LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Navigon autonavigatie, weet niet wat klantenbinding inhoudt

Andere onderwerpen over auto en vervoer
qwerido
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2008 21:44

Navigon autonavigatie, weet niet wat klantenbinding inhoudt

Ongelezen bericht door qwerido »

Eind mei kocht ik een nieuw navigatiesysteem voor in de auto. ik was al jaren tevreden over navigon (duits merk) dus ik zocht ook daar weer. ik vond een mooi systeem net uit en aantrekkelijk geprijsd.
Ik kocht dus de Navigon 2110 Max Europa.

Werd via een internetwinkel (gpsshop) perfect en supersnel geleverd. Direct uitgepakt en zeer tevreden over uiterlijk etc. In het pakket zat ook een bon waarmee je voor 19,95 updates kunt downloaden gedurende 24 maanden.
Supr aanbieding dacht ik. hiervoor moet je het apparaat aanmelden via freshmaps van Navigon en wordt je netjes door allerlei schermen geleid totdat.........het betalen kan alleen met credit card.

Daar zat ik dan, ik heb namelijk geen credit card, dus ik kon ook niet betalen. Dus ik gemaild met Navigon en kreeg als antwoord: Misschien heeft U wel vrienden of kennissen die hun gegevens beschikbaar willen stellen. Nou mooi niet dus. Als mijn vrienden een credit crad hadden , dan hadden zij dit wel gedaan maar helaas niemand in mijn vriendenkring heeft er een.

Dus weer een mail naar Navigin dat dit niet ging werken. Ondertussen was mijn machine wel geregistreerd en ging een 30 dagen termijn lopen waarbinnen ik dus moest bestellen en betalen.
Echter ik ging ruim drie weken op vakantie. Ondertussen wel bij de anwb een credit card aangevraagd, maar die heb je ook niet 1,2,3 in huis en zeker niet voor onze vakantie.

Dus op vakantie, erg veel gemak gehad van de Navigon 2110 MAX, maar thuis gekomen bleek dat Navigon NIETS OM ZIJN KLANTEN GEEFT.
De credit card was er, maar na inloggen bleek de actiecode niet meer te werken. Ik was 1 dag te laat. ik logde in op de 31e dag na registratie.
Navigon gemaild en gebeld maar steevast het antwoord:
We kunnen niks voor u doen. U bent te laat.
Dat terwijl nergens uit de site of uit de communicatie vooraf blijkt dat je bij navigon alleen met credit card kunt betalen. Terwijl een account bij I-DEAL bij grote bedrijven ook heel nromaal is......

Zo sta je ineens voor een voldongen feit dat je wel bent geregistreerd en dat dus je 30 dagen termijn loopt terwijl je niet een kunt betalen terwijl je wel wil.

Van Navigon geen enkel begrip of andere oplossing. Navigon klun je alleen mailen of bellen en steevast hetzelfde antwoord..

Sorry we kunnen niets voor U doen (of willen)
Dus bezint eer u aan Navigon begint, als een een beetje service verwacht of wilt.

Dit is mijn laatste ondaks dat ik het een mooi en goed product vindt.
Misschien zijn er meer klachten hierover of bent U ook een "lotgenoot"

Meldt het bij Radar en consuwijzer zodat anderen ook gewaarschuwd zijn.
Misschien dat hier dan ook via de TV aandacht voor komt en het de uitzending haalt.

peter1968
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2008 13:33

Re: Navigon autonavigatie, weet niet wat klantenbinding inhoudt

Ongelezen bericht door peter1968 »

op de IFA in Berlijn was men ook niet behulpzaam met de uitleg ze vonden dat we duits moeten lezen we kregen het apparaat zelf maar moeilijk naar het taalkeuze menu en van de 3 Navigon medewerkers was er slechts 1 die het wel kon maar had er ook even de tijd voor nodig bij de 8110 meen ik.

service ho maar maar in 1 ding zijn ze echt supergoed.

