LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe
Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe
Het is weer eens zover: KPN verhoogt de tarieven. Bellen met een gewone vaste lijn naar een andere telefoon gaat nb met 5 cent per minuut omhoog.
KPN wil mensen stimuleren om vaker met de gewone vaste lijn telefoon naar mobiel te bellen. "Mensen aarzelden tot nu toe veel te veel, omdat dit te duur zou zijn."
Ach, ach KPN toch wat zijn jullie toch maatschappelijk betrokken en meevoelend, niet waar dus.
Er is namelijk nog een hele grote groep mensen (met name ouderen, mensen zonder mobieltje, mensen zonder internet) die gewoon van ouderwetse telefoon naar telefoon bellen.
Komt dat de KPN even goed uit: in tijden van crisis moeten de KPN-zakken goed gevuld blijven.
KPN wil mensen stimuleren om vaker met de gewone vaste lijn telefoon naar mobiel te bellen. "Mensen aarzelden tot nu toe veel te veel, omdat dit te duur zou zijn."
Ach, ach KPN toch wat zijn jullie toch maatschappelijk betrokken en meevoelend, niet waar dus.
Er is namelijk nog een hele grote groep mensen (met name ouderen, mensen zonder mobieltje, mensen zonder internet) die gewoon van ouderwetse telefoon naar telefoon bellen.
Komt dat de KPN even goed uit: in tijden van crisis moeten de KPN-zakken goed gevuld blijven.
Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe
Kpn snijdt zich zelf in de vingers.
Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe
Ja, een en ander gaat per 1 januari in. En vaak gebeurt dit tamelijk "geruisloos",
ja op je rekening overzicht staat dat er een tariefswijziging aankomt, maar wel in kleine lettertjes. En heb je een digitale nota dan lees je er er waarschijnlijk helemaal over heen en vraag je je af waarom je in één keer zoveel meer moet betalen.
Het zou de KPN stoer staan, om de klant op hun site over de tariefswijziging - nu al - eens duidelijk en goed te informeren: nee dus.
Voor hun informatievoorziening scoren ze wat mij betreft een dikke onvoldoende.
Een verhoging van 5 cent per minuut: ronduit schandalig en onbeschoft.
ja op je rekening overzicht staat dat er een tariefswijziging aankomt, maar wel in kleine lettertjes. En heb je een digitale nota dan lees je er er waarschijnlijk helemaal over heen en vraag je je af waarom je in één keer zoveel meer moet betalen.
Het zou de KPN stoer staan, om de klant op hun site over de tariefswijziging - nu al - eens duidelijk en goed te informeren: nee dus.
Voor hun informatievoorziening scoren ze wat mij betreft een dikke onvoldoende.
Een verhoging van 5 cent per minuut: ronduit schandalig en onbeschoft.
Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe
Boisbas, ik heb hierover gewoon een 'papieren' brief gehad. Wat informatievoorziening betreft in mijn optiek dus geen onvoldoende. Die elektronische nota's kijk ik inderdaad bijna nooit in.
Heeft iemand al enig idee of andere maatschappijen hierin volgen? Ik bel zelf nauwelijks naar mobiele telefoons, dus voor mij betekent dit ongeveer een verdubbeling van de belkosten. En ik wil nu dus overstappen naar een andere internet plus bellen aanbieder, maar als de andere maatschappijen dit ook gaan invoeren, dan heeft dat natuurlijk weinig zin.
Heeft iemand al enig idee of andere maatschappijen hierin volgen? Ik bel zelf nauwelijks naar mobiele telefoons, dus voor mij betekent dit ongeveer een verdubbeling van de belkosten. En ik wil nu dus overstappen naar een andere internet plus bellen aanbieder, maar als de andere maatschappijen dit ook gaan invoeren, dan heeft dat natuurlijk weinig zin.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 08 mei 2010 07:55
Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe
Ben sinds een week geen klant meer. Maar na 4 dagen nadat ik er weg was kreeg ik de brief ook. Benieuwd wat het me gaat kosten.
Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe
Uiteraard wordt dat hier weer vergeten te vermelden. Ja is toch weer jammer.en van vast naar mobiel 7,5 cent goedkoper.
