LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Pitt cooking

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
wok
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2010 16:19

Ervaringen met Pitt cooking

Ongelezen bericht door wok »

zijn er mensen die al ervaringen hebben met pittcooking?

Is het praktisch, is het goed te onderhouden/schoomaken
(ook als pan met pasta overkookt)

Graag jullie ervaringen

wini25
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 okt 2010 13:32

Re: Ervaringen met Pitt cooking

Ongelezen bericht door wini25 »

Het schoonmaken is erg makkelijk en ik denk wel iets makkelijker dan een regulier gaskookplaat. Met een simpele reiniger voor het werkblad is het erg makkelijk om kookresten te verwijderen. Ik vind het in ieder geval erg praktisch, maar het nadeel is wel de prijskaart die aan het systeem hangt.

lowietje79
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 dec 2010 09:14

Re: Ervaringen met Pitt cooking

Ongelezen bericht door lowietje79 »

PITT Cooking is de beste en mooiste manier om te koken. Echter zit er een flink prijskaartje aan verbonden. Als je dat geld hebt liggen, dan zou ik absoluut voor PITT Cooking gaan. Zonder enige twijfel.

Het ziet er prachtig uit en het is inderdaad zeer makkelijk schoon te houden.

Succes met beslissen!!!

KWiggers
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 okt 2010 18:25

Re: Ervaringen met Pitt cooking

Ongelezen bericht door KWiggers »

Vrienden hebben het maar helaas wel met een blad zonder waterkering. Bij overkoken gaat het kokende water de rand van de aanrecht over, niet fijn als je daar net staat, vooral niet met blote benen. Goed opletten dus tijdens het koken.

Misschien een montagefout ofzo?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Ervaringen met Pitt cooking

Ongelezen bericht door maxx »

Misschien een montagefout ofzo?

Beste Kwiggers,

Er moet wel heel wat water overkoken voordat het over de rand van een, correct waterpas geplaatst, werkblad loopt. Overkokend water zijn overwegend luchtbellen. Misschien is het wijs om eens een controle uit te voeren met een goede waterpas.

MVG

NB. noemen ze dit winterpret? :( 10cm dikke sneeuwlaag en groeiende.

KWiggers
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 okt 2010 18:25

Re: Ervaringen met Pitt cooking

Ongelezen bericht door KWiggers »

Daarom dacht ik aan een montagefout oid Maxx. Ik heb het zelf gezien, pan met rijst kookt over en het ging heel snel over de rand. Ok, geen liters maar hoeveelheid van een eker kan ook heel pijnlijk zijn. Vrienden koken nu in grotere pannen, meer ruimte in de pan zeg maar. Misschien een combinatie van blad zonder rand, niet goed waterpas en pit te veel aan de voorzijde(bedenk ook maar wat). Onhandig is het wel.

jilke
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2011 22:06

Re: Ervaringen met Pitt cooking

Ongelezen bericht door jilke »

Hi ik had ook een vraag over pitt cooking.
Wie weet wat pitt cooking op beton doet?? Pitt cooking zelf geeft aan bij de kleine letters dat het ook op beton kan?! Heeft iemand hier ervaring mee???
Alvast bedankt

Zebo
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2013 11:36

Re: Ervaringen met Pitt cooking

Ongelezen bericht door Zebo »

Weet iemand welke materialen aanrechtblad gevoelig zijn voor spetters met bijvoorbeeld kurkuma (geelwortel), tomaat of hete olie? Bij een normale kookplaat valt het op het rvs of glas, maar bij pitt cooking dus direct op het aanrechtblad.

Gesloten