LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleidende Prijzen HotelSpecials.nl
-
Misleidende Prijzen HotelSpecials.nl
De prijzen aan de VOORKANT van de website http://www.hotelspecials.nl zijn ronduit misleidend. En waarom? Op deze website geef je je aantal personen aan,
het hotel, de aankomst datum en voila er komt een prijs uitrollen.
Echter wanneer je nu wilt gaan reserveren/boeken krijg je een totaal andere prijs.
Je ziet dus als consument allerlei leuke lokkertjes, maar de echte prijs komt pas als je al bijna geboekt hebt (slim psychologisch gespeeld)
Vergelijk het met een winkeletalage waar prijzen staan. Echter wanneer je de winkel in loopt en het product wilt kopen krijg je een hogere prijs?!?
Praktijk voorbeeld:
Zo wilde ik 5 dagen geleden 3 nachten winterberg boeken.
(Hotel Wartburg) á 67,50 euro per persoon. (geen geld dacht ik)
Wanneer we echter de boeking willen doorvoeren krijg ik een offerte á 185,50.
Toch maar eens met een supervisor gebeld met de boodschap dat ik dit misleidend vond. Hierop antwoordde deze dat hij het er totaal niet mee eens was en dat er tonnen aan marketing word geinvesteerd??
Het antwoord gaat verder: in de voorwaarden staat dat tot 24 uur de "voorkant" van de site kan verschillen met de achterkant.
Ik werk zelf in de ICT en dit moet technisch gemakkelijk haalbaar zijn.
Geloof me dit is een BEWUSTE keuze.
Bovendien heb ik deze prijs 6 dagen geleden al gezien!
En dus wordt de 24 uur ruim overschreden!!
DIT IS GEWOON TOTALE MISLEIDING: EEN SLUWE MARKETINGTRUC
Mag dit??! Ik vraag me echt af bij de wet dat dit wordt toegestaan.
het hotel, de aankomst datum en voila er komt een prijs uitrollen.
Echter wanneer je nu wilt gaan reserveren/boeken krijg je een totaal andere prijs.
Je ziet dus als consument allerlei leuke lokkertjes, maar de echte prijs komt pas als je al bijna geboekt hebt (slim psychologisch gespeeld)
Vergelijk het met een winkeletalage waar prijzen staan. Echter wanneer je de winkel in loopt en het product wilt kopen krijg je een hogere prijs?!?
Praktijk voorbeeld:
Zo wilde ik 5 dagen geleden 3 nachten winterberg boeken.
(Hotel Wartburg) á 67,50 euro per persoon. (geen geld dacht ik)
Wanneer we echter de boeking willen doorvoeren krijg ik een offerte á 185,50.
Toch maar eens met een supervisor gebeld met de boodschap dat ik dit misleidend vond. Hierop antwoordde deze dat hij het er totaal niet mee eens was en dat er tonnen aan marketing word geinvesteerd??
Het antwoord gaat verder: in de voorwaarden staat dat tot 24 uur de "voorkant" van de site kan verschillen met de achterkant.
Ik werk zelf in de ICT en dit moet technisch gemakkelijk haalbaar zijn.
Geloof me dit is een BEWUSTE keuze.
Bovendien heb ik deze prijs 6 dagen geleden al gezien!
En dus wordt de 24 uur ruim overschreden!!
DIT IS GEWOON TOTALE MISLEIDING: EEN SLUWE MARKETINGTRUC
Mag dit??! Ik vraag me echt af bij de wet dat dit wordt toegestaan.
Re: Misleidende Prijzen HotelSpecials.nl
Geachte mevrouw/meneer,
Wij betreuren het dat u op de website van HotelSpecials.nl niet een hotel heeft kunnen boeken voor de prijs die u voor ogen had. Wij zouden graag precies willen weten om welke special en welke boekingsdatum het gaat. Wij verzoeken u uw klacht te sturen naar [email protected]. Dan zullen wij u hier zo spoedig mogelijk over berichten.
Bij voorbaat hartelijk dank.
Met vriendelijke groet,
Het team van HotelSpecials.nl
Wij betreuren het dat u op de website van HotelSpecials.nl niet een hotel heeft kunnen boeken voor de prijs die u voor ogen had. Wij zouden graag precies willen weten om welke special en welke boekingsdatum het gaat. Wij verzoeken u uw klacht te sturen naar [email protected]. Dan zullen wij u hier zo spoedig mogelijk over berichten.
