LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
shootmetothemoon
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jul 2010 13:50

Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door shootmetothemoon »

Al jarenlang (20 jaar) maak ik gebruik van de diensten van De Gouden Gids en later ook de Telefoongids. Er kwam iemand langs bespraken de advertenties en er werd een contract opgesteld en getekend.

Nu ben ik in de veronderstelling dat dit nog steeds zo gaat maar wat schetst mijn verbazing dat ik vorige week een "orderbevestiging" ontving met daarbij gelijk de factuur. Orderbevestiging??? Nou ik heb niemand voorbij zien komen en zeker GEEN handtekening ergens onder gezet.

Gelijk een brief opgesteld en verzocht per direct ALLES te annuleren (ik hou niet van deze grapjes). Nou dat mocht ook niet baten want ik krijg een week later een brief retour dat ze mijn opzegging hadden ontvangen maar hiermee NIET accoord gaan omdat opzegging ALLEEN mogelijk is met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden voor aanvang van het vervolgtermijn?? Hierdoor worden de vermeldingen gewoon opgenomen zoals in de orderbevestiging is omschreven.

Na telefonisch beklag over de reactie wordt doodleuk verteld dat de voorwaarden zoals die eerder gelden bij de gouden gids veranderd zijn en contracten volgens de (nieuwe) algemene voorwaarden STILZWIJGEND !! worden verlengd met inachtneming van 3 maanden opzegtermijn??

Nou dit wordt een principekwestie en schrijf op deze manier mijn frustratie af over de gang van zaken bij dit bedrijf De Telefoongids / Gouden Gids . :x Ik ben NIET telefonisch benaderd, geen handtekening gezet, niet gewezen op de veranderende voorwaarden en STILZWIJGEN verlengen was geloof ik ook uit den boze. :x

Ondernemers dus OPGELET als U een advertentie plaatst bij dit bedrijf. Als U niet op tijd opzegd zit je er nog JAREN aan vast .

Elke bruikbare TIP als vervolgactie op deze praktijken of het opzetten van een collectief van medeadverteerders tegen deze praktijken zijn welkom!

shootmetothemoon
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jul 2010 13:50

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door shootmetothemoon »

Naar aanleiding van dit bovenstaande bericht ben ik benaderd door een van de managers van de Telefoongids BV. Na mijn gesprek kan ik jullie meedelen dat een orderbevestiging ten aller tijde moet voortvloeien uit een gesprek (telefonisch of persoonlijk) met een van hun medewerkers en dat bovenstaande berust op een fout. Nadat een en ander is uitgezocht is mij een voorstel aangeboden en heb deze geaccepteerd en is alles tot ieders tevredenheid opgelost.

Mochten er toch nog gebruikers/klanten zijn die bovenstaand verhaal herkennen schroom dan niet contact op te nemen met 'de telefoongids bv'


Ik ben in ieder geval blij dat ik dit bedrijf (wat ik in ieder geval niet hoopte) niet hoefde te gaan scharen onder "de misleidende facturen brigade".

PRvE
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2010 09:09

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door PRvE »

zit in hetzelfde schuitje. heb ook gebeld maar krijg geen enkele medewerking. ga voor maar liefst € 400,= euro adverteren tegen mijn wens in. Volgens de goudengids heb ik in 2007 een orderbevestiging getekend voor accoord op de juistheid van de tekst en daarmee is dan ook meteen een doorlopend contract afgesloten. Ik ga hier een klachtbrief over schrijven vind dit ronduit belachelijk . Als ik dit naar mijn klanten doe houd ik er weinig over. :evil:

kuklos
Berichten: 10135
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door kuklos »

Als de algemene voorwaarden vernaderd worde moet je daarvan op de hoogte worden gesteld en de kans krijgen om het contract te ontbinden vanwege de veranderende algemene voorwaarden.

yvonneklous
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2010 12:40

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door yvonneklous »

Ik heb op het forum net ook een bericht geplaatst over de gouden gids/telefoongids zie hier onder.

