LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] blume stolker en roel deurwaarders houden zich niet
-
blume stolker en roel deurwaarders houden zich niet
aan beslagvrije voet, ben al jaren chronisch depresief,dat houd ook in dat ik laks ben met rekeningen betalen,zo ook met mijn zorgverzekering,daar loop ik al 2 jaar bij b.g.n deurwaarder,heb de laatste maanden niet verder kunnen afbetalen omdat ik andere gaten aan het vullen was,nu heeft blume stolker beslag gelegd op mijn wia uitkering en heb het beslagvrije voet vastgesteld op 584,57 euro terwijl ik recht heb op 818,14 euro,ik kan van het eerste bedrag mijn vaste lasten betalen,maar weer niet mijn zorgverzekering,ook geen eten meer kopen,heb ze gebelt en geschreven,werdt geschoffert te woordt gestaan en werdt gezegt dat zij dat wel konden doen omdat ik niet meer betaalde en reageerde,zo is dit een gebed zonder einde want ze kunnen weer incasseren,mijn niet betaalde zorgverzekering,kom zwaar in problemen kan dat zo maar is mijn vraag,help aub
Re: blume stolker en roel deurwaarders houden zich niet
uit je verhaal denk ik dat je alleenstaand ben.
direct schriftelijk (brief of email) verzoek om met terugwerkende kracht de beslagvrije voet aan te laten passen aan je werkelijke situatie.
Hiervoor je woonsituatie opgeven (in jouw geval alleenstaand?), de hoogte van je huur- en ziektekosten, maar ook je huur- en zorgtoeslag.
zet ook in de brief dat je eerder gebeld en geschreven heb en dat je zonodig een klacht zal indienen bij de KBvG en via een dagvaardingsprocedure tot herziening zal vorderen.
Guusje
direct schriftelijk (brief of email) verzoek om met terugwerkende kracht de beslagvrije voet aan te laten passen aan je werkelijke situatie.
Hiervoor je woonsituatie opgeven (in jouw geval alleenstaand?), de hoogte van je huur- en ziektekosten, maar ook je huur- en zorgtoeslag.
zet ook in de brief dat je eerder gebeld en geschreven heb en dat je zonodig een klacht zal indienen bij de KBvG en via een dagvaardingsprocedure tot herziening zal vorderen.
Guusje
-
Het kan zijn dat ze de beslagvrije voet van echtparen (ruim € 1100,00) hebben gehalveerd, omdat de inkomsten van de partner niet zijn opgegeven. Dat is een wettelijk geregelde sanctie, die bedoeld is om ervoor te zorgen dat schuldenaren inzicht verschaffen in hun financiele situatie.
Als je niet hebt gereageerd op een verzoek om de bronnen van inkomsten van je (eventuele) partner op te geven, staan zij gewoon in hun recht.
Maar...als je aan Blume opgeeft:
- of je een partner hebt en of die inkomsten heeft;
- wat je woonkosten zijn;
- en wat je aan ziektekostenverzekering betaalt;
moeten zij de beslagvrije voer met terugwerkende kracht aan deze gegevens aanpassen. Dan is het probleem opgelost.
Als de beslagvrije voet dan nog niet wordt aangepast, kun je altijd nog een klacht indienen.
Als je niet hebt gereageerd op een verzoek om de bronnen van inkomsten van je (eventuele) partner op te geven, staan zij gewoon in hun recht.
Maar...als je aan Blume opgeeft:
- of je een partner hebt en of die inkomsten heeft;
- wat je woonkosten zijn;
- en wat je aan ziektekostenverzekering betaalt;
moeten zij de beslagvrije voer met terugwerkende kracht aan deze gegevens aanpassen. Dan is het probleem opgelost.
Als de beslagvrije voet dan nog niet wordt aangepast, kun je altijd nog een klacht indienen.
@Mark
TS geeft aan dat bvv 818,40 moet zijn, dat is de alleenstaandentarief per 1-1-10.
en TS heeft al telefonisch en schriftelijk contact gehad met Blume om aan te geven dat bvv niet juist is.
