LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC router TWG-850-4U verliest internet.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
hihaatje

UPC router TWG-850-4U verliest internet.

Ongelezen bericht door hihaatje »

hallo iedereen,

sinds al best lang(ong 4 maanden), heeft onze UPC router TWG850-4u kuren. op willekeurige momenten stopt het internet ermee. windows 7 zegt dan dat er wel verbinding is met de router, maar niet met het internet. dit vertoond zich op alle pc's waarmee de router is verbonden(inclusief via LAN kabel). ik weet dat ik niet de enige ben omdat ik 2 huizen heb met dezelfde router, en die vertonen beide hetzelfde probleem. ik ga nog in de log van mijn router kijken, maar ik hoop dat iemand anders hier al een oplossing voor heeft, anders zouden erg veel mensen zich hierover stil houden.

hihaatje.

tennis

Re: UPC router TWG-850-4U verliest internet.

Ongelezen bericht door tennis »

Stuur renegade66 een PB, hij weet zeker een oplossing!

http://forum.www.trosradar.nl/memberlis ... le&u=77969

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

tennis schreef:Stuur renegade66 een PB, hij weet zeker een oplossing!

http://forum.www.trosradar.nl/memberlis ... le&u=77969
:lol: :lol: Roy heeft ook geen oplossing :mrgreen:

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

hihaatje schreef:hallo iedereen,

sinds al best lang(ong 4 maanden), heeft onze UPC router TWG850-4u kuren. op willekeurige momenten stopt het internet ermee. windows 7 zegt dan dat er wel verbinding is met de router, maar niet met het internet. dit vertoond zich op alle pc's waarmee de router is verbonden(inclusief via LAN kabel). ik weet dat ik niet de enige ben omdat ik 2 huizen heb met dezelfde router, en die vertonen beide hetzelfde probleem. ik ga nog in de log van mijn router kijken, maar ik hoop dat iemand anders hier al een oplossing voor heeft, anders zouden erg veel mensen zich hierover stil houden.

hihaatje.

Misschien de router even resetten ?, of het bovenstaande duo een PM sturen:)

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

Roy heeft ook geen oplossing
@tiptoo,

voor de duidelijkheid, mijn naam is niet roy.......

@Sander
het kan verschillende oorzaken hebben, zoals henri al zei: eerst router ff terugzetten naar fabrieksinstellingen, ik neem aan dat je dit probleem niet in het begin had?

werkt dit niet dan zou ik UPC vragen of er nieuwe firmware is ingezet.
werkt dit ook niet dan heeft je rouer een probleem, maar aangezien je met het andere modem precies hetzelfde probleem hebt en ik het al meer gezien heb, lijkt het mij een firmware probleem.

agro

Ongelezen bericht door agro »

maar aangezien je met het andere modem precies hetzelfde probleem hebt en ik het al meer gezien heb, lijkt het mij ...............
Dat de oorzaak het krakkemikkige netwerk van upc is.

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

agro schreef: Dat de oorzaak het krakkemikkige netwerk van upc is.
:lol: duidelijk vraag anders aan Roy :mrgreen:

renegade66

hmmm, blijkbaar beetje weinig kaas van netwerken gegeten?
heeft daar dus totaal niets mee te maken. ligt eerder aan de firmware van de router is mijn vermoeden.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

agro schreef:
maar aangezien je met het andere modem precies hetzelfde probleem hebt en ik het al meer gezien heb, lijkt het mij ...............
Onzin (of onderbuikkreten zoals je wilt). Er is op zich niks mis met het UPC netwerk, maar kennelijk weet jij alles van internet infrastructuren.

agro

Ongelezen bericht door agro »

GJvdZ schreef:
agro schreef:
Onzin (of onderbuikkreten zoals je wilt). Er is op zich niks mis met het UPC netwerk, maar kennelijk weet jij alles van internet infrastructuren.
Alles wil ik niet beweren, doch voldoende om te weten waarover ik het heb.

renegade66

ok agro,

leg mij dan maar eens uit wat de infrastructuur van upc te maken heeft met het probleem van TS ??
als je iets zegt moet je het onderbouwen ook.

ik ben heel erg benieuwd :lol:

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Onzin (of onderbuikkreten zoals je wilt). Er is op zich niks mis met het UPC netwerk, maar kennelijk weet jij alles van internet infrastructuren.[/quote]
Alles wil ik niet beweren, doch voldoende om te weten waarover ik het heb.[/quote]

De analyse van Agro is haarscherp gesteld vanuit z,n woonkamer
. knap dat je als niet UPC klant zo,n kennis van de UPC diensten hebt, :)

jolanda77

Ongelezen bericht door jolanda77 »

AMSTERDAM – Een bepaald type router van UPC bevat een verborgen wifi-netwerk waarop iedereen met hetzelfde wachtwoord kan inloggen. Het wachtwoord kan niet door de gebruikers worden aangepast.
© ANPDat bevestigt een woordvoerder van UPC tegenover Tweakers.net na geruchten op internet.

