LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dynafix / Vodafone / Blackberry
Dynafix / Vodafone / Blackberry
Na 3 maanden werkte enkele letters niet meer op het toetsenbord van mijn nieuwe Blackberry. Terug naar de winkel in Eindhoven. Vodafone winkel Winkel Centrum Woensel. Ach mevrouw, dat is een bekend probleem, een soort bug in de software. U moet even een backup maken van uw data en een update uitvoeren. Nou, ik moet zeggen het werkte voor 1 maand, daarna weer het zelfde probleem. Toch maar terug naar de winkel, en gevraagd of ze hem konden repareren.
Geen probleem, immers ik heb recht op 12 maanden volledige fabrieks garantie.
Ik moet wel zeggen, er zitten gebruik sporen op mijn telefoon, maar dat heeft verder niets te maken met de werking van mijn telefoon.
Telefoon ingenomen en wat blijkt, ze sturen hem niet op naar RIM, maar naar Dynafix, het bedrijf waar niet gekwalificeerde medewerkers ( lees kinderen van 17 jaar ) zitten prutsen aan dure Iphones en Blackberrys. Zij zijn zeker geen dealer of officieel repair centre van Rim. Dit is een partij waar Vodafone mee samenwerkt.
Na 1 weekje bericht, helaas we kunnen hem niet repareren, we kunnen hem omruilen voor iets van 360 euro. Wat is dit nou, omruilen, dat ding is nog geen half jaar oud.
De Vodafone medewerker maakt het allemaal niets uit, als ik een nieuwe wil moet ik gewoon betalen. Als ik mijn oude ( wekende toestel met problemen met het keyboard ) moet ik ook betalen. Onderzoekskosten. Wat een geouwehoer, Dynafix heeft helemaal niets te maken met RIM (Blackberry ), zij kunnen en mogen zomaar even niet bepalen wat wel/geen garantie is. Het is gewoon een technisch bedrijfje zoals er velen zijn.
In Eindhoven zit ook een dergelijk bedrijf, PHC of zoiets, zij waren toen mijn aanspreekpunt voor mijn Nokia N95. Nooit geen problemen mee gehad, zeer vakkundige medewerkers, en wisten precies wat ze moesten doen.
Blijkbaar heeft Vodafone geen enkele belangstelling voor after sales. Als je een contact hebt afgesloten dan houdt het voor Vodafone verder op. Ik zit nu dus met een abbo voor 2 jaar ( internet ) waar ik niets voor terug krijg, laat staat dat ik er gebruik van kan gaan maken. Ik ga zeker een brief sturen naar de klachten afdeling van Vodafone in Maastricht, maar mij bekruipt een onaangenaam gevoel dat zij er ook niets mee doen.
En wat betreft de verkopende partij waar ik dus met mijn garantie moet zijn, Vodafone heeft enkele jongens en meisjes in dienst die blijkbaar de Mavo nog niet eens hebben afgemaakt. Van wettelijke zaken zoals garantie en consumentenrecht hebben ze nooit gehoord. Laats staan een klant fatsoenlijk te woord staan.
Mijn advies is dan ook, ga nooit naar Vodafone, en las je dat dan toch wil, gewoon een sim kaart deal afsluiten maar nooit iets met een telefoon. Gewoon maar elders kopen, ben je ook nog goedkoper uit.
Helaas is RIM in Canada ook niet te bereiken via de mail en dat is jammer, ik heb graag alles op papier staan, wel telefonisch contact gehad, zij wisten te melden dat zij nog nooit hebben gehoord van Dynafix in The Netherlands en dat het zeker geen service center is van RIM. Deze zit namelijk in de UK.
Ik ben het weer kwijt, en
Geen probleem, immers ik heb recht op 12 maanden volledige fabrieks garantie.
Ik moet wel zeggen, er zitten gebruik sporen op mijn telefoon, maar dat heeft verder niets te maken met de werking van mijn telefoon.
Telefoon ingenomen en wat blijkt, ze sturen hem niet op naar RIM, maar naar Dynafix, het bedrijf waar niet gekwalificeerde medewerkers ( lees kinderen van 17 jaar ) zitten prutsen aan dure Iphones en Blackberrys. Zij zijn zeker geen dealer of officieel repair centre van Rim. Dit is een partij waar Vodafone mee samenwerkt.
