LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] In de kou gelaten door Enexis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
miran30
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 dec 2010 17:03

In de kou gelaten door Enexis

Ongelezen bericht door miran30 »

Mijn man heeft helaas iets ergs gedaan.

Drie weken geleden hadden wij een stroomstoring in de straat.

Politie kwam binnen en kwanm erachter dat mijn man een aantal planten kweekte achter in de schuur.

Ik wist van niks.

Om een lang verhaal kort te maken:

Een week later kregen we te horen wat we aan boete aan Enexis moesten betalen, direct overgemaakt, gebeld, stond op de rekening bij hun.

Gevraagd wanneer de meter weer terug kwam en wij weer aangesloten zouden worden, antwoordt: wordt waarschijnlijk maandag.

Maandag gebeld, nee, dat kan echt niet zo snel, jullie worden gebeld voor een afspaak.

Dezelfde week weer gebeld, duurt max. 10 werkdagen.

Ondertussen meerder keren gebeld, nee, voor sinterklaas heeft u weer energie.

Vandaag nog niks, weer gebeld.

Nu antwoorden ze dit: We hebben een vervelende mededeling, ivm de vorst kunnen wij pas weer aansluiten ( ze moeten voor onze deur in de grond graven???) als de vorst weg is, waarschijnlijk duurt dat nog wel weken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Nu zullen veel mensen denken, het is je man zn eigen schuld!

Daar hebben jullie helemaal gelijk in!!

Alleen wordt hij al genoeg gestaft door justitie en we hebben de boete bij Enexis direct betaald!!!

Ik heb twee jonge kinderen, 1 en 5 jaar , ik wist nergens van, kan nergens terecht, ik heb hier in Tilburg geen familie wonen en nu ligt mijn man ook nog in het ziekenhuis ( vandaag geopereerd aan zijn hart, kan gecontroleerd worden mocht iemand dit niet geloven), ik zit er helemaal doorheen en dan wordt er door Enexis gezegd, tja eigen schuld!!!!

Weet iemand of ik hier nog iets aan kan doen?

Ik heb trouwens een e-mail van ze ontvangen wij binnen 10 werkdagen na vbetaling aangesloten zouden worden, alleen nu zeggen ze dat dit niet rechtsgeldig is omdat we nu een uitzondering vormen omdat er buiten gegraven moet worden.

Wie heeft er tips, please, alles i s welkom, het is echt heeel koud zonder kachel!!!!!

berooid
Berichten: 76
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:58

Re: In de kou gelaten door Enexis

Ongelezen bericht door berooid »

Wat U niet in uw verhaal aangeeft is dat uw man waarschijnlijk ook "geknutseld" heeft aan de meetinstallatie.

En U heeft het over een aantal planten. Drie of vier planten worden gedoogd. Dus dat aantal zullen er wel veel meer zijn.

En U wist echt van niks? U komt nooit in de schuur?

En dan vind U dat Enexis U in de kou laat?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: In de kou gelaten door Enexis

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Net wat u zegt : eigen schuld.
Maar wat je ook zegt de boete hebben jullie direct betaald, nu neem ik
aan dat die boete niet goedkoop zal zijn.

Toen ze u afgesloten hebben, hebben ze toen ook moeten graven dan ?

Inderdaad kunnen ze nu niet graven ivm de vorst.

Miranda wat neem je af van Enexis dan, alleen gas ???
Neem ook aan je stroom of niet ?

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: In de kou gelaten door Enexis

Ongelezen bericht door bianca82 »

niet om de ts te verdedigen..

maar ik kom ook nooit in de schuur dat is zogezegt mn vriend zn hok waar hij even alleen kan zijn (elke vent heeft een plekje voorzich zelf nodig)

zal toch is kijken of hij geen stoute dingen doet in de schuur :lol:

Jack Donkervoort
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2010 16:41

Re: In de kou gelaten door Enexis

Ongelezen bericht door Jack Donkervoort »

Enexis beheert het energienetwerk in Noord-, Oost- en Zuid-Nederland. U heeft de boete betaald en nog kleine kinderen ik zou eens een praatje gaan maken met een journalist van de regionale krant als ik u was. Sterkte met de gezondheid van uw man.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: In de kou gelaten door Enexis

