LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 4 maanden verder....

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
mrkoetje
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 aug 2003 20:01

4 maanden verder....

Ongelezen bericht door mrkoetje »

het is vandaag 6 januari, en morgen alweer 4 maanden geleden dat mijn winstverdriedubbelaar afliep.
Nog niets betaald, schuld van 6500,-.
enkel vóór 7 september een telefoontje gehad van iemand van dexia en die persoon heb ik verteld dat ik het aan ga vechten.
na afloop van het contract 2 of 3 brieven, enkele telefoontjes (onbeantwoord door mij, mijn vrouw verwijst steevast naar mij ;-) )
daarna nog een aangetekende brief, welke ik in alle drukte niet eens opgehaald heb bij het postkantoor, en daarna stilte..............

Nu vraag ik me toch af of ik er niet verstandig aan doe om Dexia een brief te schrijven met de redenen (misleiding) van mijn niet betalen.
of zou dat ene telefoontje genoeg zijn waarin ik zei dat ik het ging aanvechten?
Anders kan ik gewoon iemand zijn die niet misleid is, en nu misbruik maakt van de media aandacht.

Of hoef ik domweg niets te doen totdat Dexia gaat dreigen?
Ik ben overigens geen eegaleaser

Wil wel binnenkort mijn eerste huis kopen, hopelijk gaat bank akkoord met dexia schuld!!

Alvast bedankt voor uw antwoorden

Gegroet,

Martin

Ben
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 sep 2003 23:44

Re: 4 maanden verder....

Ongelezen bericht door Ben »

Martin,

ALs e.a. voor de rechter komt moet je altijd bij Dexia hebben aangegeven waarom je niet betaald. Anders wordt het voor Dexia zeer eenvoudig.

Je bent geen eegalease, maar misschien wel lid van st. leaseverlies? Daar krijg je ook de juiste brief.

mrkoetje
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 aug 2003 20:01

Re: 4 maanden verder....

Ongelezen bericht door mrkoetje »

ik ben inderdaad lid van st leaseverlies.
Ik zal me binnenkort weer eens gaan verdiepen, en ook de brief versturen.
Het gaf me rust om niet met Dexia bezig te zijn, maar we moeten natuurlijk wel onze verantwoordelijkheid nemen, Dexia doet dat in ieder geval niet..........

gedupeerde

Re: 4 maanden verder....

Ongelezen bericht door gedupeerde »

Goedemiddag,

Mijn contracht is ook 1 december verlopen, meerdere malen brief gestuurd, nog geen reactie ontvangen van Dexia. Laatste brief die ik heb gekregen was dat ze mijn betaling van € 13.327,-- nog niet hebben ontvangen en dat ik binnen 14 dagen het befrag moet betalen anders gaat het naar een incasso bureau.

Het geld heb ik niet ik mijn inkomen is niet meer zoals het was, mijn partner heeft nooit meegetekend zijn overegens onder huwelijkse voorw. getrouwd. Help wat moet ik nu, het geld heb ik niet, ik ben nergens lid van en ben ook niet op aanbod Dexia ingegaan.

een vraag aan mrkoetje, hebben ze bij jouw ook gedreigt met incasso en hebben ze niks meer van zich laten horen. Loopt er nu iest of ligt het helamaal stil graag reactie

Gast

Re: 4 maanden verder....

Ongelezen bericht door Gast »

Het contract vernietigen en je aanmelden bij eegalease. De partner heeft niet meegetekend (heeft niets met huwelijksvoorwaarden te maken )

gedupeerde

Re: 4 maanden verder....

Ongelezen bericht door gedupeerde »

Al meldt ik mij aan aanmaningen blijf je toch krijgen, leasverlies geeft als advies dat je ook gewoon kunt blijfen betalen maar dan wel onder protest, maar voor mij is dat geen optie. En als de stichting wint moet je als nog een rechtzaak beginnen om je geld terug te kunnen vorderen. Dus ik vraag me af of het voor ons wat is om bij de stichting aan te sluiten en wie verzekerd mij dat € 45,-- inleg bij de stichting eenmalig is, zei doen dat ook niet.

nat

Re: 4 maanden verder....

Ongelezen bericht door nat »

Ik begrijp precies wat jullie bedoelen ik ben er ook ingeluist en ja het is inderdaad zo dat het een hele tijd stil blijft rondom dexia ik moest afgelopen december ineens voorkomen, terwijl ik al anderhalf jaar niks meer van ze had gehoord of iets had ontvangen. ik ben 2 jaar geleden verhuist en hun hebben niet een adres bestand bij gehouden dus of ik nou even 5000 euro wou betalen + 1000 incasso kosten. Nou jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik een hart verzakking kreeg, ik dacht we er vanaf waren FOUT dus. Nou heb ik al een paar keer heen en weer gebeld en ik hoefde niet voor te komen maar ik zou nog nader bericht ontvangen nou ik wacht nog steeds en hou elke dag me adem in

DAT IK JULLIE WEL MEE WIL GEVEN ZE KOMEN ECHT WEL MET EEN DAGVAARDING EN ALS HET JULLIE OVERKOMT NEEM EEN GOEDE ADVOCAAT IN DE ARMEN EN IK WENS JULLIE VEEL SUCCES[/b]

gedupeerde

Re: 4 maanden verder....