Ik heb dus ook een conflict met de gouden gids/telefoongids vorig jaar een advertentie laten plaatsen en ook gevraagd of dit voor 1 jaar is en dat was zo zij de gene die ik aan de telefoon had want zei die meneer we bellen u op voor de nieuwe advertentie of u weer geplaatst wil worden dus geen probleem, dus wel want ik kreeg vorige maand een factuur of ik die ff wou betalen voor de nieuwe gids dus geen belletje en ook geen orderbevestiging gehad heb daar over meteen gebeld en er werd gewoon dood leuk gezegd sorry mevrouw u heeft een opzeg termijn van 3 maanden en wat de gene had gezegd over dat ze me zouden bellen daar hadden ze geen boodschap aan want het stond niet in het contract, heb ze verschillende mails gestuurd alleen op de eerste hebben ze gereageerd met van u moet betalen en daarna niks meer gehoord ze sturen gewoon een herinnering.
Ik heb de ombudsman aangeschreven die zegt het zelfde heb een opzegtermijn van 3 maanden en moet nu bewijzen dat de gouden gids dat heb gezegd en ik hoop nu dat er meerdere mensen met het zelfde probleem zijn zo dat we samen tegen de gouden gids ons sterk kunnen maken

judith689
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2010 18:40

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door judith689 »

Helaas zijn wij ook de dupe van de stilzwijgende verlenging van het contract door de Gouden gids. Ik snap nu hoe ze aan deze naam komen!
We zijn letterlijk gestalkt door vertegenwoordigers , zij hebben wel 8 keer telefonisch contact met ons opgenomen om een mini-website aan te smeren maar geeneen vertelde ons over de stilzwijgende verlenging ronduit afzetterij .
Na telefonisch contact met de helpdesk , die ook niet geheel soepel verliep , ik werd eigenlijk uitgelachen door degene van de helpdesk en moest letterlijk uit hem sleuren hoe ik het contract dan kon ontbinden . Het antwoord was schriftelijk dus niet via de mail ! Vandaag direkt een brief opgesteld en opgestuurd . Maar moet nog wel even de rekening van aankomend jaar betalen!
Afzetters!!!

hofla023
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2010 19:58

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door hofla023 »

Hallo gedupeerden.

Ik heb het zelfde aan de hand die smerige praktijken van de gouden gids.
Heeft iemand al positieven reacties of mogelijkheden om hier onderuit te komen?
Telefonisch contact met de gouden gids is ronduit schandalig.

maert
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2010 15:51

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door maert »

Onlangs werd er contact met mij opgenomen i.v.m. de advertentie voor de nieuwe telefoongids. Toen ik vermelde dat ik terug wilde gaan naar een gratis vermelding werd er gevraagd of ik dan in september al opgezegd had. Nee dus, ik wist niet eens dat dat moest (was in de veronderstelling net als anderen op dit forum dat je elk jaar opnieuw een nieuwe opdracht gaf) en het verbaasde me vooral dat ik daar niets over wist omdat ik vorig jaar ook al wilde stoppen en men mij toen niets verteld had over de opzegtermijn.
De man die ik sprak vertelde dat ik aangezien ik dit jaar dan toch moest betalen ik maar net zo goed de advertentie kon nemen. (volgens artikel13.1) Ik vroeg of ik dan over mocht gaan naar een goedkopere versie (dat mocht niet) Kortom, ik kon op geen enkele manier onder dit contract uit.
Omdat ik toen de indruk had dat ik er niet onderuit kon heb ik hierin toegestemd.

