LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meubelmarkt Montfoort

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
ALPHENLOCO
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 nov 2010 18:04

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door ALPHENLOCO »

Ik ex werknemer reageer op pumba12

pumba 12 zegt: Ik werk op een belastingadviesbureau en kan je meedelen dat als de Fiod binnen valt dit al een proces is van een jaar voor ze pas in aktie komen. En ze laten echt geen zaken open gaan als er ook maar enigzins sprake is van fraude of what ever.

nou waarom staat er op diverse nieuws site's dan dat na het failliet verklaren van meubitrans (door ons ex werknemers dus) direct een onderzoek is gestart door de curator, die op zoveel verbazingwekkende dingen stuiten dat die de fiod in heeft geschakeld samen met het om. en uieindelijk de inval heeft gedaan.

blijf jij lekker belastingadviseur en het laat het echte werk aan de fiod over, de belasting blijft toch altijd de grootste dief van je portomonee... hahah


voor de rest jongens zal ik hier geen feiten meer plaatsen aangezien die toch worden verwijderd hahah... maar goed beetje medelijden heb ik wel met jullie aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh.

ik teer tenminste nog ff door van de knaken die ik heb gewonnen van meubitrans hahahahaha

twistile
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2010 13:25

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door twistile »

Ah een speciaal emailadres voor een terugbelafspraak.

Dat doet me denken aan toen ze op tv kwamen, toen was er ook een speciaal emailadres.

Als ik het zo hoor gaat het helemaal goed komen, bestellen maar weer jongens!

benjamin13
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 nov 2010 15:13

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door benjamin13 »

beste alphenloco, je naam zegt het al. Hoe is het mogelijk dat jij zo'n leedvermaak kan hebben over de rug van mensen die ongelooflijk het schip in zijn gegaan. Ik wens het niemand toe, OK jou een beetje om op een dergelijke schandalige manier geld afgetroggeld te krijgen, waar menigeen, misschien jij niet want jij bent flink wijzer geworden toch van meubitrans heel erg hard voor heeft moeten werken (bekend werkwoord ?) of moeten sparen en nu maar moeten afwachten. Leuk ook met de feestdagen, ik zit met een half doorgerotte bank, had wel fijn geweest het nieuwe bankstel.

Geniet lekker door alphenloco, er staan genoeg vervelende verhalen op dit forum !!!

loonr
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 nov 2010 12:10

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door loonr »

Jij, ex-werknemertje, hopelijk dat je mag stikken in het geld die je hebt (verdient) over de rug van gedupeerde klanten. Weet wel, vroeg of laat komt boontje om zijn loontje. Je hebt in ieder geval een ziekelijk brein!! Maar ach, kan je ook niks aan doen. Toch?

ALPHENLOCO schreef:Ik ex werknemer reageer op pumba12

pumba 12 zegt: Ik werk op een belastingadviesbureau en kan je meedelen dat als de Fiod binnen valt dit al een proces is van een jaar voor ze pas in aktie komen. En ze laten echt geen zaken open gaan als er ook maar enigzins sprake is van fraude of what ever.

nou waarom staat er op diverse nieuws site's dan dat na het failliet verklaren van meubitrans (door ons ex werknemers dus) direct een onderzoek is gestart door de curator, die op zoveel verbazingwekkende dingen stuiten dat die de fiod in heeft geschakeld samen met het om. en uieindelijk de inval heeft gedaan.

blijf jij lekker belastingadviseur en het laat het echte werk aan de fiod over, de belasting blijft toch altijd de grootste dief van je portomonee... hahah


voor de rest jongens zal ik hier geen feiten meer plaatsen aangezien die toch worden verwijderd hahah... maar goed beetje medelijden heb ik wel met jullie aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh.

ik teer tenminste nog ff door van de knaken die ik heb gewonnen van meubitrans hahahahaha

Voetballer
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 nov 2010 23:16

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Voetballer »

Verwijderd
Laatst gewijzigd door Voetballer op 13 jan 2011 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door 16again »

Ik heb mijn advocaat pas geproken en deze zegt dat in sommige gevallen personeelsleden hoofdelijk aansprakelijk gesteld kunnen worden
Wat ik zo lees maak die advocaat weinig kans tegen Alphenloco.
Alphenloco werd niet tijdig betaald, en heeft faillisement aangevraagd en zo dus de bal aan het rollen gebracht. Zonder die actie had bedrijf langer op dezelfde voet voort kunnen gaan.

