LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de film Boiler room gezien?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
B Suikerbuik

de film Boiler room gezien?

Ongelezen bericht door B Suikerbuik »

Ik heb vanavond met verbazing naar de film Boiler room van Veronica gekeken.
Nu zal u zich afvragen wat ik daarmee wil zeggen, wel in deze film werd
een club oplichters getoond die op de beurs bezich waren.
Ik vond de vergelijking met de werkmethodes van Spaar Select en Legio wel verdomd veel lijken op wat er in de film gebeurden, leugens, intimidatie en pressen van de klanten en foute informatiebij de beursberichten.
De verkoop moest snel en hard de gebruikte methode deed er verder niet toe als de klant maar kocht en als de groep waar de verkoper inzat maar scoorden.
Al deze zaken speelden ook bij Spaar Select en Legio en ik zou de CGA bijna willen bellen om te vragen naar deze film te kijken want de manier van oplichten in de film vertoonde zeer veel gelijkenis met wat ons is overkomen.
Voor de gene die deze film ook hebben gezien is mijn vraag hoe hun deze film hebben ervaren, voor mij was het of ik zelf mee deed omdat ik de vergelijking wel heel treffend vond.

desser

Re: de film Boiler room gezien?

Ongelezen bericht door desser »

Geachte heer Suikerbuik,

Ik had het er net met mijn vrouw erover. We keken samen met volle aandacht naar deze film. En ik zei al dat dit op het forum zou komen. Dit is gewoon de methode waarmee Legio Lease is begonnen het was dus niet hun eigen idee maar dat van een film. En nou maar hopen dat de FBI bij hun binnen valt en dat er ook goede en eerlijke mensen bij Dexia werken die mensen hun (spaar)geld teruggeven net als de Seth (hoofdrolspeler) dat deed.

Dennis Esser uit Zeist

B Suikerbuik

Hadden jullie ook dat zelfde gevoel, nou ik zit nog te trillen van de gelijkenis.
Het is toch te gek voor woorden dat dit zo in een film is te zien wat ons is overkomen.
Ik ben blij dat je een reaktie hebt gestuurd want ik begon bijna aan me zelf te twijfelen of ik de film wel goed begrepen had of dat mijn geest zo door Dexia was bezoedeld.
Ik ga de CGA toch een mail sturen om deze film eens te gaan bekijken want dan moet er toch meer helder worden voor hun.

desser

Ongelezen bericht door desser »

Ja het lijkt wel of wij zelf in een Film zitten. Alleen wel in een hele echte. Het kan gewoon niet anders dat 1 of andere gek bij LL die naar deze film heeft gekeken en de methode heeft overgenomen. Hij wilde waarschijnlijk ook zo snel miljonair worden en constant met de collega's uitgaan en geld over de balk smijten en het geld van mensen afpakken met mooie snelle praatjes.

Dennis Esser uit Zeist.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Het beginstukje van de film was feitelijk het einde van de film! Te zien was hoe J.T. Marlin gewoon weer opende omdat de FBI hen blijkbaar niets kon maken.
Ik hoop hier op een betere afloop......

Captain-America

Ongelezen bericht door Captain-America »

Waarde mijnheer Suikerbuik,

U heeft volledig gelijk. Bijzonders scherp opgemerkt overigens.

In dit kader mag overigens ook niet de fameuze Oliver Stone film, Wallstreet, ontbreken. Ook hierin veel opmerkelijk zaken welke zich tot op heden ten dage nog steeds voordoen...

B Suikerbuik

Heeft verder niemand deze film gezien?

thoompy

Ongelezen bericht door thoompy »

Zeker weten was die film op genomen in leiden met dhr troost en hartog in de hoofdrol

B Suikerbuik

De gelijkenis was inderdaad wel heel eng en ik vraag me af of deze film niet model hheft gestaan voor de manier van werken van deze "heren".

beurshandelaar

Ongelezen bericht door beurshandelaar »

compleet gestoord,doe toch normaal,in die film ging het om pushen van aandelen van bedrijven die niet bstonden....legioleasershebbn aandelen als abn,ing,aho,uni,olie etc..
totaal niet vergelijkbaar,jullie zijn niet opgelicht,er is een beurskrach geweest....een KRACH...verder niks erin geluist of wat dan ook,alle beleggers,pensioenmaaschappijen etc..hebben miljarden verloren.......accepteer nu eens dat de beurs gezakt is en dat dat de enige reden is dat jullie geld verloren hebben

beurshandelaar

het ging om zogeheten otc aandelen aan d enasdaq genoteerd,oftewel over the counter aandelen,bedrijven die daar aan genoteerd staan hoeven geen winst/verliesbalansen etc.af te geven...is totaal niet te vergelijken met de aandelen uit legioconstructie's
iedereen met een beetje versatnd in zijn hoofd weet dat je daar niet in moet handelen

beurshandelaar

en dan is bovendien die film ook nog eens uit 2000.....
ik sloot mijn eerste pakket af in 1996..

TW

Ongelezen bericht door TW »

Idereen met verstand van beleggen weet ook dat je nooit met geleend geld moet beleggen. :idea:

Bezoeker

Ongelezen bericht door Bezoeker »

Idereen met verstand van beleggen weet ook dat je nooit met geleend geld moet beleggen.
Dat is nu juist het probleem! Honderduizenden zijn benaderd die absoluut geen verstand van beleggen hadden met "smoesjes" dat je daar geen verstand van hoefde te hebben en je een dief van eigen portomonee was als je niet mee zou doen. Prachtige verhalen werden verteld en al evenzo schitterende namen voor deze producten.
Alleen jammer dat deze producten in de rest van Europa niet op de markt gebracht mochten worden wegens de grote risico's die hieraan verbonden waren.
Alleen in Nederland hebben blijkbaar nogal wat instanties zitten slapen en deze producten toegelaten op de Nederlandse markt.

Ik word niet goed van mensen uit deze branch die nu nog durven te beweren dat dit allemaal nonsens is en die achteraf met de informatie komen die ze eigenlijk hadden moeten geven toen deze producten aan de man (vrouw) werden gebracht.
Een typische Hollandse mentaliteit! ! !

JOOST1

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Film is in de aanbieding op dvd bij de makro

B Suikerbuik

Als je het zo goed weet beurshandelaar wat doe je dan op dit forum.
Het gaat niet om dat de handel precies het zelfde is maar om de manier van opjagen van klanten en mensen gek maken, en het liegen en bedriegen.
In de film gaan gewone deels onwetende mensen in op de zogehete kennis van de financieel adviseur.
Dat zal Suikebuik bedoelen en niet dat het verhaal precies het zelfde is of had je dat met je kleine begrijpertje nog niet door.

JH

Ongelezen bericht door JH »

Joost I bedankt,nu weet ik meteen waarom het zo druk was richting makro vandaag. Iedereen wilde die dvd dus aanschaffen ! :lol: lekker boeiend hoor !

Gesloten