Ik moet even terug in de tijd, in 2006 december is mijn moeder overleden, heb netjes Essent gebeld, overlijdensakte gekopieerd etc. Alles zou in orde komen, idemdito met kabel gedaan. Wat schetst mijn verbazing in 2008 mei krijg ik een brief van Essent of ik over de periode van 1 januari 2007 t/m april 2007 even abonnementskosten wilde betalen voor mijn overleden moeder.
IK dacht dat het om een misselijke grap ging, nee dus, kreeg zelfs een incassobureau op mijn dak.Heb incassobureau gebeld en situatie uitgelegd. Zij konden niks doen want essent moest incassoopdracht intrekken.Dus ik op vakantie gegaan, buurvrouw heeft een aangetekende brief gestuurd nooit antwoord gehad. Zelfs niet een excuus. Bleven me bestoken met incassobrieven, vanauit vakantie had ik zelfs een overlijdensakte gefaxt met begeleidend schrijven naar incassobureau, niks. Terug hier in den lande, ene week: incassoopdracht was door essent ingetrokken andere week, incasso werd weer ingezet! Stapelgek werd ik ervan, nooit geen excuus nooit sorry dat ze mijn leven hadden verknald toen ik van een uitkering moest leven. Iedere brief die je krijgt deed je weer beven als een espenblad en alkles werd weer opgerakeld. Vraag me af wat dit voor bedrijven zijn?
Een 2e punt: zo kun je niet zelf bepalen hoe je wilt betalen, ofwel automatisch of acceptgiro, als je voor acceptgiro kiest betaal je elke maand wel 1 euro. Waarom ik niet automatisch betaal? Omdat ik nu weer een uitkering heb enm nooit weet wanneer het bijgeschreven wordt, en ik weer rood moet staan en dat vertik ik. Ik vind dit zo klantonvriendelijk. Dacht dat het zelfs niet mocht van een rechter, dat je als klant meerdere keuzes moet hebben. Als iemand iets daarover meer weet, hoor ik het graag. Het liefst ging ik bij essent weg, maar de papierenrompslomp weerhoudt me dat ik weer maanden moet worstelen met hersenloze en gevoelloze intsanties die een dikke betonplaat voor de kop hebben.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Essent een harteloos bedrijf
Re: Essent een harteloos bedrijf
Heel vervelend!Swiftmania schreef:Ik moet even terug in de tijd, in 2006 december is mijn moeder overleden, heb netjes Essent gebeld, overlijdensakte gekopieerd etc. Alles zou in orde komen, idemdito met kabel gedaan. Wat schetst mijn verbazing in 2008 mei krijg ik een brief van Essent of ik over de periode van 1 januari 2007 t/m april 2007 even abonnementskosten wilde betalen voor mijn overleden moeder.
IK dacht dat het om een misselijke grap ging, nee dus, kreeg zelfs een incassobureau op mijn dak.Heb incassobureau gebeld en situatie uitgelegd. Zij konden niks doen want essent moest incassoopdracht intrekken.Dus ik op vakantie gegaan, buurvrouw heeft een aangetekende brief gestuurd nooit antwoord gehad. Zelfs niet een excuus. Bleven me bestoken met incassobrieven, vanauit vakantie had ik zelfs een overlijdensakte gefaxt met begeleidend schrijven naar incassobureau, niks. Terug hier in den lande, ene week: incassoopdracht was door essent ingetrokken andere week, incasso werd weer ingezet! Stapelgek werd ik ervan, nooit geen excuus nooit sorry dat ze mijn leven hadden verknald toen ik van een uitkering moest leven. Iedere brief die je krijgt deed je weer beven als een espenblad en alkles werd weer opgerakeld. Vraag me af wat dit voor bedrijven zijn?
Bedoel je ziggo? over wat voor abonnement heb je het?
Bij ziggo was/is het een grotere zooi dan gemiddeld.