Na 1 weekje bericht, helaas we kunnen hem niet repareren, we kunnen hem omruilen voor iets van 360 euro. Wat is dit nou, omruilen, dat ding is nog geen half jaar oud.
De Vodafone medewerker maakt het allemaal niets uit, als ik een nieuwe wil moet ik gewoon betalen. Als ik mijn oude ( wekende toestel met problemen met het keyboard ) moet ik ook betalen. Onderzoekskosten. Wat een geouwehoer, Dynafix heeft helemaal niets te maken met RIM (Blackberry ), zij kunnen en mogen zomaar even niet bepalen wat wel/geen garantie is. Het is gewoon een technisch bedrijfje zoals er velen zijn.
In Eindhoven zit ook een dergelijk bedrijf, PHC of zoiets, zij waren toen mijn aanspreekpunt voor mijn Nokia N95. Nooit geen problemen mee gehad, zeer vakkundige medewerkers, en wisten precies wat ze moesten doen.
Blijkbaar heeft Vodafone geen enkele belangstelling voor after sales. Als je een contact hebt afgesloten dan houdt het voor Vodafone verder op. Ik zit nu dus met een abbo voor 2 jaar ( internet ) waar ik niets voor terug krijg, laat staat dat ik er gebruik van kan gaan maken. Ik ga zeker een brief sturen naar de klachten afdeling van Vodafone in Maastricht, maar mij bekruipt een onaangenaam gevoel dat zij er ook niets mee doen.
En wat betreft de verkopende partij waar ik dus met mijn garantie moet zijn, Vodafone heeft enkele jongens en meisjes in dienst die blijkbaar de Mavo nog niet eens hebben afgemaakt. Van wettelijke zaken zoals garantie en consumentenrecht hebben ze nooit gehoord. Laats staan een klant fatsoenlijk te woord staan.
Mijn advies is dan ook, ga nooit naar Vodafone, en las je dat dan toch wil, gewoon een sim kaart deal afsluiten maar nooit iets met een telefoon. Gewoon maar elders kopen, ben je ook nog goedkoper uit.
Helaas is RIM in Canada ook niet te bereiken via de mail en dat is jammer, ik heb graag alles op papier staan, wel telefonisch contact gehad, zij wisten te melden dat zij nog nooit hebben gehoord van Dynafix in The Netherlands en dat het zeker geen service center is van RIM. Deze zit namelijk in de UK.
Ik ben het weer kwijt, en
-
Re: Dynafix / Vodafone / Blackberry
Dynafix is wel een gecertificeerd bedrijf om blackberry's te repareren.
Maar als ze hem helemaal niet repareren dan hebben ze waarschijnlijk vochtschade geconstateerd.
Maakt dan niet uit of dat met de klacht of niet te maken heeft, dan doen ze er helemaal niks meer aan.
Wel is het zo dat de meeste blackberry's doorgestuurd worden naar engeland, en zit er 2 jaar garantie op ipv 1.
Maar als ze hem helemaal niet repareren dan hebben ze waarschijnlijk vochtschade geconstateerd.
Maakt dan niet uit of dat met de klacht of niet te maken heeft, dan doen ze er helemaal niks meer aan.
Wel is het zo dat de meeste blackberry's doorgestuurd worden naar engeland, en zit er 2 jaar garantie op ipv 1.
Nou overal op internet is terug te vinden dat Dynafix GEEN blackberry en iphone toestellen mag maken hoor. Zelfs een medewerker van een andere winkel heeft me dit verteld.
-
Toch vreemd dan dat de importeur dynafix aangesteld heeft als reparatiepunt in nederland.
En al mijn verschillende leveranciers bij wie ik blackberry kan kopen me ook doorverwijzen naar dynafix.
Wel is het zo dat dynafix niet alles doet, en heel veel toestellen doorgestuurd worden naar engeland.
Iphone klopt inderdaad, die repareren ze (nog) niet.
En al mijn verschillende leveranciers bij wie ik blackberry kan kopen me ook doorverwijzen naar dynafix.
Wel is het zo dat dynafix niet alles doet, en heel veel toestellen doorgestuurd worden naar engeland.
Iphone klopt inderdaad, die repareren ze (nog) niet.
Nou ik vind het ook vreemd dat Vodafone zegt we sturen hem op naar RIM dus het aankoopbewijs moet erbij anders doet Blackberry niks en vervolgens ga je, je status volgen en zie je dat hij bij Dynafix ligt ook erg vreemd..
