LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Email contact via afvocaat betalen ??

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Email contact via afvocaat betalen ??

Ongelezen bericht door marcel75 »

En daarnaast heeft TS nog een zwartwerker in dienst genomen en dus een economisch delict gepleegd. "Maar nee, ik ben niet strafbaar. Ze moeten gewoon de buurman harder aanpakken".

courier
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:08

Re: Email contact via afvocaat betalen ??

Ongelezen bericht door courier »

Het is mij nog steeds niet duidelijk wat die advocaat feitelijk heeft gedaan behalve het lezen van emails en zich opnieuw inlezen in eigen werk, dat voor tig procent standaard uit de wordprocessor komt.
Factuur verscheurd?
Daar zal dus wel gerede aanleiding voor zijn, prima dus, exit met die advocaat en dan ook geen schuld aan uitgelokte stafbare feiten.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Email contact via afvocaat betalen ??

Ongelezen bericht door marcel75 »

Courier,
Ik weet niet wat voor geweldig softwarepakket jij hebt, maar het mijne kan alleen maar de door mijzelf opgestelde correspondentie opslaan. Niet de door mij ontvangen correspondentie. Daarnaast moet ik me ook nog wel regelmatig inlezen in de stukken die ik in het verleden verzonden heb, zeker als dat 2 jaar geleden is. En dan natuurlijk wel in samenhang met het stuk waarop ik gereageerd heb en de reactie die ik vervolgens ontvangen heb. Blijkbaar heb jij in de werkzame leven nog nooit je eigen kostprijs onder ogen gehad en daarmee hoeven te rekenen. Iedere vrije beroeper weet wat hij per uur kost en moet ook dienovereenkomstig een bepaald aantal (behoorlijk hoog) aantal declarabele uren maken. Een gewone "loonslaaf" heeft daar veel minder last van.

Een behoorlijke aanname zeg: factuur verscheurd, dus die klopte niet. Nee, die advocaat klopt niet als hij de betaling van deze factuur buiten de boeken gaat houden en TS daar aan moedwillig meewerkt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Email contact via afvocaat betalen ??

Ongelezen bericht door GJvdZ »

courier schreef:Het is mij nog steeds niet duidelijk wat die advocaat feitelijk heeft gedaan behalve het lezen van emails en zich opnieuw inlezen in eigen werk, dat voor tig procent standaard uit de wordprocessor komt.
Factuur verscheurd?
Daar zal dus wel gerede aanleiding voor zijn, prima dus, exit met die advocaat en dan ook geen schuld aan uitgelokte stafbare feiten.
Factuur verscheurd en verder niks, prima. Maar factuur verscheuren en 200 euro zwart pakken, dat klopt niet.

courier
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:08

Re: Email contact via afvocaat betalen ??

Ongelezen bericht door courier »

Relevant is wat TS verwacht van haar advocaat nl. de ex aanpakken. Welnu: elk behoorlijkadvocatenkantoor heeft in de wordprocessor een standaardsommatiebrief zitten die elke incassomederwerker of stagiair wel kan bedienen. Dat hoeft niet meer te kosten dan € 39,75 ex BTW, allicht dus dat de oorsponkelijke factuur is verscheurd. Kwalijk is wel dat menagerie om de advocaat heen er een zwart slaatje uit probeert te slaan. Dat acht ik klachtwaardig.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Email contact via afvocaat betalen ??

Ongelezen bericht door marcel75 »

Geweldige aanname weer van Courier. Uit niets blijkt dat TS aan de advocaat de opdracht heeft gegeven een sommatie te versturen, alleen dat TS een tiental vragen heeft gesteld over alimentatie en blijkbaar verwachtte dat het lezen en beantwoorden daarvan gratis was.

Daarnaast weet Courier blijkbaar exact welke handelingen nodig zijn en welke commerciele uurtarieven daaraan gehangen moeten worden. Als het toch standaardwerk is, waarom ben jij nog geen vrije beroeper geworden vraag ik me dan af.

courier
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:08

Re: Email contact via afvocaat betalen ??

Ongelezen bericht door courier »

Toch jammer voor je Marcel dat dit forum er niet mee is gediend dat schijnbaar- c.q. niet relevante retorische vragen worden beantwoord

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Email contact via afvocaat betalen ??

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

vogels schreef:
De advocaat verscheurd de NOTA van € 395,00 . Of ik dan € 200,00 euries langs wilde brengen , dus zwart !!
Ik geloof het pas nadat je de naam v.d. advocaat hier hebt neer gezet.
Ik vind dit een raar verhaal. Een rekening doorscheuren en dan zwartgeld aannemen? Wellicht een éénpitter? Of is ie lid van de firma Bedrog en oplichting :mrgreen:

Gesloten