LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele 2 en alles in 1 pakket

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
judith123
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2010 17:33

Tele 2 en alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door judith123 »

Goedendag,

Allereerst wil ik iedereen waarschuwen om met Tele 2 in zee te gaan. Wij zouden willen dat we dit nooit hadden gedaan.
Wij hebben een alles in 1 pakket van tele 2 dat houdt in televisie (digitaal) telefoon en internet.
Tevens hebben wij een extra van 10 euro per maand op onbeperkt bellen erbij genomen.
Nu is het zo dat wij sinds wij ons daar hebben aangemeld al problemen hebben met de televisie , het beeld blijft stilstaan en loopt daarna weer verder.
We hebben 5x een monteur aan huis gehad en 1x een duo onderzoek dat inhoudt dat er ook een monteur van KPN meekomt. Omdat tele2 op hun lijn de service aanbied.
De eerste 5 keer kregen wij te horen dat we 2800 storingen per dag op de lijn hadden en dat dit voor hun niet acceptabel was. Uiteraard gold dit voor ons ook.
Ik heb 5x een vrije dag moeten nemen om de montuer in huis te kunnen laten en alles na te meten. Na het duo onderzoek ging het helemaal mis.
De televisie, telefoon en internet deden nu helemaal niets meer en als je dan belt (mobiel) dan krijg je te horen dat je maar moet wachten tot de montuer belt en dat je tot die tijd dus niets hebt.
Dit heeft 3 dagen geduurt voordat het verholpen was, mits de storing die we nogsteeds hadden van 2800 keer per dag niet meerekend.
Heb voor de zoveelste keer contact gehad met Tele 2 klantenservice en die boden mij een vergoeding aan van 200 euro voor de gemaakte onkosten.
Deze zou ik op mijn rekening gestort krijgen binnen 3 weken. Nou je raad het al we zijn nu 3 weken verder en het geld is nog niet binnen. Vandaag gebeld en ik zou door het hoofdkantoor terug gebeld worden vandaag nog. Echter om 17.00 nog niet gebeld dus zelf maar contact gezocht met het hoofdkantoor. Daar kreeg ik echter te horen dat ze niet meer aanwezig waren terwijl er op de klantenservice was gezegt dat die afdeling tot 17.30 werkte.
Ik kreeg wel de calamiteitenafdeling aan de lijn die ook bekent waren met mijn problemen en de terugstorting. Echter kreeg ik nu tehoren dat ik moets wachten tot de 26ste want dat stond het bedrag in de plus ????? en dan konden ze pas het terugstorten aanvragen. En als dat goedgekeurd werd zou het nog is 2 tot 3 weken gaan duren voordat het binnen komt.
Het is toch van de gekke dat je voor hun wel altijd klaar moet staan en optijd moet betalen terwijl hun maar de tijd mogen nemen die ze willen.
Ik heb dus ook gemeld dat ik een incassobureau in de hand ga nemen en dat iedere dag dat het duurt voordat het geld op mijn rekening staat er een extra bedrag bij geteld gaat worden.
Ik heb ondertussen een incasso medewerker gevonden die bekent is met de problemen met telefonie aanbieders en die ik maandag kan bellen om de zaak te bespreken en dan aan het werk te gaan.
Ik zal met zijn goedbevinden dan ook zijn nummer hier noteren voor de mensen die ook tegen problemen met Tele 2 zodat die ook fatsoenlijk gehoplen kunnen worden.
Maar mensen neem van mij aan ga NIET met hun in zee want het is een drama om wat opgelost te krijgen.
Tevens mocht je besluiten om toch met hun in zee te gaan regel dan zelf je overstap en niet die service van hun want dan gaat dat mis.
Dat hebben ik ook nog gehad want ze zeggen alleen de telefoon en internet op niet de televisie zodat je een dubbele rekening krijgt van tele2 en je vorige leverenacier. Een gewaarschuwd mens teld voor 2 maar niet van Tele 2

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Tele 2 en alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door tiptoo »

waarom blijf je bij tele2 of zit je aan een jaarcontract vast? met persoonlijke gegevens moet je opletten zou geen telefoonnummer hier neerzetten ken altijd nog per pb.

