LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ik weet het niet meer

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
keesje
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jan 2004 16:14

ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door keesje »

:( :cry:
Mijn contract is in december afgelopen,de eindafrekening heb ik al ontvangen of ik binnen tien dagen 8734 euro wilde over maken.
De spanningen zijn thuis enorm,daarom gaan we toch betalen<bang voor incassco en deurwaarders>.
Maar toch wil ik niet zomaar opgeven <veel gelezen op het forum>ben daarom ook lid van slv,zij geven het advies om te betalen onder protest.
Maar vragen worden niet door hun beantwoord,dus stel ik die maar hier en hoop dat somigen oa Pieter mij kunnen helpen.
Slv zegt; dat je die keuze brief moet onder tekenen met "'onder protest'" ik heb niets terug gestuurd,nu wil op de over schrijvings formulier van de bank onder protest laten zetten is dat dan al voldoende?
Of moet ik nog een brief sturen,hier ben ik namelijk niet zo goed in.
Ben geen egalease.

greets Kreesje

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door pallu »

als je gaat betalen in ieder geval aangetekende brief sturen met daarin dat je onder protest en behoud van je rechten gaat betalen.

keesje
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jan 2004 16:14

Re: ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door keesje »

Pallu bedankt voor jou reactie,is nog iemand die mij een advies kan geven???
Eventueel een voorbeeld brief

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door aert0001 »

Maandag 15 december 2003

Dexia
Postbus 808
1000 AV AMSTERDAM

contractnummer: ...............

Geachte heer / mevrouw,

In goede orde heb ik uw schrijven van 10 december 2003 ontvangen.

Middels deze brief wil ik u erop wijzen dat ik niet van plan ben de restschuld en de bedragen vermeld op de afrekening (€ 27.197,3 wil betalen tenzij het onwaarschijnlijke geval zich voor zal doen dat een rechter een negatieve uitspraak tegen mij zal doen.


Zorgplicht

Uw handelen bij het afsluiten van de Winstverdriedubbelaar is in strijd geweest met de zorgplicht. Eerder wees u mijn verzoek tot restitutie van de hand omdat u ‘van mening was’ dat de zorgplicht niet op Dexia van toepassing zou zijn. U kunt van alles menen, maar in uw brief is deze stelling niet met feiten of wetsartikelen onderbouwd. Inmiddels is er al een uitspraak geweest hierover in een andere rechtzaak waarbij u hebt verloren en deze personen schadeloos moet stellen. De zorgplicht is dus wel op u van toepassing.

Had u mijn inkomen destijds getoetst, dan had u kunnen weten dat een dergelijk risicovol product niet geschikt was geweest voor mij. Na het eerste jaar wist u al dat het tweede pakker aandelen met verlies zou worden aangekocht en na het tweede jaar eveneens. U hebt mij hierbij nimmer de mogelijkheid gegeven om te stoppen met het contract om zo het verlies beperkter te houden dan nu het geval is.

Het enige verweer dat u hebt is dat u aan de aandelenkoersen niets kunt doen. Had u mij de kans gegeven om ervoor te kiezen dat het tweede en derde pakket niet zouden worden aangekocht had ik dit nog gezien als een vorm van bescherming van uw klant. U hebt mij enkel aan het contract gehouden puur uit eigenbelang gedaan om mij zoveel mogelijk geld afhandig te maken.

Misleiding

In uw adverenties wordt niet althans volstrekt onvoldoende gewezen op die bijzondere risico’s die aan het leasen kleven. U volstaat met een verwijzing naar ‘winsten en andere koersveranderingen’ en de algemene regel “de waarde van uw belegging kan fluctueren. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst”. Op geen enkele wijze wordt verwezen naar de mogelijkhed dat er een schuld kan worden overgehouden.

Had ik destijds geweten dat dit een lening was, had ik nooit en te nimmer een contract bij u afgesloten.

Op de afrekening staan een aantal bedragen die ik graag toegelicht zou willen hebben. Het gaat daarbij om het bedrag van € 45,38 met als omschrijving Eerste aflossingstermijn en het verschuldigde dividend van € 633,80. Graag zou ik een toelichting willen waar deze bedragen voor zijn met een daarbij behorende omschrijving met de daarbij horende berekeningen.

Ik verzoek u hierbij ook kopien van de afschriften van alle aan- en verkopen van alle transacties die hebben plaatsgevonden met betrekking tot mijn contract met de daarop vermelde aantallen en bedragen naar mij toe te zenden. Hiervan graag van alle aan- en verkopen van het pakket bestaande uit de fondsen Aegon, KPN en Wolters Kluwer. U kunt tegen mij wel zeggen dat de aandelen voor die koersen zij n aangekocht en verkocht maar ik weet niet of dat daadwerkelijk is gebeurd en als dit is gebeurd niet tegen welke koersen.

In uw brief van 23 mei 2002 geeft u als reactie op de aantijging of de koersen ongunstig worden afgerekend : “Dat is absoluut niet vastgesteld”, dit i.p.v. gewoon ‘nee’ te zeggen. Ook mede dankzij alle negatieve publiciteit omtrent uw bedrijf wekt het ongunstig afrekenen (mogelijk zelfs het inhouse-matching / fraude) bij mij en vele duizenden mensen argwaan en ik wil dan ook alles zwart op wit zien.

