LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sponsorbingoloterij opzeggen

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
mirria
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2010 17:48

sponsorbingoloterij opzeggen

Ongelezen bericht door mirria »

Begin Januari heb ik schriftelijk de sponsorbingoloterij opgezegd per 1 feb.,
helaas geen reactie gehad dus blijf je lid van de loterij.
Net gebeld naar hun 0900 nummer, gewoon tel. nr. hebben ze niet, en daar krijg je dan te horen dat je brief nog op de stapel ligt, ze kunnen daar niets aan doen,
afwachten maar, heel makkelijk gezegd, ondertussen moet je dus maar lid blijven, terwijl ik dat helemaal niet meer wil.
Lees op dit forum meer van dit soort klachten, is toch te gek dat aanmelden zo snel gaat maar opzeggen, ho maar.

groetjes Mirria

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: sponsorbingoloterij opzeggen

Ongelezen bericht door cliff »

2 weken geleden schriftelijk opgezegd en afgelopen week al een bevestiging.
Dus het kan wel;)
mirria schreef:Begin Januari heb ik schriftelijk de sponsorbingoloterij opgezegd per 1 feb.,
helaas geen reactie gehad dus blijf je lid van de loterij.
Net gebeld naar hun 0900 nummer, gewoon tel. nr. hebben ze niet, en daar krijg je dan te horen dat je brief nog op de stapel ligt, ze kunnen daar niets aan doen,
afwachten maar, heel makkelijk gezegd, ondertussen moet je dus maar lid blijven, terwijl ik dat helemaal niet meer wil.
Lees op dit forum meer van dit soort klachten, is toch te gek dat aanmelden zo snel gaat maar opzeggen, ho maar.

groetjes Mirria

mariejan
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2010 16:22

Re: sponsorbingoloterij opzeggen

Ongelezen bericht door mariejan »

Sinds sept.2009 werd er bij mijn 93-jarige oom ineens, ongevraagd een bedrag voor de sponsor bingo loterij afgeschreven. Hij is niet gebeld en hij heeft ook geen handtekening gezet. Ik heb daarom direct actie ondernomen en een brief gestuurd naar de loterij en opdracht gegeven de afschrijvingen te stoppen en het bedrag terug te storten. Er is helemaal geen reaktie op gekomen.
Toen heb ik , we waren al weer 2 maanden verder, de ING gebeld om te vragen de bedragen terug te boeken. Helaas , zegt men bij de ING, bij loterijen gaat dit niet, U moet het gironummer van de sponsor bingo loterij laten blokkeren en de bedragen die al zijn geind bent u kwijt.Dus u kunt alleen maar een brief naar de ING schrijven en dan kan er in het vervolg niets meer door de sponsor bingo loterij worden afgeschreven.
De brief is in december 2009 naar de ING gestuurd en ja, gelukkig, in januari werd er inderdaad geen bedrag meer afgeschreven door die loterij.
Tot februari 2010..................... Nu is er weer een bedrag afgeschreven voor diezelfde sponsor bingo loterij maar nu met een ander gironummer.Ze gebruiken dus gewoon een ander nummer.
Bij de ING wil of kan men niet helpen, we zullen steeds opnieuw een gironummer moeten blokkeren, ook al kost dit mijn oom steeds 8,20 euro per maand, wat hij helemaal niet kan missen.
Zijn er meer mensen met ditzelfde probleem?
Laatst gewijzigd door mariejan op 08 mar 2010 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.

z.assistente
Berichten: 70
Lid geworden op: 21 sep 2009 16:00

Re: sponsorbingoloterij opzeggen

Ongelezen bericht door z.assistente »

Tsj,,Ja ik zat er zo mee met de postcodeloterij,,kon er maar niet vanaf komen,m,n brieven werden gewoon genegeerd,, en maar automatisch incasseren,
Was het zo zat dat ik naar de bank ben gestapt,,heb het terug laten boeken,en de vriendelijke medewerkster van m,n bank,heeft de automatische incasso stopgezet,dus dan maar op deze manier.