ARROGANT made in Germany

henk0987
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 09:51

Re: Navigon autonavigatie, weet niet wat klantenbinding inhoudt

Ongelezen bericht door henk0987 »

Op 24-02-2009 heb ik een Navigon 8110 aangeschaft.
Vanaf het eerste moment heeft het apparaat niet gefunctioneerd: er was geen gps verbinding mogelijk. Er verscheen ook geen gps-icoon op het scherm. In het scherm “gps status” waren alleen waarden van -1 te zien.
Meerdere malen een harde reset hielp niet. De support afdeling bellen lukte niet: ik heb het 5x in een dag geprobeerd (met steeds 10 minuten wachttijd), daarna heb ik de sales afdeling gebeld (andere optie in telefoonmenu) en zie: er werd direct opgenomen!
Ik zou diezelfde dag gegevens per e-mail ontvangen, om het device te kunnen opsturen.
Helaas: de volgende dag had ik nog niets ontvangen.
De volgende dag weer bellen, toen wel met succes: het apparaat werd diezelfde dag opgehaald door een vervoerder.
Na twee weken kreeg ik het apparaat retour, en zie: na opladen had ik een gps-icoon op de display! Het apparaat kreeg ook binnen 20 minuten ontvangst. Ik blij de auto in. . .
De volgende ochtend: accu helemaal leeg. Weer opgeladen. Helaas bleek het gps-icoon weer verdwenen. Een harde reset uitgevoerd: niets. Nieuwe firmware-versie erop: niets.
Weer bellen, dit keer boos geworden. Er is mij een niet werkend apparaat verkocht, ik heb binnen 3 dagen een call aangemaakt, en na 3 weken is mij per e-mail te kennen gegeven dat ik niet in aanmerking kom voor een nieuw apparaat, omdat:
As long as your NAVIGON PRODUCT is more than two weeks old, all we can do, is repair and send back to you.
Dit vind ik beschamend! Ten eerste kostte het me veel moeite om iemand te pakken te krijgen, daarna krijg ik geen toegezegde informatie binnen om het apparaat op te kunnen sturen, en dan na 3 weken met het argument komen dat het apparaat al ouder is dan 2 weken en daarom niet kan worden vervangen.
Ik heb specifiek voor dit apparaat gekozen vanwege de gecombineerde opties (TMC, Bluetooth en FM transmit), maar op deze manier afgescheept worden vind ik geen stijl.

Inmiddels heb ik het apparaat voor de tweede keer retour gekregen; ditmaal is er wel iets aan de hardware gedaan (defecte gps antenne vervangen) en nu werkt hij wel goed. Echter . . ze hebben de beugel (“in car mount”) vervangen door een gebruikt exemplaar, zo lijkt het: na enkele uren in de auto zit er speling op de zuignap en hangt de Navigon op het dashboard!

Het apparaat is voor mij de helft van het produkt; after sales service en support de andere helft. Wat het laatste betreft schiet deze producent schromelijk tekort.

Gevavi
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2009 16:50

Re: Navigon autonavigatie, weet niet wat klantenbinding inhoudt

Ongelezen bericht door Gevavi »

Recentelijk heb ik de Navigon 4510 aangeschaft. Hiervoor had ik een Alpine navigatiesysteem die uitstekend werkte, maar heb deze mede verkocht met mijn vorige auto. Nu blijkt dat de Navigon 4510 een zeer onhandig en onlogisch navigatiesysteem is. De route naar huis wordt om onduidelijke redenen via allerlei omwegen en woonerven !? gegeven, terwijl de Alpine keurig de normaal gehanteerde route aangaf. Dit is echter geen op zichzelf staand geval. Ook in andere plaatsen, zoal in Meppel of Heerenveen, geeft hij totaal onzinnige routes aan die door woonwijken en woonerven gaan, terwijl de normale weg naar bijvoorbeeld de snelweg, simpelweg rechtdoor zouden moeten zijn. Ik weet niet of anderen die probleem ook herkennen, maar als dit standaard is bij NAVIGON, dan ga ik snel op zoek naar een ander systeem. Anderen wellicht een idee welk navigatiesysteem wel logisch en goed werkt?

Jan MDL
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2010 18:32

Re: Navigon autonavigatie, weet niet wat klantenbinding inhoudt

Ongelezen bericht door Jan MDL »

Inderdaad zeer slechte ervaring met NAVIGON. 2310 gekocht functioneert één maand matig: software hapert, touchscreen doet het niet helemaal goed. Daarna loopt alles vast bij software update. Navigon klantenservice is niet te bereiken: ik ben reeds veel geld kwijt aan het betaalnummer zonder succes: niemand aan de andere kant van de lijn! AFRADER!! ZEKER NIET OVERWEGEN!!

bussiness
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 jun 2010 18:26

Re: Navigon autonavigatie, weet niet wat klantenbinding inhoudt

Ongelezen bericht door bussiness »

Ik heb mijn navigon weet zo niet meer welk type verkocht via mp want werd er ziek van.
Hij is 2x opgestuurd probleem is er nog, als ik met mijn tomtom een straat ingeef heb ik binnen een paar seconden beeld.