Toen ik later op de avond de rekening van vorig jaar erbij pakte zag ik tot mijn verbazing het totaalbedrag van de rekening vorig jaar: €188,02. Dit zou dit jaar stijgen naar €321 voor dezelfde advertentie en dezelfde voorwaarden.
Omdat deze verhoging voor dezelfde dienst mij meer dan 10% meer kost dan vorig jaar had ik echter wel het recht om deze overeenkomst op te zeggen! Dit staat in de algemene voorwaarden van de telefoongids BV nr 8.3. In tegenspraak met wat de telefonist mij verteld had zou ik dus wel onder de overeenkomst uit kunnen komen. Ik heb dus gelijk dezelfde avond een brief opgesteld en deze de dag nadien aangetekend verzonden.
Helaas kreeg ik als reactie dat ik de opdracht niet kon annuleren. Ongeveer gelijktijdig kreeg ik ook alvast de rekening.
Heeft er iemand advies?

ewgs
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2010 22:14

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door ewgs »

Hallo,

Ik heb ook een conflict met deze bende. Ik ben telefonisch benaderd voor verlenging van de advertentie, tot zover prima. Ik kreeg na een week de orderbevestiging en na nog eens een week de factuur.
Het viel me op dat de factuur steeds vroeger komt, in 2010 in juni, terwijl de gids vermoedelijk oktober uitkomt. In 2008 dateert de factuur van oktober en in 2009 van september. er staat nergens (orderbevestiging of factuur) vermeld wanneer de looptijd van de gids ingaat of hoe lang deze duurt. Volgens de klantenservice moet je uit de algemene voorwaarden opmaken dat de looptijd 10 tot 14 maanden is en ingaat wanneer de gids uitkomt. Alleen dit staat nergens in het contract!!!

28 juni heb ik voor het eerst contact gehad met de klantenservice. Goed geprogrammeerde medewerkster die alleen kan herhalen dat ik moet betalen.
Op 27 juli heb ik naar aanleiding van een mail naar Steunpunt Aquisitiefraude via mail en telefonisch contact gehad met de medewerker [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]. Hij heeft gezocht naar een oplossing en voorgesteld de factuur uit te stellen tot een redelijke termijn voor de gids uitkomt. Hier was ik blij mee maar de bevestigingsemail heb ik niet ontvangen [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] heeft niets met de belofte gedaan. Ik kreeg een aanmaning en in augustus een cancellation. Intussen diverse keren de klantenservice gebeld en gemaild over een oplossing, maar er werd niet gereageerd of ik kreeg alleen te horen dat ik toch moest betalen. Men kan of wil geen uitspraken doen en wist zelfs niet wat cancellation betekende.

Omdat ik bang was dat de advertentie niet doorging heb ik gewacht op de gids, die uiteindelijk 2 weken geleden kwam. Met gelijk daarachteraan een brief van een incassobureau. Ik heb nu de 5e klacht op de bus gedaan, maar er wordt waarschijnlijk toch niet op gereageerd. Heeft iemand een contactpersoon die het wel interesseert?

Daphne

mauricegiesen
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2011 14:43

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door mauricegiesen »

Zo kreeg ik tot mijn verbazing afgelopen week een orderbevestiging voor een vermelding in de Goudengids en Telefoongids met een factuurbedrag van maar liefst 1547 euro!

Ik kan jullie vertellen dat ik pertinent een tegenstander ben van dit soort print media en nimmer een contract zou aangaan met een dergelijke instantie als telefoongids en/of gouden gids.

Voor de beeldvorming: Ik ben 1 januari jl. zelfstandig ondernemer geworden binnen een branche welke niet toegankelijk is voor vermelding op print. Daarnaast heb ik nooit telefonisch (iig geval niet bewust, ik wimpel colportage via media altijd af) en/of schriftelijk contact gehad met iemand van de Telefoongids.

Ik ben er dan ook absoluut niet van gediend op deze manier benaderd te worden en vind het zelfs ronduit schofterig.

Helaas is de klantenservice enkel bereikbaar op kantoordagen en ben dus nog niet in staat geweest mijn beklag te doen.
De uitkomst hiervan zal in ieder geval geen invloed hebben op mijn mening van manier van benaderen. ik zal jullie op de hoogte houden van het verdere verloop.

