LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pest Reject (aangeboden door Teleshopping)
-
Pest Reject (aangeboden door Teleshopping)
Bij Teleshopping wordt een gadget verkocht dat, via het stopcontact, elektro-magnetische trillingen verspreidt door het hele draden-net. Daar worden de ratten, muizen (en misschien wel uw chihuahua of mini-maltezer) hartstikke gek van, zodat ze de benen nemen.
Die gaan dan naar uw buren links en rechts, en die schaffen dan ook weer zo'n ding aan. Voor je het weet hebben we ons allemaal, vrijwillig en op eigen kosten, laten verleiden huis en haard, onze kinderen en huisdieren van binnenuit bloot te stellen aan ultra-sone geluidsgolven (zo hoog dat het menselijk oor ze niet hoort).
In Nijmegen is een rechtszaak gevoerd die ultra-sone geluidskastjes in een winkelcentrum heeft verboden. Hang-jongeren hadden zoveel hinder van het gerichte geluid op die plekken, dat ze elders hun heil zochten, en dat was precies de bedoeling van de uitbaters. Het effect op baby's, peuters en kleuters was ff niet onderzocht, maar vooruit..... De kastjes moesten op bevel van de rechter verwijderd worden.
De uitwerking op het zenuwstelsel is op termijn schadelijk gebleken. Dat vinden telecom-bedrijven niet leuk; die willen graag zoveel mogelijk antennes in woonwijken op scholen en hoge gebouwen, ook als uw kind plotseling migraine-aanvallen krijgt, en de leerprestaties ineens gaan dalen. Hordes moeders lopen te hoop tegen deze stralings-vervuiling, en deze reclame mag zomaar zonder wettelijke keuring?
Ben ik nou gek, of heeft iedereen al stralingsschade opgelopen?
Die gaan dan naar uw buren links en rechts, en die schaffen dan ook weer zo'n ding aan. Voor je het weet hebben we ons allemaal, vrijwillig en op eigen kosten, laten verleiden huis en haard, onze kinderen en huisdieren van binnenuit bloot te stellen aan ultra-sone geluidsgolven (zo hoog dat het menselijk oor ze niet hoort).
In Nijmegen is een rechtszaak gevoerd die ultra-sone geluidskastjes in een winkelcentrum heeft verboden. Hang-jongeren hadden zoveel hinder van het gerichte geluid op die plekken, dat ze elders hun heil zochten, en dat was precies de bedoeling van de uitbaters. Het effect op baby's, peuters en kleuters was ff niet onderzocht, maar vooruit..... De kastjes moesten op bevel van de rechter verwijderd worden.
De uitwerking op het zenuwstelsel is op termijn schadelijk gebleken. Dat vinden telecom-bedrijven niet leuk; die willen graag zoveel mogelijk antennes in woonwijken op scholen en hoge gebouwen, ook als uw kind plotseling migraine-aanvallen krijgt, en de leerprestaties ineens gaan dalen. Hordes moeders lopen te hoop tegen deze stralings-vervuiling, en deze reclame mag zomaar zonder wettelijke keuring?
Ben ik nou gek, of heeft iedereen al stralingsschade opgelopen?
Re: Pest Reject (aangeboden door Teleshopping)
Gaat het nou over electromagnetische straling, of over ultrasone geluidsgolven? Dat zijn 2 heel verschillende verschijnselen!
Bovendien, er is nog geen enkel wetenschappelijk onderbouwd en sluitend bewijs dat EM-straling schadelijk is voor het zenuwstelsel, zowel op korte als op lange termijn. Indien u van mening bent dat dat wel zo is, zie ik daarvoor graag een onderbouwing met bronvermelding. Zo niet, dan blijft het dus bij ongefundeerde bangmakerij...
Bovendien, er is nog geen enkel wetenschappelijk onderbouwd en sluitend bewijs dat EM-straling schadelijk is voor het zenuwstelsel, zowel op korte als op lange termijn. Indien u van mening bent dat dat wel zo is, zie ik daarvoor graag een onderbouwing met bronvermelding. Zo niet, dan blijft het dus bij ongefundeerde bangmakerij...