Met die navigon had ik na een kwartier het geluk dat ie eens een gps vond, volgens navigon lag het aan mijn autoramen, toch typisch dat tomtom er geen last van heeft en de navigon wel zelfs al zou je buiten gaan staan geen signaal.

Volgens de monteur werkte ie wel, want ze konden navigeren ja eerst 1 straat ingeven dan koffiedrinken ja dan lukt het wel.

Ronalddriessen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2010 16:43

Re: Navigon autonavigatie, weet niet wat klantenbinding inhoudt

Ongelezen bericht door Ronalddriessen »

Op 27 mei j.l. heb ik een navigon 4350 max gekocht.
Op de website van navigon zag ik de mogelijkheid tot een upgrade naar de 6310.
Ik heb deze upgrade gekocht. Na de betaling had ik nog geen toegang tot de upgrade. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice. Deze gaf aan dat het product binnen 24 uur in “navigon Fresh” kwam te staan.
De volgende dag had ik nog steeds geen toegang tot de upgrade, wederom heb ik contact opgenomen met de klantenservice. Deze heeft het probleem doorgestuurd naar een andere afdeling.
Na 24 uur kreeg ik de upgrade in mijn “navigon Fresh”. Ik heb het product gedownload en geïnstalleerd op mijn navigatiesysteem. Na de installatie heb ik enkele malen het systeem opnieuw opgetart. Echter kreeg ik de melding dat het systeem opnieuw opgestart moest worden. Ik heb contact gehad met de klantenservice. Deze heeft mij begeleid in de her installatie, maar dit mocht niet baten.
De medewerker adviseerde om mijn navigatiesysteem te formatteren en de upgrade opnieuw te downloaden. Na het opnieuw installeren bleef ik de melding krijgen dat ik mijn navigatiesysteem moest herstarten.
Ik heb wederom contact opgenomen met de klantenservice en deze gaf mij een RMA nummer en het product zal via UPS worden opgehaald.

Doordat ik, door niet een werkende upgrade, regelmatig de klantenservice heb moeten bellen heb ik onnodig kosten gemaakt.
Dit heb ik ook aan de medewerker gemeld. Deze adviseerde mij een mail te sturen.

Ter compensatie heb ik van Navigon een tegoedbon gekregen van €20.00 die te besteden is in de Fresh Shop.

Op 9 juni heb ik mijn navigatiesysteem wederom aangeboden aan Navigon voor reparatie. Het systeem werkte niet naar behoren.
Na reparatie bleek het systeem niet naar behoren te werken, wederom heb ik het navigatiesysteem moeten retourneren. de upgrade naar de 6310 is er toen opgezet maar al snel bleek dat deze niet goed functioneerde. Wederom terug gestuurd naar navigon.
Nadat ik het navigatiesysteem weer terug kreeg, bleek dat de upgrade niet geïnstalleerd was en het apparaat werd niet herkend door Navigon Fresh. Wederom contact opgenomen met de helpdesk. Ik heb gevraagd of ik mijn aankoopbedrag met de gemaakte kosten terug kon vorderen. De medewerker gaf aan dat dit niet kon omdat ik het product bij de Mediamarkt had gekocht en dat deze mijn contractpartner was. Mediamarkt ontkent dit. Na nog een keer bellen met de helpdesk kreeg ik een ander verhaal te horen het was wel mogelijk om het apparaat terug te sturen en de gemaakte kosten terug te krijgen. In overleg met de helpdesk toch besloten om het apparaat terug te sturen naar Navigon voor reparatie. Nadrukkelijk gevraagd of de reparatiedienst de upgrade kon installeren. Mij werd toegezegd dat dit mogelijk was. Ik kreeg op 1 juli mijn navigatiesysteem terug met de mededeling dat het niet mogelijk was om de upgrade te installeren en dat ik contact moest opnemen met de klantenservice.
Na herstart van het apparaat was het niet mogelijk om adressen in te voeren. Wederom met de helpdesk gebeld.
Omdat ik mijn aankoopbedrag terug wilde hebben moesten ze dat eerst met een andere afdeling bespreken.
Na een week nog geen reactie. Wederom gebeld.
Ik kreeg een medewerker aan de telefoon die mij hondsbrutaal behandelde.
Ik vroeg naar zijn collega die bekend was met mijn situatie. De medewerker had nog nooit van hem gehoord. Vreemd want ik heb toch regelmatig e-mailcontact met hem gehad. Hij zij dat ik mijn beklacht bij mediamarkt moest doen. Ik probeerde hem uit te leggen dat het probleem bij de upgrade lag. Ik moest maar een e-mail sturen. Ik vroeg hem of hij mijn navigatiesysteem op kon halen voor reparatie, maar dat moest ook via e-mail. Toen ik zei dat dit de vorige keren anders ging had hij daar geen boodschap aan, met als gevolg dat hij de telefoon ophing. direct teruggebeld en gevraagd naar een leidinggevende om een klacht in te dienen. Ik word nog terug gebeld.....