Giliam
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:12

Re: sponsorbingoloterij opzeggen

Ongelezen bericht door Giliam »

Ik ben ook aan het grote avontuur begonnen om te stoppen met het meespelen met de sponsor bingo loterij. Waarom? gewoon geen zin meer in en een te kleine winkans.

Maargoed... Ik dus een brief gestuurd en vandaag de volgende reactie ontvangen:
Geachte heer *****,

Onlangs ontving ik uw opzegging voor de Sponsor Bingo Loterij. Ik heb nog een vraag over de verwerking daarvan.

Om u goed van dienst te kunnen zijn vraag ik u om mij of een van mijn collega's binnen 5 werkdagen na dagtekening te bellen op het gratis telefoonnummer: 0800-0201100. We zijn op werkdagen bereikbaar van 09.00-21.00 uur.

Mijn collega's en ik staan u graag te woord en helpen u verder.

Bij voorbaat dank voor uw telefoontje!

Met vriendelijke groet,

*****

Medewerker Ledenservice Sponsor Bingo Loterij
Ik dus bellen en ben erachter gekomen dat het 0800-nummer het nummer is van een callcenter die ingesteld is door de Sponsor Bingo Loterij om dit soort zaken af te handelen. Dit vertelde de vrouw die ik aan de lijn had. Wel heel eerlijk, maar door een technische storing hadden ze mijn afmeldingsgegevens nog niet binnen en ik moet aanstaande maandag even terug bellen om mijn afmelding te verwerken. Geen probleem omdat het toch een gratis nummer is.
Dat bellen zou in principe ook wel een lokkertje kunnen zijn zodat ze voor elkaar krijgen de lidmaatschap alsnog te verlengen, maar daar trapt deze jongen niet in. Ook kunnen ze mij geen meerdere loten aansmeren om meer kans te krijgen.


Dat was deel 1.
Nu deel 2.

Net kreeg ik de volgende sms:
Gefeliciteerd! U heeft een prijs gewonnen in de Sponsor Bingo Loterij. Ga naar sponsorbingoloterij.nl en zie wat u heeft gewonnen. Afmelden? SMS STOP naar 2525
En dat precies op het moment dat ik me afgemeld heb. Hoe is het mooooooogelijk???

Dan maar inloggen op de website van de sponsor bingo loterij. Krijg ik het volgende te zien:
Volgens onze administratie speelt u niet mee met de Sponsor Bingo Loterij. Alleen loterijdeelnemers profiteren van de voordelen en aanbiedingen op de persoonlijke pagina.

U kunt zich aanmelden om mee te spelen en daarna een 'Mijn Loterij'-account aanmaken

Klik hier om mee te spelen.
Dus eigenlijk ben ik al uitgeschreven, maar proberen ze met toch nog te lokken om nog even op hier te klikken omdat je toch wel benieuwd bent naar de gewonnen prijs. Ik ben gekke Henkie niet. Dus ik druk niet op die link, want voor je het weet zit je er weer aan vast en kan je sowieso naar die prijs fluiten.

Achteraf blijkt dat ze met een Chocoladeletteractie bezig zijn om je langer aan het lijntje te houden. Als ik dat alsnog toegestuurd krijg is het lekker. Maar toch: een opzegging is en blijft een opzegging.


En er is ook nog een derde deel.

In het smsje stond dat je je kon afmelden door STOP te sms-en naar 2525. Dus doe ik dat. Krijg ik een sms terug:
Uw telefoonnummer is niet bekend, u kunt niet worden uitgeschreven. Neem voor vragen contact op met ledenservice op 0900-300 1500. Nationale Postcode Loterij.
Nationale Postcode Loterij? Maar ik was toch lid van de Sponsor Bingo Loterij? Okee, het is één pot nat en al die loterijen spelen onder één hoedje en door die aanmelding bij de Sponsor Bingo Loterij kreeg ik ook regelmatig post van andere loterijen die naar wat geld aasden.