Juud1986
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 nov 2010 11:36

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Juud1986 »

Beste allemaal,

Ook ik ben (vermoedelijk) gedupeerd.
Meubels op 22 september besteld bij Mammoet Wonen in Woerden.
Meubels worden volgens de gegevens in week 49 geleverd. Al dit tijd niks gehoord. Tot ik van de week iemand hier over hoorde. (Week 49 moet nog komen, dus ik heb nog hoop...)

Ook ik heb een aanbetaling gedaan. Mammoet Wonen is sinds 1 juli 2010 aangesloten bij de CBW. (De datum van overname per 1 oktober, die ook op dit forum genoemd wordt, staat hier los van; andere vestigingen, zoals De Meern en Montfoort zijn WEL overgenomen door een andere eigenaar en zijn pas per 15 oktober ingeschreven bij het CBW)
Hiermee gebeld. Zij weten momenteel niets. Er is een inval van het FIOD gedaan en nu is het afwachten hoe verder.
Het KvK nummer, dat op mijn bon staat (27377011) bestaat nog steeds en is niet failliet.
Dit bevestigd de Kamer van koophandel.
Je melden bij een curator voor Mammoet Wonen heeft nog geen zin; niet failliet, betekend (nog) geen curator.

Probeer nu contact te krijgen met Mammoet; vermoed dat de winkel na de inval van het FIOD gesloten is...
Ga van de week, als ik tijd heb, even kijken.
En anders afwachten... maar mijn meubels en geld moeten toch ergens zijn?!

Is er iemand die meer weet?
Samen staan we mogelijk sterker!

mariet_bijl
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 nov 2010 18:16

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door mariet_bijl »

Juud1986 schreef:Beste allemaal,

Is er iemand die meer weet?
Samen staan we mogelijk sterker!

Met mammoet zelf is er weinig aan de hand, ook al is het een onderneming van...........
Hun klantenbestand is in beslag genomen, en kunnen dus geen klanten opbellen met de problemen die zich voordoen.

Wij zijn langs mammoet geweest, en netjes geholpen 2 weken geleden. Er is een nieuw bed voor ons besteld, en ze hebben ons ook zoals beloofd gebeld.
TIP: bel mammoet wonen om te vragen of ze iets weten, want hun zijn ook gewoon open, en zorg dat je je order anders even inscand of faxt naar ze dan weten ze wat en waar het besteld is !!!!!!

Juud1986
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 nov 2010 11:36

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Juud1986 »

Had natuurlijk al regelmatig gebeld met mammoet, maar geen gehoor... TOT 5 minuten geleden...! Keurig te woord gestaan, de grote lijn van het verhaal gehoord en mij is toegezegd dat mijn meubels nog steeds voor volgende week gepland staan... Ik wacht het af...! Ken ervaringsverhalen dat het vaak WEL goed gaat....

Ik snap dat het niet helemaal lekker gaat met de organisatie, maar als klant van Mammoet, heb ik alleen met hen van doen...!

We wachten af!
Succes

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ze zouden vorige week al weer open gaan... 8) Ik zie het allemaal nog niet gebeuren.

benjamin13
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 nov 2010 15:13

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door benjamin13 »

zaterdag ben ik gebeld n.a.v. het achterlaten van mijn e-mailadres op www.directmeubel.nl. Dat ik ben teruggebeld vond ik al heel wat. Bij een regelrechte oplichterszaak zou dit denk ik niet gebeurd zijn want wat is het nut daarvan ?. Er werd uitgelegd dat beslag op voorraden, klantenbestanden, voorraden zijn gelegd door de FIOD en dat men hoopt dat eind deze week e.e.a. door de FIOD zal worden vrijgegeven. Dat is ook de reden dat via directmeubel.nl de klanten worden opgeroepen zich kenbaar te maken aangezien men dan weet wie de klanten zijn aangezien ook beslag is gelegd op de klantenbestanden.
Ook de orders geplaatst voor 1 oktober zouden worden uitgevoerd zo legde deze heer uit.

ik hoop voor ons allen dat het toch goed gaat komen, zou wel heel erg sneu zijn.

