LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN: persoonlijk aanbod n.a.v. per minuut betalen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
roon164
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2010 20:22

KPN: persoonlijk aanbod n.a.v. per minuut betalen

Ongelezen bericht door roon164 »

Hallo,

Ik heb een vraag.

Ik heb altijd een abonnement van KPN gehad. Eerst KPN-mobiel, daarna KPN-flexibel en nu het laatste "geweldige" KPN-abonnement.

Door de nieuwe regeling betaal ik nu per minuut. Ook het oude beltegoed gaat pas in nadat ik mijn nieuwe op heb. Daarnaast betaal ik hiervoor 0,30 cent, ipv de 0,14 cent die ik gekocht heb via mijn abonnement.

Nu heb ik dus een nieuw aanbod gekregen, dat wil zeggen, ik kan terug naar mijn oude flexibel abonnement. Maar volgens mij is dit ook een aangepast verhaal enn iet zoals het in 2007 was. Dit kan ik nergens meer terugvinden.

Kan iemand mij de originele overeenkomst van het flexibel abonnement toezenden?

Ik heb het gevoel dat KPN alsnog probeert om het abonnement anders in te vullen dan het origineel was. Als je eenmaal akkoord gaat, dan heb je natuurlijk geen poot meer om op te staan.

Met vriendelijke groet,
Roon164

themanwhoknewtoomuch
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 nov 2010 18:31

Re: KPN: persoonlijk aanbod n.a.v. per minuut betalen

Ongelezen bericht door themanwhoknewtoomuch »

KPN Klantenservice bereid om te helpen? tel 1200

Ik ben benieuwd naar uw verhaal, check de mijne http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=87817

roon164
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2010 20:22

Re: KPN: persoonlijk aanbod n.a.v. per minuut betalen

Ongelezen bericht door roon164 »

Hoi,

Ik heb al gemaild met KPN en zal het hier in kopiëren:

Hieronder staat een mailwisseling tussen ondergetekende en 3(!) personen van KPN.

Het gaat mij erom dat ik mijn beltegoed, zoals ik dat had: meenemen naar volgende maand waarbij eerst het oude tegoed en daarna het nieuwe tegoed verbruikt zou worden, helemaal veranderd is.
Ik betaal nu 0,30 cent voor het tegoed wat over is, en dat pas NADAT mijn nieuwe beltegoed op is.

Klant 08/16/2010 01:01 NM
Beste,

Ik heb nu een abb. van 210 en daar betaal ik 0,14 cent per minuut voor. Ik heb ook nog ongeveer 10 euro over van deze maand. Als ik nu naar bel 100 ga, betaal ik dan over die ongeveer 10euro 0,14 cent? Of wat is hier het tarief voor en waar kan ik dit vinden op jullie site?

In mijn beleving heb ik voor vorige maand een abb afgesloten waarbij ik 210 belminuten voor 0,14 cent heb. Als ik, zoals jullie zeggen, die 2 maanden mee kan nemen, dan neem ik aan dat dit tegen het zelfde bedrag is, toch?

Met vriendelijke groet,
Roland van Veghel

Dit betreft in eerste instantie een vraag. Mocht ik meer moeten betalen dan is dit meteen een klacht.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Reactie (Liza Leatomu) 08/18/2010 09:45 VM
Geachte heer Van Veghel,

Bedankt voor uw e-mail, waarin u informatie wilt krijgen over het tarief van uw lopende abonnement.

Uit ons systeem blijkt dat u per minuut € 0,14 inclusief BTW betaalt binnen de bundel.
Voor meer informatie wil ik u doorverwijzen naar de volgende link hieronder:
http://www.kpn.com/prive/mobiel/tarieve ... enten.htm#.
Tevens wil ik u informeren dat u het tegoed 2 maanden kunt behouden. Ook voor deze informatie verwijs ik u door naar de link hierboven.

Mijn excuses voor het ongemak.

Heeft u nog andere vragen? Meer vragen en antwoorden vindt u op <a href=http://www.kpn.com/kpn/show/id=1752234 >klantenservice Mobiel</a> op kpn.com.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Liza Leatomu
Klantenservice KPN
----------------------------------------------------------------------------------------

Geachte,

Ik probeerde gisteren al een reactie te versturen via onderstaande link, maar dat lukte niet.
Vandaar dat ik het op deze manier doe.