M.Govers
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2011 18:44

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door M.Govers »

Ik werd van de week op mijn mobiel gebeld door een onbekend nr. Heb niet opgenomen en kwam er via Google achter dat het van de telefoongids was en heb niet terug gebeld. Deze week werd mijn vriend gebeld op de huistelefoon en die zei dat ze mij moesten hebben en heeft het gesprek beëindigd.
Surprise...vandaag lag er een orderbevestiging in de brievenbus. Vermelding in de telefoongids en mijn bedrijf in de gouden gids. Kost dit jaar niets maar ik heb er geen behoefte aan en daarbij is er geen afspraak gemaakt. Maar durf het ook niet zo te laten lopen, straks is het moeilijker om het terug te draaien en ik vind het heel vreemd dat je een ander zo iets op kan dringen. Nu kost het mij een hoop tijd die ik niet door kan berekenen. Of moet ik eenzelfde brief terug sturen waarin staat dat ze mijn bedrijf voor een jaar sponsoren, 1e jaar gratis maar volgend jaar stilzwijgend verlengd voor een leuk bedrag?

Als adviseur van De Telefoongids BV - http://www.detelefoongids.nl staat trouwens de naam [persoonsgegevens verwijderd door moderator] vermeld?
Laatst gewijzigd door Radar op 07 dec 2011 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

J. de Groot
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2011 15:51

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door J. de Groot »

Mij is exact hetzelfde gebeurd. Donderdag 30 juni telefoon. Donderdag 23 juni ook, overigens. Handig, zo'n donderdag. Een orderbevestiging sturen, die in het weekend verstrijkt. In ieder geval: beide keren was ik 200% geconcentreerd op het niet antwoorden met "ja". En beide keren heb ik dat woord ook niet gebruikt. Ik heb gereageerd met een "hmmmm" of met een zin, waarin het woord "ja" absoluut niet voorkwam. Dat schijnt namelijk gebruikt te worden met een knip-plak-methode in een gespreksopname. Het gesprek heb ik beide keren vlot afgekapt. Ik meen dat ik beide keren de naam "Jeroen Gritter" heb gehoord, maar op de orderbevestiging staat ook in mijn geval [persoonsgegevens verwijderd door moderator]. Dus ook ik heb een orderbevestiging ontvangen van een dienst die ik niet wil - wat ik ook duidelijk heb gemeld - en die ik ook niet heb afgenomen. Ik heb niets bevestigd (mondeling of telefonisch). Ik heb geen zin hier veel energie in te steken, maar ook geen behoefte aan een hoop juridisch geouwehoer achteraf. Reageren op hun website kan via een link die zegt dat je een wijziging van het contract wilt. Kortom: klik je dat aan, dan geef je juridisch aan dat er dus een contract is ... Dat gaan we dus maar niet doen!
Wat is wijsheid? Ik houd de reacties (waarvan alvast dank) op het forum scherp in de gaten.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 dec 2011 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

J. de Groot
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2011 15:51

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door J. de Groot »

OK, ik nog even weer. Zie onderstaande tekst. Een brief met deze tekst kun je gebruiken voor De Telefoongids BV. Juridisch is het dan behoorlijk dicht getimmerd. Even de eigen kenmerken en informatie invullen/aanvullen, knippen en plakken in een eigen brief, printen, een postzegeltje plakken en naar de brievenbus. Tip: dus géén handtekening onder die brief zetten :wink:
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

==================

Betreft: uw “orderbevestiging” met uw kenmerk .........

