LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo internet? had ik maar internet
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 28 okt 2010 04:16
Ziggo internet? had ik maar internet
Ziggo aka zigzooi onderrand heeft mij nu acht de nek om gedraaid.
naar circa 3 maanden al problemen te hebben meerdere keren op te bellen is er nog steeds geen oplossing voor de problemen die ik heb.
reacties op 3 berichten heb ik niet gekregen.
tijdens het bellen(mobiel) word er gezegd dat de modem uitvalt wat word hier mee gedaan? niks, het word compleet genegeerd.
het enige wat lijkt te tellen is die rot "http://speedtest.ziggo.nl/".
alle pogingen tot oplossingen moeten van mijn kant als consument komen.
terwijl hun de beloofde service niet kunnen leveren.
kortal dos (denial of service)
hieronder staat al weer een logboek die ik zelf heb gemaakt met de reactie van de o zo geweldige niets helpende ziggo service.
Geachte heer/mevrouw *******,
Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.
Wij hebben uw melding ontvangen. Het IP-adres 77.91.227.93 is van de vermeende hacker.
Het betreft hier echter geen IP-adres van Ziggo. Dit betekent dat de werkelijke hacker geen abonnee van ons is.
Zoals vermeld in het beleid van Ziggo met betrekking tot Abuse, kunnen wij geen stappen ondernemen tegen de hacker wanneer deze geen klant van Ziggo is.
Het volledige beleid kunt u nalezen op de website https://static.ziggo.nl/images/Ziggo-Ab ... 4-1607.pdf.
Wij adviseren u de inhoud en de logs mail mee te sturen, wanneer u melding doet bij de provider van de werkelijke afzender. U kunt uw klacht indienen bij [email protected] . Daarnaast raden we het correct beveiligen van uw router en pc's aan.
Erop vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar; u bereikt ons telefonisch op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Bel met uw Ziggo-telefoonlijn het telefoonnummer 1200 (gratis) of 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut) met een andere telefoonaansluiting. Stel uw vraag ook eens aan Tess, onze virtuele medewerkster. Zij staat altijd voor u klaar op http://www.ziggo.nl/klantenservice. Bovendien stelt u al uw vragen eenvoudig via het online contactformulier op http://www.ziggo.nl/contactformulier. Uiteraard wanneer het u uitkomt.
Met vriendelijke groet,
**********,****
Afdeling Klantenservice
Ziggo
---- Oorspronkelijk bericht ----
Referentie: Klacht
Product: Internet
Onderwerp: Misbruik
Naam: ******
ContactGegevens:
Email: ********@home.nl
Telefoonnummer: **********
Klantnummer: **********
Commentaar:
De laatste tijd merken ik en familie op dat er bijna tot geen gebruik van internet is te maken, de modem slaat ook met regelmaat af.
De reden hier van is simpel te achterhalen in mijn router logboek zoals hier onderaan staat. met regelmaat is al gebeld, en telkens kregen we te horen dat de verbinding goed is.
bijna tot geen verbinding hebben, 10 seconden of meer wachten op een website kan toch niet de bedoeling zijn.
wat is hier nog aan te doen, wij kunnen nauwelijks van het abonnement gebruik maken
. [Admin login] from source 192.168.1.20, Sunday, Nov 28,2010 00:13:25 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:28:10 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:27:09 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:26:05 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:25:03 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:24:07 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:23:55 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:23:44 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:23:26 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:22:54 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:22:51 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:22:33 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:22:23 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:22:10 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:21:49 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:21:38 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:21:16 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:21:11 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:20:48 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:20:37 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:20:16 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:20:12 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:19:48 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:19:33 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:18:52 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:18:50 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:18:28 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:18:21 [Time synchronized with NTP server] Saturday, Nov 27,2010 21:16:23 [Internet connected] IP address: 94.213.49.115, Saturday, Nov 27,2010 21:15:46 [Internet disconnected] Saturday, Nov 27,2010 21:15:45 [Initialized, firmware version: V1.0.45_1.0.45NA] Saturday, Nov 27,2010 21:15:45
na maanden met deze rotzooi zwoegen heb ik er echt genoeg van.
ziggo dit is de laatste maand, doei doei de deur uit!
