LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sony dvd speler garantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
birkoff
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jan 2004 15:53

sony dvd speler garantie

Ongelezen bericht door birkoff »

in februari 2002 een dvd speler gekocht van sony voor 849 euro.

nu merkte ik dat het linker kanaal vóór het soms niet deed. Als ik nu aan de stekker rommel dan doet ie het wel. als ik er een andere speaker op aansluit krijg ik hetzelfde defect. conclusie de uitgang verbinding is niet oké.

Ik ga naat staffhorst met mijn probleem. nu zeggen zij in eerste instantie dat er maar 1 jaar garantie op zit, en dat het dus buiten de garantie zit. ze verschuilen zich achter SONY. ze willen hem laten repareren, maar ik moet voor de kosten opdraaien. Ik ben het daar niet mee eens om de volgende redenen.
* ik heb 2 jaar garantie
* je mag verwachten dat als je een stekker ergens in doet en er niet meer uit haalt dat dit nog goed moet functioneren ook naar bijna 2 jaar.
* ze kunnen niet zeggen wat dan wel de venetuele reparatie kosten zijn.

heb ik nu gelijk en sta ik mijn recht, en zo ja welk actie moet ik ondernemen om dit voor melkaar te krijgen.

graag reactie op het forum of per email mag ook

groetjes

Alex (birkoff)

Gast

Re: sony dvd speler garantie

Ongelezen bericht door Gast »

Zodra je die bon nog hebt waaruit blijkt dat je 2 jaar garanie hebt, lijkt mij dat ze jou geen kosten mogen rekenen.


Had laatst zoiets met mijn tv. Scart aansluiting kapot, behalve als ik er rommelde. Eigenlijk had ik 1 jaar, maar er was toen een aktie dat je er 4 jaar bij kon kopen voor 75 gulden, dus ik had vijf jaar (tot 4 dec.2004). Ben naar Maxwell gegaan. Formulier ingevult, maakten een kopie van de bon. halve week later kon ik m ophalen en het was weer gefixt, totale kosten ? niet meer dan 4 boterhammen met pindakaas, moest namelijk naar huis lopen met die kast.....

birkoff
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jan 2004 15:53

Re: sony dvd speler garantie

Ongelezen bericht door birkoff »

beetje vreemd!

natuurlijk heb ik de bon nog, maar er is toch ook sprake van consumenterecht en die gaat verder dan de voorwaarden die sony of staffhorst steld.

Ze kunnen wel in de voorwaarden zetten dat je na aankoop en de deur uitloopt nog eens 100 euro moet betalen!, de consument word toch beschermd en een wet gaat voor contracten of voorwaarden.

Als mijn werkgever mij een coontract geeft dat ik 200 km per uur mag rijden, dan zegt de wet nog steeds dat ik een bon krijg

vanpuffelen

Re: sony dvd speler garantie

Ongelezen bericht door vanpuffelen »

Beste redactie van radar
Op 27 december 2002 hebben wij een dvd home set van pioneer bij de Its in Eindhoven gekocht,op 2 januarie 2004 spuugde de dvdspeler diverse dvd s uit en de speler maakte bij deze dvds ook een raar geluid.
Op 3 januarie 2004 de Its gebeld deze zeiden mij dat ik de laser schoon moest maken terwijl in het boekje stond dat dit uitdrukkelijk verboden
was dus toen ben ik naar eindhoven gereden en daar de dvdspeler ter reperatie aangeboden met de mededeling dat het apparaat net 6 dagen uit de garantie was ,ze konden niets zeggen over de kosten van reperatie wel wat hoofdwaarschijnlijk kapot was,de laser,op de dvdspeler zijn denk ongeveer 20 dvds gespeelt mag de laser dan al kapot zijn of hebben we nog rechten als consument

fer&greet

Re: sony dvd speler garantie

Ongelezen bericht door fer&greet »

natuurlijk heb je nog garantie op jou speler, alleen natuurlijk als je de bon hebt. Dit soort bedrijven verdient niet beter, dan dat de mensen nog meer hun spullen bij bijv: Aldi moeten gaan kopen;bijna altijd 3 jaar garantie. en geen moeilijk gedoe , gratis opsturen en klaar.ik spreek uit eigen ervaring, heb veel van hun; gereedschap, videocamera,
laptop, pc, digitale fotocamera..enz: als je wat te vragen hebt,een (mijn ervaring ) vriendelijke en vakkundige helpdesk..maar eigenlijk heb ik ze voor storingen nooit nodig gehad, met uitzondering van mijn draadloze muis die ik na 3 1/2 jaar had laten vallen en waarvoor ik zonder commentaar een nieuwe toegezonden kreeg. sterkte met je dvd

Christ

Re: sony dvd speler garantie

Ongelezen bericht door Christ »

ik sluit mij daar helemaal bij aan, zelfde ervaring bij de ALDI goed snel en niet moeilijk doen gewoon een andere of geld terug
Dus gewoon voortaan bij de ALDI kopen, mischien worden dan de andere leveransiers wakker

B.Christiani

Re: sony dvd speler garantie

Ongelezen bericht door B.Christiani »

Heb bij kruidvat in November 2003 een DVD gekocht bij het Kruidvat.
Prijs 49,95 Euro TomTec.
Ik zelf had in eerste instantie weinig vertrouwen maar voor die prijs kan ik het 1jaar proberen.
Vanaf het begin reageerden de front toetsen niet op de DVD.
Dus allen met de afstandbiening film kijken.
Ik heb deze kosteloos toen opgestuurd en in dezelfde week weer priema gemaakt en wel thuis ontvangen.
Aan deze service mogen duurdere merken zich een voorbeeld aan stellen.

Met vr.gr. Ben

birkoff
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jan 2004 15:53

Re: sony dvd speler garantie

Ongelezen bericht door birkoff »

Staffhorst heeft mij een brief gestuurd dat de dvd speler kosteloos onderzocht zou worden en dat ik eerts een prijsopgave zou krijgen.

Ik wist wel dat ik een beetje gelijk had, en dat heb ik inmiddels gedaan en ik mkoest 30 euro betalen voor het opnieuw solderen van de verbindingen.

service hoeft niet altijd gratis te zijn, maar ik ben dik tevereden, en ik ga zeker ondanks dit weer wat kopen bij staffhorst.

een tip voor andere mensen. als je niet normaal behandeld wordt, stuur een fax en een email naar het moederbedrijf en zet daarin duidelijk de klacht en wat je eist en dat je binnen een week een antwoord wil hebben met de oplossing.

later

BounceMeister
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 jan 2004 19:31

Re: sony dvd speler garantie

Ongelezen bericht door BounceMeister »

Wanneer is de regeling eigenlijk inegegaan dat je (bijna) overal 2 jaar garantie op moet krijgen?

Ik neem aan dat het om een hele DVD Home Cinema SET gaat? Want alleen een DVD speler voor 849 euro is een major rip-off als ie niet van goud is!

30 euro is nog wel te doen, ik zou hem wel even grondig testen nu, want op zo'n reparatie zit maar een paar maanden garantie.

Gesloten