EM straling kan niet schadelijk zijn voor het menselijk lichaam. Onzin. Het lichaam is een kooi van Faraday en daardoor zal het zenuwstelsel geen last hebben van dit soort straling. Dan komen de argumenten vaak langs van: ja maar dit is hoog frequent straling. Ja dat klopt. Kabels zijn afgeschermd tegen deze stralingsinvloeden. Het menselijk lichaam is vlak onder de huid één groot vocht en dus geleidend schild voor het zenuwstelsel. Lijkt mij dus hoog onwaarschijnlijk dat al die stralingen waar men zo over valt schadelijk zijn.
Verder lijkt het er op dat de Pest Reject werkt op basis van hoogfrequent inductie in alle metalen delen in de omtrek van zo'n meter of 10. En worden daar de insecten en muizen gek van? Lijkt mij sterk. Allemaal verkoop praatjes zonder enige wetenschappelijk dan wel natuurkundige onderbouwing.
Niet kopen die troep: weg gegooit geld.
Verder lijkt het er op dat de Pest Reject werkt op basis van hoogfrequent inductie in alle metalen delen in de omtrek van zo'n meter of 10. En worden daar de insecten en muizen gek van? Lijkt mij sterk. Allemaal verkoop praatjes zonder enige wetenschappelijk dan wel natuurkundige onderbouwing.
-
** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Zelden zo'n onzin gehoord. Het menselijk lichaam is niet gemaakt van metaal en kan dus ook niet functioneren als kooi van Faraday. Er kan dus wel degelijk invloed zijn. Dat dit een schadelijke invloed is, is dan niet meteen gezegd.Kokopelli schreef:EM straling kan niet schadelijk zijn voor het menselijk lichaam. Onzin. Het lichaam is een kooi van Faraday en daardoor zal het zenuwstelsel geen last hebben van dit soort straling. Dan komen de argumenten vaak langs van: ja maar dit is hoog frequent straling. Ja dat klopt. Kabels zijn afgeschermd tegen deze stralingsinvloeden. Het menselijk lichaam is vlak onder de huid één groot vocht en dus geleidend schild voor het zenuwstelsel. Lijkt mij dus hoog onwaarschijnlijk dat al die stralingen waar men zo over valt schadelijk zijn.
In Groningen is laatst ook op last van de rechter een "mosquito" verwijderd die hangjongeren moest weren. Het ding zond irritant geluid uit van een hoge frequentie die alle mensen onder de 30 jaar oud ongeveer kunnen horen. Ook deze moest weg maar ik dacht niet om gezondheidsredenen...
Overigens lijkt het me ook dat het ding niet werkt (de pest reject). Als het binnen 10 meter werkt heb je dus aan de andere kant van het huis er wel last van. Overigens kunnen de hoge frequenties toch storend zijn voor het gehoor ook al 'hoor' je ze niet, je kunt de trillingen toch nog oppikken en daardoor misschien hoofdpijn krijgen?
Overigens lijkt het me ook dat het ding niet werkt (de pest reject). Als het binnen 10 meter werkt heb je dus aan de andere kant van het huis er wel last van. Overigens kunnen de hoge frequenties toch storend zijn voor het gehoor ook al 'hoor' je ze niet, je kunt de trillingen toch nog oppikken en daardoor misschien hoofdpijn krijgen?
Pbarendse, dan zult u veel onzin horen.pbarendse schreef: Zelden zo'n onzin gehoord. Het menselijk lichaam is niet gemaakt van metaal en kan dus ook niet functioneren als kooi van Faraday. Er kan dus wel degelijk invloed zijn. Dat dit een schadelijke invloed is, is dan niet meteen gezegd.
De beste kooi van Faraday is van een geleidend metaal gemaakt zoals koper en ijzer. Dat betekent niet dat andere stoffen die geleidend zijn niet een mate van die eigenschap hebben om een kooi van Faraday te vormen.