naar circa 3 maanden al problemen te hebben meerdere keren op te bellen is er nog steeds geen oplossing voor de problemen die ik heb.
reacties op 3 berichten heb ik niet gekregen.
tijdens het bellen(mobiel) word er gezegd dat de modem uitvalt wat word hier mee gedaan? niks, het word compleet genegeerd.
het enige wat lijkt te tellen is die rot "http://speedtest.ziggo.nl/".
alle pogingen tot oplossingen moeten van mijn kant als consument komen.
terwijl hun de beloofde service niet kunnen leveren.
kortal dos (denial of service)
hieronder staat al weer een logboek die ik zelf heb gemaakt met de reactie van de o zo geweldige niets helpende ziggo service.
Geachte heer/mevrouw *******,
Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.
Wij hebben uw melding ontvangen. Het IP-adres 77.91.227.93 is van de vermeende hacker.
Het betreft hier echter geen IP-adres van Ziggo. Dit betekent dat de werkelijke hacker geen abonnee van ons is.
Zoals vermeld in het beleid van Ziggo met betrekking tot Abuse, kunnen wij geen stappen ondernemen tegen de hacker wanneer deze geen klant van Ziggo is.
Het volledige beleid kunt u nalezen op de website https://static.ziggo.nl/images/Ziggo-Ab ... 4-1607.pdf.
Wij adviseren u de inhoud en de logs mail mee te sturen, wanneer u melding doet bij de provider van de werkelijke afzender. U kunt uw klacht indienen bij [email protected] . Daarnaast raden we het correct beveiligen van uw router en pc's aan.
Erop vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar; u bereikt ons telefonisch op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Bel met uw Ziggo-telefoonlijn het telefoonnummer 1200 (gratis) of 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut) met een andere telefoonaansluiting. Stel uw vraag ook eens aan Tess, onze virtuele medewerkster. Zij staat altijd voor u klaar op http://www.ziggo.nl/klantenservice. Bovendien stelt u al uw vragen eenvoudig via het online contactformulier op http://www.ziggo.nl/contactformulier. Uiteraard wanneer het u uitkomt.
Met vriendelijke groet,
**********,****
Afdeling Klantenservice
Ziggo
---- Oorspronkelijk bericht ----
Referentie: Klacht
Product: Internet
Onderwerp: Misbruik
Naam: ******
ContactGegevens:
Email: ********@home.nl
Telefoonnummer: **********
Klantnummer: **********
Commentaar:
De laatste tijd merken ik en familie op dat er bijna tot geen gebruik van internet is te maken, de modem slaat ook met regelmaat af.
De reden hier van is simpel te achterhalen in mijn router logboek zoals hier onderaan staat. met regelmaat is al gebeld, en telkens kregen we te horen dat de verbinding goed is.
bijna tot geen verbinding hebben, 10 seconden of meer wachten op een website kan toch niet de bedoeling zijn.
wat is hier nog aan te doen, wij kunnen nauwelijks van het abonnement gebruik maken
. [Admin login] from source 192.168.1.20, Sunday, Nov 28,2010 00:13:25 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:28:10 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:27:09 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:26:05 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:25:03 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:24:07 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:23:55 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:23:44 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:23:26 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:22:54 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:22:51 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:22:33 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:22:23 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:22:10 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:21:49 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:21:38 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:21:16 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:21:11 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:20:48 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:20:37 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:20:16 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:20:12 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:19:48 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:19:33 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:18:52 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:18:50 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:18:28 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:18:21 [Time synchronized with NTP server] Saturday, Nov 27,2010 21:16:23 [Internet connected] IP address: 94.213.49.115, Saturday, Nov 27,2010 21:15:46 [Internet disconnected] Saturday, Nov 27,2010 21:15:45 [Initialized, firmware version: V1.0.45_1.0.45NA] Saturday, Nov 27,2010 21:15:45
na maanden met deze rotzooi zwoegen heb ik er echt genoeg van.
ziggo dit is de laatste maand, doei doei de deur uit!