Mijn vervolgvraag:
Ik wil graag weten waar en in welke overeenkomst staat dat ik 0,30 cent moet betalen als ik beltegoed meeneem naar de volgende maand. Ik heb bel en sms 210. Er staat nergens dat ik
0,30 cent moet betalen, ook niet als ik overstap naar een ander abonnement. Ik heb voor de vorige maand het bedrag van dat abonnement met 0,14 cent per minuut overgehouden en zou
dit dus mee mogen nemen naar de maand erna.

Ik wil duidelijk stellen dat ik deze wijze erg misleidend en ik vind dan ook dat ik door KPN op een bewuste wijze benadeeld wordt.

Met ontstemde groet,
Roland van Veghel
----------------------------------------------------------------------------------------
Reactie (Annet Blom-Opdam) 08/19/2010 06:30 NM
Geachte heer Van Veghel,

Bedankt voor uw e-mail, waarin u vraagt waar u kunt lezen dat u het buiten de bundeltarief betaald over meegenomen bundeltegoed.

Indien u bundeltegoed overhoud neemt u dit inderdaad 1 maand mee, echter u verbruikt altijd eerst uw nieuwe bundeltegoed. Indien dit binnen één maand op is spreekt u het meegenomen tegoed aan, echter dit is nadat uw bundel verbruikt is en daarom wordt het "buiten de bundeltarief" dan toegepast.

Ik heb aangegeven bij de desbetreffende afdeling dat dit duidelijker op de site aangegeven dient te worden.

Onze welgemeende excuses voor de verwarring.

Heeft u nog andere vragen? Meer vragen en antwoorden vindt u op <a href=http://www.kpn.com/kpn/show/id=1752234 >klantenservice Mobiel</a> op kpn.com.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Annet Blom
Klantenservice KPN
-----------------------------------------------------------------------------------------
Reactie (Annet Blom-Opdam) 08/19/2010 07:11 NM
Geachte heer Van Veghel,

Bedankt voor uw reactie.

Ik vind het vervelend voor u dat u het niet eens bent met de voorwaarden van uw abonnement.
U heeft een Bel - Sms 210 abonnement. Hierbij zijn de volgende voorwaarden van toepassing:
http://www.kpn.com/web/file?uuid=c452fc ... d0a567f76c

Daarin kunt u lezen dat u helaas niet uw meegenomen tegoed als eerste aanspreekt in de nieuwe maand.

Dit om verdere misverstanden te voorkomen.

Heeft u nog andere vragen? Meer vragen en antwoorden vindt u op <a href=http://www.kpn.com/kpn/show/id=1752234 >klantenservice Mobiel</a> op kpn.com.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Annet Blom
Klantenservice KPN
----------------------------------------------------------------------------------------
Samenvatting discussie
Reactie (leon veneman) 08/20/2010 03:00 NM
Geachte heer Van Veghel,

Bedankt voor uw e-mail.

U heeft gekozen voor een totaal ander abonnement dan u hiervoor had. De regels zijn inderdaad zo, zoals mijn collega mevrouw Blom u heeft aangegeven. Helaas dient u deze dan ook te volgen en te respecteren. Helaas is er geen andere mogelijkheid.

Heeft u nog andere vragen? Meer vragen en antwoorden vindt u op <a href=http://www.kpn.com/kpn/show/id=1752234 >klantenservice Mobiel</a> op kpn.com.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Leon Veneman
Klantenservice KPN
-----------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer nu,

Ten eerste wil ik zeggen dat ik helemaal niet gekozen heb: KPN heeft eenzijdig besloten om het abonnement te veranderen.
Ik betaal, maar kijk wel of er verder mogelijkheden zijn om dit ergens aan te kaarten.
Een prettig weekend verder

Met vriendelijke groet, nog steeds,
Roland van Veghel
----------------------------------------------------------------------------------------

Hierna heb ik niks meer van KPN vernomen!!

Hopelijk kan iemand hier iets mee!!

themanwhoknewtoomuch
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 nov 2010 18:31

Re: KPN: persoonlijk aanbod n.a.v. per minuut betalen

Ongelezen bericht door themanwhoknewtoomuch »

Ik ben bang dat u toch echt een aangetekende brief moet sturen naar KPN. Hierin moet staan dat u nooit in de gelegenheid bent gesteld tot een keuze en nooit ergens mee akkoord bent gegaan.