Ongelezen bericht door gedupeerde »

je bent gedagvaard maar je hoefde toch weer niet wat was daar de reden van. en je hebt nog niks betaald ben je wel ergens bij aangesloten

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: 4 maanden verder....

Ongelezen bericht door pallu »

http://www.eegalease.nl/


Het contract vernietigen en je aanmelden bij eegalease. De partner heeft niet meegetekend (heeft niets met huwelijksvoorwaarden te maken
zou dit advies alvast maar opvolgen en afwachten

Gast

Re: 4 maanden verder....

Ongelezen bericht door Gast »

Gedupeerde je hebt hartstikke gelijk € 45,00 is wel een allemachtig hoogbedrag. Meld je svp nergens bij aan en wacht gewoon maar af. Als je ooit een dagvaarding krijgt, neem dan svp ook geen advocaat want die zijn iets duurder dan € 45,00 .

Gast

Re: 4 maanden verder....

Ongelezen bericht door Gast »

Vraag anders of je het in termijnen mag betalen ?? Heb ik ook gedaan elke maand € 25,00 geen incassoburo, deurwaarder, geen dagvaarding. Het is een mooie regeling.

Brammetje.

mrkoetje
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 aug 2003 20:01

Re: 4 maanden verder....

Ongelezen bericht door mrkoetje »

inderdaad, gewoon aanmelden bij de stichting.
een betalingsregeling moet je dus ook niet aan beginnen!

Het is een psychologisch spel.
Als je gewoon door kan blijven slapen met een schuld en later zelfs een rechtzaak dan is dat mooi.
sommigen kunnen dit niet, worden gek van frustratie/angst, moeten we ook respecteren!

Ik kan het tot nu toe wel aan, en ga me er nu ook weer in verdiepen.
toch spreek ik de bezorgheid uit dat als ik inderdaad Dexia op de hoogte breng van mijn voornemen NOOIT te betalen, dat het dan ook direct raak is met deurwaarders etc.

Ik ga straks ook aan de hypotheek, en als de bank geen begrip toont, moet ik misschien wel betalen!

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: 4 maanden verder....

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo MR Koetje, Gedupeerde en anderen,

Je zegt, aanmelden bij een stichting (je bedoelt hiermee Leaseverlies en Eegalease).
Dit heeft alleen zin als je alle termijnen kan blijven betalen en ook je restschuld. Hou er wel rekening mee dat bij winst van de stichting je zelf vervolgens je geld moet gaan terugvorderen bij dexia!

Als je niet meer wil of kan betalen heeft het geen zin je aan te melden bij de stichting.
als je niet meer betaalt zal je uiteindelijk door dexia gedagvaard worden, hierdoor vervalt je aanspraak op de stichting en is jouw geld wat je de stichting betaalt hebt verloren geld.
De procedure die dexia volgt is, eerst twee aanmaningen met dreigementen, vervolgens brieven van een incassobureau, ook alleen maar dreigementen, daarna de dagvaarding.

Mijn advies, zoek een advocaat die al meerdere dexia zaken heeft, zoek uit of je in aanmerking komt voor toevoeging(www.rvr.org bij infobalie) en ga de strijd aan tegen dexia.
Hoe je het ook bekijkt, de rechter zal moeten oordelen in ons geschil!

Ik ben zelf gestopt met betalen, ik heb dexia hierover gebeld en gevraagd de hele procedure over te slaan en mij direct te dagvaarden omdat ik ervan overtuigd ben dat ik de zaak win.
Helaas dat deden ze niet, de mietjes, en ik wacht nog steeds op een dagvaarding.

Heeft iemand vragen over procedures, niet betalen of advocaten die het tegen dexia opnemen, mail me.

Niets doen is betalen aan dexia en je geld kwijt zijn.
Heb je enig rechtsgevoel in je lijf, voel je je belazerd en opgelicht, dan ga je voor je recht!

Met elkaar kunnen we de strijd aan tegen dexia en de andere oplichters.

Grrrroeten,

Piet

mrkoetje
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 aug 2003 20:01

Re: 4 maanden verder....

Ongelezen bericht door mrkoetje »

erg goed gesproken Peter!

Alleen wat mijn kant betreft, heeft de stichting leaseverlies mij dan ook op een verkeerd been gezet!
Als het waar is wat jij zegt, dat als je niet wilt of kunt betalen dat je dan niets aan de stichting hebt!
zou natuurlijk belachelijk zijn, ik bedoel, als de stichting en dexia er samen uit komen met of zonder rechtzaak, dan betekend dat voor ons toch ook gewoon minder of niets meer betalen??

Martin

EEE

Re: 4 maanden verder....