-
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46
Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe
Misschien een idee: kies een internetabo zonder kpn lijn en bellen via b.v. Budget Phone via een prepaidabo. U kunt eigen nummer meenemen. Kosten 10 euro overschrijving en 10 euro per jaar. Uitbellen via b.v. Voipbuster. Bij deze constructie is het raadzaam mobiele- en servicenummers te bellen via een mobieltje.
U bent stukken goedkoper uit dan via KPN
Voor de goede orde: in sommige gevallen dient u extra apparatuur aan te schaffen
U bent stukken goedkoper uit dan via KPN
Voor de goede orde: in sommige gevallen dient u extra apparatuur aan te schaffen
Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe
Ik heb geen zin om voor een normaal telefoongesprek een mobieltje te moeten nemen of andere fratsen uit te moeten halen, dus ik wil het toch van de tarieven hebben die zij opgeven. Die zijn bij budget phone op zich inderdaad ook wel interessant, al zal ik nog wel even kijken hoe die kosten zich verhouden tot de kosten van bijvoorbeeld een telfort abonnement. Daarbij heb je voor een tientje per maand voor vast alleen het starttarief en mobiel ben je ook iets voordeliger dan bij budget phone. In totaal zou ik dan voor internet en bellen tussen de 30 en 35 euro uitkomen.
Maar wellicht zijn er nog andere opties?
Maar wellicht zijn er nog andere opties?
Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe
Ik niet. Op mijn factuur stond onderaan in kleine lettertjes dat per 1 januari een aantal tarieven wijzigt. Boven aan de factuur, in koeie letters en vet gedrukt:Boisbas, ik heb hierover gewoon een 'papieren' brief gehad. Wat informatievoorziening betreft in mijn optiek dus geen onvoldoende. Die elektronische nota's kijk ik inderdaad bijna nooit in.
Nieuw! Nummervermelding wijzigen ? (...) Dat vangt natuurlijk meteen de aandacht, de rest niet meer. De tariefsverhoging is werkelijk schunnig. Ik kwam er achter door de nieuwsbrief van de Vara. Ook ga je betalen voor de voicemail (vaste telefoon)....
Wat ik al zei: vooral mensen met een gewone telefoon, die geen mobiel hebben en/of geen internet worden de dupe. Weer erg sociaal van de KPN: ze lijken precies te weten waar ze moeten zijn.
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34
Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe
vind het ook een hoop geld wat ze omhoog gaan. Inderdaad gaat mobiel bellen weer naar beneden maar 5 cnt per minuut omhoog is veel hoor
Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe
hier ben ik het dus helemaal mee eens deze mensen horen via de gewone lijn zonder extra hoge kosten te kunnen bellen.kweenie schreef:Boisbas, ik heb hierover gewoon een 'papieren' brief gehad. Wat informatievoorziening betreft in mijn optiek dus geen onvoldoende. Die elektronische nota's kijk ik inderdaad bijna nooit in.
klopt ik ook terwijl ik er dan al weg ben.
Er is namelijk nog een hele grote groep mensen (met name ouderen, mensen zonder mobieltje, mensen zonder internet) die gewoon van ouderwetse telefoon naar telefoon bellen.
Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe
Betaalt Tiptoe die kosten dan, commerciele bedrijven hebben geen sociale functie, overigens kijk eens om je heen in de verzorginghuizen, iedereen zit de sms,en of met de gsm te spelentiptoo schreef:hier ben ik het dus helemaal mee eens deze mensen horen via de gewone lijn zonder extra hoge kosten te kunnen bellen.kweenie schreef:Boisbas, ik heb hierover gewoon een 'papieren' brief gehad. Wat informatievoorziening betreft in mijn optiek dus geen onvoldoende. Die elektronische nota's kijk ik inderdaad bijna nooit in.
klopt ik ook terwijl ik er dan al weg ben.
Er is namelijk nog een hele grote groep mensen (met name ouderen, mensen zonder mobieltje, mensen zonder internet) die gewoon van ouderwetse telefoon naar telefoon bellen.
Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe
Een beetje bedrijf betrekt juist wél de maatschappelijk-sociale verantwoording in haar beleid en visie. En daar schort het bij de KPN juist aan.commerciele bedrijven hebben geen sociale functie, overigens kijk eens om je heen in de verzorginghuizen, iedereen zit de sms,en of met de gsm te spelen
Bovendien: communicatie is net als eten en drinken een belangrijke levensbehoefte. Blijkbaar heeft de KPN daar weinig of geen ideeën over.
