LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUON verkoopt incasso voor vervaldatum

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
endrutt

NUON verkoopt incasso voor vervaldatum

Ongelezen bericht door endrutt »

In juli 2009 ben ik overgestapt van Essent naar NUON na een aan-de-deur aanbod op "NUON Actie Prijzen". Na mijn jaarafrekening in juli 2010 bleek het niet zo voordelig te zijn bij NUON. Ik vond het ook vervelend dat ik op drie accepgiro's moest betalen (twee voor Enexis en een voor NOUN) in plaats van een acceptgiro bij Essent, NUON zei dat ze niks aan dit kunnen doen, en dat begrijp ik ook maar toch vervelend. Sowieso besloot ik NUON te verlaten.
Ik kreeg 2 weken na mijn jaarafrekening van rond 368 euro, een eindafrekening van 588 euro. Na vaak en lang aan de telefoon met Essent en NUON wij zijn tot de conclusie gekomen dat mijn begin-meterstanden van 2009 niet klopten bij NUON. Ze hebben een typefout gemaakt, geen probleem, ze gaan het corrigeren, en mijn betaling uitstellen tot 15 november. Dan krijg ik een nieuwe afrekening. Al voor 9 november hadden ze de 588 euro schuld aan Intrum Justitia verkocht! En Intrum Justitia heeft een flink bedrag daarbij opgezet.
Ik schreef een klacht over dit aan Intrum Justitia met een kopie van de uitstel van betaling. En belde NUON meteen op, daar zeiden ze dat ze de correctie nog niet hebben uitgevoerd, maar kunnen verder ook niet uitstellen, omdat het ligt nu bij het Incassobureau! Een paar dagen later vind ik een herinnering van NUON in mijn brievenbus over hetzelfde bedrag!
Zit het dan bij het incassobureau of bij NUON of beiden?? Als het bij NUON zit (moet als ze een herinnering uitdraaien), waarom kunnen ze de betaling dan niet uitstellen totdat ze de correctie afgerond krijgen? Bel ik NUON, word ik elke keer weggestuurd omdat ze hebben mijn "zaak" overgegeven aan het incassobureau...
Ik heb al een advies gevraagd aan SRK, ik ben benieuwd wat er uitkomt. Ik wil voor mijn gas en elektriciteit consumptie betalen maar dan alleen voor mijn echte consumptie tussen juli 2009 en augustus 2010 en niet minder of meer. En zeker niet voor de kosten van Intrum Justitia voor het opstarten van een incasso procedure voor de vervaldatum van de betreffende nota.

Ik wil mijn collega bedanken voor het hulp met Nederlands.
Laatst gewijzigd door endrutt op 14 dec 2010 09:27, 2 keer totaal gewijzigd.

Vattenfall Webcare
verified

Re: NUON verkoopt incasso voor vervaldatum

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte Endrutt,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u vragen heeft over het verbruik dat Nuon bij u in rekening brengt. Ook geeft u aan het niet eens te zijn met de incassoprocedure.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Linda
Nuon Webcare

endrutt

Beste Linda,

Mijn contractrekeningnr is: 3007814155

Ben ik niet thuis, kunt U mijn een bericht achterlaten.

mvg,
EndRutt
De Nuon Medewerker schreef:Geachte Endrutt,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u vragen heeft over het verbruik dat Nuon bij u in rekening brengt. Ook geeft u aan het niet eens te zijn met de incassoprocedure.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Linda
Nuon Webcare

endrutt

UPDATE:
Linda van Nuon heeft gisteren inderdaad gebeld en heeft een bericht achterlaten met een telefoon nummer. Vanochtend belde ik het nummer op. Helaas was Linda niet aanwezig, maar een collega van Linda had mij kunnen even verder helpen.
Ik weet nu dat in tegenstelling tot wat mevrouw... bij the Nuon Customer "Care" Center zei (op een onacceptabele manier ook), het bedrag 588,80 euro bij Nuon nog open staat en ik kan aan Nuon betalen. Hoe raar het ook klinkt ben ik met deze informatie al blij. Ik heb meteen 200 euro aan Nuon overgemaakt. Ik hoop dat dit betekent, dat ik Intrum Justitia kan vergeten.
Nu moeten wij maar een ding uitzoeken, de juiste meterstanden en het bedrag dat erbij hoort.

endrutt

UPDATE:

Op 16 december heb ik een goed telefoongesprek met Linda gehad. Ik kreeg de beloofte dat ik binnenkort een brief zou krijgen zonder verrekening het gedeelte van mijn verbruik dat ik aan Essent al lang geleden had betaalt. Het zal ongeveer 100 euro lager uitkomen dan de oorspronkelijke rekening. En ik kan Intrum Justitia echt vergeten.

Ik durf nog niet te zeggen dat de zaak opgelost is, maar de oplossing nadert. Hoop ik.

Gesloten