voor de rest wens ik je succes.

judith123
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2010 17:33

Re: Tele 2 en alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door judith123 »

Tele 2 heeft gisteren laten weten dat ik kosteloos weg mag naar een andere provider.
Ik ben het aan het overwegen wil eerst kijken hoe het verder zit met de vergoeding die men mij heeft toegezegd.
Een deel van de eerdere vergoeding is via maandelijkse rekening al verrekend.

erika84
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2010 21:36

Re: Tele 2 en alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door erika84 »

Hallo,

Ik heb dezelfde problemen.
Ik heb bij tele2 interactieve tv afgesloten.

Het begon er al mee dat ik niet kon opnemen. Hier heb ik een vergoeding van 25euro voor gekregen. Maar ik kan nog steeds niet opnemen, terwijl deze problemen opgelost zouden worden.

Ook moet ik dagelijks het modem resetten omdat er of een balk in beeld blijft staan of de computer of de telefoon het niet doet.

Tevens ben ik al 3maanden achter elkaar afgesloten terwijl ik wel betaald had. Als je dan belt met de servicedesk krijg je tehoren dat het nog niet bij hun op de rekening staat of dat er een fout/ storing is gemaakt. Dan moet je eerst een print-screen sturen en dan nog 3 dagen wachten voor je weer aangesloten wordt. Baal hier echt van want betaal wel gewoon.

Ook sta ik als wan-betaler geregistreerd omdat ik geen automatische afschrijving wil van hun maar een gewone papieren rekening. Er werd zoveel fout gedaan dat ik dit zelf in de hand wou houden, met het gevolg dat ik nu een wan-betaler ben!!!!
belachelijk!!!!

Ik mag ook kosteloos overstappen en dat ga ik ook doen ook.
Als ik alleen al naar mijn telefoonrekening kijk heb ik al extra kosten van het bellen naar de servicedesk, en dit krijg je niet vergoed.

Dus mensen idd kijk goed uit voor u een contract met tele2 afsluit.

Groetjes,

Erika

judith123
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2010 17:33

Re: Tele 2 en alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door judith123 »

Hoi Erika,

Ik heb de kosten voor het bellen naar het service nummer van tele 2 nu wel teruggekregen. nou ja het wordt op de eerst volgende rekening verrekend.
Dit is al eerder gebeurd met kosten die ik terug kreeg en mijn telefoonrekening is dan dus ineens 3 keer zo hoog als anders.
Ook een manier om geen geld te verliezen van tele 2
Ik ben ook aan het rondkijken naar een andere provider, maar ik wil nog wel de vergoeding van 200 euro terug en de een zegt dat het niet kan omdat ik nog een abbonement heb en als je ergens anders op forums kijkt krijg je geen geld meer omdat je het hebt opgezegt.
Ik zal dus maar met de deurwaarder die ik nu heb ingeschakeld bespreken hoe ik dit moet aanpakken.
Wens je veel succes en raad je aan om gewoon voet bij stuk te houden wat betreft je gemaakte kosten.
Je kan ze op je factuur bekijken en dan gewoon bij hun verhalen is mij ook gelukt.

BaSZie
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2010 15:55

Re: Tele 2 en alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door BaSZie »

Ik heb vandaag interactieve TV aangesloten, nadat ik al een jaar al internet en bellen via Tele2 heb afgenomen. Het overstappen met bellen en internet destijds via de overstapservice gedaan. En het moet gezegd worden, tot nu toe alle lof voor de kwaliteit en de snelheid van de aansluiting. Kortom, hier een positief bericht over Tele2.

judith123
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2010 17:33

Re: Tele 2 en alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door judith123 »

Ben blij dat het bij jouw wel goed is gegan ( tot nu toe)
Hoop maar dat je geen problemen krijgt met je verbinding en het beeld wat stil blijft staan want dan heb je de poppen aan het dansen.
Ze zullen ook heus wel is iets goed afleveren hoor, begrijp me niet verkeerd.
maar als ik dit had geweten was ik niet aan ze begonnen. Zal voor je duimen dat het zo blijft gaan voor je.
Trouwens heb jij je verbinding ook over de kpn lijn want dat is volgens tele 2 bij mij het probleem en bij knp weten ze van niets lekker tegenstrijdig en wat win ik er mee helemaal niets.