LS,
Ik verwijs naar bovenstaande “orderbevestiging” met een vermelding van uw adviseur [persoonsgegevens verwijderd door moderator]. Ik meen de naam [persoonsgegevens verwijderd door moderator] te hebben gehoord in een telefoongesprek, waarin ik expliciet heb vermeld geen enkele belangstelling te hebben.
U begrijpt dat ik zeer benieuwd ben naar het moment, waarop volgens u een order geplaatst zou moeten zijn en een contract zou zijn afgesloten. U wilt mij hierover wel schriftelijk informeren; uw reactie wacht ik af. Met u c.q. uw organisatie heb ik geen overeenkomst (gehad) en wil ik geen overeenkomst aangaan. Dit zal duidelijk zijn.
Nogmaals geef ik aan niet geïnteresseerd te zijn in u, uw organisatie, een vermelding (digitaal of schriftelijk) van mij, mijn organisatie en van telefonische, schriftelijke of digitale benadering van uw organisatie of organisaties die aan u gelieerd zijn. U wilt hiervan wel goede nota nemen.
Mocht u van mening zijn dat tussen ons een overeenkomst zou bestaan – quod non – en vasthouden aan incassering van een vermeende vordering, dan meld ik u reeds nu dat ik mij zal richten tot het doen van aangifte wegens oplichting en zeg ik u reeds nu voor alsdan aan dat ik alle door mij en/of derden te maken kosten, zowel in als buiten rechte, op uw organisatie en zo mogelijk op privépersonen betrokken bij uw organisatie zal verhalen. Onder deze kosten worden onder meer begrepen aangetekende brieven en tijd, die door mij en/of derden aan deze kwestie wordt besteed. Daarvoor zal een standaard uurtarief van 50 euro, exclusief btw, worden gehanteerd. Het 1e uur is inmiddels besteed.
Hoogachtend,
Laatst gewijzigd door Radar op 07 dec 2011 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

ro-ten
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2011 08:45

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door ro-ten »

Ik ben ook benadert door de gouden gids.
Werden veel beloftes gedaan maar nadat ik een orde bevestiging binnen kreeg stond er op de achterkant dat het stil zwijgend werd verlengt en dat je binnen 3 maand moest op zeggen,
Dit was 1 van de dingen die niet klopte, maar goed ik heb hierover gebeld en daar werd verteld dat ik me geen zorgde hoefde te maken en dat het maar echt om 1 jaar zou gaan.
Op de vraag of ik dit zwart op wit kon krijgen zeiden ze nee.
Omdat ik nog binnen de 30 dagen zat wilde ik het dus meteen op zeggen.
Ik heb dit telefonisch gedaan per e-mail en per post.

Kort daarna kreeg ik telefoon dat ik toch moest betalen.
Ik vertelde toen laat de boel dan maar voorkomen want:
Ik heb binnen 30 dagen laten weten dat ik het niet eens was met de ordebevestiging,
En dat de gedane beloftes ook niet waren na gekomen.

Heel lang niks meer gehoord en nu beginnen ze met het sturen van maandelijkse aanmaningen.

Ik betaal ze niet maar vind het wel vervelend hoe kom ik hiervan af?

Als ik hier lees ben ik niet de enigste kan dit bedrijf geen halt worden toegeroepen met deze praktijken?

Georgemg
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2011 15:43

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door Georgemg »

Zojuist gebeld door Gouden Gids over het bedrijf van mijn vrouw. Gelijk gezegd dat we geen interesse in vermelding hadden.
'Daar ging het niet om: of ik de advertentie (die we niet hebben) wilde aanpassen?'
Nee, we hoeven geen vermelding.
'Maar zonder vermelding ben ik niet vindbaar in gids of Google-Ads'.
Geen punt.
'Dan verwijderen we uw gegevens, vermelding kost anders € 85.'
We hoeven ook geen vermelding en hebben daar zeker geen opdracht toe gegeven. Verbinding verbroken.

Daarna eens gegoogled op gouden gids en ik zie dat ik zeker niet de enige ben met deze ervaring. Ik ben benieuwd of er een factuur volgt, als ik de verhalen lees zou het me niet verbazen. Kunnen deze oplichters niet worden aangepakt?

Georgemg
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2011 15:43

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door Georgemg »

Nog even het vervolg melden: geen factuur of ander bericht meer gehad van Gouden Gids. Blijkbaar is het voldoende wanneer je duidelijk vermeld dat je nergens opdracht toe verleend.