Communicatie onderling loopt daar ook niet lekker, ze vertellen mij iedere keer een ander verhaal.

je kan je voorstellen dat ik niet helemaal gelukkig ben met Navigon.
Ik heb het systeem gekocht voor 179 euro. ( wat nu niet meer werkt), een upgrade van 69.95 euro 61 euro aan telefoonkosten kwijt !

Nee, voor mij geen Navigon meer !!!

mari63
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2010 17:13

Re: Navigon autonavigatie, weet niet wat klantenbinding inhoudt

Ongelezen bericht door mari63 »

Een soortgelijke ervaring.
Heb een navigon 2110 max gekocht in 2008 en kon deze upgraden naar een 4310 voor 59,95.
Leek me een goede deal.
Heb dit gedaan en geld overgemaakt in april dit jaar.
Vandaag boos aan de telefoon gezeten. Na ettelijke emails en telefoontjes (waar je 30 cent per minuut voor betaald). Een mail antwoord kwam vaak na een dikke maand en dan kreeg ik het bericht dat het bestand niet te openen was. Ze konden mijn betaling nergens vinden en ik heb dit 3 maal moeten opsturen in verschillende bestanden.
Nog steeds niets.
Ondertussen is mijn geld wel bij hen en heb ik nog steeds geen update.
Vandaag was de maat vol bij mij en heb ik maar weer eens de telefoon gepakt. Ik belde naar de nederlandse klanten service en kreeg een engels sprekende dame aan de telefoon. Mijn engels is behoorlijk goed maar toch heb ik liever een nederlands sprekend iemand aan de telefoon over zoiets. Dat was onmogelijk tenzij ik mijn telefoonnummer gaf.
Neergelegd en weer gebeld na een tijdje. Uiteraard wéér de engels sprekende dame aan de telefoon.
Ik heb besloten om daar dan maar genoegen mee te nemen.
AL met al heb ik meer dan een half uur aan de telefoon gezeten. Veel vragen, wat is uw email, wat is bestelnummer.... Duurde uren.
Kwestie van een nummer intypen en dan heb je toch beeld????? Maar nee.
Na een half uur vertelde deze dame dat ze het door zou geven en de update binnenkort te zien zou zijn voor mij.
Ik heb terug gegeven dat ik NIET neerleg voordat ik die werkelijk zie op mijn scherm.
Blijven aandringen en volhouden.
Na 1 minuut was de update zichtbaar. Zo kort duurt het dus om dat te doen.
Ondertussen zeker 30 euro aan telefoonkosten kwijt.
Hoezo goedkope update????
Ik ben iemand die erg flexibel is en niet snel boos wordt. Maar in dit geval gaf zelf deze dame terug aan mij 'don't yell at me'.
Ongelofelijk hoe deze klantenservice werkt en zelfs MIJ boos krijgt!
Ik hoop dat hier iets aan gedaan wordt door radar.

rush079
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 aug 2005 17:25

Re: Navigon autonavigatie, weet niet wat klantenbinding inhoudt

Ongelezen bericht door rush079 »

Mijn ervaringen met Navigon PDAversie 7.4 en kaart updates
Een jaar geleden aangeschaft, tegelijk met 2 jaar kaart updates 4x per jaar voor 99 euro extra. Doordat die kaart updates niets voorstellen (zijn van NavTeq). Navigon er weer afgegooid. Bij Zoetermeer en Zevenhuizen is een heel nieuwe situatie ontstaan sinds november 2009. Op de TeleAtlas kaarten zijn die wijzigingen al lang verwerkt. Voel me bekocht. Het argument dat ik bij NavTeq zou moeten wezen voor beklag is een kul argument. Ik heb de updates aangeschaft bij Navigon en bij Navigon betaald. Zij zijn dus verantwoordelijk.
Heb al sinds februari dit jaar wijzigingen doorgegeven aan Navigon en NavTeq. Nu met de nieuwe update van Q4 2010 zijn nog steeds niet de veranderingen doorgevoerd. Heb in een ander forum iets gelezen, dat dit beleid is van Navigon. De suggestie wekken dat je 4x per jaar bijgewerkte kaarten krijgt, maar dat dit te duur is voor Navigon om alle updates aan te kopen en aan te bieden. Jaja.
Ben overgestapt op Sygic. Heldere interface. Gratis flitspalen. Kaarten in ieder geval up to date (waren dit al in februari 2010, gezien via vriend die Sygic heeft). Ook de fix lijkt me sneller. En de aanschaf een stuk goedkoper. 49 euro tot eind december daarna 59 euro (via de site van Sygic zelf). En ook goede rijstrook aanwijzingen en wegwijzers. Interface is vrij makkelijk zelf te tweaken.
Navigon komt er bij mij niet meer op.
Kort gezegd: Navigon je koopt iets maar er wordt niet geleverd. Hoe noemen ze dat ook weer? juist ja Oplichterij