BaSZie
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2010 15:55

Re: Tele 2 en alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door BaSZie »

Volgens mij zijn de lijnen, dus zeg maar het fysieke deel van je aansluiting, sowieso van KPN. Maar andere providers mogen die nu ook gebruiken. Tele2 levert volgens mij alleen een signaal op die lijn, maar als de lijn slecht is, levert Tele2 wel, maar komt dit door de slechte lijn niet goed door. Ik zou zeggen dat KPN dus die lijn eens goed moet doormeten, dan wel de storing moet aanpakken.

Als blijkt dat KPN de boosdoener is, dan zou je hen kunnen aanspreken op het feit dat door hun schuld jij geen toegang had tot de diensten op die lijn. Uit eigen ervaring weet ik dat KPN wel bereid is tot schadevergoeding. Tele2 kan hier misschien niet eens iets aan doen, omdat de fysieke lijn van KPN is.

100% zeker ben ik niet, maar probeer het eens rechtstreeks bij KPN.

judith123
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2010 17:33

Re: Tele 2 en alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door judith123 »

Dat is ook al gebeurd maar KPN doet niets aan de lijnen hier.
Ze hebben een duo onderzoek gedaan dus met een monteur van tele2 en 1 van KPN. nou toen had ik dus helemaal geen verbinding meer 3 dagen lang.
KPN is op de hoogte van alles maar legt alles bij tele 2 neer omdat volgens hun niets aan de lijnen gedaan hoeft te worden.
Ik weet ondertussen echt niet meer wat er nu echt aan de hand is want je hoort iedere keer een ander verhaal.
Eerst is het omdat ik ver van de centrale zit de andere keer weer niet dan ligt het aan de lijn dan weer niet. dan komt het omdat ik 2 kastjes heb en dan weer niet. Ze weten het gewoon zelf niet en daar ben ik dus de dupe van.
Nu is het op het moment acceptabel, maar nu wil ik gewoon de vergoeding die mij is belooft en binnen de tijd dat mij is belooft.
Ik betaal ook al mijn rekeningen binnen de termijn die hun stelle dus ook hun kunnen hun belofte nakomen, maar ja dat schijnt moeilijk te wezen.
Het is nu meer een principe kwestie geworden.
Je kan mensen niet beloven binnen 4 weken geld over te maken en dan ineens bellen dat het niet wordt overgemaakt en vervolgens dat ook weer terug draaien en dan nog eens 5 a 6 weken later pas te gaan betalen.

BaSZie
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2010 15:55

Re: Tele 2 en alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door BaSZie »

Tsja, het is moeilijk om echt een probleem opgelost te krijgen met zulke grote organisaties. Je bent gewoon 'n (klant)nummer, en ze maken zich niet heel druk om klanten die een paar tientjes per maand binnenbrengen.

Een (aangetekende) brief doet vaak wonderen... heb het idee dat die brieven op een betere plek aankomen dan je zaak voorleggen aan de telefonische helpdesk. Een nette zakelijke brief, en een beetje schermen met rechtsbijstand en consumentenprogramma's wil vaak genoeg zijn. Je kunt natuurlijk ook verzoek om drie maanden gratis abo, dat is mij bij KPN ook eens gelukt, scheelt toch wel weer.

Nancy1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2010 14:33

Re: Tele 2 en alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door Nancy1980 »

Ik kan me wel voor mijn kop slaan dat ik in zee ben gegaan met Tele 2, ik heb nu sinds augustus alles in 1 pakket, vanaf dag 1 heb ik al storing in het geluid,
en verschrikkelijk langzaam internet.
Er kwam een monteur kijken, en zei niets aan te doen mevrouw , u zit te ver van het kpn punt af.
Heb dus een klacht ingediend, zou daarover teruggebeld worden, nooit gebeurd, dacht gister nou ga zelf maar eens bellen na 3 maanden, zeiden ze doodleuk, o er staat hier dat uw klacht is opgelost, alls moet nu werken, ja niet dus.
Weer een klacht ingediend, zegt een hele aardige mevrouw, ik leg het bij het hoofdkantoor neer, waarschijnlijk kunt u van uw contract afkomen.
Word ik vandaag teruggebeld, nee hoor het hoofdkantoor heeft het afgekeurd, we sturen weer een monteur, want waarschijnlijk ligt het aan uw kabel in de muur, en uw moet dan zelf voor de kosten opdraaien :evil:
Ik heb gezegd ik gooi alles in een doos, ga digitenne halen, en jullie bekijken het maar.