-
Dus de verkoper maakt een foutje in de naam.
Geloof me maar, geen 1 winkel stuurt een toestel rechtstreeks naar de fabrikant.
Gaan in nederland bijna allemaal naar Dynafix of Solid Vision.
Geloof me maar, geen 1 winkel stuurt een toestel rechtstreeks naar de fabrikant.
Gaan in nederland bijna allemaal naar Dynafix of Solid Vision.
Wat een grapjas ben jij!koopie schreef:
1. ik heb recht op 12 maanden volledige fabrieks garantie
2. Ik moet wel zeggen, er zitten gebruik sporen op mijn telefoon, maar dat heeft verder niets te maken met de werking van mijn telefoon.
3.Dynafix, . Zij zijn zeker geen officieel repair centre van Rim. Dit is een partij waar Vodafone mee samenwerkt.
4. Na 1 weekje bericht, helaas we kunnen hem niet repareren, we kunnen hem omruilen voor iets van 360 euro. Wat is dit nou, omruilen, dat ding is nog geen half jaar oud.
5. De Vodafone medewerker maakt het allemaal niets uit, als ik een nieuwe wil moet ik gewoon betalen. Als ik mijn oude ( wekende toestel met problemen met het keyboard ) moet ik ook betalen. Onderzoekskosten. Dynafix heeft helemaal niets te maken met RIM (Blackberry ), zij kunnen en mogen zomaar even niet bepalen wat wel/geen garantie is. Het is gewoon een technisch bedrijfje zoals er velen zijn.
6.Blijkbaar heeft Vodafone geen enkele belangstelling voor after sales. Als je een contact hebt afgesloten dan houdt het voor Vodafone verder op. Ik zit nu dus met een abbo voor 2 jaar ( internet ) waar ik niets voor terug krijg, laat staat dat ik er gebruik van kan gaan maken.
7.En wat betreft de verkopende partij waar ik dus met mijn garantie moet zijn, Vodafone heeft enkele jongens en meisjes in dienst die blijkbaar de Mavo nog niet eens hebben afgemaakt. Van wettelijke zaken zoals garantie en consumentenrecht hebben ze nooit gehoord.
8.Mijn advies is dan ook, ga nooit naar Vodafone, en las je dat dan toch wil, gewoon een sim kaart deal afsluiten maar nooit iets met een telefoon. Gewoon maar elders kopen, ben je ook nog goedkoper uit.
9.Helaas is RIM in Canada ook niet te bereiken via de mail en dat is jammer, ik heb graag alles op papier staan, wel telefonisch contact gehad, zij wisten te melden dat zij nog nooit hebben gehoord van Dynafix in The Netherlands en dat het zeker geen service center is van RIM. Deze zit namelijk in de UK.
Ik zal je punten die je noemt 1 voor een netjes 'ontkrachten'
1. Dit is 24 maanden
2. Natuurlijk wel, als jij bijvoorbeeld je telefoon hebt laten vallen zitten er ook 'gebruikerssporen op' Aan de binnenkant kan het immers helemaal kapot zijn.
3. Dynafix is 1 van de grootste (al dan niet de grootste) repair centers in NL. Mobiele telefoon,computers,laptops enz enz worden hier onder fabriekgarantie,met goedkeuring van de fabrikant gerepareerd. Wat betreft het RIM verhaal,dit komt in punt 9 terug.
4. Jij geeft niet aan wat er voor klacht is geconstateerd,en daar begin je al fout. Waarom wordt het toestel omgeruild? Dit gebeurt niet zomaar namelijk.
5. Terecht die onderzoekskosten. Het toestel gaat op transport,er zit een mannetje klaar die jou toestel bekijkt enz enz. Dynafix heeft dat recht wel, zie punt 3 van mij.
6. Dit heeft weinig met jou zicht op aftersales te maken. Wat zou Vodafone dan moeten doen? Een toestel wat defect is en buiten de fabrieksgarantie valt moeten vervangen omdat jij dat wilt? Je abonnement staat los van het toestel,dus de opmerking dat je er niks aan hebt,staat hier los van.
7. Bekend verhaal van mensen die hun zin niet krijgen. Ga het personeel maar afzeiken en de grond in boren. Jij weet niks van de rechten af,gezien mijn antwoorden in de bovenstaande punten.