Bij Blume hadden ze ook anders kunnen reageren dan alleen
het is voor TS trouwens lastig een "loonstrook" te overleggen, die wordt maar twee keer per jaar verstrekt. Een infobriefje naar het UWV sturen is voor een deurwaarder ook een kleine moeite.
TS geeft aan dat bvv 818,40 moet zijn, dat is de alleenstaandentarief per 1-1-10.
en TS heeft al telefonisch en schriftelijk contact gehad met Blume om aan te geven dat bvv niet juist is.
Bij Blume hadden ze ook anders kunnen reageren dan alleen
even verder vragen naar de inkomsten en lasten.werdt geschoffert te woordt gestaan en werdt gezegt dat zij dat wel konden doen omdat ik niet meer betaalde
het is voor TS trouwens lastig een "loonstrook" te overleggen, die wordt maar twee keer per jaar verstrekt. Een infobriefje naar het UWV sturen is voor een deurwaarder ook een kleine moeite.
-
Ik heb ook niet gezegd dat hij een loonstrook moet overleggen.
Zolang de TS alleen aangeeft dat de bvv niet juist is maar niet de benodigde gegevens verstrekt om 't goed uit te rekenen, kan en hoeft de deurwaarder een en ander ook niet aan te passen.
Ik ben het wel met je eens dat een deurwaarder zelf actief achter de informatie aanmoet, dus niet achterover leunen, maar bijvoorbeeld een inkomsten- en uitgavenformulier opsturen. En iemand schofferen is al helemaal niet netjes natuurlijk, al weten we natuurlijk niet hoe dat gesprek precies is verlopen. In de emotie kan een reactie al gauw schofferend overkomen. Alsik de openingspost lees, krijg ik het gevoel dat het gesprek sowieso al niet bepaald soepel liep.
Zolang de TS alleen aangeeft dat de bvv niet juist is maar niet de benodigde gegevens verstrekt om 't goed uit te rekenen, kan en hoeft de deurwaarder een en ander ook niet aan te passen.
Ik ben het wel met je eens dat een deurwaarder zelf actief achter de informatie aanmoet, dus niet achterover leunen, maar bijvoorbeeld een inkomsten- en uitgavenformulier opsturen. En iemand schofferen is al helemaal niet netjes natuurlijk, al weten we natuurlijk niet hoe dat gesprek precies is verlopen. In de emotie kan een reactie al gauw schofferend overkomen. Alsik de openingspost lees, krijg ik het gevoel dat het gesprek sowieso al niet bepaald soepel liep.
De beslagvrije voet voor een alleenstaande is inderdaad € 818,40 per 1 januari voor een alleenstaande, mits het netto inkomen inclusief vakantietoeslag hoger is dan € 909,33 per maand.Guusje61 schreef:@Mark
Ligt het netto inkomen voor een alleenstaande (inclusief vakantietoeslag) tussen € 649,52 en € 909,33 per maand dan wordt de beslagvrije voet 90 % van dat inkomen inclusief VT.
Als het netto inkomen van een alleenstaande inclusief de vakantietoeslag lager is dan € 649,52 dan wordt een beslagvrije voet van € 584,57 aangehouden.
Mogelijk is dit het geval bij TS.
Mee eens, als medewerker van een deurwaarderskantoor vind ik dat je direct moet mededelen wat er benodigd is om een juiste beslagvrije voet vast te stellen. Bijvoorbeeld ook nog een brief verzenden waarin dit staat.Guusje61 schreef:Bij Blume hadden ze ook anders kunnen reageren dan alleeneven verder vragen naar de inkomsten en lasten.werdt geschoffert te woordt gestaan en werdt gezegt dat zij dat wel konden doen omdat ik niet meer betaalde
Het UWV stuurt bij mijn weten gewoon specificaties van de uitkering op elke 4 weken of elke maand afhankelijk wanneer er uitbetaald wordt. Nog nooit gehoord dat ze slechts 2 maal per jaar doen?Guusje61 schreef:het is voor TS trouwens lastig een "loonstrook" te overleggen, die wordt maar twee keer per jaar verstrekt. Een infobriefje naar het UWV sturen is voor een deurwaarder ook een kleine moeite.
Daarnaast heb ik als medewerker van een deurwaarderskantoor het UWV leren kennen als een trage en bureaucratische instelling. Meestal duurt het weken voor er reactie is op informatieverzoeken.
