LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contractbreuk? Kpn

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Sheija023

Contractbreuk? Kpn

Ongelezen bericht door Sheija023 »

Hallo dames en heren,
Ik heb sinds kort een KPN sim only afgesloten. (Oktober)
Ik kreeg een nummer van KPN dat al eerder was gebruikt door iemand. En diegene had een internetdienst afgesloten waarvoor IK nu moet betalen. Ik kan via payinfo.nl zien dat de dienst sinds september loopt.
En ik ben pas abonnee sinds oktober.
Heeft KPN nu contractbreuk gepleegd ? Aangezien ik niet om deze dienst heb gevraagd? En omdat ik dat ook kan bewijzen en hun elke keer maar zeggen dat ik het zelf heb aangemeld. En hoe je je moet afmelden laten ze je niet weten.
Bedankt !

Sheija023

Re: Contractbreuk? Kpn

Niemand die me kan helpen ??
Want ik wil graag het contract opzeggen !

Yme

Ongelezen bericht door Yme »

Vervelend dat je na ruim een kwartier nog steeds geen reactie hebt. :roll:

Deze website heeft een zoekfunctie. Vul daar 'payinfo' in. Je zult dan zien dat meerdere mensen een klacht over deze dienst hebben. Misschien wordt daar iets gezegd waar je wat aan hebt.

Sheija023

Ja klopt. Maar ik zie daar ook helaas niks staan.
Ik ga sowieso nog langs de winkel om te klagen.
Je wordt echt zo slecht geholpen bij KPN :@

Sheija023

..
Laatst gewijzigd door Sheija023 op 30 nov 2010 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.

GodsSon

Ongelezen bericht door GodsSon »

Jij ging toch al naar de winkel? Hadden die geen antwoord?

Sorry, je manier van reageren maakt niet echt veel vrienden. Volgens mij stonden er in het andere topic meer dan voldoende tips over hoe te handelen, dit maakt een eigen topic overbodig naar mijn idee.

Begin bijvoorbeeld met smsdienstenfilter.

Sheija023

Het is geen smsdienst. Het is een internetdienst. En daar staat niks over op deze forum.
En ik ben hier niet om vrienden te maken. Maar voor advies. En in de winkel sturen ze je ook van het kastje naar de muur.

mr1963

Ongelezen bericht door mr1963 »

Ook ik heb heb vorm van kontraktbreuk van KPN. Ik heb een eindeloos on line abonnement bij Hi van KPN. De laatste maanden ben ik op mijn rekening bedragen tegengekomen van ong 25 euro onder het kopje internet diensten. Daar ik me van geen kwaad bewust ben. Ben ik me er is in gaan verdiepen. Ik kwam er achter dat ik via jawel Payinfo deze bedragen van mijn rekening werden afgeschreven. Waar ik voor betaalde messenger 2,50 euro permaand ,Hotmail 2,50 per maand. En dan was er nog een beltonen site waar ik nooit op ben geweest iets van mob 24/7 waar ik maar liefst 5 euro per week voor betaalde. KPN gebeld en die waren niet thuis. Zij hadden er niks mee te maken . Maar de bedragen werden wel via hun op de rekening gezet. En kpn int ook het bedrag. Maar nee hoor niet thuis. Ben er achter gekomen dat payinfo ook via KPN loopt. Dus er is er daar een die behoorlijk zijn zakken vult over onze ruggen. Er zullen vast meer mensen zijn die hetzelfde probleem hebben. Als er mensen zijn met ook dit probleem. Ga naar payinfo.nl Je kan daar je telefoonnummer intikken en je krijgt dan via de sms een pincode opgestuurd. Tik die code vervolgens in op je scherm. Je krijgt dan een scherm met diensten waar je voor bent aangemeld en dus ook betaald. Je kan deze allemaal laten annuleren . Via het kopje info achter de betaal site. Zo voorkom je extra kosten via je mobiele telefoon.
KPN HI belazerd de boel. En heb nu besloten om via een brief naar KPN te zorgen dat ik per direkt mijn kontrakt beeindigd wegens kontrakt breuk van hun kant. Ik vind dat als ik op een betaal site kom kpn de melding mag geven van let op U zit op een betaal site. En krijgt daarvoor een rekening. Dan weet ik meer. En daarbij ik heb dus een eindeloos on line account. Maar nu staat er een bedrag op van 25 euro zonder ook maar 1 specificatie.
Hoeveel mensen zullen er niet zijn waar ze op deze manier zo hun geld krijgen. Asociaal gewoon.

Ik heb ook info gevonden betreffende kontrakt beeindiging. Na 1 jaar is het voor een ieder mogelijk om je kontrakt te beeindigen. En zeker als je het ergens niet mee eens bent. Zoals ik nu.

Roytheslayer

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Gaat je nooit lukken om op grond hiervan je contract te ontbinden.
Je bent zelf verantwoordelijk voor je gebruik.
Als jij jezelf, bewust of onbewust aanmeld voor betaalde diensten is dat niet de schuld van KPN.

mr1963

We zullen zien. Ik ben er van overtuigd dat het me wel gaat lukken. Ik vind en velen met mij dat als je op een betaalsite kom op welke manier dan ook. Dus bewust of onbewust. Moet je je af kennen melden. En dat is niet gebeurd. Als je op een beltonen site kom. Kan je je afmelden. Heel simpel en dan verwacht je niet dat er achter de schermen je rekening gewoon door blijft tikken.
Dit is wel heel makkelijk geld verdienen zo.

