LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zuiderster Hoofdweg Capelle aan den IJssel Rooterdam

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
jokadirbaks
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2010 10:24

Zuiderster Hoofdweg Capelle aan den IJssel Rooterdam

Ongelezen bericht door jokadirbaks »

Wij bestelden op 06 mei dit jaar voor ca.€ 1600,00 aan meubels tegen betaling van een voorschot van € 350,00.
Na telkens verstellen van de afleverdatum waren wij het na 3,5 maand zat, ook omdat er geen uitzicht werd geboden op spoedige levering, en vroegen om ontbinding van de koopovereenkomst conform de bepalingen in de Algemene Voorwaarden, middels hun Klachtenformulier en een faxbericht op 22-08-2010.

Zij bevestigden hun onmacht tot levering en zegden toe de voorschot te zullen overmaken. Sindsdien bellen wij wekelijks met de klantenservice, die dan toezeggen betr. afdeling per e-mail te vragen het bedrag over te maken.
Afdeling Debiteuren/Boekhouding is niet te bereiken.
Op 04 oktober hebben wij andermaal een "klachtenformulier" ingevuld, met een kopie per fax, en daarna nog een telefoon gepleegd. Nog steeds geen geld !

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Zuiderster Hoofdweg Capelle aan den IJssel Rooterdam

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ze willen het wel overmaken maar ze hebben het gewoon niet. Leveranciers worden eerst betaald nnet als de belasting en de accountant. U komt als laatste. :evil:

m.aypay
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2010 15:02

Re: Zuiderster Hoofdweg Capelle aan den IJssel Rooterdam

Ongelezen bericht door m.aypay »

Omdat ik al heel de dag gefrustreerd rond loop op werk omtrent de zaken van zuiderster, heeft mijn collega me aangeraden op radar. nl te kijken.
Ik ben werkelijk geschrokken van alle mails die zijn geschreven over zuiderster.

Hier mijn verhaal;
Ik heb op 23 augustus een bank besteld bij het zuiderster. Er werd bij mijn bestelling gezegd dat ik rekening moest houden met een levertijd van 9-12 weken. Na die periode had ik nog steeds geen bericht van hen ontvangen. Na zelf contact met ze opgenomen te hebben, kwam ik erachter dat het allemaal langer zou duren.. hoeveel langer, wist niemand. Vervolgens kreeg ik een brief waarin werd vermeld dat het in week 48 geleverd zou worden.. dus zes weken later dan oorspronkelijk gepland.. Ik kreeg hiervoor nog wel een kleine korting. Dacht dat het hiermee ook wel opgelost zou zijn...Helaas, was dit niet het geval.. Kort daarna werd ik gebeld met de medeling dat mijn bestelling niet klopte.. De bank wat ik heb besteld heeft een chaise-lounge gedeelte aan de rechter kant. Ik had gevraagd om dit aan de linkerkant te plaatsen. Bij de bestelling werd gezegd dat dit geen probleem was. . Nu werd er mij echter verteld dat dit met de bank wat ik had besteld niet kon. En werd mij gevraagd om bij barendrecht even langs te komen..
Ben die avond geweest. Daar aangekomen bleek dat de verkeerde bank was besteld. En dat het wel kon met de bank die ik wou. Maar ook nu kon niemand mij vertellen hoe lang de bestelling zou duren. Ik heb nu al twee weken contact met zuiderster en nog steeds is niets duidelijk..

En de telefoniste mag inderdaad een cursus klantvriendelijkheid gaan volgen.. Want ondanks dat alles fout gaat, word je ook nog eens harstikke onbeschoft behandeld over de telefoon en word er gezegd dat je geen waanzin moet uit spreken!!! Ik heb gelukkig maar een aanbetaling van €100 gedaan..Maar als ik de verhalen lees over het terug krijgen van je aanbetaling, wil ik eigenlijk bij voorbaat al laten zitten.. Ondertussen ben ik al wel 21 weken aan het wachten op mijn bank!!

Dus alle verhalen die ik eerder heb gelezen eeeerrrrrrggggg herkenbaar!!

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Zuiderster Hoofdweg Capelle aan den IJssel Rooterdam

Ongelezen bericht door 16again »

wil ik eigenlijk bij voorbaat al laten zitten
Zorg in ieder geval dat je duidelijk (schriftelijk) opdracht ontbonden hebt, ivm overschrijding levertijd. Anders wil de winkel straks alsnog leveren, of annuleringskosten!
Vervolgens kreeg ik een brief waarin werd vermeld dat het in week 48 geleverd zou worden.. dus zes weken later dan oorspronkelijk gepland.. Ik kreeg hiervoor nog wel een kleine korting
Eigenlijk wordt de oude overeenkomst hierdoor door een nieuwe overeenkomst vervangen, met nieuwe levertijd! Houd hierbij rekening indien je aanspraak wil maken op ontbinden koop ten gevolge overschrijding levertijd.

Indien aanbetaling niet teruggestort wordt: aantoonbaar (schriftelijk , eventueel aangetekend) laatste redelijke betalingstermijn geven. Aangeven dat bij verstrijken van die termijn je naar de geschillencommissie stapt.
Nadien heeft de winkel de keuze:
-aanbetaling EN klachtengeld geschillencommissie vergoeden, geschil wordt niet behandeld bij commissie
-commissie haar werk laten doen......

m.aypay
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2010 15:02

Re: Zuiderster Hoofdweg Capelle aan den IJssel Rooterdam

Ongelezen bericht door m.aypay »

De nachtmerrie met zuiderster houdt gewoon niet op!!! Had ik vorige week eindelijk te horen gekregen dat ik een bruikleenbank zou krijgen.. Net een uurtje geleden werd het bezorgd.. Nou..de bank was werkelijk te vies om vast te houden.. toen ik dit aangaf bij de bezorgers, kreeg ik ook nog eens een hele onbeleefde behandeling.. Als ik deze bank niet zou nemen, kon wel fluiten naar een bruikleenbank..Heb nog net niet gezegd, dat ze hun bank ergens anders in mogen s... !!! maar heb ze wel weg gestuurd. Heb hierop gelijk weer contact opgenomen met de zuiderster..Maar ook hier weer, kan niemand wat voor me doen en niemand weet wanneer mijn bank bezorgd kan worden...

Het is echt om te huilen...!!! :twisted: :cry:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Zuiderster Hoofdweg Capelle aan den IJssel Rooterdam

Ongelezen bericht door crazyme »

Echt schandalig hoe mensen met leenbanken omgaan...

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Zuiderster Hoofdweg Capelle aan den IJssel Rooterdam

Ongelezen bericht door 16again »

En schandalig hoe bedrijven die vuile leenbank toch weer opnieuw blijven uitlenen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Zuiderster Hoofdweg Capelle aan den IJssel Rooterdam

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:En schandalig hoe bedrijven die vuile leenbank toch weer opnieuw blijven uitlenen.
Ik voelde hem al aankomen ! :mrgreen:

Gesloten