8. Idem als 7, jij krijgt je zin niet ( dit zou ook gebeurd zijn bij elke andere telco), dus dan moet het bedrijf waar jij gekocht hebt maar 'bloeden'
9. Wat een pretletter ben je. Hoe heb je dat onderbouwt bij RIM.leg dat eens uit. Misschien had die 'medewerker' van RIM nog nooit van Vodafone of Nederland gehoord..
Al met al, grote onzin en frustatie van de persoon hier boven.
Lees mijn punten eens goed na..
Als je niet weet waar het over gaat,heeft je opmerking geen zinSasss schreef:Nou ik vind het ook vreemd dat Vodafone zegt we sturen hem op naar RIM dus het aankoopbewijs moet erbij anders doet Blackberry niks en vervolgens ga je, je status volgen en zie je dat hij bij Dynafix ligt ook erg vreemd..
Klopt. Dynafix bericht dit zelf.Sasss schreef:Nou overal op internet is terug te vinden dat Dynafix GEEN blackberry en iphone toestellen mag maken hoor. Zelfs een medewerker van een andere winkel heeft me dit verteld.
Alleen SW Updates. Reparaties mogen ze niet doen van RIM zelf.
Er wordt veel omgeruild. En dat kan soms lang duren.
Het is zelfs zo erg, als je een accu probleem o.i.d. hebt krijg je je BB gewoon weer terug gestuurd.
Maar er is nogmaals een verschil tussen omruilen binnen of buiten de fabrieksgarantie he.
Iphones gaan allen naar Solid Vision.
Mijn opmerking heeft zeker wel zin.
In de winkel is aangegeven dat er een software fout in mijn toestel zat wat bekend is bij blackberry dat de e en a toets vastliepen vandaar..
Nu gaan ze het er opeens op gooien dat hij gevallen is wat niet zo is.
De jongen in de winkel weet dit probleem zelfs
In de winkel is aangegeven dat er een software fout in mijn toestel zat wat bekend is bij blackberry dat de e en a toets vastliepen vandaar..
Heb je het formulier nog van Dynafix? Daar staat als het goed is een website op, daar kan je precies de status van je reparatie checken. Post eens het hele proces dat daar staat als je wilt.Sasss schreef:Mijn opmerking heeft zeker wel zin.
Ps. gaat het om een witte Blackberry?
Vodafone ?Sasss schreef:Nou ik vind het ook vreemd dat Vodafone zegt we sturen hem op naar RIM dus het aankoopbewijs moet erbij anders doet Blackberry niks en vervolgens ga je, je status volgen en zie je dat hij bij Dynafix ligt ook erg vreemd..
Breek me de bek niet open !!
of toch wel
Kocht ooit een set rechtstreeks van Vodafone Business , mobieltje , Bluetooth PCM/CIA card , software Win'98 voor een nieuw systeem.
Programmeerde thuis het handeltje om van Win'98 naar Win 2K pro.
3 weken in gebruik , defecte Card , volgens hun schriftelijke garantie zou gelijk vervanging krijgen. (2 contracten !!)
Juist ja barst maar , mijn PCM/CIA hebben ze gecopieerd en na 3 weken veel bellen , hoop ellende kreeg ik een andere.
Half jaar later marketing van Vodafone Business voor mobiel Internet (toeval ?)
Ik geloof niet meer in toeval.
Ter vermelding: alle documentatie is ingescand en op buitenlandse webservers bewaard.
Zelf tot in China voor het geval dat Vodafone daar ooit iets wil gaan doen!
Locutus ψ
P.S., Wat gij niet wil dat u geschiedt had het een ander maar niet aangedaan.
........Nu hebben ze alleen nog grote LEGE kantoren.
Nee het gaat om een zwarte blackberrt curve 8900.
Nu gaan ze het eropeens op gooien dat die gevallen is.
Terwijl de jongen in de winkel wist van mijn software fout omdat ik daar al 1,5 maand geleden mee kwam en vervolgens daarna nog een keer omdat hij weer steeds vastliep.
Ze zouden hem gaan maken voor € 374,00 zag ik op een bon staan (LET OP REPARATIE) er stond met grote letters OMRUILEN ipv dat ding maken. En een blackberry curve kost niet eens meer € 374,00.