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jack Donkervoort schreef:Enexis beheert het energienetwerk in Noord-, Oost- en Zuid-Nederland. U heeft de boete betaald en nog kleine kinderen ik zou eens een praatje gaan maken met een journalist van de regionale krant als ik u was. Sterkte met de gezondheid van uw man.
Ook ik zou denken dat ze dan weer meteen over moeten gaan tot aansluiting maar Enexis geeft aan dat ze niet kunnen ivm vorst in de grond.

berooid
Berichten: 76
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:58

Re: In de kou gelaten door Enexis

Ongelezen bericht door berooid »

Chocomelk schreef: Ook ik zou denken dat ze dan weer meteen over moeten gaan tot aansluiting maar Enexis geeft aan dat ze niet kunnen ivm vorst in de grond.
Ook in de wintermaanden als het vriest worden door netwerkbedrijven storingen verholpen. Daar hebben ze speciale (dure) apparatuur voor om in de bevroren grond te komen.

Afgesloten ex hennepkwekers moeten echter gewoon wachten tot de vorst voorbij is. En terecht :twisted:
ik zou eens een praatje gaan maken met een journalist van de regionale krant als ik u was.
Zeg er dan gelijk even bij hoe het tot deze afsluiting is gekomen. Ik denk dat TS op veel bijval zal kunnen rekenen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: In de kou gelaten door Enexis

Ongelezen bericht door Chocomelk »

berooid schreef:
Chocomelk schreef: Ook ik zou denken dat ze dan weer meteen over moeten gaan tot aansluiting maar Enexis geeft aan dat ze niet kunnen ivm vorst in de grond.
Ook in de wintermaanden als het vriest worden door netwerkbedrijven storingen verholpen. Daar hebben ze speciale (dure) apparatuur voor om in de bevroren grond te komen.

Afgesloten ex hennepkwekers moeten echter gewoon wachten tot de vorst voorbij is. En terecht :twisted:
ik zou eens een praatje gaan maken met een journalist van de regionale krant als ik u was.
Zeg er dan gelijk even bij hoe het tot deze afsluiting is gekomen. Ik denk dat TS op veel bijval zal kunnen rekenen.
Deze mensen hebben de boete betaald, dus waarom zouden ze dan moeten wachten !?

nnnnn

Re: In de kou gelaten door Enexis

Ongelezen bericht door nnnnn »

Wij leven niet in Rusland deze dame moet meteen geholpen worden.

berooid
Berichten: 76
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:58

Re: In de kou gelaten door Enexis

Ongelezen bericht door berooid »

Ze is vrij om een generator te huren.....

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: In de kou gelaten door Enexis

Ongelezen bericht door Guardian72 »

berooid schreef:omdat de vorst in de grond zit en het netwerkbedrijf geen dure apparatuur inzet voor fraudeplegende hennepkwekers
Ik meen me een topic te herinneren waarin je mega schulden wil afbetalen met 5 euro per maand - en je klaagt dat 'men' niet mee wil werken.
Schulden loop je zelf op - is dus eigen schuld, nietwaar?

Ik wil geen drugskwekers verdedigen - maar zoals TS stelt er zijn 2 kleine kinderen bij betrokken.

Dat jij berooid bent op het gebied van empathie is wel duidelijk - maar dat je onschuldige kinderen bewust in de kou wil laten staan, is te bizar om los te lopen. Of beweer je ook dat je kan aantonen dat die kids bewust pappa hielpen met plantjes kweken?

miran30
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 dec 2010 17:03

Re: In de kou gelaten door Enexis

Ongelezen bericht door miran30 »

Nogmaals, mensen mogen mij inderdaad beschuldigen.

Wij hebben een tuin van 40 meter diep, ik dacht echt dat hij in de achter schuur aan het hobbyén was met andere dingen, maar goed, het is gebeurd en ik wil gewoon alles voor mijn kinderen doen, zodat zij ook een leuke kerst hebben.

En degene die het spul aan je leveren en verkopen, dat zijn criminelen!!

Mijn man had blijkbaar 75 planten staan om schuld af te lossen omdat ze je hier in Nederlaqnd zo goed helpen met alles ( not )

Maar goed, vandaag de gemeente gebeld en die waren er ook niet over te spreken en die bellen vandaag Enexis op!!!