Ik ga hetzelfde doen want de kjlantenservice van 1200 die maakt de klant alleen maar belachelijk :evil:

roon164
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2010 20:22

Re: KPN: persoonlijk aanbod n.a.v. per minuut betalen

Ongelezen bericht door roon164 »

Hoi,

Ik hab een afspraak gemaakt bij het Juridisch Loket om te kijken of zij iets voor me kunnen beteken.

Als we met z'n allen klagen bij KPN, dan kunnen ze er toch niet mee wegkomen?

Gr Roon

maxmax61
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2010 12:04

Re: KPN: persoonlijk aanbod n.a.v. per minuut betalen

Ongelezen bericht door maxmax61 »

Nou.... Bij mij gaat het ook over dit super aanbod.

Ik kreeg van de KPN een aanbod op 9 november 2010.
Hierin doet KPN een aanbod om mijn KPN 2010 BEI-SMS 210 abonnement dmv een persoonlijk aanbod terug te zetten naar Flexibel (2007) 27,5.

Indien ik hiervan gebruik wil maken moet ik voor 6 december 2010 het woordt ACTIE smssen naar 5454.

Ik wilde direct dit geregeld hebben en SMS dus het woord ACTIE naar 5454 op dezelfde dag dat ik de brief ontving. Hierop kreeg ik een SMS van KPN retour met de mededeling; "Uw nummer wordt niet herkend voor deze aktie".

Hierop heb ik direct het nummer gebeld wat in de brief vermeld stond als contactummer voor vragen en of opmerkingen betreffende deze aktie.
Men vond de melding vreemd en zou een aantekening naar de desbetreffende afdeling sturen. Binnen 8 werkdagen zou er een oplossing zijn danwel contact met me worden opgenen. Zoals je vermoed..... geen telefoontje of mailtje of brief of SMS. Lijkt me toch moeilijker dan ik dacht.

Hierop wederom contact gezocht met KPN. Ditmaal via 1200. Men gaf aan dat men nogmaals een melding zou maken en dat ik binnen een week bericht hierover zou krijgen en eea opgelost zou zijn. Je raad het al .....nope!

Op 30 november wederom contact gezocht via het eerstgenoemde telefoonnummer. Hierop kreeg ik een dame aan de telefoon.
Ze vroeg of er een brief(?) met telefoonnummer was opgemaaktdoor de collega's. Ik geef aan dat dit gebeurd was op beide dagen. Ze gaat vanaf dat moment alleen uit van de tweede melding. Negeert de eerste melding volledig. Ik blijf aangeven dat er eerst is gesproken over 8 werkdagen en later nog eens over een week.
Dit hadden de andere medewerkers nooit mogen vertellen. Hierbij geeft ze ook nog aan dat er geen looptijd voor de oplossing van mijn probleem staat.
Ik probeer haar te vertellen dat de aktie loopt tot 6 december en er al 3 weken voorbij zijn zonder dat er iets gebeurd. Waarschijnlijk vindt ze me vervelend want ze geeft aan dat ze me al 8 minuten probeert te vertellen dat er aan mijn probleem geen oplossingstijd limiet zit.

Dan maar over een andere boeg.
Mevrouw.....kunt u eens kijken welke meldingen hierover zijn gemaakt in uw systeem. Na een zucht wilde ze dit wel doen.... gegevens gegeven enz...
Hierin zag ze dat een medewerkster de 8 dagen had ingevoerd met de opmerking "tijdspad oid onbekend. Heb de klant aangegeven 8 werkdagen". Van de tweede melding gaf ze me niets door.
Hierop werd haar irritatie iets milder. Waarschijnlijk doordat ze zag dat ik alleen de feiten en toezeggingen opsomde.
Ze gaf nogmaals op mijn vraag aan dat KPN een probleem had met de hele SMS aktie (mogelijkheid tot SMS aanpassing) Eea was bij hun niet tijdsgebonden en ik moest haar maar geloven dat het goed zou komen. Ik geef aan dat ik haar collega's toch ook had moeten (kunnen) geloven.