Garantiegegevens
Kopie aankoopbewijs meegestuurd: Ja Fabrieksgarantie t/m:
Aankoopdatum: 26-2-2010 Verkocht door:
Verlengde garantie: Nee Garantiecertificaatnr.:
Reparatiegegevens
Uw referentie: 574rep5290 Max. reparatiebedrag: € 80,00 (€ 95,20 incl. BTW)
Klachtgroep: Toetsen
Klachtsoort: 1 of meer van de toetsen in toetsenbord werken niet
Klachtconditie: Continue
Klachtomschrijving: de toets "a" en "e" lopen vast
Bijgevoegde accessoires: Geen accessoires bijgevoegd
Servicecategorie: Vodafone - Standaard reparatie
In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 18-11-2010 13:38:20
Service-aanmelding - Bevestigd 18-11-2010 13:38:37
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 19-11-2010 11:45:17
Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 22-11-2010 4:51:46
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 22-11-2010 4:51:47
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 22-11-2010 7:39:28
Reparatie repair center - In behandeling 22-11-2010 10:31:02
Prijsopgave - Gemaakt 22-11-2010 14:26:16
Reparatie repair center - Afgebroken 29-11-2010 15:07:27
Prijsopgave - Beantwoord; ongerepareerd retour 29-11-2010 15:07:27
Logistiek - Product klaar voor retourzending 29-11-2010 16:53:55
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant 29-11-2010 22:37:16
Nu gaan ze het eropeens op gooien dat die gevallen is.
Terwijl de jongen in de winkel wist van mijn software fout omdat ik daar al 1,5 maand geleden mee kwam en vervolgens daarna nog een keer omdat hij weer steeds vastliep.
Ze zouden hem gaan maken voor € 374,00 zag ik op een bon staan (LET OP REPARATIE) er stond met grote letters OMRUILEN ipv dat ding maken. En een blackberry curve kost niet eens meer € 374,00.
Garantiegegevens
Kopie aankoopbewijs meegestuurd: Ja Fabrieksgarantie t/m:
Aankoopdatum: 26-2-2010 Verkocht door:
Verlengde garantie: Nee Garantiecertificaatnr.:
Reparatiegegevens
Uw referentie: 574rep5290 Max. reparatiebedrag: € 80,00 (€ 95,20 incl. BTW)
Klachtgroep: Toetsen
Klachtsoort: 1 of meer van de toetsen in toetsenbord werken niet
Klachtconditie: Continue
Klachtomschrijving: de toets "a" en "e" lopen vast
Bijgevoegde accessoires: Geen accessoires bijgevoegd
Servicecategorie: Vodafone - Standaard reparatie
In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 18-11-2010 13:38:20
Service-aanmelding - Bevestigd 18-11-2010 13:38:37
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 19-11-2010 11:45:17
Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 22-11-2010 4:51:46
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 22-11-2010 4:51:47
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 22-11-2010 7:39:28
Reparatie repair center - In behandeling 22-11-2010 10:31:02
Prijsopgave - Gemaakt 22-11-2010 14:26:16
Reparatie repair center - Afgebroken 29-11-2010 15:07:27
Prijsopgave - Beantwoord; ongerepareerd retour 29-11-2010 15:07:27
Logistiek - Product klaar voor retourzending 29-11-2010 16:53:55
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant 29-11-2010 22:37:16
-
Maar je hebt hem nu dus terug laten komen tegen onderzoekskosten.
En het is ook wel heel stom van een verkoper om te gaan zeggen dat het een software fout is.
Heel knap dat hij dat zo met het blote oog kan zien.
En er is val, stoot of drukschade geconstateerd.
Het toestel hoeft dus niet gevallen te zijn.
Kan al komen van hem gewoon in je broekzak hebben en een keer tegen een tafelrand aangestoten te hebben of iets dergelijks.
En het is ook wel heel stom van een verkoper om te gaan zeggen dat het een software fout is.
Heel knap dat hij dat zo met het blote oog kan zien.
En er is val, stoot of drukschade geconstateerd.
Het toestel hoeft dus niet gevallen te zijn.
Kan al komen van hem gewoon in je broekzak hebben en een keer tegen een tafelrand aangestoten te hebben of iets dergelijks.
Ja hij vertelde mij dat het een Bekend software probleem is binnen blackberry maargoed....
Ik had en al enige tijd last van moest steeds als ik iets wilde typen de e en de a kopieren en plakken super vervelend!
Ja heb hem terug laten komen ga dat ding niet laten repareren voor € 374,00
Ik had en al enige tijd last van moest steeds als ik iets wilde typen de e en de a kopieren en plakken super vervelend!
