LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vasteklantenboete

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
ktje2

Re: Vasteklantenboete

Ongelezen bericht door ktje2 »

Henk,

GMAC is failliet en moet alleen hun bestaande nederlandse portefeulle nog beheren dmv uitsterf beleid.

Banken met de laagste varibele rente stellen een max van maximaal 50% van de hypotheek variabel.

Verder hebben Argenta en BOS weer nieuwe funding en weer zeer concurerende tarieven.

Is het probleem van de buitenladse banken niet "De wraak" van de gevestigde banken, die ze nu tegen de hoofdprijs laat lenen?

Vervolgens is rente korting in de eerste rentevast periode niet erg. Mits het verteld wordt EN het onthouden wordt.

Klein advies: veel overwaarde? Huis verkopen en winst veilig stellen en over 3 jaar een 2 keer zo grote woning voor veel minder terug kopen.

MVG

Klaas

susan12345

Ongelezen bericht door susan12345 »

We wilden een Compleet hypotheek overzetten naar een Florius Profijt 3, de eerste offerte is getekend en geretourneerd. We hebben echter een tweede offerte moeten aanvragen omdat we vanwege de boete rente in nood zaten. Deze is nog niet getekend en teruggestuurd.
Wat voor juridische consequenties zijn er, als we afzien van de ongetekende offerte van Florius en eigenlijk naar een andere hypotheekverstrekker willen overstappen?

Ik twijfel nog of ik moet overstappen maar stel dat ik dat niet doe en bij Florius wil blijven dan vindt ik wat hieronder beschreven erg interessant. Geldt dit ook voor Florius Profijt 3? Als dat zo is, kunnen we dan deze aanvraag, die tot eind dec geldt, nog aanhouden zonder tussenkomst van de notaris? En hoe zit het dan met de oversluitkosten?

Alvast dank voor jullie reacties!

ktje2 schreef:Belofte dus nagekomen...
Vanaf 1 december kan je klant met een Compleet -, Budget -, Voordeel -, Voordeel+ of Compleet+Hypotheek, zonder tussenkomst van de notaris, makkelijker overstappen naar de Florius 3+3 Hypotheek!

Uit de dagelijkse praktijk blijkt dat voor sommige klanten de voorwaarden en prijs van hun huidige hypotheek niet meer optimaal aansluiten bij hun wensen. Voor klanten met een Florius Profijt hypotheek vormde dit geen probleem. Zij konden hun hypotheek binnen de ‘Profijt lijn’ eenvoudig aanpassen aan hun nieuwe wensen. Dat gold nog niet voor klanten met een Compleet -, Budget -, Voordeel -, Voordeel+ of Compleet+Hypotheek. Als deze klanten hun hypotheek wilden omzetten naar een Florius Profijt Hypotheek, dan moest dat via de notaris.

Aan deze situatie komt per 1 december a.s. een einde. Dan kunnen klanten zonder tussenkomst van de notaris overstappen naar de Florius Profijt 3+3 Hypotheek. En dat scheelt natuurlijk in de kosten!

Naast een klantvriendelijker proces, wordt het voor jou ook makkelijker om de omzetting voor je klant te regelen. Zo wordt de klant nu niet meer opnieuw getoetst en hoeft de klant geen extra stukken meer aan te leveren.
Laatst gewijzigd door susan12345 op 03 dec 2010 23:27, 2 keer totaal gewijzigd.

ktje2

Ongelezen bericht door ktje2 »

Susan,

Gewoon rekenen. Rente en aflossing minus rente en aflossing in nieuwe geval. Verschil moet met gemak binnen resterende periode van de oude situatie terug te verdienen zijn, zoniet: niet oversluiten.

Normaal gelden er geen annuleringskosten in de 1e 3 maanden, als de verlening in gaat dan wel. Ik weet niet wat met de adviseur is afgesproken.

Voor wij verder gaan met advisering kom ik al eerst een fee met onze relatie overheen. Zodanig dat bij annulering van de offerte ik in elk geval mijn gewerkte uren declareer en betaalt krijg.

Maar dat betekent ook, dat je VOOR je een keuze zou hebben gemaakt, ik je alle mogelijke scenario's heb laten zien met voor- en nadelen. Je had dan ook vooraf geweten van een eventuele boete.

MVG

klaas

Gesloten