Re: Ziggo internet? had ik maar internet
Met welke provider ben je hier dan op het forum?Ziggo internet? had ik maar internet
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 28 okt 2010 04:16
Re: Ziggo internet? had ik maar internet
tennis schreef:Met welke provider ben je hier dan op het forum?Ziggo internet? had ik maar internet
Commentaar:
De laatste tijd merken ik en familie op dat er bijna tot geen gebruik van internet is te maken, de modem slaat ook met regelmaat af.
neem niet alles te letterlijk, ja ?
met die titel bedoel ik dat de verbinding dermate slecht is dat het niet te gebruiken is. als je verder had gelezen was dit meer als duidelijk.
-
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25
Re: Ziggo internet? had ik maar internet
Beste Forumgebruiker,
Zoals in de email aangegeven is het IP adres niet van Ziggo. In dit geval kunt u het beste een email sturen (mocht u dit nog niet gedaan hebben) naar het email adres met daarin de melding dat u aangevallen wordt door het ip adres. Stuur ook de log van uw router welke u hier ook op het forum heeft gepost mee naar het genoemde email adres [email protected].
Zoals in de email aangegeven is het IP adres niet van Ziggo. In dit geval kunt u het beste een email sturen (mocht u dit nog niet gedaan hebben) naar het email adres met daarin de melding dat u aangevallen wordt door het ip adres. Stuur ook de log van uw router welke u hier ook op het forum heeft gepost mee naar het genoemde email adres [email protected].
Re: Ziggo internet? had ik maar internet
Ik lees jou letters, en dit staat er toch.devioursoul schreef: neem niet alles te letterlijk, ja ?
met die titel bedoel ik dat de verbinding dermate slecht is dat het niet te gebruiken is. als je verder had gelezen was dit meer als duidelijk.
Had je een andere titel moeten kiezen!
Lees maar eens het berichtje van Vogels, want dit is er wat speelt!
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 28 okt 2010 04:16
Re: Ziggo internet? had ik maar internet
beter beveiligen? draadloos?vogels schreef:Kan je rustig doen natuurlijk, maar je kunt heel wat beter die hacker de deur uit doen! Hier heeft Ziggo niks mee te maken, je moet je p.c. eens wat beter beveiligen! Lekker onbeveiligd draadloos internetten en dan klagen bij een provider die hier niks mee te maken heeft. Ziggo heeft je al geschreven bij wie je wel moet zijn met een klacht.ziggo dit is de laatste maand, doei doei de deur uit!
welk deel van een logboek zie jij niet? als ik niet beveiligd was had ik dit niet eens gezien, het komt voorbij de modem verder niet.
ziggo kan de service niet leveren, en naar dat adres mailen heeft weinig(niks) uitgehaald.
bedankt.
volgende keer zal ik zelf een ip adresje googleën.
Re: Ziggo internet? had ik maar internet
Zoals ik uit de log kan lezen heeft iemand heel makkelijk kunnen inloggen op jou router. Je hebt dus een heel makkelijk wachtwoord of jou wachtwoord van jou router nooit gewijzigd bij aankoop. Als je dit nooit wijzigt is het voor een hacker wel heel makkelijk Zoals ik zie heeft de hacker een poort geopend en de aanval op jou computer ingezet met een DDOS aanval. Aangezien de router zelf het aantal connecties niet kan verwerken klapt de router er uit. Dit is een beveiliging binnen de router en dus niet de computer. De computer zou maar door blijven ratelen totdat hij echt vastloopt. Ik raad jou aan om per direct het wachtwoord van de router te wijzigen. Dan zijn denk ik de grootste problemen verholpen!
Re: Ziggo internet? had ik maar internet
Het is niet zo makkelijk, om jou te overtuigen, dat de schuld bij jou ligt.
Hier kan je nalezen hoe je een router kan beveiligen:
http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/ ... woord.html
Hier kan je nalezen hoe je een router kan beveiligen:
http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/ ... woord.html
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 28 okt 2010 04:16
Re: Ziggo internet? had ik maar internet
wini25 schreef:Zoals ik uit de log kan lezen heeft iemand heel makkelijk kunnen inloggen op jou router. Je hebt dus een heel makkelijk wachtwoord of jou wachtwoord van jou router nooit gewijzigd bij aankoop. Als je dit nooit wijzigt is het voor een hacker wel heel makkelijk Zoals ik zie heeft de hacker een poort geopend en de aanval op jou computer ingezet met een DDOS aanval. Aangezien de router zelf het aantal connecties niet kan verwerken klapt de router er uit. Dit is een beveiliging binnen de router en dus niet de computer. De computer zou maar door blijven ratelen totdat hij echt vastloopt. Ik raad jou aan om per direct het wachtwoord van de router te wijzigen. Dan zijn denk ik de grootste problemen verholpen!
