LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onlineticketshop (koop er NIET je kaartjes)

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Doortje1950

Onlineticketshop (koop er NIET je kaartjes)

Ongelezen bericht door Doortje1950 »

Beste mensen,

Hoe is het mogelijk dat het al jaren klachten regent over de werkwijze van Onlineticketshop en dat er nog steeds mensen de dure dupe worden, als ze met hen in zee gaan.
Mijn ervaring: kocht laatst 4 kaartjes voor Cirque du Soleil voor €79,00 per stuk. Dit bedrag maal 4 plus €15,00 heb ik betaald (€331,00)
Onlineticketshop stuurt me 4 kaarten van €45,00 met €2,00 servicekosten in een mindere categorie. Dus slechtere zitplaatsen. (€188,00)
Ze hebben mij op deze manier maar liefst €143,00 afhandig gemaakt.
Ze stuurden per mail een bevestiging met het juiste bedrag en juiste categorie en bedankten me voor de bestelling. Later zijn de kaartjes €143,00 minder waard.
Jawel, het staat in kleine lettertjes op hun site en daar komen ze mee weg.
Maar wat een vreselijk louche manier van werken!
Ik heb de vele klachten over deze club gelezen en heb gezien dat onlineticketshop veel, zo niet onterecht veel geld in de eigen zak stopt.
Ik zou graag zien, dat Tros Radar dat nog eens behandelt in een uitzending.

armand64

Re: Onlineticketshop (koop er NIET je kaartjes)

Ongelezen bericht door armand64 »

Precies de zelfde oplichtingspraktijken als 4 all tickets rotterdam je wordt opgelicht waar je bij staat.
Kopen kaartjes op van andere en verkopen het voor het dubbele bedrag door aan niets vermoedende kopers. :twisted: :twisted:

ger2

Ongelezen bericht door ger2 »

Verbazingswekkend dat dit al zo lang en nog steeds kan. :(

discoman

Ongelezen bericht door discoman »

Volgens mij heet dat handel. Alles wat in de winkels ligt of wat je koopt wordt opgekocht en doorverkocht met marge. En ja, ook met meer dan 100%.

Iedereen weet dat het gebeurt, en nog steeds zit iedereen men hier op het forum zijn ongenoegen te uiten. En als ondernemer, vind ik het zeer kwalijk om maar alles als 'oplichterij' te betitelen. Oplichten betekent dat je niet krijgt waarvoor je hebt betaald.

Een tip voor iedereen die online koopt, koop niet bij de eerste de beste aanbieder. Even rondsurfen voor de beste prijs.

BartSBB

Ongelezen bericht door BartSBB »

discoman schreef:Volgens mij heet dat handel. Alles wat in de winkels ligt of wat je koopt wordt opgekocht en doorverkocht met marge. En ja, ook met meer dan 100%.

Iedereen weet dat het gebeurt, en nog steeds zit iedereen men hier op het forum zijn ongenoegen te uiten. En als ondernemer, vind ik het zeer kwalijk om maar alles als 'oplichterij' te betitelen. Oplichten betekent dat je niet krijgt waarvoor je hebt betaald.

Een tip voor iedereen die online koopt, koop niet bij de eerste de beste aanbieder. Even rondsurfen voor de beste prijs.
Jij vindt het ook handel dat men betaalt voor bijv. eerste rang en vervolgens wordt afgescheept met derderangskaarten, zonder restitutie van het meer betaalde geld? Het doorverkopen van kaarten met marge is een normale zaak lijkt mij ook, dat is inderdaad handel. Jouw definitie van oplichten is 'niet krijgen waarvoor je hebt betaald'. Lees het bericht van de TS nog maar eens goed, dan zie je dat dit dus oplichting betreft.

armand64

Ongelezen bericht door armand64 »

en nog steeds zit iedereen men hier op het forum zijn ongenoegen te uiten. En als ondernemer, vind ik het zeer kwalijk om maar alles als 'oplichterij' te betitelen. Oplichten betekent dat je niet krijgt waarvoor je hebt betaald.

Daar is discoman weer en heb jij je zorgverzekering reeds betaald!!!!!!! dat wat jij doet en verteld op dit forum omtrent het niet betalen van jou zorgverzekering DAS PAS OPLICHTING ondernemer :lol: :lol: :lol: :lol:

Trosjegezelligheid

Ongelezen bericht door Trosjegezelligheid »

Het is mij gelukkig nog niet overkomen maar ik weet inderdaad dat het er zo aan toe gaat. Je moet echt GOED rondsurfen op het internet, wil je de meest gunstigste kaartjes vinden. Niet met de de eerste de beste date (aanbieder) de zee ingaan is inderdaad het beste advies dat ik je kan geven. En zorg dat je altijd de algemene voorwaarden doorneemt.
http://www.kvk.nl/wetten_en_regels/cont ... oorwaarden
Laatst gewijzigd door Trosjegezelligheid op 17 dec 2010 12:11, 2 keer totaal gewijzigd.

discoman

Ongelezen bericht door discoman »

@Armand64
Jeetje een beetje tegengas in de discussie hier en je wordt afgerekend op offtopic mededelingen. Goede tegenargumenten :roll:

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ger2 schreef:Verbazingswekkend dat dit al zo lang en nog steeds kan. :(
Verbazingwekkend dat er nog steeds mensen zijn die bij dat soort bedrijven tickets willen kopen. Er is onderhand toch genoeg aandacht aan besteed in diverse media.