Reksio
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2011 14:01

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door Reksio »

Kreeg vandaag een orderbevestiging van de Telefoongids in de bus, waarin ik weer voor een jaar dien te betalen. Net als de andere ondernemers hier, vergeten om het contract vroegtijdig te beëindigen. :evil:

Maar nu, met de nieuwe wet die gisteren is ingegaan, waardoor bedrijven abonnementen niet meer stilzwijgend mogen verlengen, vraag ik me af of ik nu niet eerder van dit contract af kan komen.

Heeft iemand enig idee of het ook voor contracten van de Telefoon- /Gouden gids geldt? Het zou een hele opluchting zijn.

bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door bosse bol »

Reksio schreef:Kreeg vandaag een orderbevestiging van de Telefoongids in de bus, waarin ik weer voor een jaar dien te betalen. Net als de andere ondernemers hier, vergeten om het contract vroegtijdig te beëindigen. :evil:

Maar nu, met de nieuwe wet die gisteren is ingegaan, waardoor bedrijven abonnementen niet meer stilzwijgend mogen verlengen, vraag ik me af of ik nu niet eerder van dit contract af kan komen.

Heeft iemand enig idee of het ook voor contracten van de Telefoon- /Gouden gids geldt? Het zou een hele opluchting zijn.
Volgens mij geld het voor alles behalve waar een cadeau aan vast zit.
bijv. tel.abonnement met tel. erbij of tijdschriften met een cadeau.

niceguy
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2011 10:08

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door niceguy »

ook ik ben zojuist benaderd door de gouden gids om de nieuwe advertentie door te nemen.Zo kwam ik er dus achter dat ook ik te laat ben met opzeggen. De nieuwe regeling voor stilzwijgend verlengen geldt helaas alleen voor abonnementen anagegaan na 1 december 2011. Ik zit er helaas dus ook voor 1 jaar nog aan vast. De Gouden Gids heeft dit heel uitgekiend aangepakt, pas bellen om de nieuwe advertentie door te nemen als je termijn om op te zeggen net verlopen is, ik vind dit ook pure oplichterij. En dan heb ik het nog niet over de toon van de telefoniste die opeens omsloeg toen ik zei dat we geen vermelding meer wilden!! of ik wel begreep dat het om een internetvermelding gaat waar ik 5000 klanten mee kwijtraak, ja hoor. Tot slot vermelde ze nog even dat de Gouden Gids een modern bedrijf is waar je niet zonder kan als je in de toekomst nog zaken wil doen.
Als er meer van zo'n bedrijven als Gouden Gids me ongevraagd 800euro aftroggelen hoef ik idd geen zaken meer te doen...

mevr.haasdijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2012 23:45

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door mevr.haasdijk »

Ook ik maar al jarenlang gebruik van de diensten van De Gouden Gids en later ook de Telefoongids. Er kwam altijd (jaarlijks) iemand langs bespraken de advertenties en er werd een contract opgesteld en getekend.
(Ik had besloten om niet meer te adverteren omdat ik het erg duur vind en ik twijfels heb over de meerwaarde)

Nu ben ik in de veronderstelling dat dit nog steeds zo gaat maar vandaag lag er een "orderbevestiging" met daarbij gelijk de factuur. Orderbevestiging??? Ik heb geen vertegenwoordiger gezien of gesproken en heb GEEN handtekening ergens onder gezet.

Na lang zoeken eindelijk een telefoonnummer van de klantenservice gevonden.Daar vertelde men mij dat ik op had moeten zeggen???? (per wanneer???)
Na telefonisch beklag bij de klantenservice werd me doodleuk verteld dat de voorwaarden zoals die eerder gelden bij de gouden gids veranderd zijn en contracten volgens de (nieuwe) algemene voorwaarden STILZWIJGEND !! worden verlengd met inachtneming van 3 maanden opzegtermijn??
Men vertelde mij dat ik teruggebeld zou worden.

Wie heeft er bruikbare tips voor mij om dit op te lossen?

Gesloten