Roytheslayer

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Ben het met je eens dat het malafide praktijken zijn, maar je gaat klagen bij de verkeerde partij.
Niet kpn is hierin de schuldige maar de aanbieders van die pay services.

mr1963

ja oke gedeeltelijk niet gedeeltelijk wel Kpn is voor een gedeelte zeker fout. Op je rekening staat een kopje internet diensten. Maar er staat niet bij waar je voor betaald dus ook geen specificatie. Vervolgens als je er voor belt moet je hemel en aarde bewegen om info over deze gegevens te krijgen. Je betaald toch immers via kpn. Heb nu alles stopgezet via payinfo. Heel mooi dat dus payinfo gewoon een bedrijf is wat van KPN is.

Dus ja gedeeltelijk ben jezelf verantwoordelijk. Maar KPN mag veel meer gegevens erop zetten op de rekening. Daar heb je als klant recht op. Je wilt immers weten waar je geld heen gaat lijkt me

Sheija023

@mr1963

Het kan heel goed mogelijk zijn dat je het onbewust hebt afgesloten. Maar meestal moet dat als je een sms heb gestuurd voor een activatie van een dienst.
En ja als je payinfo googled zie je alleen maar klachten van HI en KPN. Dus ik denk zeker wel dat KPN hier iets mee te maken heeft. Het is bij mij inmiddels wel opgelost omdat de dienst al eerder was afgesloten voordat ik dat nr kreeg. Dan kunnen ze opeens wel wat voor je doen.
En heel veel diensten komen zelf vanaf KPN callfactory die verleent veel internetdiensten onder een andere naam.
De medewerkster van een KPN winkel bij mij in de buurt zei zelfs dat KPN je automatisch voor zulke diensten aanmeld en dat je daar een sms bericht over moet ontvangen maar 9 van de 10 x ontvangt men niks.
En over dat ja na een jaar een abonnement op kan zeggen klopt alleen zal dat niet 123 lukken. Na een hoop ellende denk ik.
Ik wens je in ieder geval veel succes. En via de site payinfo kan je zien wanneer de diensten zijn begonnen. Vraag je geld terug en vraag desnoods een bewijs van KPN dat je die dienst heb bevestigd met een sms.

amandavd

Ongelezen bericht door amandavd »

Sheija023

Ook ik heb in mei en juni 4x een contract bij kpn via mobiel.nl afgesloten.
Heb 3 kinderen en we dachten dat het wel veilig en goedkoper was om ze allemaal een abonnement met blackb. te geven zodat ik ze gratis kon pingen.
Na uitgebreid zoeken en vergelijken kwam kpn als goedkoopste uit de bus aangezien bij de andere providers het abonnement wel goedkoper leek maar als je de kleine lettertjes las ging het surf en mail gedeelte daar na een halfjaar omhoog bij een 1 jarig abonnement en dan was je als nog duurder uit.
U raad het al bij het abonnement van kpn stond dit niet vermeld ook niet na goed zoeken naar extra voorwaarde of kleine letters(het gaat tenslotte wel om 4 abonnementen).
Wat blijkt nu na 6 mnd gaat het surf en mail gedeelte van 6,31 over naar 14,50 p.m.
Ik KPN gebeld en om opheldering gevraagd deze vertelde mij dat zij er niets aan konden doen als mobiel.nl hun administratie de verkeerde informatie van de door mobiel.nl gegeven actie doorgaven en dat ik met mijn klacht naar mobiel.nl moest.
Ik mobiel.nl gebeld deze leggen de schuld bij kpn want die kunnen precies zien wat de actie en aanbieding was kortom ik kwam niet verder.
Ik online een klacht ingediend en verteld dat er in mijn jaar contract niets vermeld staat op papier over dat het surf en mail gedeelte na een half jaar verhoogt zou worden zij zeggen dat ik daar voor getekend heb in hun contract en dat de voorwaarde op hun website stond.
Toen ik vertelde me bedonderd te voelen aangezien er bij de aanbieding op mobiel.nl nergens is verwezen naar verdere voorwaarde op de website van kpn en dat ik dan als bewijs een kopie van de 4 contracten die ik getekend heb bij hun wil hebben zodat ik kan zien dat het contract dat ik getekend heb en degene die ik bij het abonnement thuis heb toch anders zijn reageerde kpn helemaal niet meer op mijn klacht!!!

Is er iemand met dezelfde ervaring??

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou KPN 14 dagen de tijd geven om dit probleem helemaal op te lossen.

Stuur een e-mail met je klacht naar [email protected] en/of via dit formulier: http://www.kpn.com/kpn/show/id=299515

Met daarin:
- naam contractant:
- adres:
- postcode en woonplaats:
- betreffende telefoonnummer:
- betreffende dienst KPN:
- klantnummer:

Geef aan dat KPN 14 dagen de tijd heeft het probleem op te lossen en dit schriftelijk te bevestigen. Kondig aan dat je na die 14 dagen een geschil aanspant tegen KPN bij de Geschillencommissie Telecommunicatie:

https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=tel

Doe alles zwart op wit per e-mail: aan mondelinge toezeggingen heb je helemaal niets! Brieven die niet aangetekend worden verzonden, komen niet aan bij KPN.

Gesloten