Ongelooflijk!

Zodra mijn contract afloopt zeg ik het meteen op.

Nancy1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2010 14:33

Re: Tele 2 en alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door Nancy1980 »

Ik kan me wel voor mijn kop slaan dat ik in zee ben gegaan met Tele 2, ik heb nu sinds augustus alles in 1 pakket, vanaf dag 1 heb ik al storing in het geluid,
en verschrikkelijk langzaam internet.
Er kwam een monteur kijken, en zei niets aan te doen mevrouw , u zit te ver van het kpn punt af.
Heb dus een klacht ingediend, zou daarover teruggebeld worden, nooit gebeurd, dacht gister nou ga zelf maar eens bellen na 3 maanden, zeiden ze doodleuk, o er staat hier dat uw klacht is opgelost, alls moet nu werken, ja niet dus.
Weer een klacht ingediend, zegt een hele aardige mevrouw, ik leg het bij het hoofdkantoor neer, waarschijnlijk kunt u van uw contract afkomen.
Word ik vandaag teruggebeld, nee hoor het hoofdkantoor heeft het afgekeurd, we sturen weer een monteur, want waarschijnlijk ligt het aan uw kabel in de muur, en uw moet dan zelf voor de kosten opdraaien :evil:
Ik heb gezegd ik gooi alles in een doos, ga digitenne halen, en jullie bekijken het maar.

Ongelooflijk!

Zodra mijn contract afloopt zeg ik het meteen op.

Edwin84
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2010 12:56

Re: Tele 2 en alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door Edwin84 »

Beste forumleden,

Ik heb ook een vraag over Tele 2 en hun voorwaarden.

Mijn moeder gaat verhuizen en heeft een jaarcontract getekend voor Tele 2 alles in 1. Omdat de vorige bewoner nog TV aansluiting heeft van Ziggo moet Tele 2 dit opzeggen en heeft ze aansluiting vanaf 22 december.

Nu horen wij veel klachten over de kwaliteit van de TV dienst, ook van elektro winkels. Een verkoopmedewerker bij een elektrowinkel gaf aan dat er een proefperiode aan het abonnement zit en dat mijn moeder nog op kan zeggen.

Ze belde met Tele 2 om het contract op te zeggen. Die zeggen dat de proefperiode al verstreken is inmiddels. Echter heeft mijn moeder nog geen dag de service op "proef" kunnen proberen aangezien de aansluiting pas 22 december plaats vind.

Kan dit abonnement nog opgezegd worden?

Mij lijkt de beste optie een aangetekende brief waarin we het abonnement in opzeggen.

Wat is jullie advies?

BaSZie
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2010 15:55

Re: Tele 2 en alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door BaSZie »

Ik zou eerst even nagaan wat daarover precies in de algemene voorwaarden staat. Het werkt beter als je kunt verwijzen naar een artikel in die voorwaarden, dan zeggen dat je er vanaf wilt omdat je 'hebt gehoord dat de kwaliteit niet goed is".

Maar als je denkt dat je in je recht staat is een aangetekende brief wel aan te raden. Dan heb je in ieder geval bewijs dat je iets verzonden hebt.

g-energie
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 sep 2009 22:37

Re: Tele 2 en alles in 1 pakket

Ongelezen bericht door g-energie »

Advies is gewoon overstappen, bij Tele2 betaal je namelijk ook nog eens teveel, Scarlet en Online zijn goedkoper (bron, alles in 1 pakket vergelijken: http://www.allesin1pakketvergelijken.nl/

Gesloten