Eigenlijk ben ik dus al volledig uitgeschreven, maar zou het dan nog noodzakelijk zijn om contact op te nemen met het 0800-nummer van de ledenservice? Voor de zekerheid zou ik het maar doen, dan schept dat in ieder geval meer duidelijkheid dat ik er vanaf ben. Maar mij iets aansmeren gaat ze absoluut niet lukken. (Is vanmiddag trouwens ook niet gebeurt en er is zelfs niet naar gevraagd).

Ik hou jullie nog wel even op de hoogte. En naast mijn afmelding hou ik ook even m'n bankrekening in de gaten.

Giliam
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:12

Re: sponsorbingoloterij opzeggen

Ongelezen bericht door Giliam »

Vandaag dus gebeld met het 0800-nummer.

"Normaal" wordt er dus nooit een brief gestuurd als er een opzegging is, maar ik kreeg een brief omdat ze me op de hoogte willen stellen dat ik zonder extra kosten door kon spelen met de Sponsor Bingo Loterij omdat je nu elke week KANS kan maken op de hoofdprijzen zoals een auto en zo. Ook was het mogelijk om de eerste maanden gratis mee te spelen. (Lot werd dan geheractiveerd). Op dit alles heb ik gereageerd dat ik geen interesse heb en ze gaan voor elkaar maken dat de deelname dus helemaal stopt. Gelukkig heb ik me van tevoren ingesteld dat ik op zulke vragen kon rekenen. Men zegt toch niet voor niets iets op?

Ik heb nog even nagevraagd hoe dat gaat met de automatische incasso en mij werd verteld dat dat ook stop wordt gezet. En nu is het grote moment aangebroken om af te wachten of de automatische incasso daadwerkelijk opgeheven wordt. Ik ben al genoeg verhalen tegen gekomen op dit forum dat dat niet altijd het geval is.

Jan_Julius
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 okt 2010 13:26

Re: sponsorbingoloterij opzeggen

Ongelezen bericht door Jan_Julius »

Waardeloos bedrijf!

Door een callcenter gebeld, ik kon gratis meedoen voor 1x.
Dat deed ik met in gedachten direct na de 1e gratis deelname
de maandelijkse deelname stop te zetten.
Dit ging echter niet zo makkelijk als gedacht.
Er werd voor de volgende maand geld afgeschreven
en ik deed dus voor de 2e ronde mee.
Vervolgens weer gebeld met het gratis nummer.
Na lang wachten kreeg ik te horen dat ik een knop moest indrukken
en ik dan zo spoedig mogelijk terug gebeld zou worden
door 1 van hun medewerkers. Prima, beter dan eindeloos wachten.

Maar ik werd niet teruggebeld! Nogmaals gebeld en na weer lang
te hebben gewacht dan eindelijk een medewerkster aan de lijn.
Ze zou me uitschrijven en hiervan een schriftelijk bewijs van
opsturen. De dag erna werd ik gebeld of ik het zeker wist,
er goed over na had gedacht, want er waren mooie prijzen
te winnen! Zo kreeg ik vrijkaartjes voor iets in scheveningen,
geldig t/m februari 2011, nou leuk met deze weers omstandigheden
naar de kust! Ik heb gezegd dat ik de dag ervoor was uitgeschreven
en wenste niet meer gebeld te worden.

Na enkele dagen kwam dan de brief in de bus, hierin staat officieel vermeld
dat ik niet meer mee doe aan de volgende ronde.

Ik ben benieuwd of ik er nu echt klaar mee ben, al met al, geen fijne
ervaring met deze zaak. Pas goed op met telefoonpraatjes!

Giliam
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:12

Re: sponsorbingoloterij opzeggen

Ongelezen bericht door Giliam »

Wat handig dat nu tegenwoordig zoiets bestaat als het bel-me-niet register. Sinds ik me daar heb ingeschreven heb ik heel weinig last van callcenters die je bellen met een of ander verkooppraatje. En als dat wel eens mocht gebeuren dan haak ik snel genoeg af dat ik geen interesse heb en niemand houdt je tegen de hoorn er daarna op te gooien.

Trap nooit in zoiets als 1 keer vrijblijvend gratis of 1 maand vrijblijvend gratis. Sowieso zit je eraan vast als je ja gezegd hebt. Hier trappen ontzettend veel mensen in.