Bij voorbaat hartelijk dank.
Met vriendelijke groet,
Het team van HotelSpecials.nl
-
Beste MJager,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de klacht ingediend en ben benieuwd naar jullie reactie
Mvg,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de klacht ingediend en ben benieuwd naar jullie reactie
Mvg,
-
Ben benieuwd hoe dit is afgehandeld!
Slim van die organistatie om hier te kijken of er over hen wordt geschreven.
Je hebt gelijk met je klacht. Wij zijn al een paar ker met hen geweest en je bent altijd duurder uit. En dat terwijl er toch gepleit is dat er in de reiswereld een transparant totaalbedrag moest komen.
Slim van die organistatie om hier te kijken of er over hen wordt geschreven.
Je hebt gelijk met je klacht. Wij zijn al een paar ker met hen geweest en je bent altijd duurder uit. En dat terwijl er toch gepleit is dat er in de reiswereld een transparant totaalbedrag moest komen.
dit is dan zeker de standaard van deze tijd?
ik heb via hotelmoment een boeking gedaan en kreeg van hun een reserverings nr. met een tweepersoonskamer 2x volwassenen 292,00 euro.
de volgende dag een bevestiging van het hotel met de prijs van 584,00 euro.
er was een foutje bij het in laden van de website ja ja
hotelmoment geeft niet thuis er word niet gereageerd op mijn email.
maar de website is wel veranderd.
dit is net een aanbieding van een groot winkelbedrijf en als je komt is het er niet meer maar ze hebben nog wel een iets duurdere.
ik zal niet meer bij hotelmoment.nl boeken
ik heb via hotelmoment een boeking gedaan en kreeg van hun een reserverings nr. met een tweepersoonskamer 2x volwassenen 292,00 euro.
de volgende dag een bevestiging van het hotel met de prijs van 584,00 euro.
er was een foutje bij het in laden van de website ja ja
hotelmoment geeft niet thuis er word niet gereageerd op mijn email.
maar de website is wel veranderd.
dit is net een aanbieding van een groot winkelbedrijf en als je komt is het er niet meer maar ze hebben nog wel een iets duurdere.
ik zal niet meer bij hotelmoment.nl boeken
Om nog even op HotelSpecials terug te komen. Ik heb op 29 Juni een boeking voor een hotel via hun site gedaan voor een 3 daags uitje naar een hotel bij de kust en ik betaal precies de prijs die de site aangeeft. Niets meer en niets minder. Excl. stasdbel. p.p. Op dat moment waren zij voor dit hotel zelfs de voordeligste, aangezien ik ook graag via hotels.nl boek, maar dit keer was HS goedkoper.
en excl eenmalige boekingskosten hotel.nl heeft onze voorkeur,hoewel het allemaal niet veel uitmaaktG7 schreef:Om nog even op HotelSpecials terug te komen. Ik heb op 29 Juni een boeking voor een hotel via hun site gedaan voor een 3 daags uitje naar een hotel bij de kust en ik betaal precies de prijs die de site aangeeft. Niets meer en niets minder. Excl. stasdbel. p.p. Op dat moment waren zij voor dit hotel zelfs de voordeligste, aangezien ik ook graag via hotels.nl boek, maar dit keer was HS goedkoper.
Klopt Har06. Er kwam nog €12,50 boekingskosten voor HS bij, maar dan nog. Je kent mij een beetje van hier op het forum. Ik zoek echt alles uit, waar ik het voordeligst uit ben in hetzelfde hotel. Zowel in het binnen als in het buitenland.Har06 schreef:en excl eenmalige boekingskosten hotel.nl heeft onze voorkeur,hoewel het allemaal niet veel uitmaaktG7 schreef:Om nog even op HotelSpecials terug te komen. Ik heb op 29 Juni een boeking voor een hotel via hun site gedaan voor een 3 daags uitje naar een hotel bij de kust en ik betaal precies de prijs die de site aangeeft. Niets meer en niets minder. Excl. stasdbel. p.p. Op dat moment waren zij voor dit hotel zelfs de voordeligste, aangezien ik ook graag via hotels.nl boek, maar dit keer was HS goedkoper.
Zelf met werkgeverskorting was weekendjeweg nog duurder en zo ook dit keer hotels.nl, dus dan hoef ik niet lang na te denken. Dit keer en moet erbij zeggen, ook de 1e keer voor ons, HotelSpecials.