Het gaat om de router Thompson TWG870U die wordt geleverd bij alles-in-1-pakketten van UPC. Hoeveel gebruikers een dergelijke router hebben wil de woordvoerder niet bekendmaken.

Het wachtwoord zou volgens gebruikers relatief gemakkelijk te achterhalen zijn en zou werken bij alle routers van hetzelfde type.

Nieuwe mogelijkheden

Volgens UPC gaat het niet om een fout. Het verborgen netwerk zou zijn ingebouwd om ‘nieuwe mogelijkheden’ te bieden in de toekomst. De woordvoerder wilde tegenover Tweakers.net echter niet vertellen wat deze mogelijkheden inhouden.

Waar volgens de woordvoerder wel fouten zijn gemaakt, is bij het activeren van het verborgen netwerk. Dat had nog niet mogen gebeuren. Vrijdag of vroeg in het weekend zal het netwerk worden gedeactiveerd waarna inloggen niet meer mogelijk is.

ik kom niet meer bij

renegade66

alleen jammer dat je weer niet goed leest jolanda, dit topic gaat over een ander type router. :lol:

daarbij schrijf zelf eens een intelligent stukje, jij kan alleen maar kopieëren van een ander.

jolanda77

Ongelezen bericht door jolanda77 »

is de zelfde troep van upc net als het bedrijf

renegade66

herhaling, we weten jou gedachten nu wel. verzin iets nieuws.......

fcornet

Ongelezen bericht door fcornet »

Ik heb zelfde UPC modem TWG850-4U, met exact hetzelfde probleem: regelmatige uitval van internetverbinding. Aangezien ik verbinding ook voor mijn werk gebruik (via remote desktop) is dit heel erg lastig.
En zeker als ik op diverse forums zie dat het probleem al een tijd bestaat, bekend is bij UPC klantenservice en meerdere mensen er dus last van hebben ben ik benieuwd naar een oplossing.

rmhorst

Ongelezen bericht door rmhorst »

Ook wij hebben dezelfde problemen (gehad) met deze router. De monteur gaf aan dat hij het probleem niet kon verhelpen (wij hadden ruim twee weken geen internet en telefoon hierdoor). UPC gaf aan met dit probleem bezig te zijn en ik zou een bericht ontvangen op mijn mobiel als het verholpen zou zijn. Heb aangegeven dat ik dit onacceptabel vind. De monteur adviseerde mij om een ander modem op te laten hangen waardoor ik wel weer telefonisch bereikbaar zou zijn en enkel zou kunnen internetten met een kabel van 12 meter die hij zou geven. Ik zou dan bij UPC een losse router kosteloos moeten regelen zodat we weer draadloos zouden kunnen internetten. Ik zit nu dus te internetten met een kabel door mijn hele woonkamer heen... UPC denkt er niet over om een router toe te zenden. Het enige dat zij aanbieden is om dat oude modem (waar die problemen dus mee zijn) weer terug te hangen! Ik weet niet meer wat ik nu nog kan doen. Ik hoop dat XMS binnenkort reageert (glasvezelkabel) op mijn verzoek om dit aan te gaan leggen in onze wijk, dan stap ik direct over. Zo'n organisatie als UPC is gewoon crimineel. Advies is van harte welkom!

rmhorst

Ongelezen bericht door rmhorst »

Oeps, lees net over die Thompson, dat is degene die wij hadden met die Wifi.... de Thompson TWG870U. Hiervan zegt UPC op de hoogte te zijn van de problemen en ze zijn er mee bezig......hoe lang alleen nog.

renegade66

allemaal heel erg spijtig dat dat type modems problemen geeft. en ja UPC is er mee bezig, alleen vergeet iedereen dat UPC er in feite eigenlijk niets aan kan doen aangezien het modem van thomson is en die het probleem dus moet verhelpen. weliswaar in samenwerking met upc die de problemen kenbaar maakt. dus er zal binnenkort wel een update komen.

Gesloten