Seuter
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 apr 2011 15:20

Re: Navigon autonavigatie, weet niet wat klantenbinding inhoudt

Ongelezen bericht door Seuter »

Ik heb ook veel klachten over Navteq kaarten. Bij mij op een Garmin, maar het merk navigatiesysteem doet er nu niet toe, het gaat puur over de kaarten.
Zie mijn nieuwe topic over Navteq-kaarten.

Anra77
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2011 14:27

Re: Navigon autonavigatie, weet niet wat klantenbinding inhoudt

Ongelezen bericht door Anra77 »

Ik heb de week voor vaderdag een Navigatie besteld, online direct bij Navigon. Nu bleek dat deze niet goed werkte, meteen contact opgenomen met de Nederlandse klantenservice (duurde wel uren), ik kreeg een Engels sprekend persoon aan de telefoon die gaf aan dat ik teruggebeld zou worden door een Nederlandse.

Nou, tot op de dag van vandaag is er nog niet teruggebeld.
Nogmaals de site doorgescreend, ik las dat ik de Navigatie verzekerd terug moest sturen en dan krijg je je geld terug maar je moet wel in het bezit zijn van een correspondentienummer.

Weer met veel moeite de klantenservice te pakken gekregen, eindelijk een CAS nummer gekregen. Ik zou van ene "Mark" een e-mail ter bevestiging ontvangen. Nooit gehad.

Op 22 juni de defecte navigatie teruggezonden (binnen een week na ontvangst) verzekerd. Kostte me maar liefst
€ 19,70, maar goed dat zouden ze terugstorten.

Daarna gingen we al spoedig op vakantie. Ik had verwacht dat bij thuiskomst (na 3 weken te zijn weggeweest) dat het geld geretourneerd zou zijn. Maar nog steeds niet!!!

Duurt het altijd zo lang bij Navigon? Of kan ik naar mijn geld fluiten?

Gisteren nog een boze mail gestuurd (maar je weet niet of ze deze wel serieus nemen) met een kleine verwijzing naar mijn rechtsbijstandverzekering :evil: .

kortonline

Re: Navigon autonavigatie, weet niet wat klantenbinding inhoudt

Ongelezen bericht door kortonline »

NAVIGON een crimineel bedrijf

Een paar maanden geleden een Autonavigatie 40 van Navigon aangeschaft. Omdat ik de kaarten wilde updaten (want die waren aan een vernieuwing toe, toch vreemd als je net een nieuw apparaat hebt aangeschaft). Dus wilde ik gebruik maken van de actiecode. Je moet eerst NavigonFresh installeren op je computer en daarna moet je een account aanmaken. Inmiddels heb ik het al zo vaak geprobeerd om een account aan te maken, ik kom niet verder dan een tabblad verder met een foutmelding C62006. Er is een fout met de server.

Heb klantenservice gemaild, kreeg nietszeggend antwoord per mail dat ik het later nog eens moest proberen. Mijn buik heb ik er inmiddels van vol. Ongelofelijk dat je verplicht bent om een account aan te maken terwijl je steeds een foutmelding krijgt. Dat betekent dat ik met een verouderd systeem het verder moet doen. Ik heb gebeld, maar er waren nog acht wachtende voor mij (0.30 eurocent per minuut tot een max van 15 euro per gesprek). Ik vind het niet kunnen dat ik geld moet gaan betalen voor een falend systeem van hen. Dus besloot om de telefoon neer te leggen.

Kortom wat een sof. Jammer dat ik niet eerst op de Radarsite heb gekeken dan had ik het ding nooit aangeschaft. Het is de miskoop van het jaar en NAVIGON is een klant armer.

Gesloten