Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en heb gelijk een flink verhaal te vertellen, waar ik zelf niet meer uitkom. Ik hoop dat jullie mij enigszins verder kunnen helpen en mij wat tips kunnen geven.
Deze zomer ben ik op vakantie geweest in Frankrijk. Op een nacht is er een dievenbende over een aantal campings heen gegaan en hebben allerlei spullen gestolen. Ook bij ons. Wij waren even naar de wc en toen we terugkwamen waren er allemaal spullen weg.
Wij hebben toen in Frankrijk aangifte gedaan en dachten dat het in Nederland helemaal goed zou komen. Niets blijkt minder waar.
Ik heb de diefstal bij mijn reisverzekering, Europeesche aangegeven. Zij wilden niet vergoeden omdat ik mijn spullen “onbeheerd heb achtergelaten en daardoor onzorgvuldig met mijn spullen ben omgegaan”. Moet ik dan al mijn spullen meesjouwen naar het toilet toe? Lijkt mij een beetje raar, dus ben ik in beroep gegaan.
Daarop hebben ze een expert naar mijn huis gestuurd om “de hoogte van de schade vast te stellen”. Prima, dacht ik zo... niet dus.
De expert begon heel rustig en vroeg hoe het allemaal was gegaan. Daarna vroeg die hoe zo’n avond ervoor eruit zag. Ik begreep de relevantie niet zo goed, maar zocht er niks achter. Ik vertelde dat we dan wat aten en dan gezellig praten en wat dronken tot we naar bed gingen. Hij vroeg waar we dan aten en ik zei meestal bij de tent.
Verder in het gesprek werd het grilliger. Hij zei dat ik die avond niet bij de tent had gegeten maar bij de Table d’hotes op de camping, een soort gezamenlijk eten, eten wat de pot schaft. Ik vertelde hem dat dat best zou kunnen als dat die avond was. 3 maanden na de diefstal vergeet je weleens wat, vooral als het helemaal geen relevante informatie is.
Het gesprek werd steeds grilliger. De expert zei dat ik aan het liegen was en dat ik de waarheid moest vertellen, dat de kosten op mij verhaald zouden worden etc. Het leek wel alsof ik als crimineel verhoort werd! Terwijl ik toch echt het slachtoffer ben!
Na het gesprek met de expert was het weer even afwachten. Tot ik weer een brief van de Europeesche in de bus kreeg. Daarin stond dat mijn bezwaar definitief is afgewezen. Niet omdat het in een tent lag of dat ik er ‘onzorgvuldig me ben omgegaan’ of welke standaard excuses ze ook kunnen hebben. Nee, ze zeggen dat ik heb gelogen over waar ik heb gegeten. Ik zou met opzet hebben gelogen waar ik heb gegeten en daardoor heb ik FRAUDE gepleegd. Ze vergoeden daarom niet.
Maar... ik word niet intern of extern aangegeven en hoef ook de onderzoekskosten niet te betalen. Goh, wat heb ik toch een geluk!
Ik begrijp er helemaal niks meer van! Als je je 3 maanden na dato over irrelevante info, zoals waar je hebt gegeten, vergist, dan wordt dat gelijk neergezet als liegen en pleeg je fraude! Ik weet nog exact alle details van die nacht toen we naar de wc gingen. Hoe ik wakker werd, wat mijn vriendin zei, wat ik aandeed om naar de wc te gaan etc. Maar als je mij vraagt of ik de nacht ervoor of erna naar de wc ben gegaan? Geen idee! Dat vergeet je toch?
Ik heb echt geen idee meer wat ik nu moet doen. Ik ben nu gewoon al 4 maanden bezig met een diefstal en wordt nu ook nog gezien als fraudeur. Je zou bijna geen aangifte meer doen uit angst dat je straks nog vervolgt wordt!
Hebben jullie enige tips wat ik nu nog kan ondernemen?
Alvast bedankt!
Groeten, Sander
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reisverzekering Europeesche
Re: Reisverzekering Europeesche
Ik lees niets over inbraak sporen, want dan is het toch een kwestie van inbraak.
Misschien moet je eens kijken op http://www.reisverzekeringblog.nl. Op deze site geven ze tips en doen ze onderzoek naar reisverzekeraars en hun vergoedingen.
Misschien moet je eens kijken op http://www.reisverzekeringblog.nl. Op deze site geven ze tips en doen ze onderzoek naar reisverzekeraars en hun vergoedingen.
Bedankt voor je reactie!
Er waren inderdaad geen inbraaksporen (bij ons).
Maar ik denk dat het wel duidelijk is als er bij 3 anderen bij ons op de camping ook is ingebroken...