dat inloggen was ik zelf, had je kunnen zien aan het lokale IP.
en ook is er nooit van een gehackte pc gesproken.
ow zei ik al dat ik een ervaren computer gebruiker was?
correctie de modem kan het niet verwerken*, de router streamed nog fijn door terwijl de modem loopt te knipperen tot uitval.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 28 okt 2010 04:16
Re: Ziggo internet? had ik maar internet
devioursoul schreef:wini25 schreef:Zoals ik uit de log kan lezen heeft iemand heel makkelijk kunnen inloggen op jou router. Je hebt dus een heel makkelijk wachtwoord of jou wachtwoord van jou router nooit gewijzigd bij aankoop. Als je dit nooit wijzigt is het voor een hacker wel heel makkelijk Zoals ik zie heeft de hacker een poort geopend en de aanval op jou computer ingezet met een DDOS aanval. Aangezien de router zelf het aantal connecties niet kan verwerken klapt de router er uit. Dit is een beveiliging binnen de router en dus niet de computer. De computer zou maar door blijven ratelen totdat hij echt vastloopt. Ik raad jou aan om per direct het wachtwoord van de router te wijzigen. Dan zijn denk ik de grootste problemen verholpen!
dat inloggen was ik zelf, had je kunnen zien aan het lokale IP.
en ook is er nooit van een gehackte pc gesproken.
ow zei ik al dat ik een ervaren computer gebruiker was?
correctie de modem kan het niet verwerken*, de router streamed nog fijn door terwijl de modem loopt te knipperen tot uitval.
de schuld bij mij? het slachtoffer zijn van zo'n kinderachtig iets, en gelijk de vinger wijzen,tennis schreef:Het is niet zo makkelijk, om jou te overtuigen, dat de schuld bij jou ligt.
Hier kan je nalezen hoe je een router kan beveiligen:
http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/ ... woord.html
oplossing
= 1 een modem die dos wel herkent,
2 = de dos aanvaller stopt
3 = je stapt over naar een provider die het wel kan stoppen.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 13 sep 2009 15:24
Re: Ziggo internet? had ik maar internet
Het ligt inderdaad niet aan de bovenstaande poster,
ook al wijzig je het wachtwoord van de router,
het modem hoord met de standaard firewall dit soort attacks uit te sluiten en zeker tot aan je router, dit heeft niets met jezelf beter beveiligen te maken heer vogels. maar aan een slechte modemconfiguratie van ziggo.
Echter topic starter mag ik vragen welke modem je draaid?
De enigste raad die ik je kan geven is de router te resetten het modem te resetten en de router beveiligen met een wps2-psk wachtwoord. en daarbij het ip in de router af te sluiten van toegang.
Als ziggo je niet helpt helpen wij wel.
ook al wijzig je het wachtwoord van de router,
het modem hoord met de standaard firewall dit soort attacks uit te sluiten en zeker tot aan je router, dit heeft niets met jezelf beter beveiligen te maken heer vogels. maar aan een slechte modemconfiguratie van ziggo.
Echter topic starter mag ik vragen welke modem je draaid?
De enigste raad die ik je kan geven is de router te resetten het modem te resetten en de router beveiligen met een wps2-psk wachtwoord. en daarbij het ip in de router af te sluiten van toegang.
Als ziggo je niet helpt helpen wij wel.
-
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25
Re: Ziggo internet? had ik maar internet
Sorry maar is dat dan ook niet een klein beetje de verantwoording van de gebruiker. Het feit dat hij dit zelf kan instellen wil zeggen dat die mogelijkheid er altijd geweest is.
Tuurlijk is het Ziggo die de router preinstall/configured geeft. Maar het let je niet om er in te kijken en het 1 en ander te veranderen naar jouw zin en wensen om te beveiligen NOG beter te optimaliseren.