Ongelezen bericht door EEE »

Gloof je dat nu echt mrKoetje?

Je zal moeten strijden en zelf wat moeten gaan doen anders red je het niet.

groeten

mrkoetje
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 aug 2003 20:01

Re: 4 maanden verder....

Ongelezen bericht door mrkoetje »

ok ok, maar laten we wel wezen: dan is wat de stichting deed, ook een beetje misleiding.
Ik begreep in die tijd niet anders dat de stichting voor mijn rechten op zou komen.
pas later bleek dat niet zo te zijn.
maar dus wel die 50 euro betaald

erg jammer...........

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: 4 maanden verder....

Ongelezen bericht door rust »

Ik heb pas geleden ook geprobeerd een hypotheek te krijgen maar dit is afgeketst vanwege drie k-contracten van legio lease.
De banken zijn niet zo vberstrekkerig meer met hypotheken en op legiolease schulden zitten ze helemaal niet te wachten.

succes :twisted:

lennart
Berichten: 74
Lid geworden op: 20 okt 2003 17:48

Re: 4 maanden verder....

Ongelezen bericht door lennart »

Ik kreeg de tip om naar Rabo te gaan. Deze gaf mij geen hypotheek (net als ING en Zwitser??) maar misschien helpt het jou wel.
Ik was wel al op de rand van mijn mogelijkheden en heeft dat misschien ook meegespeeld. Ze wilden mij ook geen vooruitzicht van loonstijgingen mee geven. Logisch natuurlijk maar ik zit daarvoor wel op school. Zodoende mochten ze die niet meenemen en met de BKR met A codering durfden de banken het niet met mij aan. Helaas.

mrkoetje
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 aug 2003 20:01

Re: 4 maanden verder....

Ongelezen bericht door mrkoetje »

Het huis wat ik wil gaan kopen gaat rond de 170000 euro kosten
ik kan me erg slecht voorstellen dat ze moeilijk doen om 6500 euro.
wat voor bedrag aan schuld heb jij dan?

Hoe dan ook, als ik écht geen huis kan kopen door Dexia, dan ga ik betalen. hoe erg dat ook is.
Ik laat ze mij niet verhinderen m'n toekomstdoelen waar te maken!
Sorry voor degenen met een extreem groot bedrag schuldig aan Dexia, maar voor mij is het gelukkig mogelijk het eventueel zo op te lossen.

Ik begrijp ook absoluut niet waarom we niet gewoon simpel massaal naar advocaten kunnen stappen, waarom zijn de advocaten niet happig op deze zaak? zal wel weer met geld te maken hebben

de hele samenleving drijft op geldbelang, je móet hierin mee anders lig je eruit.
Dit is, als je er diep over nadenkt, ongeloofelijk triest!

PeterS
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 nov 2003 15:39

Re: 4 maanden verder....

Ongelezen bericht door PeterS »

mrkoetje,

Het bedrag van het krediet bij Dexia staat uiteraard geregistreerd bij het BKR. Er is geen verschil tussen 'legiolease schulden' of een ander krediet, het gaat om het totale bedrag. Als dat te hoog zou worden krijg je geen hypotheek, ik zou daarom informeren of je met je huidige financiele positie een hypotheek kunt krijgen.

Over het BKR:
Bij het niet aflossen van een krediet (Dexia: rest schuld) word je aangemeld bij het BKR en komt er een A van Achterstand bij jouw naam te staan. Met deze A kun je er vanuit gaan dat een bank jou geen hypotheek wil verstrekken. Er is dan immers gebleken dat je in het verleden niet aan je betalingsverplichting hebt gedaan en dit nog steeds niet hebt gedaan. Voor de bank geldt dan de verwachting dat zij problemen zullen krijgen met de betaling van de hypotheek rente. Uitleggen dat het om de Legio Lease affaire bij Dexia bank gaat zal niet helpen, het is immers een bank. Banken onderling zullen elkaar niet snel afvallen, het hele BKR systeem valt en staat bij de afspraken die daarover bij de bancaire instellingen zijn gemaakt.

Wanneer je dan toch je schuld betaalt, wordt de A in een H van Herstel veranderd. Maar ook dit ziet de bank nog als een potentieel risico want gezien het verleden bestaat de kans dat er problemen met de betaling van de hypotheek rente zullen komen. Het gevolg is dan wederom dat de bank je geen hypotheek wil geven of alleen een duurdere hypotheek waardoor je een stukje risico af koopt.

Al met al heel vervelend want je kunt ronduit stellen dat Dexia de BKR registratie gebruikt als pressie middel om mensen tot betalen te dwingen.
Terwijl het wellicht in de toekomst zo zou kunnen zijn dat contracten ontbonden worden waardoor het krediet en de restschuld niet bestaan en Dexia de inleg terug moet betalen. Dan is er ineens een schuld van Dexia aan de gedupeerden.

Dit wil ik je meegeven, ik hoop dat je een juiste beslissing kunt maken over het wel of niet betalen.

Gesloten