Huidige status..... Afwachten ben benieuwd wat men zegt na 6 december.
BTW.... Ik betaald nu de seconden met minuten zolang KPN dit niet oplost....voor elkaar krijgt.
Lijkt me dat eea na een telefonische melding toch gewoon handmatig opgelost kan worden.

De verbindingen met mijn telefoon via KPN zijn altijd goed... Maar door deze service en oppervlakkige toezeggingen neig ik toch bij beeindiging van mijn abonnement over te stappen naar een andere aanbieder met waarschijnlijk andere problemen.

roon164
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2010 20:22

Re: KPN: persoonlijk aanbod n.a.v. per minuut betalen

Ongelezen bericht door roon164 »

Ik heb gisteren een mail (brief kon niet, want ze konden me geen adres geven toen ik daarom vroeg) gestuurd waarin ik aan heb gegeven dat ik antwoorden wil hebben op mijn vragen en pas daarna beslis.

Ik heb namelijk gisteren contact gehad met het Juridsich Loket en met OPTA. Zij hebben mij dit geadviseerd en ik wacht nu maar weer even af.

Ik begreep van het Juridisch Loket dat het slim was om met OPTA contact op te nemen en dat het goed zou zijn als meer mensen dit zouden doen. Hierdoor zou OPTA (is mij toegezegd dat ze het gaan nakijken) meer klachten krijgen en er makkelijker iets mee kunnen doen.

Dus bij deze: bellen naar OPTA 0800-8200805

Gr Roon

maxmax61
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2010 12:04

Re: KPN: persoonlijk aanbod n.a.v. per minuut betalen

Ongelezen bericht door maxmax61 »

Hallo Roon,

Hieronder de link naar het Abonnemet wat jij aangeeft.
http://www.google.nl/search?hl=nl&sourc ... q=&aqi=g10

Groet,

roon164
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2010 20:22

Re: KPN: persoonlijk aanbod n.a.v. per minuut betalen

Ongelezen bericht door roon164 »

Hoi,

Ik had dit al gevonden. Maar deze is op 21-10-2010 aangepast (nieuwe versie) en die is dus anders
dan de flexibel 2007, volgens mij.

Daar gaat het mij dus ook om: het lijkt alsof je terug gaat naar flexbel 2007, mar in feite is dat niet zo.
Ik heb hierover ook verschillende contacten met KPN gehad, maar ze geven allemaal andere informatie en daarbij
is het telefonisch en moet je "hun maar geloven" en heb je later geen poot om op te staan.

Het gaat mij hier ook niet om KPN zwart te maken; ik wil eerlijkheid en duidelijkheid.

G Roon

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: KPN: persoonlijk aanbod n.a.v. per minuut betalen

Ongelezen bericht door mich24 »

ehm...

Je hoeft het niet te nemen hoor :roll:

roon164
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2010 20:22

Re: KPN: persoonlijk aanbod n.a.v. per minuut betalen

Ongelezen bericht door roon164 »

Klopt, maar wat wil je daarmee zeggen?

maxmax61
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2010 12:04

Re: KPN: persoonlijk aanbod n.a.v. per minuut betalen

Ongelezen bericht door maxmax61 »

Vandaag de bevestiging binnen gekregen van de omzetting naar Flexibel 2007.
Dus weer bellen per seconde zoals eerst ook.
Nog een voordseeltje van dit abonnement is dat eerst de oude nog over (tegoed) minuten eerst worden verbruikt en niet zoals in het nieuwe abonnement de nieuwe belminuten. Maw.... volgens mij houd ik iedere maand meer minuten (althans voor mij) over. Tot de zomer dan...dan bel ik te veel... :lol: .

roon164
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2010 20:22

Re: KPN: persoonlijk aanbod n.a.v. per minuut betalen

Ongelezen bericht door roon164 »

Euh,

Ja en nee. Ja, je maakt eerst je oude minuten op. Maar...
Je krijgt dan niet de volle bundel van je nieuwe tegoed. En wat je dan belt daarvan, gaat tegen een tarief van 0,25 cent.

Is lastig uitleggen, maar je wordt blijer gemaakt dan het eigenlijk is; althans, in mijn beleving is het nog niet helemaal eerlijk en is dit abonnement toch anders dan in 2007...

Maar iig beter dan per min betalen...

gr

Gesloten