Ja heb hem terug laten komen ga dat ding niet laten repareren voor € 374,00
-
Nee dat snap ik, daar heb je een nieuwe 9700 voor.
Ja en dat terwijl mijn blackberry het gewoon nog helemaal doet he
niks mis mee alleen die 2 knopjes...die af en toe een week niet werken en daarna weer wel
niks mis mee alleen die 2 knopjes...die af en toe een week niet werken en daarna weer wel
Weet je hoe Google werkt !!! Ga maar eens zoeken op dynafix, men laat geen spaan heel van dit bedrijf. ( uitzonderingen daargelaten)
En nogmaals, het is wel erg kort door de bocht om te zeggen dat een toestel is gevallen, terwijl je al eerder gemeld hebt bij de verkopende partij dat er iets niet goed werkt aan het apparaat. En dat heeft niets te maken met dat er krassen en/of gebruik sporen op een toestel zitten. Wel en daar moet ik eerlijk in zijn, zal de eerste optische waarneming van een reparateur zijn, dat ding is beschadigd, dus gevallen. Heb ooit ook eens een Iphone gehad, deze zag er verder niet uit door krassen enz. maar werkte verder helemaal goed. Dus optich een toestel onderzoeken geeft niet altijd een juist beeld van de werkelijkheid. Maar het is wel gemakkelijk.
Effin, de helpdesken hebben lang onder voor gelegen bij de telecom providers, het gaat inmiddels beter. Nu moeten ze ook nog eens gaan werken aan de support met klachten/reparaties over toestellen. Want ook daar is veel irritatie over, dat bewijzen de vele berichten op veel fora.
O ja, ik moet toch nog even wat melden, Ik heb een zoon van 16 die nogal lomp omgaat met zijn toestel. Gekocht bij de Kijkshop (prepaid/vodafone) Na 7 maanden ging het mis. Toestel laten vallen op tapijt in huiskamer. Toestel werkte niet meer. Oplossing Kijkshop, haal de simkaart er maar uit, en kreeg meteen een nieuwe mee. Het kan dus wel. Was trouwens een Nokia van 145,- Hulde voor dit bedrijf waar je het niet van verwacht.
Dan voor alle duidelijkheid, Nee RIM heeft geen eigen reparatiedienst in Nederland, maar wel een importeur.
Gewoon jammer dat RIM nergens te bereiken is via Internet. Tja, de grootste zakelijke leverancier van dit soort toestellen zit blijkbaar niet te wachten op het gezeur van jongeren die deze toestellen uitsluitend gebruikend om te lingen. Daar gaat het toch allemaal om.......
En nogmaals, het is wel erg kort door de bocht om te zeggen dat een toestel is gevallen, terwijl je al eerder gemeld hebt bij de verkopende partij dat er iets niet goed werkt aan het apparaat. En dat heeft niets te maken met dat er krassen en/of gebruik sporen op een toestel zitten. Wel en daar moet ik eerlijk in zijn, zal de eerste optische waarneming van een reparateur zijn, dat ding is beschadigd, dus gevallen. Heb ooit ook eens een Iphone gehad, deze zag er verder niet uit door krassen enz. maar werkte verder helemaal goed. Dus optich een toestel onderzoeken geeft niet altijd een juist beeld van de werkelijkheid. Maar het is wel gemakkelijk.
Effin, de helpdesken hebben lang onder voor gelegen bij de telecom providers, het gaat inmiddels beter. Nu moeten ze ook nog eens gaan werken aan de support met klachten/reparaties over toestellen. Want ook daar is veel irritatie over, dat bewijzen de vele berichten op veel fora.
O ja, ik moet toch nog even wat melden, Ik heb een zoon van 16 die nogal lomp omgaat met zijn toestel. Gekocht bij de Kijkshop (prepaid/vodafone) Na 7 maanden ging het mis. Toestel laten vallen op tapijt in huiskamer. Toestel werkte niet meer. Oplossing Kijkshop, haal de simkaart er maar uit, en kreeg meteen een nieuwe mee. Het kan dus wel. Was trouwens een Nokia van 145,- Hulde voor dit bedrijf waar je het niet van verwacht.
Dan voor alle duidelijkheid, Nee RIM heeft geen eigen reparatiedienst in Nederland, maar wel een importeur.
