Hallo iedereen,
Ik heb vorig jaar december een Sony Xperia X1 gekocht bij The phone house.
Een maand geleden ging deze kapot.
Het beeldscherm deed niks meer. Dus ik deze bij the phone house gebracht. Ik heb geen verzekering hiervoor afgesloten want je hebt immers toch de wettelijke garantie, niet waar?
The phone house zou de telefoon opsturen onder de garantie.
Blijkt nu dat de telefoon niet meer onder de garantie valt omdat men bij Dynafix valschade heeft ontdekt?!?!
Ik kan de telefoon laten maken voor slechts €226,-
Zijn ze nou gek geworden daar? Ik weet zeker dat er geen val of andere schade opzit waardoor mijn beeldscherm het niet meer doet!
Volgens the Phone house zou de printplaat vervangen moeten worden. Dus ik heb Sony Ericsson zelf gebeld en hun waren zeer verbaasd dat de printplaat vervangen moest worden omdat er dan bijv een vrachtwagen over de telefoon heen gereden moest zijn. Deze zit zo goed verwerkt bij de Xperia dat dit bijna onmogelijk is.
Ik heb het idee dat Dynafix van alles probeert om mij die €226,- te laten betalen terwijl het niet zo zou moeten want hij valt nog binnen de garantie. Maar dat ze zelf het bedrag te hoog vinden om het te doen. Ik heb lijst gekregen van de monteur wat er vervangen moet worden. Het lijkt erop dat ze de hele buitenkant van mijn telefoon willen vervangen?!
Hier is de lijst wat vervangen zou moeten worden:
Bij deze de lijst van onderdelen die moeten worden vervangen:
Keypad Cover Silver
Conductive Fabric Display
Conductive Fabric Rigid Flex PCB
EMI Gasket 45x21.5x0.05mm
Poron Pad Navi
Display 3.0'' TFT
Rigid-Flex PCB Assy
Rear Bottom Housing Silver
Antenna Cover Silver
Front Cover Assy Silver
Hebben jullie ook zulke ervaring met Dynafix? En weten jullie misschien hoe ik hier mee om moet gaan?
Groet,
Michiel Hooijer
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dynafix reparatie binnen garantie-periode
-
Consumentt
Re: Dynafix reparatie binnen garantie-periode
Weet je of Phonehouse de telefoon goed heeft verpakt voor verzending.
Als jij je telefoon heel daar ingeleverd hebt dan kan er zo misschien transportschade zijn ontstaan, waardoor jij nu het bokje bent.
Mijn ervaring met Dynafix telefonie reparatie is goed.
Vanuit mijn werk heb ik 5 keer een garantieclaim gedaan, 1x werd die terecht afgewezen wegens vochtschade en 1x was ik verbaasd dat garantie werd verleend omdat er een plakkerig drankje tussen de toetsen was gekomen. Voor de rest snelle correcte service.
Mijn privé ervaring met Dynafix notebook reparatie is slecht.
Meer dan een maand moeten wachten voor een eenvoudige klus en de computer werd slecht verpakt aan mij teruggestuurd waardoor deze beschadigd was.
Als jij je telefoon heel daar ingeleverd hebt dan kan er zo misschien transportschade zijn ontstaan, waardoor jij nu het bokje bent.
Mijn ervaring met Dynafix telefonie reparatie is goed.
Vanuit mijn werk heb ik 5 keer een garantieclaim gedaan, 1x werd die terecht afgewezen wegens vochtschade en 1x was ik verbaasd dat garantie werd verleend omdat er een plakkerig drankje tussen de toetsen was gekomen. Voor de rest snelle correcte service.
Mijn privé ervaring met Dynafix notebook reparatie is slecht.
Meer dan een maand moeten wachten voor een eenvoudige klus en de computer werd slecht verpakt aan mij teruggestuurd waardoor deze beschadigd was.
Ja, maar dat houd het volgende in: ALS het product non-conform is DAN heb heb je recht op kosteloos herstel of vervanging. En jij moet aannemelijk maken dat het product non-conform is.Hooijer schreef:Het beeldscherm deed niks meer. Dus ik deze bij the phone house gebracht. Ik heb geen verzekering hiervoor afgesloten want je hebt immers toch de wettelijke garantie, niet waar?
volgens mijn bescheiden mening zijn dit standaart zaken die vervangen worden.
want ik had ontvangst problemen en had dit lijstje met onderdelen die vervangen zijn.
Sony Ericsson Xperia X1
Serienummer: 3*************
Garantie fabrikant: ja
Gestelde diagnose: Geen verbinding op te bouwen
Reparatiewerkzaamheden: 1 - Gerepareerd op level 2;
2 - Software Update uitgevoerd.
Verbruikte onderdelen: 1 - mylar fpc;
2 - rubber cap lower;
3 - rubber cap upper;
4 - rear bottom housing silver;
5 - keypad cover silver;
6 - conductive fabric rigidflex pcb;
7 - conductive fabric display;
8 - emi gasket 45x21.5x0.05mm;
9 - rigid-flex pcb assy.
NB: voor mij was en is dit gewoon fabrieks garantie
weliswaar een KPN abbonement.
want ik had ontvangst problemen en had dit lijstje met onderdelen die vervangen zijn.
Sony Ericsson Xperia X1
Serienummer: 3*************
Garantie fabrikant: ja
Gestelde diagnose: Geen verbinding op te bouwen
Reparatiewerkzaamheden: 1 - Gerepareerd op level 2;
2 - Software Update uitgevoerd.
Verbruikte onderdelen: 1 - mylar fpc;
2 - rubber cap lower;
3 - rubber cap upper;
4 - rear bottom housing silver;
5 - keypad cover silver;
6 - conductive fabric rigidflex pcb;
7 - conductive fabric display;
8 - emi gasket 45x21.5x0.05mm;
9 - rigid-flex pcb assy.
NB: voor mij was en is dit gewoon fabrieks garantie
weliswaar een KPN abbonement.
Volgens mij ontdekt Dynafix bij iedereen val of stoot schade zogenaamd. Bij mij hetzelfde verhaal mijn e en a toets werkte niet meer. (in de winkel zei een werknemer een software fout) Dynafix zegt het is val of stoot schade hij kan gemaakt worden voor € 374.00