TIP; LAAT IN IEDER GEVAL JE EMAILADRES ACHTER OP WWW.DIRECTMEUBEL.NL.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als je opde site www.directmeubel.nl kijkt zie je op de foto's van de hal grote spandoeken hangen met "wij gaan sluiten" en "opheffings uitverkoop".

Ze wisten al lang dat ze dicht gingen.

sisi71
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2010 12:55

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door sisi71 »

Dat hangt er al meer dan een jaar. Dat is puur een stuntreclame om mensen te trekken. Ik heb er vorig jaar al een bank gekocht voor mijn moeder, goede service enz. Vandaar dat ik terug ben gegaan voor mijn eigen bank, maar nu, zitten wij op de blaren. Ik heb afgelopen zaterdag uit nood maar een andere bank gekocht bij een Meubelzaak in Mijdrecht, gelijk ophalen/meenemen voor een habbekrats, vergeleken bij de bank die ik besteld heb bij Directmeubel (2900)
waarvan 700 aanbetaald. Dus of die bank ooit nog komt, I don't know. Zit voorlopig op deze bank en wacht het allemaal wel af. Heb alles doorgestuurd naar Phijffer advocaten en de rechtsbijstand, kijken wat er uit voort vloeit, maar hou me hart vast voor alles. Ik hoop in ieder geval ten zeerste dat we de bank nog krijgen. Zo niet.... ja jammer, maar duidelijkheid hierover wil je eigenlijk nog liever, want dan weet je waar je aan toe bent. De onzekerheid is gewoon killing!!

jejjansen
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2010 21:42

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door jejjansen »

In augustus 2010 heb ik een bank besteld bij Meubelmarkt in Beverwijk. Ik heb 10% aanbetaald van de totale goederenwaarde , te weten EUR 134,--. Mijn schade valt gelukkig mee.

Het viel me destijds op dat het zakelijke briefpapier zowel de namen "Meubelmarkt" als "Meubelmarkten Beverwijk" en "L&F Beheer B.V." vermeldde. Ik heb hier verder geen aandacht aan besteed.

De afspraak was dat in week 49 de betreffende bank geleverd zou worden.

Op 26 augustus 2010 krijg ik vervolgens een brief met als hoofd "Meubelmarkten" en als plaats Montfoort. Deze vestiging is inmiddels uitgeschreven uit de KvK. Daarnaast heb ik niet bij Montfoort maar bij Beverwijk gekocht.

De brief maakt melding van vertraging in de bestelling omdat vanwege heftige weersomstandigheden in China de betreffende fabriek - alwaar Meubelmarkten al jaren zaken mee zou doen - problemen ondervindt met de productie van de bestelde bank. De problemen zouden bestaan uit electriciteitsproblemen. Kortom, de levering zou pas in week 3 van 2011 kunnen plaatsvinden.

Ik wist dat in China wel overstromingen hebben plaatsgevonden. Daarnaast had ik niet echt veel haast met de bank zodat de verplaatsing naar week 3 van 2011 mij niet echt hinderlijk voorkwam.

De brief wordt vervolgens namens de directie van Meubelmarkten afgesloten, maar is niet ondertekend. Daarnaast is de brief niet op het briefpapier geschreven van Meubelmarkten. Het betreft gewoon een velletje wit A4 papier.

Tevens wordt verzocht om alleen per e-mail te reageren via [email protected]

Aangezien het mij niet stoorde dat de bank later zou worden geleverd, heb ik niet gereageerd.

Mijn verbazing was dan ook groot toen ik hoorde dat op 16 november 2010 door zowel de FIOD als het OM invallen waren gedaan. Het is nogal een stap als de FIOD en het OM hiertoe overgaan. Dit gebeurt niet bij louter een simpel vermoeden. Er zal dan meer spelen.

