LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hp dv9000 serie moederbord en videokaart probleem

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.

Geholpen door HP

Peiling eindigde op 30 mei 2011 18:15

ja
2
29%
nee
5
71%
 
Totaal aantal stemmen: 7

jeffrey1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2010 16:57

hp dv9000 serie moederbord en videokaart probleem

Ongelezen bericht door jeffrey1987 »

Hallo ik ben opzoek naar mensen die ook problemen hebben met de videokaart of moederbord.
Ik heb zelf de dv9760ed kapot na 2 jaar (garantie 1 jaar)
Heb gebeld naar HP en ze zijden dat ze me niet konden helpen omdat het geen bekend probleem was.
Wat mij vreemd lijkt heel het internet staat er vol mee met het probleem

Forums volop

Dus nu vraag ik zoveel mensen op die ook dit probleem hebben

MVG jeffrey

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: hp dv9000 serie moederbord en videokaart probleem

Ongelezen bericht door gsm-it »

Dit probleem is ook op dit forum al uitgebreid aan de orde geweest. Zie o.a. dit topic

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 37&t=70515

Davidnie
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2010 14:40

Re: hp dv9000 serie moederbord en videokaart probleem

Ongelezen bericht door Davidnie »

Ik heb dit probleem bij een HP Pavilion p6340(desktop). De computer is al een keer ter reparatie naar het reparatiecentrum in Duitsland geweest waar ze de videokaart hebben vervangen en een nieuwe bios update hebben gegeven. Probleem (meerdere harde crashes per dag) is echter nog steeds niet opgelost en derhalve is de computer voor de tweede keer naar Duistland gestuurd. Heb net vernomen dat ze nu ook het moederbord hebben vervangen en dat ze nu nog wachten op vervanging van de harde schijf. Op de voeding na heeft HP nu alle onderdelen van de computer vervangen! Computer komt pas 16 december terug na een maand te zijn weggeweest voor de 2e reparatie. Conclusie: inferieur product met een erbarmelijke service!

Colin1987
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2010 10:00

Re: hp dv9000 serie moederbord en videokaart probleem

Ongelezen bericht door Colin1987 »

Hier ook problemen met een HP Pavillion DV9790ED

Voor zover ik het heb meegekregen ligt het aan enkele solderingen die na oververhitting slecht contact maken en hierdoor de chipset half laat werken.

Ik kreeg deze laptop binnen ter reparatie , veel gekleurde puntjes in het scherm en na opstarten op het windows logo blijven hangen.

Laptop helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet en hij draaide weer voor 2 week , daarna precies hetzelfde probleem.
Wat mij opviel aan deze chipset , was dat deze met de nvidia driver geinstalleerd koeler leek te blijven dan met een windows driver geinstalleerd.

Ik las daarna ergens op internet dat ze ze wel eens expres te heet laten worden om de solderingen weer opnieuw te laten settelen ( deze rigoreuze oplossing heeft mij geholpen! )
Ik heb het programma HWinfo32 opgehaald en deze laten draaien.
Daarna de ingang van de blower en de afvoergaten voor de warme lucht geblokkeerd , de laptop een uur aan laten staan , tot de GPU temp zo rond de 94 graden was.
Toen afgesloten en de laptop een nacht laten afkoelen.
Ze draait nu alweer een dikke maand zonder problemen ( welliswaar zonder nvidia driver geinstalleerd )

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: hp dv9000 serie moederbord en videokaart probleem

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Ik hoop voor u dat de oplossing blijvend is alhoewel ik dit niet verwacht: 1 van de problemen is de krap bemeten koeling. Meestal is een echte reballing nodig en een betere koeler, waarbij de thermopads worden vervangen door roodkoperen plaatjes. Bovendien is een electrische modificatie aan te raden: de witte draad van de koelfan onderbreken en via een kleine schakelaar aan de buitenkant aan/uit te kunnen zetten. Op die manier kun je tijdelijk de fan op full speed laten draaien.

Colin1987
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2010 10:00

Re: hp dv9000 serie moederbord en videokaart probleem

Ongelezen bericht door Colin1987 »

L.Rozenwater schreef:Ik hoop voor u dat de oplossing blijvend is alhoewel ik dit niet verwacht: 1 van de problemen is de krap bemeten koeling. Meestal is een echte reballing nodig en een betere koeler, waarbij de thermopads worden vervangen door roodkoperen plaatjes. Bovendien is een electrische modificatie aan te raden: de witte draad van de koelfan onderbreken en via een kleine schakelaar aan de buitenkant aan/uit te kunnen zetten. Op die manier kun je tijdelijk de fan op full speed laten draaien.

In de laatste Bios update voor de dv9000 moederborden is de cpu fan speed aangepast zodat deze sneller draait.
Natuurlijk ben ik me er van bewust dat de koeling aangepast moet worden , de warmte van de gpu kan niet weg omdat aan die zijde de uitgangen voor de externe monitoren zitten , echter is in de fabriek al geen koelpasta op de GPU aangebracht , dit heb ik bij mijn laatste modificatie wel gedaan. waardoor de gpu temp zo'n 10 graden koeler is. en u spreekt over roodkoperen plaatjes , bij mijn weten is er in de DV9790ED wel uitgevoerd met roodkoperen warmte geleiders!

Gesloten