordelijk voor een veilig en betrouwbaar transport van elektriciteit en gas. Daarnaast is Stedin Netbeheer B.V. als netbeheerder verantwoordelijk voor de aanleg, de uitbreiding en het onderhoud van het transportnet.
Stedin Netbeheer B.V. is werkzaam in de provincies Friesland, Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Limburg.

Gesloten