Enfin, mijn verbazing was nog groter toen ik las dat Meubelmarkten is overgenomen. De nieuwe eigenaar doet verwoede pogingen om het vertrouwen bij de klanten hoog te houden. Begrijpelijk, maar toch enigszins ook wel vreemd.

Puur uit nieuwsgierigheid heb ik eens proberen uit te zoeken wie nu "Meubelmarkten" is? Er is geen filiaal in de KvK te vinden in Beverwijk, Zevenaar of Montfoort.

Ook zoeken op Meubelmarkt of Meubelmarkten levert geen enkel resultaat. Maar met wie heb ik nu een koopovereenkomst gesloten?

Op de orderbevestiging staat ook de besloten vennootschap L&F Beheer B.V. genoemd. Uit het Handelsregister blijkt dat deze L&F Beheer B.V. ook de website http://www.meubelplaats.nl bezit. Deze site doet het niet.

Uit de bedrijfsomschrijving blijkt:

Het oprichten, verkrijgen en vervreemden van vennootschappen en ondernemingen, het
verkrijgen en vervreemden van belangen daarin en het beheren en doen beheren van-, alsmede
het voeren of doen voeren van de direktie over- en het houden van toezicht op vennootschappen en ondernemingen en het financieren of het doen financieren daarvan;
de internetverkoop van woon- en slaapkamermeubilair aan particulieren alsmede het
verleasen van auto's en telefoons


De vennootschap doet wel iets met de internetverkoop van meubelen, maar zonder functionerende website zal dat lastig gaan.

Het blijkt dat deze vennootschap in 1993 is opgericht. De enige aandeelhouder heeft in februari 2010 de aandelen overgedragen, onbekend aan wie. Er zijn twee bestuurders zichtbaar. De eerste -die tevens aandeelhouder was - was sinds 2005 directeur maar is sinds 10 september 2010 uit functie. De tweede directeur was in functie sinds 10 september 2010 maar is op 25 november 2010 alweer uit functie getreden. In het handelsregister staan thans geen bestuurders weergegeven.

Terug bij de vraag wie nu Meubelmarkten is?

Het is geen rechtspersoon en ook geen eenmanszaak. Het is blijkbaar gewoon een naam die mogelijk door verschillende besloten vennootschappen is gebruikt. Meestal staat dit wel beschreven in het handelsregister maar ten aanzien van L&F Beheer B.V. staat niet vermeld dat men ook deze handelsnaam gebruikt.

Ik vraag mij dan ook af wat de nieuwe eigenaar van Meubelmarkten nu heeft overgenomen en van welke vennootschap(pen)? Formeel heb ik dus een overeenkomst met L&F Beheer B.V. in Eindhoven waarvan momenteel via het handelsregister geen aandeelhouder getraceerd kan worden. Evenmin staat een bestuurder genoemd.

De kans is groot dat een brief aan L&F Beheer B.V. onbesteld retour komt.

De nieuwe eigenaar heeft blijkens het handelsregister drie b.v. 's opgericht. Deze bevinden zich nog in de oprichtingsfase gelet op het gebruik van de term "i.o".

Meubelmarkten is dus geen entiteit die overgedragen kan worden. Het is dan ook de vraag in hoeverre de nieuwe eigenaar ook mijn bestelling heeft overgenomen. Ik bedoel hiermee te zeggen dat het juridisch lastig zal zijn om nakoming te vorderen van MM Beverwijk B.V. i.o. als er geen overeenkomst is met L&F Beheer B.V. waaruit blijkt dat alle orders zijn overgedragen.

Het is overigens interessant dat de nieuwe eigenaar gebruik maakt van een Limited. Uit het handelsregister blijkt namelijk dat als bevoegde functionaris MM Holding B.V. i.o. staat geregistreerd. Van deze Holding staat vervolgens Zoutland Limited als functionaris geregistreerd.

