LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Capital Effect

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
jeroenburghout

Capital Effect

Ongelezen bericht door jeroenburghout »

Beste lezers,

Graag zou ik willen weten of het mogelijk is om met een capital effect maandbetaling ( dus geen restschuld maar gewoon afbetalen in 15-20 jaar) waarbij door de tussenpersoon ( afab) schriftelijk de termijn ,de minimale restwaarde en een afwijkende looptijd dan op het labouchere contract, dit contract te laten ontbinden op basis van afwijkende adviezen en garanties door de door labouchere ingehuurde tussenpersoon Afab ?

Ik heb bij het afsluiten van mijn lening een schriftelijke uitleg gekregen over CE en daarbij wordt had de termijn van 10 jaar genoemd ipv 20 jaar volgens CE contract, daarnaast wordt er een gegarandeerde opbrengts geschetst voor na de looptijd..

Volgens mij is dit in strijd met de wet en juridisch niet houdbaar voor dexia maar ik weet het niet zeker..

Het gaat hier natuurlijk niet over een echte risicovolle bellegging maar ik zou tot mijn mogelijkheden willen weten i.h.g.d. ik ervan af zou willen.

alvast bedankt

Jeroen Burghout

Anita

Re: Capital Effect

Ongelezen bericht door Anita »

Hoi Jeroen,

Dit verhaal is mij bekend, wij hebben het ook via een tussenpersoon "gekocht". Maar een looptijd van 5 jaar!! Met het verhaal dat wij na 5 jaar gegarandeerd de inleg terug zouden krijgen. Wij zitten nu dus met een gigantische schuld opgescheept.... Dus het is wel een risicovolle belegging hoor!!!!
Of het verstandig is om het contract te laten ontbinden? Wij hebben het ook nietig verklaard maar daar wordt gewoon niet op gereageerd door Dexia, dus lijkt het mij verstandig om met deze vraag toch naar een advocaat te gaan.
Wij gaan dit ook doen, omdat het toch een beetje gecompliceerder in elkaar zit.

gr. Anita

jeroenburghout

Dank je voor je post,

Alleen is dit niet helemaal het zelfde....
Mijn contract is met totale aflossing op het gehele bedrag, dus geen restschuld. Ik los alle kosten incl rente af over een lange looptijd en dan zijn de aandelen van mij ( weet alleen niet of ze dan nog wat waard zijn ??)

maar in ieder geval bedankt...

p.s. er xit op mijn contract geen depot o.i.d. de hoofdsom wordt incl rente in 15 jaar terugbetaald

Anita

Ongelezen bericht door Anita »

Hoi Jeroen,

Nou hetzelfde hebben wij ook hoor! Aan het eind van de rit, dus na 15 jaar hebben wij de rente en de aandelen afbetaald, alleen hadden wij het produkt genomen voor een looptijd van 5 jaar. ( 5 jaar vooruitbetaalde rente). Maar omdat wij 5 jaar geleden een zeer hoog bedrag ingelegd hebben, zitten we nu dat we de maandbedragen niet kunnen opbrengen. En vanaf Augustus vorig jaar moesten wij dit per maand ophoesten. Er is van te voren niet bekeken of wij dit wel konden opbrengen per maand. En wij waren in de veronderstelling dat het ging om een contract van 5 jaar, maar het blijkt dus dat je na 5 jaar zonder extra kosten je pakket kon verkopen en de opbrengst voor jou was. Nu zitten wij dus nog 10 jaar aan kosten per maand waar wij nooit iets van geweten hebben......Een leuk spaarpotje voor als de kinderen naar de hogere school gaan was het!!!! DEXIA bedankt!! toch? ;))

groetjes Anita

jeroenburghout

Beste Anita.

Zoals ik je al eerder vertelde, gaat het bij mijn contract NIET om VOORUITBETAALDE rente maar om een totaal gefinancierde aankoop per contractdatum waarover in 15 jaar de hoofdsom plus rente en administratie betaald moet worden.

Het contract wat jij hebt is anders doordat jij de rente vanuit eend epot vooruit hebt betaald. Je betaald dus eigenlijk de looptijd rente van 5 jaar vooruit. indien de aandelen daarna minder waard zijn geworden zit je met een restschuld.

Bij mijn contract is dat onmogelijk aangezien ik het gehele bedrag incl rente na 15 jaar afbetaald heb en de aandelen van mij zijn ongeacht de eventuele waarde vermindering ervan. De aandelen zijn gekocht tegen de waarde van 1 november 2000 en die bedragen plus de rente over de af te betalen periode zorgen voor een maandbedrag wat 15 jaar lang het zelfde is... Daarna zijn de termijnen betaald en worden de aandelen verkocht of overgedragen aan mijzelf..

Bij jullie bedoel je ook waarschijnlijk ook dat je de aandelen wilde verkopen na 5 jaar wat alleen interressant kan zijn als je geen vooruitbetaling rente hebt gedaan en de aandelen in waarde behoorlijk zijn toegenomen.

Ter verduidelijking. :

Jou contract verschild wezenlijk van mijn contract ik heb een vatse looptijd en vaste kosten en geen inleg rentebetraling vooruit...

lang betalen en misschien verlies op de lange termijn..
hopen dat het nog wat word..

Gesloten