WPA2-PSK is tegenwoordig een standaad geworden, als je met computers en (draadloze) netwerken werkt, dan lijkt mij dat je dat weet, of in ieder geval te weten dat er zoiets bestaat en/of wat het doet.
Het is jammer dat TS zo'n fijne hacker op het spoor is gekomen, terwijl die het dikwijls alleen voor de fun danwel respect op het net doet. Ik ben ook van mening dat providers ook hierin iets kunnen doen. De rest, hoe het thuis in ieder's situatie is, is ook de verantwoordelijkheid van de eindgebruiker.
Tuurlijk is het Ziggo die de router preinstall/configured geeft. Maar het let je niet om er in te kijken en het 1 en ander te veranderen naar jouw zin en wensen om te beveiligen NOG beter te optimaliseren.
WPA2-PSK is tegenwoordig een standaad geworden, als je met computers en (draadloze) netwerken werkt, dan lijkt mij dat je dat weet, of in ieder geval te weten dat er zoiets bestaat en/of wat het doet.
Het is jammer dat TS zo'n fijne hacker op het spoor is gekomen, terwijl die het dikwijls alleen voor de fun danwel respect op het net doet. Ik ben ook van mening dat providers ook hierin iets kunnen doen. De rest, hoe het thuis in ieder's situatie is, is ook de verantwoordelijkheid van de eindgebruiker.
Re: Ziggo internet? had ik maar internet
Jou advies is overbodig, lees maar zelf :timbronsgeest schreef:
De enigste raad die ik je kan geven is de router te resetten het modem te resetten en de router beveiligen met een wps2-psk wachtwoord. en daarbij het ip in de router af te sluiten van toegang.
devioursoul schreef: ow zei ik al dat ik een ervaren computer gebruiker was?
Re: Ziggo internet? had ik maar internet
Mag ik vragen welke modem / router je hebt?
Ziggo kan misschien niet veel doen zolang het niet om een Ziggo tegenpartij gaat, maar ze kunnen toch zeker wel IETS voor je doen lijkt mij. Ze hebben zelf toch ook een serie apparaten in de serie zitten die iets zouden moeten kunnen uithalen tegen dit soort geintjes?
Ziggo personeel dat hier rond surft, jullie moeten toch wel IETS kunnen doen tegen klanten die worden lastig gevallen?
Ziggo kan misschien niet veel doen zolang het niet om een Ziggo tegenpartij gaat, maar ze kunnen toch zeker wel IETS voor je doen lijkt mij. Ze hebben zelf toch ook een serie apparaten in de serie zitten die iets zouden moeten kunnen uithalen tegen dit soort geintjes?
Ziggo personeel dat hier rond surft, jullie moeten toch wel IETS kunnen doen tegen klanten die worden lastig gevallen?
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 28 okt 2010 04:16
Re: Ziggo internet? had ik maar internet
was een weekend weg, maar om alle vragen te beantwoorden,timbronsgeest schreef:Het ligt inderdaad niet aan de bovenstaande poster,
ook al wijzig je het wachtwoord van de router,
het modem hoord met de standaard firewall dit soort attacks uit te sluiten en zeker tot aan je router, dit heeft niets met jezelf beter beveiligen te maken heer vogels. maar aan een slechte modemconfiguratie van ziggo.
Echter topic starter mag ik vragen welke modem je draaid?
De enigste raad die ik je kan geven is de router te resetten het modem te resetten en de router beveiligen met een wps2-psk wachtwoord. en daarbij het ip in de router af te sluiten van toegang.
Als ziggo je niet helpt helpen wij wel.
Router config is standaard voor mij wpa2 en mac specifiek + ssid uit beter als dat kan haast niet.
wireless n staat alleen aan g staat dus uit, om storing te voorkomen uiteraard en de snelheid.
De router is van netgear, wndr3300 dit is een redelijke recente router kan ik wel zeggen. Laatste firmware staat op de router
Modem is een atlantic chieftec weet niet welk model heb nog niet kunnen kijken. Als ik in de buurt ben zal ik dat eens doen.
ps ik stap al over naar glasvezel, concepts ict
http://www.concepts-ict.nl/
1 goedkopen,
2 service staat me veel meer aan.
toch bedankt mode fora bezoekers
Re: Ziggo internet? had ik maar internet
Beste Devoir,devioursoul schreef:
<CUT> dit is GEEN scheldwoord , alleen het knippen in uw quote.