Ze zeggen nu ook niet dat ze niet geloven dat het is gebeurd, maar dat ik heb gelogen over waar wij hebben gegeten en dat ze daarom niet vergoeden... Vind dat nogal een harde conclusie om een vergissing gelijk liegen te noemen en te zeggen dat ik fraude heb gepleegd. Vooral omdat het gaat om een tijdstip dat niet eens relevant is voor de inbraak...
Ik zal eens rondneuzen op die site
Er waren inderdaad geen inbraaksporen (bij ons).
Maar ik denk dat het wel duidelijk is als er bij 3 anderen bij ons op de camping ook is ingebroken...
Ze zeggen nu ook niet dat ze niet geloven dat het is gebeurd, maar dat ik heb gelogen over waar wij hebben gegeten en dat ze daarom niet vergoeden... Vind dat nogal een harde conclusie om een vergissing gelijk liegen te noemen en te zeggen dat ik fraude heb gepleegd. Vooral omdat het gaat om een tijdstip dat niet eens relevant is voor de inbraak...
Ik zal eens rondneuzen op die site
Welk expertisekantoor kwam bij je langs ? Heb namelijk via ING ook een geval waar ik als fraudeur wordt afgedaan.
Claimen bij de Europeesche is helaas niet makkelijk. Zo werd tijdens een weekendje Madrid vlak voor vertrek het handtasje van mijn vrouw op straat gestolen. Hierin zaten de tickets, haar passpoort, huissleutels, fotocamera etcetera.
Uiteraard direct lokaal aangifte gedaan en in Nederland nog een keertje aangifte gedaan van het passpoort. Verder waren mijn broer en mijn moeder erbij dus had ook nog getuigen inclusief van welke spullen er weg waren.
Na de claim werd helaas niets uitgekeerd, ik moest namelijk alle bonnetjes overleggen. En helaas heb je geen bonnetjes van alle sleutels (bonnetje sleutelmaker van de vervangende sleutels telde niet) en alle andere klein zaken in een tasje, garage key, zelfs van de telefoon en de camera had ik geen bonnetje meer (wel bankafschriften van de betaling maar ja, dat is geen bonnetje zei de meneer van de Europesche, dat kon immers van alles zijn). Passpoort was eigendom van de Nederlandse staat, dus werd ook niet vergoed etcetera. terwijl je deze wel opnieuw moet betalen bij verlies (toen nog zelfs met boete).
Ik denk dat je een reisverzekering meer als verzekering tegen bijzondere kosten moet zien zoals bij een ongeluk tijdens je vakantie, bij kleine diefstallen doen ze er alles aan om niet uit te hoeven keren.
Uiteraard direct lokaal aangifte gedaan en in Nederland nog een keertje aangifte gedaan van het passpoort. Verder waren mijn broer en mijn moeder erbij dus had ook nog getuigen inclusief van welke spullen er weg waren.
Na de claim werd helaas niets uitgekeerd, ik moest namelijk alle bonnetjes overleggen. En helaas heb je geen bonnetjes van alle sleutels (bonnetje sleutelmaker van de vervangende sleutels telde niet) en alle andere klein zaken in een tasje, garage key, zelfs van de telefoon en de camera had ik geen bonnetje meer (wel bankafschriften van de betaling maar ja, dat is geen bonnetje zei de meneer van de Europesche, dat kon immers van alles zijn). Passpoort was eigendom van de Nederlandse staat, dus werd ook niet vergoed etcetera. terwijl je deze wel opnieuw moet betalen bij verlies (toen nog zelfs met boete).
Ik denk dat je een reisverzekering meer als verzekering tegen bijzondere kosten moet zien zoals bij een ongeluk tijdens je vakantie, bij kleine diefstallen doen ze er alles aan om niet uit te hoeven keren.
Heb ooit ook eens een mooi verhaal gehoord van de Europeesche.
Iemand zijn bedrijf was in as gelegd tijdens een brand. Wordt alles op binnnen een week opgeruimd in opdracht van de Europeesche. Krijgen ze daarna een brief dat de persoon in kwestie werd verdacht van brandstichting. Jammer genoeg kon er geen onderzoek meer plaats vinden om zijn onschuld te bewijzen (alles was immers al opgeruimd). Die man was al jaren verwikkeld in een ja /nee spelletje bij de Europeesche.
Ik zou mijn fiets er nog niet willen verzekeren
Iemand zijn bedrijf was in as gelegd tijdens een brand. Wordt alles op binnnen een week opgeruimd in opdracht van de Europeesche. Krijgen ze daarna een brief dat de persoon in kwestie werd verdacht van brandstichting. Jammer genoeg kon er geen onderzoek meer plaats vinden om zijn onschuld te bewijzen (alles was immers al opgeruimd). Die man was al jaren verwikkeld in een ja /nee spelletje bij de Europeesche.
Ik zou mijn fiets er nog niet willen verzekeren