Nu is het gebruik van een Limited (helaas) niet verboden maar over het algemeen wordt deze constructie wel gekenmerkt door veelvuldig misbruik. Of dit thans zo is, zal blijken maar de schijn heeft de nieuwe eigenaar wel tegen. Een Limited is een makkelijke manier om op vrij goedkope wijze een rechtspersoon op te richten en daarmee tevens persoonlijke aansprakelijk te verkleinen dan wel uit te sluiten.

Dit onderzoekje heeft me geleerd dat gelet op de recente uit functietreding van de bestuurders van L&F Beheer B.V. een mogelijk faillissement waarschijnlijk niet lang op zich zal laten wachten.

Het is werkelijk verschrikkelijk dat de klanten van "Meubelmarkten" op deze wijze zo aan het lijntje worden gehouden. De nieuwe eigenaar claimt dat hij met ingang van 1 oktober 2010 "Meubelmarkten" heeft overgenomen. Ik ben benieuwd wat voor overeenkomst hieraan ten grondslag ligt aangezien deze naam geen rechtspersoon inhoudt en mogelijk werd gebruikt door meerdere vennootschappen. De nieuwe eigenaar zal met de vennootschappen die ook de naam "Meubelmarkten" gebruikten, dan aparte overeenkomsten hebben moeten sluiten teneinde de bestaande overeenkomsten over te laten gaan naar de betreffende vennootschappen. In het kader van hoor en wederhoor nodig roep ik de nieuwe eigenaar op om te onderbouwen wat hij verstaat onder het overnemen van "Meubelmarkten" en met welke vennootschappen hiertoe de overeenkomsten zijn aangegaan.

Ik vermoed evenwel dat de uitleg van de nieuwe eigenaar weinig bevredigend zal zijn. Het belangrijkste is dat de klanten zo snel mogelijk weten waar ze aan toe zijn en geen dag langer aan het lijntje worden gehouden.

Voetballer
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 nov 2010 23:16

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Voetballer »

Verwijderd
Laatst gewijzigd door Voetballer op 13 jan 2011 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Remmie1982
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2010 09:43

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Remmie1982 »

Hallo, ook ik ben er de dupe van geworden, ik had 4 stoelen gekocht in Zevenaar. Ik stel ook voor om met een groep langs te gaan.

Wie is hier nog meer voor.

remmie1982

Dupertjes2010
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2010 15:19

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Dupertjes2010 »

@voetballer

Hoe weet je zo zeker dat we kunnen fluiten naar het geld?
Heeft die vertrouwenspersoon toegegeven dat het sowieso niet meer open gaat?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door sjoegel »

@Dupertjes 2010, lees het verhaal van Janssen eens. Deze betoogd goed onderbouwd waarom het zeer aannemelijk is dat alles gewoon dicht blijft.

D.Post
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 nov 2010 09:08

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door D.Post »

@ dhr Janssen : Weet u misschien of Direct Meubel te Meern dan ook onder dezelfde holding valt als Mammoet en de vestigingen te zevenaar e.d.?

Beste mensen,ik ben ws ook gedupeerd, ik heb 1000 euro aanbetaald op 19 november :cry: bij de vestiging Direct Meubel te Meern.
Wij zouden nl een bed, bank, kast en dressoir afnemen van Direct Meubel te Meern. Ik ben net gaan samenwonen en we slapen nu op de grond :twisted:
Ik heb vandaag maar gebeld naar Pheiffer advocaten, Direct meubel is nog niet failliet en valt dus ook niet onder de curator, ook geen kans op een CBW regeling dus. Ik heb het juridisch loket gemaild, zij adviseerden mij om een aangetekende brief te sturen naar direct meubel met eis om geld terug te krijgen en koop te ontbinden... Direct meubel belt /mailt niet terug ondanks al 4 mails voor een terugbelafspraak :evil:
Kunnen we verder nog iets anders doen dan het onderzoek afwachten? :?:
Alle tips zijn welkom!
Iedereen veel sterkte...

loonr
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 nov 2010 12:10

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door loonr »

Het zou wel fijn zijn, als Radar hierover een uitzending maakt. En dan eens kijken wie van de (ex) werknemers van Meubelmarktener in de studio rondom de tafel wil gaan zitten.

Gesloten