Geen probleem, immers ik heb recht op 12 maanden volledige fabrieks garantie.
Ik moet wel zeggen, er zitten gebruik sporen op mijn telefoon, maar dat heeft verder niets te maken met de werking van mijn telefoon.
Telefoon ingenomen en wat blijkt, ze sturen hem niet op naar RIM, maar naar Dynafix, het bedrijf waar niet gekwalificeerde medewerkers ( lees kinderen van 17 jaar ) zitten prutsen aan dure Iphones en Blackberrys. Zij zijn zeker geen dealer of officieel repair centre van Rim. Dit is een partij waar Vodafone mee samenwerkt.
Na 1 weekje bericht, helaas we kunnen hem niet repareren, we kunnen hem omruilen voor iets van 360 euro. Wat is dit nou, omruilen, dat ding is nog geen half jaar oud.
De Vodafone medewerker maakt het allemaal niets uit, als ik een nieuwe wil moet ik gewoon betalen. Als ik mijn oude ( wekende toestel met problemen met het keyboard ) moet ik ook betalen. Onderzoekskosten. Wat een geouwehoer, Dynafix heeft helemaal niets te maken met RIM (Blackberry ), zij kunnen en mogen zomaar even niet bepalen wat wel/geen garantie is. Het is gewoon een technisch bedrijfje zoals er velen zijn.
In Eindhoven zit ook een dergelijk bedrijf, PHC of zoiets, zij waren toen mijn aanspreekpunt voor mijn Nokia N95. Nooit geen problemen mee gehad, zeer vakkundige medewerkers, en wisten precies wat ze moesten doen.
Blijkbaar heeft Vodafone geen enkele belangstelling voor after sales. Als je een contact hebt afgesloten dan houdt het voor Vodafone verder op. Ik zit nu dus met een abbo voor 2 jaar ( internet ) waar ik niets voor terug krijg, laat staat dat ik er gebruik van kan gaan maken. Ik ga zeker een brief sturen naar de klachten afdeling van Vodafone in Maastricht, maar mij bekruipt een onaangenaam gevoel dat zij er ook niets mee doen.
En wat betreft de verkopende partij waar ik dus met mijn garantie moet zijn, Vodafone heeft enkele jongens en meisjes in dienst die blijkbaar de Mavo nog niet eens hebben afgemaakt. Van wettelijke zaken zoals garantie en consumentenrecht hebben ze nooit gehoord. Laats staan een klant fatsoenlijk te woord staan.
Mijn advies is dan ook, ga nooit naar Vodafone, en las je dat dan toch wil, gewoon een sim kaart deal afsluiten maar nooit iets met een telefoon. Gewoon maar elders kopen, ben je ook nog goedkoper uit.
Helaas is RIM in Canada ook niet te bereiken via de mail en dat is jammer, ik heb graag alles op papier staan, wel telefonisch contact gehad, zij wisten te melden dat zij nog nooit hebben gehoord van Dynafix in The Netherlands en dat het zeker geen service center is van RIM. Deze zit namelijk in de UK.
Ik ben het weer kwijt, en