De laatste tijd merken ik en familie op dat er bijna tot geen gebruik van internet is te maken, de modem slaat ook met regelmaat af.
De reden hier van is simpel te achterhalen in mijn router logboek zoals hier onderaan staat. met regelmaat is al gebeld, en telkens kregen we te horen dat de verbinding goed is.
bijna tot geen verbinding hebben, 10 seconden of meer wachten op een website kan toch niet de bedoeling zijn.
wat is hier nog aan te doen, wij kunnen nauwelijks van het abonnement gebruik maken
. [Admin login] from source 192.168.1.20, Sunday, Nov 28,2010 00:13:25 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:28:10 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:27:09 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:26:05 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93]
<CUT>
na maanden met deze rotzooi zwoegen heb ik er echt genoeg van.
ziggo dit is de laatste maand, doei doei de deur uit!
Ik las dat Ziggo er niets aan kan doen omdat het volgens hun geen IP nummer is wat onder hun netwerk valt.
1) ik heb dit IP [77.91.227.93] eens voor u getraced en kom in Victoria Nieuw Zeeland
Hebt u daar wellicht familie of iemand die u iets kwaads toewenst?
2) Het is zeer wel mogelijk om van deze ellende af te komen door een soort firewall erin zetten die kan blocken op IP address.
Vertel dat maar tegen de Ziggo helpdesk !!
TTYL Ciao .... Locutus ψ
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 28 okt 2010 04:16
Re: Ziggo internet? had ik maar internet
hier ben ik wel van op de hoogte, maar ziggo schijnbaar niet. (naar meerdere keren vertellen)Locutus schreef:Beste Devoir,devioursoul schreef:
<CUT> dit is GEEN scheldwoord , alleen het knippen in uw quote.
De laatste tijd merken ik en familie op dat er bijna tot geen gebruik van internet is te maken, de modem slaat ook met regelmaat af.
De reden hier van is simpel te achterhalen in mijn router logboek zoals hier onderaan staat. met regelmaat is al gebeld, en telkens kregen we te horen dat de verbinding goed is.
bijna tot geen verbinding hebben, 10 seconden of meer wachten op een website kan toch niet de bedoeling zijn.
wat is hier nog aan te doen, wij kunnen nauwelijks van het abonnement gebruik maken
. [Admin login] from source 192.168.1.20, Sunday, Nov 28,2010 00:13:25 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:28:10 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:27:09 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:26:05 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93]
<CUT>
na maanden met deze rotzooi zwoegen heb ik er echt genoeg van.
ziggo dit is de laatste maand, doei doei de deur uit!
Ik las dat Ziggo er niets aan kan doen omdat het volgens hun geen IP nummer is wat onder hun netwerk valt.
1) ik heb dit IP [77.91.227.93] eens voor u getraced en kom in Victoria Nieuw Zeeland
Hebt u daar wellicht familie of iemand die u iets kwaads toewenst?
2) Het is zeer wel mogelijk om van deze ellende af te komen door een soort firewall erin zetten die kan blocken op IP address.
Vertel dat maar tegen de Ziggo helpdesk !!
TTYL Ciao .... Locutus ψ
de modem(van ziggo) houd het niet tegen.
dus komt het verder tot mijn router die het wel tegen houd, maar ja dan is het al te laat.
en btw dat IP komt niet uit Zeeland.
Traceren van de route naar 77.91.227.93 via maximaal 30 hops
1 <1 ms <1 ms 1 ms 192.168.1.1
2 14 ms 10 ms 6 ms 10.208.200.1
3 28 ms 20 ms 7 ms csw1-vlan201.deven1.ov.home.nl [213.51.133.17]
4 11 ms 10 ms 11 ms zl-rc0001-cr101-xe0-2-0-0.core.as9143.net [213.5
1.133.56]
5 17 ms 16 ms 14 ms asd-lc0006-cr101-ae3-0.core.as9143.net [213.51.1
58.100]
6 43 ms 42 ms 39 ms 195.69.145.153
7 60 ms 59 ms 61 ms cat09.Moscow.gldn.net [194.186.157.46]
8 57 ms 63 ms 59 ms cat09.Moscow.gldn.net [194.186.157.46]
9 58 ms 66 ms 57 ms te1-1.maxwell.msk.wahome.ru [195.239.10.202]
of terwijl rusland.
