LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ben prepaid blijkt Tmobile en klantenserv geven niet thuis

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Bozebuur
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 nov 2009 19:04

Ben prepaid blijkt Tmobile en klantenserv geven niet thuis

Ongelezen bericht door Bozebuur »

Een prepaid telefoon gaf ik de display aan BEN. Ik ging er dus vanuit dat BEN de provider zou moeten zijn.
Met moeite kocht ik een prepaid kaart van BEN bij The Belcompany.
(gelukkig maar voor een tientje (gaat om principe)).
Het opwaarderen lukte niet want het bleek een T Mobile prepaid te zijn.
Dat kon ik nooit weten daar oorspronkelijk dit een Orange prepaid is geweest.
Belcompany geeft geen geld terug. Gebeld naar T Mobile of die opwaardeerkaart bij hun (het is toch één concern omgezet kon worden van BEN naar T Mobile) T Mobile zegt eigen schuld en Ben zegt hetzelfde en geven dus niet thuis.
Rare situatie, want wie stuurt dan dat signaal naar een oud Orange nummer zodat BEN in de display komt te staan.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Ben prepaid blijkt Tmobile en klantenserv geven niet thuis

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Hoe oud is het toestel?
Vroeger was T-Mobile Ben, en bij oudere tostellen staat dit er nog steeds zo in.
Als je weet dat het vroeger Orange was, had je kunnen weten dat dit T-Mobile is geworden.

Bozebuur
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 nov 2009 19:04

Re: Ben prepaid blijkt Tmobile en klantenserv geven niet thuis

Ongelezen bericht door Bozebuur »

Toestel is van eind 2006.
Hoe kan ik nu weten dat oud Orange T mobile is geworden als Ben is de display staat.

Ik heb zelf een oud orange abonnement en dat is omgezet in T-Mobile. Daar staat dus T-Mobile in de display

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Ben prepaid blijkt Tmobile en klantenserv geven niet thuis

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Orange is overgenomen door T-Mobile.
Als ze in de winkel gewoon even naar het simkaartje hadden gekeken, of je had aangegeven dat het voorheen orange was hadden ze dat ongetwijfeld geweten.

Bozebuur
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 nov 2009 19:04

Re: Ben prepaid blijkt Tmobile en klantenserv geven niet thuis

Ongelezen bericht door Bozebuur »

Werk jij soms voor Ben En T Mobile?

de simkaart is deels oranje, dus Orange ! Er zat redelijk wat beltegoed op, dus het was niet nodig om op te waarderen. Het is een pure noodtelefoon.

Nogmaals deze display op de prepaid geeft Ben aan. Er is nooit met Ben opgewaardeerd en een oud Orange abo nummer komt met een T mobile aan in de display.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Ben prepaid blijkt Tmobile en klantenserv geven niet thuis

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Daar gaan we weer, nee ik werk niet voor t-mobile of ben.
Maar het is uitgebebreid gecommuniceerd in de media en naar de klanten toe toendertijd dat orange overgenomen is door t-mobile.
Dat jij dan zelf geen idee hebt waar je mee belt, tsja daar kan t-mobile dan weinig aan doen.
En als jij bij de belcompany dat simkaartje had laten zien, dan hadden zij wel geweten dat je gewoon met T-Mobile moest opwaarderen.
Dus gewoon een kwestie van zelf niet even goed genoeg onderzoek gedaan en het ook niet even gevraagd in de winkel.

Bozebuur
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 nov 2009 19:04

Re: Ben prepaid blijkt Tmobile en klantenserv geven niet thuis

Ongelezen bericht door Bozebuur »

Goh **slayer**vriend, wat een betweter ben je..en lezen doe je ook al niet

Ik schrijf toch dat ik een zelf met een TMobile abo bel (dat voorheen Orange was). Dus ik weet echt wel dat dat het overgegaan is naar Tmobile.

In dit geval met die prepaid ben ik op het verkeerde been gebracht vanwege het feit dat BEN in de display stond.

Het gaat er nu om dat BEN dat tientje niet wil vergoeden of wil omruilen naar een Tmobile opwaardeervoucher. BEN en Tmobile is één pot nat, dus wat maakt het voor hun nu uit.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Ben prepaid blijkt Tmobile en klantenserv geven niet thuis

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Beetje te gemakkelijk gedacht.
Telfort en xs4all zijn ook van kpn, maar hebben wel allemaal hun eigen bedrijfsvoering.Dus ook al is Ben een onderdeel van T-Mobile, de medewerkers kunnen niet in elkaars systemen kijken.
Dus zomaar onderling geld wisselen gaat niet.
En je had met dat kaartje terug moeten gaan naar de belcompany, misschien dat zij het wel wilde omruilen.