Je hebt, voor zover ik weet, overal 2 keuzes: acceptgiro of automatische incasso.Swiftmania schreef:Een 2e punt: zo kun je niet zelf bepalen hoe je wilt betalen, ofwel automatisch of acceptgiro, als je voor acceptgiro kiest betaal je elke maand wel 1 euro. Waarom ik niet automatisch betaal? Omdat ik nu weer een uitkering heb enm nooit weet wanneer het bijgeschreven wordt, en ik weer rood moet staan en dat vertik ik. Ik vind dit zo klantonvriendelijk. Dacht dat het zelfs niet mocht van een rechter, dat je als klant meerdere keuzes moet hebben. Als iemand iets daarover meer weet, hoor ik het graag. Het liefst ging ik bij essent weg, maar de papierenrompslomp weerhoudt me dat ik weer maanden moet worstelen met hersenloze en gevoelloze intsanties die een dikke betonplaat voor de kop hebben.
Bijna alle bedrijven brengen een klein bedrag in rekening voor een acceptgiro, is tegenwoordig standaard.
En met automatische incasso kun je zelf je betaalmoment kiezen bij sommige bedrijven, misschien ook bij Essent?
Wat voor een manier had je zelf in gedachten dan?
Er zal, als je niet per automatische incasso betaald, toch door een bedrijf een factuur met acceptgiro opgemaakt en verzonden worden.
Je zou misschien eens bij je bank kunnen informeren of zij digitale nota van Essent aanbieden/ in het pakket hebben.
Re: Essent een harteloos bedrijf
@ Lady DaisyLadyDaisy schreef:Swiftmania schreef:Ik moet even terug in de tijd, in 2006 december is mijn moeder overleden, heb netjes Essent gebeld, overlijdensakte gekopieerd etc. Alles zou in orde komen, idemdito met kabel gedaan. Wat schetst mijn verbazing in 2008 mei krijg ik een brief van Essent of ik over de periode van 1 januari 2007 t/m april 2007 even abonnementskosten wilde betalen voor mijn overleden moeder.
IK dacht dat het om een misselijke grap ging, nee dus, kreeg zelfs een incassobureau op mijn dak.Heb incassobureau gebeld en situatie uitgelegd. Zij konden niks doen want essent moest incassoopdracht intrekken.Dus ik op vakantie gegaan, buurvrouw heeft een aangetekende brief gestuurd nooit antwoord gehad. Zelfs niet een excuus. Bleven me bestoken met incassobrieven, vanauit vakantie had ik zelfs een overlijdensakte gefaxt met begeleidend schrijven naar incassobureau, niks. Terug hier in den lande, ene week: incassoopdracht was door essent ingetrokken andere week, incasso werd weer ingezet! Stapelgek werd ik ervan, nooit geen excuus nooit sorry dat ze mijn leven hadden verknald toen ik van een uitkering moest leven. Iedere brief die je krijgt deed je weer beven als een espenblad en alkles werd weer opgerakeld. Vraag me af wat dit voor bedrijven zijn?Heel vervelend!
Bedoel je ziggo? over wat voor abonnement heb je het?
Bij ziggo was/is het een grotere zooi dan gemiddeld.
sorry verkeerd gelezen!
Laatst gewijzigd door tennis op 01 dec 2010 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 31 okt 2008 09:10
Re: Essent een harteloos bedrijf
Ik heb het over de kabel van Ziggo. En antwoord op 2e opmerking over betalen: sommige bedrijven hebben maar 2 keuzes waarop geld kan worden geind, qua automatisch incasso. Zelf doe ik bij de meesten zo dat ik via internetbankieren opdracht geef aan de bank om geld over te maken maandelijks. Bij Essent blijven ze me bestoken met acceptgiro's en dat kunnen ze ook niet stoppen. Blijkbaar moet je voor oudpapier extra 1 euro betalen. Dit terwijl men zo de mond vol heeft van groene energie etc.
Re: Essent een harteloos bedrijf
Dit vind ik erg gemakkelijk. Een bedrijf "zwart" maken terwijl je over iets heel anders hebt, namelijk de CAI aansluiting van Ziggo. (Heel vroeger Essent kabelcom, daarna @ Home en nu Ziggo)Essent een harteloos bedrijf
Zo zou je bijvoorbeeld ook in een winkel kunnen pinnen terwijl je saldo onvoldoende is waardoor je niet kunt betalen en dan de bankinstelling de schuld kunnen geven. Excusses Swiftmania, ho maar.