Aanvullend:
Richt een brief aan de deurwaarder met het verzoek de beslagvrije voet opnieuw te berekenen en met terugwerkende kracht toe te passen. Als je een partner hebt waarmee je samenwoont moet je daarvan ook de gegevens verstrekken. Stuur de volgende bewijsstukken mee (ook van de eventuele partner):
kopie loon-/uitkeringsspecificatie
kopie huurkosten/hypotheek
kopie kosten zorgverzekering
kopie eventuele huurtoeslag
kopie eventuele zorgtoeslag
Richt een brief aan de deurwaarder met het verzoek de beslagvrije voet opnieuw te berekenen en met terugwerkende kracht toe te passen. Als je een partner hebt waarmee je samenwoont moet je daarvan ook de gegevens verstrekken. Stuur de volgende bewijsstukken mee (ook van de eventuele partner):
kopie loon-/uitkeringsspecificatie
kopie huurkosten/hypotheek
kopie kosten zorgverzekering
kopie eventuele huurtoeslag
kopie eventuele zorgtoeslag
Ik ben al langere tijd bezig om zo een 300 euro terug te krijgen wat teveel van mij is ingehouden in 1 maand tijd bij blume stolker & roel.
Meerdere keren gebeld en krijg elke keer smoesjes te horen .
Ik heb daar 1000 euro in 2 keer terug betaald met een uitkering van 1100 euro.
De rest zal ik maar besparen hoe dat gekomen is.
Omdat ik met andere schuldeisers ook afspraken had lopen om elke maand te betalen kon ik dit ook niet meer nakomen.
Met gevolg dat die ook verdere stappen gaan ondernemen.
Dus om beslag op mijn spullen te voorkomen kan ik door dit geintje dus naar de gemeente om schuldhulp aan te vragen.
Schuldhulp krijg je weer niet eerder voor je bent uitgeschreven bij de kvk.
Dus het gevolg is bedrijf gestopt.
Ik heb het geluk dat ik mijn uitkering voorlopig mag aanhouden als mijn bedrijf wat minder gaat.
In deze tijd is het zeer slecht om je staande te houden.
Dat ik mijn schulden moet betalen vind ik helemaal correct.
Echter vraag ik mij af in hoeverre ik dit in de rechtbank kan hard maken?
Weet iemand misschien of ik een goede zaak in handen hebt?
als het aan mij ligt ga ik keihard met een advocaat claimen.
Als dit allemaal maar kan en je het gevoel krijgt dat al die bedrijven en instanties maar kunnen doen wat ze willen dan krijg je toch criminele gedachte's?
1 ding is zeker!! nederland heeft er weer een crimineel bij gekweekt.
Meerdere keren gebeld en krijg elke keer smoesjes te horen .
Ik heb daar 1000 euro in 2 keer terug betaald met een uitkering van 1100 euro.
De rest zal ik maar besparen hoe dat gekomen is.
Omdat ik met andere schuldeisers ook afspraken had lopen om elke maand te betalen kon ik dit ook niet meer nakomen.
Met gevolg dat die ook verdere stappen gaan ondernemen.
Dus om beslag op mijn spullen te voorkomen kan ik door dit geintje dus naar de gemeente om schuldhulp aan te vragen.
Schuldhulp krijg je weer niet eerder voor je bent uitgeschreven bij de kvk.
Dus het gevolg is bedrijf gestopt.
Ik heb het geluk dat ik mijn uitkering voorlopig mag aanhouden als mijn bedrijf wat minder gaat.
In deze tijd is het zeer slecht om je staande te houden.
Dat ik mijn schulden moet betalen vind ik helemaal correct.
Echter vraag ik mij af in hoeverre ik dit in de rechtbank kan hard maken?
Weet iemand misschien of ik een goede zaak in handen hebt?
als het aan mij ligt ga ik keihard met een advocaat claimen.
Als dit allemaal maar kan en je het gevoel krijgt dat al die bedrijven en instanties maar kunnen doen wat ze willen dan krijg je toch criminele gedachte's?
1 ding is zeker!! nederland heeft er weer een crimineel bij gekweekt.