LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] abonnement opzeggen vanwege schuldsanering

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
adamk22

abonnement opzeggen vanwege schuldsanering

Ongelezen bericht door adamk22 »

Momenteel zit mijn vader in de schuldsanering (WSNP) maar zit nu in de volgende situatie.

Mijn broertje (17) heeft 1 jaar geleden een abonnement aangevraagd bij een fitnesscentrum waarbij ze de volgende voorwaarden hanteren;

- Abonnementen worden stilzwijgend verlengd met dezelfde abonnementsvorm tenzij de deelnemer schriftelijk of dmv een stopzetformulier laat weten het abonnement stop te willen zetten, met inachtneming van een maand opzegtermijn.

- De deelnemer doet hierbij afstand van enig hem mogelijk opkomend recht tot het vragen van vermindering, afwijzing of ontzegging van de vordering van Fit All Day, indien Fit All Day overgaat tot gerechtelijke invordering van enig openstaand bedrag.

- Tussentijdse stopzetting van de overeenkomst en/of opschorting van de abonnementsperiode in verband met vakantie, ziekte, etc. is niet mogelijk.

Nu betaald mijn vader de kosten van zijn abonnement maar kan vanwege de schuldsanering dit niet meer veroorloven. Helaas is de opzegtermijn verstreken en is het abonnement stilzwijgend verlengd met een jaar. Nu vroeg ik mij af of het alsnog mogelijk is om het abonnement stop te zetten vanwege zijn huidige financiele situatie en vanwege het feit dat hij in de schuldsanering zit?

inekevanvliet

Re: abonnement opzeggen vanwege schuldsanering

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

volgens mij is het met de wet tegenwoordig dat je na je eerste jaar abo het per maand opgezegd kan worden
zoniet
laat de schuldsanering een briefje opmaken met hoe en wat en dan naar de sportschool ermee
of je broer het zelf laten betalen neem aan dat die een[bij]baan heeft met 17 jr

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.

inekevanvliet

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

sorry ik dacht echt per 1 jan 2011 dat ie ingaat

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Incasso_deskundige

Ongelezen bericht door Incasso_deskundige »

Maar begrijp ik nou goed dat je broer (die nu 17 jaar oud is) ditt contract zelf is aangegaan met de sportschool? Ik zie niet in wat de WSNP van jullie vader daar nu dan mee te maken heeft, althans dit is natuurlijk iets waar de sportschool in dat geval natuurlijk in beginsel niets mee te maken heeft. Ik denk dat je broer het abonnementsgeld maar zelf moet betalen, eventueel middels een bijbaantje.

De eventuele stelling dat je broer nog minderjarig is en dit contact zelf helemaal niet had mogen aan gaan, gaat naar mijn mening niet op. Het is immers veelal gebruikelijk dat een minderjarige (ouder dan 16) dergelijke overeenkomsten aan kan en mag gaan. Net zoals het bijvoorbeeld het volgen van bromfietsrijles en het verzekeren van een bromfiets.

Als jullie vader het abonnement heeft afgesloten is er uiteraard sprake van een andere situatie, maar ook dan lijkt mij dat hij - wegens niet tijdig opzeggen - er nog weer een periode aan vast zit. Je kunt uiteraard een beroep (laten) doen op coulance (door de bewindvoerder), maar de kans van slagen lijkt klein.

Over de toepasselijkheid/geldigheid van de gehanteerde algemene voorwaarden kan ik niets zinnigs zeggen. Wel lijken een aantal van de door jou genoemde 'punten' uit de algemene voorwaarden onredelijk en zouden in rechte daardoor door de rechter mogelijk wel van tafel worden geveegd, maar volgens mij doen dergelijke gevallen zich in jouw voorbeeld (nog) niet voor.

comeyer

Ongelezen bericht door comeyer »

Als die sportschool een beetje begrip kan opbrengen komt het wel goed, en anders zeg je maar dat je die voorwaarden nooit gekregen hebt. Als je niet meer sport hoef je ook niet te betalen wat er ook in dat contractje staat.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Konden ze dat maar dan had ik er een stuk minder problemen mee. Het is inderdaad zo dat na verloop van de eerste abonnementsperiode, meestal 1 jaar, het contract permaand opgezegd kan worden.

Gesloten