Ik heb de Bingo-kaarten voor december niet ontvangen van de Sponsor Bingo Loterij dus ik ga ervan uit dat ik nu echt uitgeschreven ben.

siepie11
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2010 12:53

Re: sponsorbingoloterij opzeggen

Ongelezen bericht door siepie11 »

mariejan schreef:Sinds sept.2009 werd er bij mijn 93-jarige oom ineens, ongevraagd een bedrag voor de sponsor bingo loterij afgeschreven. Hij is niet gebeld en hij heeft ook geen handtekening gezet. Ik heb daarom direct actie ondernomen en een brief gestuurd naar de loterij en opdracht gegeven de afschrijvingen te stoppen en het bedrag terug te storten. Er is helemaal geen reaktie op gekomen.
Toen heb ik , we waren al weer 2 maanden verder, de ING gebeld om te vragen de bedragen terug te boeken. Helaas , zegt men bij de ING, bij loterijen gaat dit niet, U moet het gironummer van de sponsor bingo loterij laten blokkeren en de bedragen die al zijn geind bent u kwijt.Dus u kunt alleen maar een brief naar de ING schrijven en dan kan er in het vervolg niets meer door de sponsor bingo loterij worden afgeschreven.
De brief is in december 2009 naar de ING gestuurd en ja, gelukkig, in januari werd er inderdaad geen bedrag meer afgeschreven door die loterij.
Tot februari 2010..................... Nu is er weer een bedrag afgeschreven voor diezelfde sponsor bingo loterij maar nu met een ander gironummer.Ze gebruiken dus gewoon een ander nummer.
Bij de ING wil of kan men niet helpen, we zullen steeds opnieuw een gironummer moeten blokkeren, ook al kost dit mijn oom steeds 8,20 euro per maand, wat hij helemaal niet kan missen.
Zijn er meer mensen met ditzelfde probleem?

je kan ook via telebankieren dit bedrag laten terug storten, wel binnen 30 dgn wegens onrechtmatig afgeschreven omdat er geen machtiging is verstrekt

Ilona1
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2010 09:24

Re: sponsorbingoloterij opzeggen

Ongelezen bericht door Ilona1 »

Ook ik ben er met open ogen ingetrapt. Een aantal weken werd ik op mijn mobiele nummer gebeld omdat ik bij V&D iets had ingevuld. Ik had nog zo met mezelf afgesproken nooit meer zoiets te doen over de telefoon. Maar het meisje aan te telefoon meldde mij dat ik gratis mee mocht spelen met drie loten. Ik wilde dat niet en legde uit dat ik al meedoe aan de Postcodeloterij en niet vast wil zitten aan nog een loterij. O, maar dat hoefde ook helemaal niet zei ze. Als ik gewoon meteen zou opzeggen dan zat ik er niet aan vast. ik heb vervolgens nooit gratis loten gezien. Ik heb per mail en per fax netjes meteen opgezegd, net zoals het op de site staat aangegeven. Ik hoorde er verder niks meer van en vervolgens zie ik dat er toch opeens 24,60 euro van mijn rekening is geschreven! Meteen gebeld, maar stond lang in de wacht á 20 cent per minuut. Degene die ik aan de lijn kreeg zei dat ik gewoon per post op had moeten zeggen en waarschijnlijk te laat had gereageerd! Ze kon niks doen en adviseerde me op nogmaals per post op te zeggen. Ik heb al het bewijs dat ik had opgestuurd mét klacht en de eis dat ik mijn geld terug wilde en vervolgens krijg ik een lullig briefje terug of ik ze even op het gratis nummer wilde bellen. Opgelost dacht ik, maar toen ik iemand aan de lijn kreeg bleek dat ze alleen wilde weten of ik zeker wist dat ik op wilde zeggen! Vervolgens verwees ze me weer naar de klantenservice á 20 cent per minuut om op te zeggen. Ik ontplofte bijna en het meisje beloofde me dat ze de klantenservice naar mij zou laten bellen de volgende dag. Ik wacht al een paar dagen en hoor niks... Ik ben echt laaiend! Ze jatten gewoon zomaar van mijn rekening en wie weet hoe lang dat doorgaat! Ik weet dat ik niet eens hoef te bellen naar mijn bank om het te laten storneren, heeft geen enkele zin. Ik kan het geld helemaal niet missen en zij stelen het gewoon van me. Schandalig en ik wil het graag meer bekendheid geven, maar weet niet zo goed hoe. Veel mensen zijn de dupe van hun misselijke praktijken en dat moet toch stoppen? Ik weet gewoon zeker dat ik mijn geld niet terugkrijg.