Re: Ziggo internet? had ik maar internet
Proxyservers zijn verboden volgens de gedragsregels.
Re: Ziggo internet? had ik maar internet
Oftewel je wordt omgeleid !!devioursoul schreef:hier ben ik wel van op de hoogte, maar ziggo schijnbaar niet. (naar meerdere keren vertellen)Locutus schreef:Beste Devoir,devioursoul schreef:
<CUT> dit is GEEN scheldwoord , alleen het knippen in uw quote.
De laatste tijd merken ik en familie op dat er bijna tot geen gebruik van internet is te maken, de modem slaat ook met regelmaat af.
De reden hier van is simpel te achterhalen in mijn router logboek zoals hier onderaan staat. met regelmaat is al gebeld, en telkens kregen we te horen dat de verbinding goed is.
bijna tot geen verbinding hebben, 10 seconden of meer wachten op een website kan toch niet de bedoeling zijn.
wat is hier nog aan te doen, wij kunnen nauwelijks van het abonnement gebruik maken
. [Admin login] from source 192.168.1.20, Sunday, Nov 28,2010 00:13:25 [DOS attack: ACK Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:28:10 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:27:09 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93], Saturday, Nov 27,2010 21:26:05 [DOS attack: FIN Scan] attack packets in last 20 sec from ip [77.91.227.93]
<CUT>
na maanden met deze rotzooi zwoegen heb ik er echt genoeg van.
ziggo dit is de laatste maand, doei doei de deur uit!
Ik las dat Ziggo er niets aan kan doen omdat het volgens hun geen IP nummer is wat onder hun netwerk valt.
1) ik heb dit IP [77.91.227.93] eens voor u getraced en kom in Victoria Nieuw Zeeland
Hebt u daar wellicht familie of iemand die u iets kwaads toewenst?
2) Het is zeer wel mogelijk om van deze ellende af te komen door een soort firewall erin zetten die kan blocken op IP address.
Vertel dat maar tegen de Ziggo helpdesk !!
TTYL Ciao .... Locutus ψ
de modem(van ziggo) houd het niet tegen.
dus komt het verder tot mijn router die het wel tegen houd, maar ja dan is het al te laat.
en btw dat IP komt niet uit Zeeland.
Traceren van de route naar 77.91.227.93 via maximaal 30 hops
1 <1 ms <1 ms 1 ms 192.168.1.1
2 14 ms 10 ms 6 ms 10.208.200.1
3 28 ms 20 ms 7 ms csw1-vlan201.deven1.ov.home.nl [213.51.133.17]
4 11 ms 10 ms 11 ms zl-rc0001-cr101-xe0-2-0-0.core.as9143.net [213.5
1.133.56]
5 17 ms 16 ms 14 ms asd-lc0006-cr101-ae3-0.core.as9143.net [213.51.1
58.100]
6 43 ms 42 ms 39 ms 195.69.145.153
7 60 ms 59 ms 61 ms cat09.Moscow.gldn.net [194.186.157.46]
8 57 ms 63 ms 59 ms cat09.Moscow.gldn.net [194.186.157.46]
9 58 ms 66 ms 57 ms te1-1.maxwell.msk.wahome.ru [195.239.10.202]
of terwijl rusland.
Ik trace rechtstreeks naar HUB 77 en de complete IP's aldaar.
Vandaar mijn uitkomst.
Weet ik veel dat je Ziggo je illegaal omleidt naar Moskou , nog mooier.
Alhoewel met HUB 213.51.***.*** heb ik persoonlijk vroeger ook al problemen gehad. Ergens bij die tukkers nietwaar ?
Trouwens via HUB 10 kom je al ergens op een blackhole server van de I.C.A.N.N.
Die maken het pas echt bont zoals
Postbus 51= Area 51 (©'98 Oneliner) speciaal voor twitterende ambtenaren.
Denk maar zo , zo kom je nog ergens
Locutus ψ