Gewoon jammer dat RIM nergens te bereiken is via Internet. Tja, de grootste zakelijke leverancier van dit soort toestellen zit blijkbaar niet te wachten op het gezeur van jongeren die deze toestellen uitsluitend gebruikend om te lingen. Daar gaat het toch allemaal om.......
mich24 schreef:Als je niet weet waar het over gaat,heeft je opmerking geen zinSasss schreef:Nou ik vind het ook vreemd dat Vodafone zegt we sturen hem op naar RIM dus het aankoopbewijs moet erbij anders doet Blackberry niks en vervolgens ga je, je status volgen en zie je dat hij bij Dynafix ligt ook erg vreemd..
mich24 schreef:koopie schreef:
Krijg sterk de indruk dat jij een medewerker bent van Dynafix of Vodafone. Je bent te scherp in je argumentatie als het om negatieve berichtgevingen gaat.
En ja bij RIM in Canada was Vodafone zeker bekend, maar Dynafix.NOT.
En ja ik ben een grapjas, maar moet net zoals iedereen hard voor mijn geld werken.
En ik laat me zeker niet als debiel behandelen bij de winkels van Vodafone.
Case closed
Wat een grapjas ben jij!
Ik zal je punten die je noemt 1 voor een netjes 'ontkrachten'
1. Dit is 24 maanden
2. Natuurlijk wel, als jij bijvoorbeeld je telefoon hebt laten vallen zitten er ook 'gebruikerssporen op' Aan de binnenkant kan het immers helemaal kapot zijn.
3. Dynafix is 1 van de grootste (al dan niet de grootste) repair centers in NL. Mobiele telefoon,computers,laptops enz enz worden hier onder fabriekgarantie,met goedkeuring van de fabrikant gerepareerd. Wat betreft het RIM verhaal,dit komt in punt 9 terug.
4. Jij geeft niet aan wat er voor klacht is geconstateerd,en daar begin je al fout. Waarom wordt het toestel omgeruild? Dit gebeurt niet zomaar namelijk.
5. Terecht die onderzoekskosten. Het toestel gaat op transport,er zit een mannetje klaar die jou toestel bekijkt enz enz. Dynafix heeft dat recht wel, zie punt 3 van mij.
6. Dit heeft weinig met jou zicht op aftersales te maken. Wat zou Vodafone dan moeten doen? Een toestel wat defect is en buiten de fabrieksgarantie valt moeten vervangen omdat jij dat wilt? Je abonnement staat los van het toestel,dus de opmerking dat je er niks aan hebt,staat hier los van.
7. Bekend verhaal van mensen die hun zin niet krijgen. Ga het personeel maar afzeiken en de grond in boren. Jij weet niks van de rechten af,gezien mijn antwoorden in de bovenstaande punten.
8. Idem als 7, jij krijgt je zin niet ( dit zou ook gebeurd zijn bij elke andere telco), dus dan moet het bedrijf waar jij gekocht hebt maar 'bloeden'
9. Wat een pretletter ben je. Hoe heb je dat onderbouwt bij RIM.leg dat eens uit. Misschien had die 'medewerker' van RIM nog nooit van Vodafone of Nederland gehoord..
Al met al, grote onzin en frustatie van de persoon hier boven.
Lees mijn punten eens goed na..
koopie schreef:En nogmaals, het is wel erg kort door de bocht om te zeggen dat een toestel is gevallen, terwijl je al eerder gemeld hebt bij de verkopende partij dat er iets niet goed werkt aan het apparaat.
Ten eerste ben ik natuurlijk een medewerker van Vodafone of Dynafix!
Ik beargumenteer de onzin dingen die jij hebt benoemd. Typisch een gevalletje van ik krijg mijn zin niet,dus ik ga maar om me heen slaan. Op mijn antwoorden reageer je geneens. En ik behandel je niet als een debiel, maar de argumenten van je zijn debiel,en daar reageer ik op.
En betreft de bovenste quotes van jou:
De verkopende partij zijn geen reparateurs, en val stoot of drukschade zit aan de binnenkant.
Hulde aan de kijkshop,tuurlijk,die doen wel wat je wenst. Maar er zijn bedrijven die het niet zomaar omruilen als er schuld is aan de zijde van de klant.
Jij hebt nu een onredelijk verwachtingspatroon van zowel Vodafone als Dynafix.
En dat is natuurlijk gekheid, want nu hebben hun het in ene gedaan,want jij krijgt je zin niet..
Lees je eens in, hoe het werkt in telecomland!