Hoop dat ik voor de kerst de kachel enzo nog aan kan zetten en dat in ieder geval de kinderen een plezierige kerst mogen beleven!!!


Groetjes Miranda

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: In de kou gelaten door Enexis

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.

violia
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 okt 2010 16:10

Re: In de kou gelaten door Enexis

Ongelezen bericht door violia »

Misschien wist hij niet dat , als je een tuincentrum begint je een vergunning
nodig hebt.

miran30
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 dec 2010 17:03

Re: In de kou gelaten door Enexis

Ongelezen bericht door miran30 »

Ja, ik weet het hij is een mega crimineel!!

Maar daar gaat het nu niet om, het is inderdaad makkelijk om iemand te beschuldigen nu.

Rijden jullie nooit door rood, of te hard? Daar betalen wij ook voor hoor, ik weet niet, lieve super burgers, maar niemand is perfect!! Behalve jullie uiteraard!

Ik geef ook de maatschappij niet de schuld, Enexis is nalatig omdat ze hun afspraken niet nakomen, daar gaat het om.

En oja, die schuld heb ik van mijn eigen hard voor gewerkte geld betaald.


En de schulden die we hebben komen door een hypotheekadviseur, die ervoor zou zorgen dat we extra geld zouden krijgen voor de verbouwen ed. bij de aankoop van ons huis, maar op de dag van overname moesten we een behoorlijk bedrag bij betalen!!!

Maar goed oordeel maar, interesseerd me geen reet, ik hoop dat jullie een keer in de kou zitten hartje winter, dan oordeel je wel anders!!

berooid
Berichten: 76
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:58

Re: In de kou gelaten door Enexis

Ongelezen bericht door berooid »

Guardian72 schreef: Ik wil geen drugskwekers verdedigen - maar zoals TS stelt er zijn 2 kleine kinderen bij betrokken.

Dat jij berooid bent op het gebied van empathie is wel duidelijk - maar dat je onschuldige kinderen bewust in de kou wil laten staan, is te bizar om los te lopen. Of beweer je ook dat je kan aantonen dat die kids bewust pappa hielpen met plantjes kweken?
Als je afgesloten wordt wegens wanbetaling of wegens een hennepkwekerij dan moet je de schuld niet bij enexis zoeken maar bij jezelf

En als je 75 planten hebt staan red je dat niet met een gewone aansluiting. Daarom MOET er in de meterkast met de meter geknoeid zijn (rechtstreeks doorgelust op het net). Ik vind het al moeilijk te geloven dat TS niet weet dat er 75 hennepplanten in het schuurtje stonden, dat TS niet weet dat er een grote ****zooi in de meterkast is gemaakt is totaal ongeloofwaardig.

Maar alles is natuurlijk de schuld van enexis....

miran30
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 dec 2010 17:03

Re: In de kou gelaten door Enexis

Ongelezen bericht door miran30 »

Nee niet alles is de schuld van hun!!!

Maar om een gezin met kinderen waarvan de vrouw niks van die plantjes wist, express weken extra in de kou te laten, terwijl ik zwart op wit heb staan dat er binnen 5 tot 10 werkdagen na betaling weer aangesloten zou worden, dat slaat nergens op.

Nu zeggen ze dat ik gewoon pech heb omdat het vriest en zolang het vriest sluiten ze nergen af of aan, daar geloof ik niks van.

Maar ik weet jou standpunt nu, goedheiligman, ga maar lekker bij je kacheltje zitten.

miran30
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 dec 2010 17:03

Re: In de kou gelaten door Enexis

Ongelezen bericht door miran30 »

En als ik jou was zou ik maar niks meer over mijn kinderen zeggen!!!

Mohammed-coser

Re: In de kou gelaten door Enexis

Ongelezen bericht door Mohammed-coser »

Meneer vogels maar hij schrijft toch zelf dat hij is berooid.

berooid
Berichten: 76
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:58

Re: In de kou gelaten door Enexis

Ongelezen bericht door berooid »

Ja, ik doe van alles om aan centjes te komen...
En die bijverdiensten meld ik natuurlijk niet aan de soos. Maar misschien ben jij roomser als de paus vogels....

Gesloten