Het menselijk lichaam is inderdaad niet van metaal, maar wel grotendeels van water. Nu is zuiver water geen geleider, maar als er mineralen etc in zijn opgelost weer wel. Effin, stop je vinger maar eens in het stopcontact als je denkt dat het lichaam niet elektrisch geleidend is. Raadpleeg Wikipedia eens op de werking van de kooi van Faraday. Mogelijk dat je dan tot de zelfde conclusie komt als ik, tenzij je dat wat op Wikipedia staat ook onzin vindt.
De mate waarin een menselijk lichaam geleidend is, is uitermate laag. Te laag in ieder geval om op enigerlei effectief niveau te kunnen functioneren als kooi van Faraday. Het feit dat ziekten in het menselijk lichaam kunnen worden bestreden door middel van bestraling geeft al aan dat uw stelling niet klopt. Bij bestraling wordt namelijk gebruik gemaakt van radioactieve straling, en dat is ook een vorm van elektromagnetische straling.
Edit: U stelt "EM straling kan niet schadelijk zijn voor het menselijk lichaam." Kunt u dan ook even uitleggen aan al die mensen in de buurt van Tsjernobyl dat zij zich hun stralingsziekte slechts inbeelden?
Edit: U stelt "EM straling kan niet schadelijk zijn voor het menselijk lichaam." Kunt u dan ook even uitleggen aan al die mensen in de buurt van Tsjernobyl dat zij zich hun stralingsziekte slechts inbeelden?
@pbarendse,
Wat zou het toch mooi zijn, radioactief afval in een kooi van Faraday en het probleem is opgelost. Niks dumpen in de zee of opslaan voor de volgende generatie. Zo ook Tsjernobyl en rescent Japan, kooitje erover en probleem is opgelost. Helaas gaat radioactieve straling wel degelijk door een kooi van Faraday. En vertoont het menselijk lichaam wel degelijk Faraday eigenschappen, immers bij blikseminslag of elctrocutie gaat de meeste stroom via de buitenzijde (huid) van het lichaam naar de aarde. Echter is er geen absolute geleiding en zullen vitale delen ook beschadigt raken.
Wat de pest reject betreft, ik denk dat een broodje aap evengoed smaakt.
Wat zou het toch mooi zijn, radioactief afval in een kooi van Faraday en het probleem is opgelost. Niks dumpen in de zee of opslaan voor de volgende generatie. Zo ook Tsjernobyl en rescent Japan, kooitje erover en probleem is opgelost. Helaas gaat radioactieve straling wel degelijk door een kooi van Faraday. En vertoont het menselijk lichaam wel degelijk Faraday eigenschappen, immers bij blikseminslag of elctrocutie gaat de meeste stroom via de buitenzijde (huid) van het lichaam naar de aarde. Echter is er geen absolute geleiding en zullen vitale delen ook beschadigt raken.
Wat de pest reject betreft, ik denk dat een broodje aap evengoed smaakt.
Radioactieve straling is weliswaar EM-straling, maar niet alle EM-straling is radioactieve straling. Ter illustratie: licht is ook EM-straling. Ik heb het nergens over radioactieve straling gehad, dus ik heb ook geen idee waar je dat nou weer vandaan haalt!
Een kooi van Faraday is overigens bedoeld voor elektrische velden, dat is ook hetgeen waar het in mijn opmerking eerder over ging. Dus mijn opmerking is nog steeds volkomen valide.
Een kooi van Faraday is overigens bedoeld voor elektrische velden, dat is ook hetgeen waar het in mijn opmerking eerder over ging. Dus mijn opmerking is nog steeds volkomen valide.
rotterdam precies het zelfde... ik liep 2 jaar terug nog wel eens op zuidplein waar ook die dingen hangen.. nou ik ben toch al enige jaren over de leeftijd dat men het zou kunnen horen... wat werd ik misselijk van de oorpijn zeg.. (want ik hoorde hem dus wel)
had gelijk geen zin meer om te shoppen (scheelt ook weer geld)
zelf twijvel ik eigenlijk of die pest reject werkt..
had gelijk geen zin meer om te shoppen (scheelt ook weer geld)
zelf twijvel ik eigenlijk of die pest reject werkt..