Als je op de website van de artiest kijkt, weet je precies wie de officiele ticketverkoper is.

Trosjegezelligheid

GJvdZ schreef:
Verbazingwekkend dat er nog steeds mensen zijn die bij dat soort bedrijven tickets willen kopen. Er is onderhand toch genoeg aandacht aan besteed in diverse media.

Als je op de website van de artiest kijkt, weet je precies wie de officiele ticketverkoper is.
Ja precies, zorg ervoor dat je de feiten op tafel hebt liggen. Zoek naar betrouwbare bronnen die verwijzen naar de officiele verkooppunten en doe research!

GJvdZ

Trosjegezelligheid schreef:
GJvdZ schreef:

Ja precies, zorg ervoor dat je de feiten op tafel hebt liggen. Zoek naar betrouwbare bronnen die verwijzen naar de officiele verkooppunten en doe research!
Maar het is kennelijk makkelijker om domweg ergens iets te kopen en vervolgens gaan janken op een forum....

Trosjegezelligheid

Ja alhoewel, het is natuurlijk wel een spelt in een hooiberg vinden. 9 van de 10 online verkooppunten zijn erop uit de vrager een loer te draaien.
Het meest gunstige kaartje versieren is dus nog een hele opgave.

GJvdZ

Trosjegezelligheid schreef:Ja alhoewel, het is natuurlijk wel een spelt in een hooiberg vinden. 9 van de 10 online verkooppunten zijn erop uit de vrager een loer te draaien.
Het meest gunstige kaartje versieren is dus nog een hele opgave.
Wat is een spelt in een hooiberg? De officiele verkoopkanalen vinden? Die staat gewoon vermeld op de websites van theaters, zalen en artiesten.

Trosjegezelligheid

Wat is een spelt in een hooiberg? De officiele verkoopkanalen vinden? Die staat gewoon vermeld op de websites van theaters, zalen en artiesten.
Ja die staan inderdaad vermeld, maar dan nog kan je daarmee worden opgelicht omdat verkooppunten af en toe beweren officiele verkooppunten te zijn.. soms is het tegendeel dan waar natuurlijk. Bij datingsites moet je ook altijd eerst uitvinden of je wordt opgelicht of niet.
Ik denk dat er gewoonweg niets anders op zit dan langsgaan bij bijv. een VVV kantoor of idd naar de officiele website van de artiest te surfen waar je doorverwezen wordt naar de officiele verkooppunten.
En daarmee is alles wel gezegd denk ik.
Laatst gewijzigd door Trosjegezelligheid op 20 dec 2010 14:36, 2 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ

Ja die staan inderdaad vermeld, maar dan nog kan je daarmee worden opgelicht omdat verkooppunten af en toe beweren officiele verkooppunten te zijn.. soms is het tegendeel dan waar natuurlijk.
Ik denk dat er gewoonweg niets anders op zit dan langsgaan bij bijv. een VVV kantoor of idd naar de officiele website van de artiest te surfen waar je doorverwezen wordt naar de officiele verkooppunten.
Op de websites van theaters, zalen en artiesten staan geen bedrijven die beweren officiele verkooppunten te zijn. Dat ZIJN nl. de officiele verkooppunten.

En je doet of het een probleem is om naar de website van een artiest te gaan als je ergens naar toe wilt ("Ik denk dat er gewoonweg niets anders op zit"). Je gaat toch ook niet naar de slager voor een brood?

Haroldvdmeer

Ongelezen bericht door Haroldvdmeer »

GJvdZ schreef:
Ja die staan inderdaad vermeld, maar dan nog kan je daarmee worden opgelicht omdat verkooppunten af en toe beweren officiele verkooppunten te zijn.. soms is het tegendeel dan waar natuurlijk.
Op de websites van theaters, zalen en artiesten staan geen bedrijven die beweren officiele verkooppunten te zijn. Dat ZIJN nl. de officiele verkooppunten.

En je doet of het een probleem is om naar de website van een artiest te gaan als je ergens naar toe wilt ("Ik denk dat er gewoonweg niets anders op zit"). Je gaat toch ook niet naar de slager voor een brood?
Nee, wat een slager verkoopt geen brood

ticketsnl.nu

Ongelezen bericht door ticketsnl.nu »

ik zie dat u een klacht hebt over een online ticketverkoop site.
Ik wil u graag uitnodigen uw klacht te delen op onze site, deze klachtensite is puur gericht op ticketverkooppunten en ons doel
is om alle potentiële klanten te waarschuwen voor evt malafide bedrijven die zich met ticketverkoop bezighouden.

Ik hoop uw reactie spoedig te zien op onze klachtensite,

Met Vriendelijke Groeten,

ticketsnederland.nu

Gesloten