Je laatste opmerking (overigens, kijk ...) zullen we maar niet serieus nemen en als grapje opvatten.
Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe
Massaal over stappen, dat geeft dit eigenwijze, arrogante bedrijf een wijze les. Vorig jaar net een stijging van het starttarief gehad en dan nu dit. Er zijn straks zeker wel bedrijven die in dit gat duiken. Volgens Europese regels zijn de tarieven voor mobiel bellen te hoog, dus laten ze die dalen en de tarieven van de vaste telefoon doen ze omhoog.
Dus zo hou je de inkomsten gelijk. Maar vaak bellen.com raadplegen over er een provider die normale prijzen heeft.
Want dit is toch wel helemaal van de gekke, een stijging van 100%
Dus zo hou je de inkomsten gelijk. Maar vaak bellen.com raadplegen over er een provider die normale prijzen heeft.
Want dit is toch wel helemaal van de gekke, een stijging van 100%
-
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46
Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe
Even een rekenvoorbeeld:
De situatie nu: ISDN2 van KPN. Kosten per 2 maand incl. gesprekken gemiddeld
€ 62,50
ADSL abo 24Mbit bij Concepts: € 27,50 per maand.
Per maand komen we op € 58,75. Per jaar: € 705,00
Straks de nieuwe situatie:
ADSL-Only via Concepts: € 29,30 per maand. (incl. lijnhuur KPN)
Ik neem 3 nummers mee naar Budget Phone. De porteerkosten zijn voor 3 nummers € 30,00 ( eenmalig) en zet dezen op praypaid. Kosten per jaar totaal € 30,00
Voor het uitbellen gebruik ik Voipbuster. Nummer gekocht voor € 1,00
Ik verwacht ongeveer € 20,00 per jaar uit te geven aan belkosten. Voipbuster geeft een paar maanden gratis bellen (vaste nummers) bij een prepay betaling
De kosten voor bellen en internetten zijn op jaarbasis (in mijn geval en excl. porteerkosten) € 351,60 + € 50,00 = € 401,60
Ik bespaar dus ruim € 300,00 per jaar ! (De vastrecht kosten van ISDN2)
Ook kan ik voor letterlijk een paar centen naar het buitenland bellen als ik dat zou willen.
In mijn geval heb ik dus niets aan de optie "internet plus bellen" met 1 telefoonnummer: meer dan 2 nummers is zowiezo geen optie bij de aangeboden adsl abo's met bellen.
Ik had waarschijnlijk nog meer kunnen besparen door van provider te wisselen. Ik ben echter zeer tevreden over Concepts en wil bewust bij hen blijven.
De situatie nu: ISDN2 van KPN. Kosten per 2 maand incl. gesprekken gemiddeld
€ 62,50
ADSL abo 24Mbit bij Concepts: € 27,50 per maand.
Per maand komen we op € 58,75. Per jaar: € 705,00
Straks de nieuwe situatie:
ADSL-Only via Concepts: € 29,30 per maand. (incl. lijnhuur KPN)
Ik neem 3 nummers mee naar Budget Phone. De porteerkosten zijn voor 3 nummers € 30,00 ( eenmalig) en zet dezen op praypaid. Kosten per jaar totaal € 30,00
Voor het uitbellen gebruik ik Voipbuster. Nummer gekocht voor € 1,00
Ik verwacht ongeveer € 20,00 per jaar uit te geven aan belkosten. Voipbuster geeft een paar maanden gratis bellen (vaste nummers) bij een prepay betaling
De kosten voor bellen en internetten zijn op jaarbasis (in mijn geval en excl. porteerkosten) € 351,60 + € 50,00 = € 401,60
Ik bespaar dus ruim € 300,00 per jaar ! (De vastrecht kosten van ISDN2)
Ook kan ik voor letterlijk een paar centen naar het buitenland bellen als ik dat zou willen.
In mijn geval heb ik dus niets aan de optie "internet plus bellen" met 1 telefoonnummer: meer dan 2 nummers is zowiezo geen optie bij de aangeboden adsl abo's met bellen.
Ik had waarschijnlijk nog meer kunnen besparen door van provider te wisselen. Ik ben echter zeer tevreden over Concepts en wil bewust bij hen blijven.
Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe
Als je nu met een stroomtrein wilt reizen betaal je ook meer dan voor een moderne trein. KPN is niet verplicht om tot in lengte van dagen een verouderde (en peperduur) systeem voor een laag bedrag aan te bieden.tiptoo schreef:hier ben ik het dus helemaal mee eens deze mensen horen via de gewone lijn zonder extra hoge kosten te kunnen bellen.kweenie schreef:Boisbas, ik heb hierover gewoon een 'papieren' brief gehad. Wat informatievoorziening betreft in mijn optiek dus geen onvoldoende. Die elektronische nota's kijk ik inderdaad bijna nooit in.
klopt ik ook terwijl ik er dan al weg ben.
Er is namelijk nog een hele grote groep mensen (met name ouderen, mensen zonder mobieltje, mensen zonder internet) die gewoon van ouderwetse telefoon naar telefoon bellen.
Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe
Dat is appels met peren vergelijken.Als je nu met een stroomtrein wilt reizen betaal je ook meer dan voor een moderne trein. KPN is niet verplicht om tot in lengte van dagen een verouderde (en peperduur) systeem voor een laag bedrag aan te bieden.
We hebben het hier over een ordinaire tariefsverhoging van bijna 100 % niet meer of minder.
Wanneer je kijkt welke groep de KPN daarmee (vooral) treft, dan is de verhoging ronduit onbeschoft. (ouderen, instellingen, verzorgingstehuizen,enz)
De argumentatie van de KPN voor de tariefsverhoging slaat werkelijk nergens op.
Al jaren differentieert de KPN haar prijzen (voor verschillende doelgroepen) en nu wil ze de tarieven zogenaamd meer "glad strijken".
Anders gezegd: hoe strijken we meer geld op en hoe verkopen we dat naar de consument, die dat moet gaan geloven.
Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe
Als KPN vaste telefonie als 'verouderd en peperduur' ziet, dan zouden ze überhaupt ook geen vaste telefonie moeten aanbieden...
Ik heb voor de lol de laatste drie telefoonrekeningen bekeken. Ongeveer 80% van mijn belkosten komt van vaste telefonie, 20% van mobiel. Ik zal daarin heus niet zo heel raar zijn. De nieuwe tarieven zouden in die drie maanden voor mij tot meer dan 80% hogere belkosten leiden. Dat vind ik een behoorlijke kostenverhoging.
Ik heb voor de lol de laatste drie telefoonrekeningen bekeken. Ongeveer 80% van mijn belkosten komt van vaste telefonie, 20% van mobiel. Ik zal daarin heus niet zo heel raar zijn. De nieuwe tarieven zouden in die drie maanden voor mij tot meer dan 80% hogere belkosten leiden. Dat vind ik een behoorlijke kostenverhoging.
Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe
@kweenie
Precies, kweenie, helemaal mee eens.
Heel veel ouderen (en instellingen) bellen nog gewoon van telefoon naar telefoon.
Veel ouderen gebruiken een mobiel alleen voor "zonodig".
En dit weet de KPN ook.
Omdat de groep van ouderen relatief groot is, is - in deze situatie - de meeste winst te halen.
KPN zou zich moeten schamen, niet een keer maar twee keer.
Precies, kweenie, helemaal mee eens.
Heel veel ouderen (en instellingen) bellen nog gewoon van telefoon naar telefoon.
Veel ouderen gebruiken een mobiel alleen voor "zonodig".
En dit weet de KPN ook.
Omdat de groep van ouderen relatief groot is, is - in deze situatie - de meeste winst te halen.
KPN zou zich moeten schamen, niet een keer maar twee keer.
-
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46
Re: Tariefsverhoging bellen KPN: de bekende melkkoe
Het was ook de bedoeling van KPN om de vaste lijn uit te faseren en deze te stoppen per 31-12-2010 !! De reden waarom dit niet gelukt is laat ik even buiten beschouwing. KPN wil echter nog steeds de vaste lijn aansluitingen uitfaseren en te vervangen door een andere vorm van telefonie (all-ip). Dit zal echter nog minimaal 2 jaar op zich laten wachten.Als KPN vaste telefonie als 'verouderd en peperduur' ziet, dan zouden ze überhaupt ook geen vaste telefonie moeten aanbieden...