Hallo,
Graag zou ik wat tips willen hebben over deze kwestie:
In de wandelgangen had ik al vernomen dat mijn jaarcontract niet verlengt zou worden.
Toen ik mijn werkgever vroeg of dit zo was, antwoorde hij dat er nog een vergadering moest komen.
De volgende dag kreeg ik een mail dat mijn contract niet verlengt zou worden.
Het argument was dat mijn functie is komen te vervallen, wat volgens insiders niet zo is omdat er een nieuwe vacature open staat voor mijn functie.
u kunt begrijpen dat ik na deze mail(!) niet echt gemotiveerd was om naar het werk te gaan. Dit heb ik wel enkele dagen gedaan maar ik kon het op een gegeven moment echt niet meer opbrengen om daar positief naar toe te gaan. Ik heb toen de stoute schoenen aangetrokken en mij ziek gemeld.
Dan maar 70 % betaald, zoals het in mijn contract stond.
Ik heb tegen mijn werkgever gezegd dat ik per 10-11-2010 ziek was en dat vanaf 30-11-2010 ik mijn vakantiedagen op wilde nemen. Hier kreeg ik geen reactie op dus ik dacht dat het goed was.
Nu blijkt mijn werkgever tot 10-11-2010 mijn salaris 70 % betaald heeft en ook gelijk mijn vakantiegeld en mijn vakantiedagen heeft uitgekeerd. Dit terwijl ik nog meer als een maand onder contract sta.
Wat betekend dat ik dus de maand december niet betaald krijg, maar wel nog onder contract sta.
Zelf heb ik nog een "afscheidsmail" gestuurd naar een van mijn klanten, dit heeft hij waarschijnlijk gelezen en gezien als een ontslag.
Maar voor ontslag heb je toch een handtekening nodig, of een mondelinge overeenkomst?
Ik heb hem een mail getuurd om mijn contract te beeindigen (dus geen ontslag van mijn zijde) en deze mail ook aangetekend met de post verzonden naar hem, met het verzoek te reageren. Tot op heden geen reactie gehad.
Mijn vraag is wat ik nu het beste doen kan, ik kan niet solliciteren omdat ik nog onder contract sta, en ook een uitkering kan ik niet aanvragen omdat ik nog in dienst ben.
Ik heb geen rechtsbijstand verzekering maar ben wel van plan een advocaat in handen te nemen en de kosten daarvan eventueel te verhalen op mijn werkgever.
Ik zit met mijn handen in het haar, elke tip is welkom.
Vriendelijke groet,
Inge
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] e-mail gehad, einde contact.
-
Re: e-mail gehad, einde contact.
Je kunt prima solliciteren, omdat je contract hoe dan ook op zal houden. Daarbij, ook al zou je nog een dienstverband hebben, ook dan mag je solliciteren zoveel als je wilt. Sterker nog, als je een uitkering wilt aanvragen, dan zul je, vanaf het moment dat je weet dat je zonder werk komt te zitten, al moeten solliciteren. Je had daar dus al minimaal drie weken mee bezig moeten zijn.
Ik zou, als ik jou was, morgen nog naar de UWV gaan en de situatie uitleggen, dat het jaarcontract niet verlengd wordt. Of het allemaal wel of niet terecht is, en of er wel of geen vacature in wordt gevuld, doet voor de UWV niet ter zake. Je contract wordt niet verlengd, en daarmee uit, je bent de ziektewet in gegaan, en daarmee uit, en nu moet de boel nog netjes afgewikkeld worden, en er moet naar een andere baan om worden gezien, liefst zo gauw mogelijk.
Doe jezelf een plezier, en neem het heft wat meer in eigen handen, stel je wat constructiever en actiever op, dan kom je een stuk verder dan nu.
Hier ga je eerlijk gezegd een beetje de mist mee in. Ziek is ziek. Je kunt niet drie weken van tevoren weten op welke datum je alweer beter bent. Sterker nog, je zou in principe tot het einde van de diensttijd ziek kunnen zijn, en dan gewoon je vakantiegeld en dagen volledig uit laten betalen.Ik heb tegen mijn werkgever gezegd dat ik per 10-11-2010 ziek was en dat vanaf 30-11-2010 ik mijn vakantiedagen op wilde nemen.
Ik zou, als ik jou was, morgen nog naar de UWV gaan en de situatie uitleggen, dat het jaarcontract niet verlengd wordt. Of het allemaal wel of niet terecht is, en of er wel of geen vacature in wordt gevuld, doet voor de UWV niet ter zake. Je contract wordt niet verlengd, en daarmee uit, je bent de ziektewet in gegaan, en daarmee uit, en nu moet de boel nog netjes afgewikkeld worden, en er moet naar een andere baan om worden gezien, liefst zo gauw mogelijk.
Doe jezelf een plezier, en neem het heft wat meer in eigen handen, stel je wat constructiever en actiever op, dan kom je een stuk verder dan nu.
Een tijdelijk contract kan zonder enige beargumentatie gewoon niet worden verlengd door de werkgever. Als je een jaarcontract hebt, dan weet je dus dat je het risico loopt dat dit niet wordt verlengd. Op het moment dat je werkgever aan je meedeelt dat je contract niet wordt verlengd, dan is dat dus nog geen reden om je werk niet meer te gaan doen en zogenaamd ziek te zijn.
Op het moment dat je weet dat je contract niet wordt verlengd, moet je trouwens volgens mij, om recht op ww te hebben, ook naar het uwv gaan om je als werkzoekende in te schrijven, toch? Heb je dat wel gedaan?
Op het moment dat je weet dat je contract niet wordt verlengd, moet je trouwens volgens mij, om recht op ww te hebben, ook naar het uwv gaan om je als werkzoekende in te schrijven, toch? Heb je dat wel gedaan?
Wat wil je met een advocaat bereiken?
Je contract loopt af, van rechstwege. Je werkgever hoeft geen reden hiervoor op te geven. Het wordt je zelfs tijdig gemeld. Wat dit betreft heb je geen poot om op te staan. Het financiele gedeelte is mij onduidelijk, daar speelt je ziekmelding vast een rol in.
Ik vind je reactie (nml. ziekmelden) wel kinderachtig. Je weet dat je een tijdelijk contract hebt en wat de consequenties hiervan zijn. Ziekmelden pleit nooit in je voordeel.
Zodra je weet dat je geen contractverlenging krijgt dien je naar het UWV te gaan. Doe je dit niet dan kan dit invloed hebben op je uitkering.
Solliciteren kan ook gewoon als je aan het werk bent.
Je contract loopt af, van rechstwege. Je werkgever hoeft geen reden hiervoor op te geven. Het wordt je zelfs tijdig gemeld. Wat dit betreft heb je geen poot om op te staan. Het financiele gedeelte is mij onduidelijk, daar speelt je ziekmelding vast een rol in.
Ik vind je reactie (nml. ziekmelden) wel kinderachtig. Je weet dat je een tijdelijk contract hebt en wat de consequenties hiervan zijn. Ziekmelden pleit nooit in je voordeel.
Zodra je weet dat je geen contractverlenging krijgt dien je naar het UWV te gaan. Doe je dit niet dan kan dit invloed hebben op je uitkering.
Solliciteren kan ook gewoon als je aan het werk bent.