Ook zijn er in de media diverse berichten geweest dat de klanten tegen te hoge koersen en rente te zijn afgerekend. Kortom, dit geeft aan dat er veel fouten bij het slijten van aandelenleaseproducten zijn gemaakt.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben ingelicht en zie een eventuele rechtzaak tegen u met het volste vertrouwen tegemoet.

Hoogachtend,

Naar boven
Laatst gewijzigd door aert0001 op 07 jan 2004 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste keesje, er zijn zoveel brieven in omloop kijk ook eens op deze site. http://home.hccnet.nl/l.blok/TopicsN.html

Ton

keesje
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jan 2004 16:14

Re: ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door keesje »

Hallo Ton,fijn dat er nog mensen zijn voor mensen dat kun je niet zeggen van dexia.
Ik heb hier ook al gelezen dat je door de bomen het bos niet meer ziet dat is ook in mijn geval.
Ben dan toch blij dat ik reactie's krijg.
bedankt

mrkoetje
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 aug 2003 20:01

Re: ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door mrkoetje »

misschien scheelt dit:

Mijn contract was 7 september afgelopen, en behoudens enkele slappe telefoontjes van dexia en wat brieven nog steeds niets gehoord.
Ik had eerst ook jouw instelling, maar geloof me, je wordt sterker en sterker!

Veel succes, ik hoop dat jij (en je partner?) uiteindelijk de juiste beslissing neemt welke voor jou het beste voelt.

keesje
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jan 2004 16:14

Re: ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door keesje »

Ik sta er alleen voor,heb in de tijd contract afgesloten toen we wel al lang samen woonden alleen toen niet vast gelegt bij een notaris.
:cry:

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Keesje, er is zoveel materiaal voorhanden en er zijn heel veel mensen die je een handje op weg kunnen helpen.

Het mag ook niet zo zijn dat je er thuis al teveel problemen mee hebt, dat is deze hele zaak niet waard, je staat dan wel alleen maar wel met duizenden mensen achter je.

Jammer genoeg reageren veel mensen liever niet via het Tros Forum veelal vanwege een ongegronde angst voor Dexia, maar geloof me maar veel mensen zitten met dezelfde problematiek.

Als je er behoefte aan hebt kunnen we best eens van gedachte wisselen, inmiddels weet ik wel het een en ander, klik gewoon even op het envelopje boven de topic en we kunnen verder bomen.

Groetjes Ton

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door aert0001 »

Hieronder nog een brief gevonden, het stukje van de echtgenoot kun je er gewoon uitlaten, ga ook eens kijken op de site van http://www.pay-back.nl
Of op de site van Pallu deze staat vermeld onderaan de brief.


Geplaatst op 15 Dec 2003 21:05 door pallu


--------------------------------------------------------------------------------

even aanpassen denk ik

Dexia Bank Nederland N.V.
T.a.v. de directie
Beethovenstraat 300
1077 WZ AMSTERDAM

Groningen 10 december 2003

Betreft: Keuze formulier

Geachte heer/ mevrouw,

In goede orde ontving ik uw schrijven 25 november 2003 betreffende het keuze formulier in verband met het aflopen van het contract.

Ondanks het feit dat mijn echtgenoot in een brief 7 februari 2003 er u op geattendeerd heeft dat, het zonder zijn toestemming, getekende contract: 29413161. niet rechtsgeldig is, en hij zich beroept op de vernietigingsgrond in artikel 1:89 BW, is in mijn visie de overeenkomst vernietigd, toch heb ik besloten om u in deze brief mijn keuze
kenbaar te maken.

Echter geheel tegen mijn wens in, en ter voorkoming van een door u ingestelde incassoprocedure, wil ik de restschuld in termijnen betalen, zij het dat deze enkel onder protest zal geschieden. Gaarne maak ik bij deze expliciete melding van dit feit.

Met referte aan de thans door de Stichting Eegalease aanhangig gemaakte procedure onder rolnr.218,
En van de stichting leaseverlies rolnr. 2003-143 behoud ik mij alle rechten en weren voor.



Hoogachtend,http://www.hetdexiadebacle.belgieweb.nl

Naar boven

keesje
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jan 2004 16:14

Re: ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door keesje »

Ton
Bedank voor het aanbod en de tijd ,maar ik moet even mijn gevoelens en gedachten weer op een rij zien te krijgen.
Wat voor een inpact dat kan zijn,had ik niet verwacht.
Maar nu dat ik zie dat er nog mensen zijn die elkaar helpen geeft mij dat weer moed.
Groet

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Kees, begrijp ik best hoor, maar misschien is het beter ook voor je gemoedsrust om er eens over te schrijven, het helpt, en je voelt je ook een stuk zekerder met wat gezelschap van lotgenoten, kijk maar, je kunt altijd een mailtje doen ,het aanbod staat.

Groetjes Ton

Joy
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jan 2004 21:37

Re: ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door Joy »

Dus als ik het goed begrijp is het beter om een aangetekende brief te sturen en af te wachten? want ik moet namelijk ook 5100 euro betalen!

plasjes
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2004 21:56

Re: ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door plasjes »

Ondanks dexia problemen, denk ik dat we ook die boeven van tussenpersonen/ adviseurs moeten aanpakken en schade moeten verhalen. Want door hun bedrog en mooie verhalen hebben zij ons die producten aangesmeerd en zelf hun zakken gevuld terwijl ze wisten dat bij ons onervaren personen dit nooit hadden mogen gebeuren. henk

plasjes
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2004 21:56

Re: ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door plasjes »

Trouwens keesje sterkte met de gang van zaken.

Gesloten