Giliam
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:12

Re: sponsorbingoloterij opzeggen

Ongelezen bericht door Giliam »

Tot nu toe is alles correct afgehandeld door de medewerkers van de Sponsor Bingo Loterij. Geen loten meer ontvangen en ook geen geld afgeschreven voor de volgende trekking. Naast dat heb ik nog een allerlaatste prijs toegestuurd gekregen: een dvd-box van André van Duin. Of ik dit echt gewonnen heb of dat het een lokkertje is kom ik niet achter.

Ik mag niet klagen, maar te vroeg juichen na alle verhalen op dit forum is ook af te raden.

Brigitte61
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2011 18:15

Re: sponsorbingoloterij opzeggen

Ongelezen bericht door Brigitte61 »

Half januari heb ik de Sponsorbingoloterij geschreven om het abonnement van mijn vriend, die eind december is overleden, op te zeggen. Daarbij een kopie van de overlijdensakte toegevoegd. Hierop heb ik geen reactie gekregen. Afgelopen week een brief per post gestuurd en vandaag gefaxt, omdat er geld was geïncasseerd, wat ik niet kan terugboeken. In de fax van vandaag heb ik geëist dat het geld vóór 1 februari teruggestort moet zijn, daar ik anders juridische stappen ga ondernemen. Hoe kan ik hier vanaf komen en het geld terugkrijgen?

Ilona1
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2010 09:24

Re: sponsorbingoloterij opzeggen

Ongelezen bericht door Ilona1 »

Hoi Brigitte,

Mijn ervaring is dat het heel lang duurt voordat je überhaupt een reactie ontvangt.
Ik heb er lang ellende van gehad, maar uiteindelijk, na aandringen, hebben ze toch mijn geld weer teruggestort op mijn rekening. Eerlijk gezegd had ik het al opgegeven en opeens kwam er een brief dat ze het door hun "gejatte" bedrag terug gingen storten.
Hopelijk gebeurt dat bij jou ook. Vooral in jouw geval vind ik dat ze wel voorrang kunnen verlenen aan de afhandeling bij Sponsorbingoloterij. Je hebt al genoeg aan je hoofd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: sponsorbingoloterij opzeggen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Brigitte61 schreef: In de fax van vandaag heb ik geëist dat het geld vóór 1 februari teruggestort moet zijn, daar ik anders juridische stappen ga ondernemen. Hoe kan ik hier vanaf komen en het geld terugkrijgen?
Allereerst nog mijn condoleances met je verlies.
Erg vervelend als zo`n (piep) organisatie niet WIL meewerken.

Wat je nog zou kunnen doen is nogmaals een fax sturen - met kopie akte erbij - en de eis dat men binnen 4 werkdagen je schriftelijk bevestigd dat een en ander gestopt is, en dat binne 10 dagen alle kosten die ten onrechte geincasseerd zijn, teruggestort dienen te zijn (rekeningnummer vermelden).
Geef aan dat bij weigering, of het niet voldoen aan deze voorwaarden, aangifte wegens fraude en diefstal zal volgen.

Helaas, bij dergelijke clubs moet je het hard spelen - postcodeloterij doet er soms wel een jaar over om na een overlijden het 'systeem aan te passen'.
(Zelf meegemaakt met een vorige bewoner van een flat, die was overleden - maar PCL bleef maar post sturen - en bleef ook rustig afschrijven tot ruim 10 maanden nadat men wist dat deze persoon overleden was)

Gesloten