Ik heb een kennis dit apparaatje aangeboden omdat zij tientallen muizen had,een regelrechte muizenplaag die wegen het verwijderen van een oude TV(sateliet)kabel, door het onstane gat,naar slaapkamers en woonkamer liep. De plaats waaruit de muizen vooral s'nachts kwamen was het tussenplafond welke de hele rij huizen open is,in de hele straat! En waar muizen zich enorm vermenigvuldigen.
Volgen de Pest Eject waren er geen muizen aanwezig....tenminste er werden geen muis slachtoffers gemaakt. IK gaf mijn kennis die enorm paniekerig is voor deze beesten ,daarna de in Nederland verboden(in italie vrij verkoopbaar)Muizenlijm,en er werden per dag op een plankje met lijm en kaas wel 4-5 muizen "gevangen...totdat de voorraad ten einde ging! Lijm is het enige middel wat werkt want van vergiftigde graankorrels worden de diertjes immuun maar braken eerst je hele huis vol.
De plankjes met lijm..moeten in de buurt van de muren gelegt worden ,want muizen hebben een soort PLEINVREES..waardoor zij NOOIT in de midden van de ruimte lopen,maar altijd langs de kant! Dat dit product in Nederland onder de toonbank verkocht wordt is mij een raadsel,in een land waar weed vrij te krijgen is en grote steden tegenwoordig veel muizen en ratten plagen kennen.....
Volgen de Pest Eject waren er geen muizen aanwezig....tenminste er werden geen muis slachtoffers gemaakt. IK gaf mijn kennis die enorm paniekerig is voor deze beesten ,daarna de in Nederland verboden(in italie vrij verkoopbaar)Muizenlijm,en er werden per dag op een plankje met lijm en kaas wel 4-5 muizen "gevangen...totdat de voorraad ten einde ging! Lijm is het enige middel wat werkt want van vergiftigde graankorrels worden de diertjes immuun maar braken eerst je hele huis vol.
De plankjes met lijm..moeten in de buurt van de muren gelegt worden ,want muizen hebben een soort PLEINVREES..waardoor zij NOOIT in de midden van de ruimte lopen,maar altijd langs de kant! Dat dit product in Nederland onder de toonbank verkocht wordt is mij een raadsel,in een land waar weed vrij te krijgen is en grote steden tegenwoordig veel muizen en ratten plagen kennen.....
-
Hierbij registraties van de landelijke politie:
http://issuu.com/benakman/docs/overlast ... ingpolitie
Mocht de link niet werken:
http://www.filedump.net/dumped/overlast ... 234674.pdf
+ artikel Algemeen Dagblad: http://0308783450.nl/wp-content/uploads ... pture4.png
Hierbij zie je dat het lijdt tot burenruzie's et cetera. Op 25 oktober wordt hier aandacht aangegeven in programma "Recht in de Regio" . > http://www.eerstehulpbijrecht.nl/fragme ... ment-33949
Deze apparaten geven soms wel 140 decibel aan geluid. Klachten die hieruit kunnen ontstaan is gehoorschade door kattenverjager. Het geeft een scherpe, schelle, snijdende snerpende pieptoon af. Oorsuizen, hoofdpijn, oorpijn en misselijkheid zijn veel gehoorde klachten. Oorsuizen door kattenverjager!
www.pieptonen.nl site met meer info.
http://issuu.com/benakman/docs/overlast ... ingpolitie
Mocht de link niet werken:
http://www.filedump.net/dumped/overlast ... 234674.pdf
+ artikel Algemeen Dagblad: http://0308783450.nl/wp-content/uploads ... pture4.png
Hierbij zie je dat het lijdt tot burenruzie's et cetera. Op 25 oktober wordt hier aandacht aangegeven in programma "Recht in de Regio" . > http://www.eerstehulpbijrecht.nl/fragme ... ment-33949
Deze apparaten geven soms wel 140 decibel aan geluid. Klachten die hieruit kunnen ontstaan is gehoorschade door kattenverjager. Het geeft een scherpe, schelle, snijdende snerpende pieptoon af. Oorsuizen, hoofdpijn, oorpijn en misselijkheid zijn veel gehoorde klachten. Oorsuizen door kattenverjager!
www.pieptonen.nl site met meer info.