Bozebuur
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 nov 2009 19:04

Re: Ben prepaid blijkt Tmobile en klantenserv geven niet thuis

Ongelezen bericht door Bozebuur »

Belcompany kon het niet terugnemen, omdat zij, en dat begrijp ik wel, niet kunnen vaststellen of die opwaardeerkaart is gebruikt.

Gaat erom dat BEN kennelijk een signaal heeft verstuurd naar die prepaid en dat ik daarom niets anders kon denken dat het BEN was.

Dit is toch ongeveer hetzelfde als dat op de slangen bij een benzinestation de labels worden verwisseld. Op de slang E95 (een groene slang bijvoorbeeld) wordt diesel geplakt (zwarte slang) en andersom op diesel E95.
Welke slang gebruik is als ik diesel wil tanken?
De zwarte of de groene?

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ben prepaid blijkt Tmobile en klantenserv geven niet thuis

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ben stuurt geen signalen naar oude Orange-kaartjes, dus dat is onzin.
Waar komt die mobiel vandaan ? Ooit door iemand anders gebruikt of van iemand overgenomen ?

Bozebuur
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 nov 2009 19:04

Re: Ben prepaid blijkt Tmobile en klantenserv geven niet thuis

Ongelezen bericht door Bozebuur »

Gepubliceerd: Maandag 18 februari 2008
Auteur: T

Het mobiele belbedrijf Ben is terug als aanbieder van simkaart-abonnementen. Maar er is twijfel of het oude rebelse imago nog wel past bij de voormalige hippie.

Het nieuwe Ben, onderdeel van T-Mobile, biedt alleen sim-abonnementen aan waarbij de klant na het verlopen van zijn abonnement het oude telefoontje blijft gebruiken. Daardoor hoeft de provider geen subsidies op mobiele toestellen .......

_______________________________________________________________
Heb dit noodtoestel vanaf begin als Orange toestel, tamelijk wat beltegoed in begin opgezet. Niet veel gebruikt en nooit met BEN opgewaardeerd!

Ik dacht ook dat het een Tmobile prepaid zou zijn geworden, ware het niet dat BEN in de display verscheen. Omdat Albert Heijn geen opwaardeerkaarten voor BEN verkoopt, ben ik nog speciaal naar Belcompany gegaan.
Ik weet toch ook niet wat Tmobile allemaal doet (zie bovenstaande) om BEN nieuw leven in te blazen?

suikerklontje
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 dec 2010 20:48

Re: Ben prepaid blijkt Tmobile en klantenserv geven niet thuis

Ongelezen bericht door suikerklontje »

Ik heb eens meegelezen maar ik kan niets anders dan Roytheslayer gelijk geven.

Orange is overgenomen door T-Mobile.
Alle's; prepaid, particulier, zakelijk en ook Orange internet (nu Online) is daarmee overgenomen.
Als je het niet zeker wist dan had je in de telefoonwinkel het simkaartje kunnen laten zien of een alerte verkoper had het na kunnen kijken als je twijfelde.

BEN is nog wel een merk van T-Mobile maar werkt verder zelfstandig.
Vragen over BEN hoef je niet te stellen bij T-Mobile klantenservice en vica versa.
BEN is nog niet zolang met prepaid op de markt..
BEN heeft ook geen andere telecombedrijf overgenomen waardoor dit ontstaan kan zijn.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ben prepaid blijkt Tmobile en klantenserv geven niet thuis

Ongelezen bericht door berndv »

pas maar op suikerklontje, voor je het weet ben je in dienst van orange/t-mobile/ben/thebelcompany.

Dit is weer zo'n topic van ik heb niet genoeg onderzoek gedaan, en de bedrijven zijn volledig schuldig aan mijn laksigheid.

En natuurlijk ga ik hier ook een gigantisch commentaar over me heen halen, maar daar ben ik inmiddels wel op voorbereid :mrgreen:

suikerklontje
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 dec 2010 20:48

Re: Ben prepaid blijkt Tmobile en klantenserv geven niet thuis

Ongelezen bericht door suikerklontje »

Neehoor :mrgreen:
Dat is verloren tijd en moeite, is BozeBuur niet mee geholpen.

Gesloten