LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Quion probeert ons alles af te pakken

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
ruben84
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 dec 2010 22:30

Quion probeert ons alles af te pakken

Ongelezen bericht door ruben84 »

Beste allemaal,

Ik ben ten einde raad. In 2006 hebben ik en mijn partner een hypotheek afgesloten bij de Argenta met NHG. In 2008 is onze relatie stukgelopen en mijn ex-partner heeft een tijdje geprobeerd om het huis op zijn naam te krijgen, helaas zonder succes.

In 2009 hebben we onderling besloten om het huis te gaan verkopen en toen begonnen de problemen met Quion.
Volgens Quion was er sprake van een achterstand, dit is ondenkbaar doordat het bedrag elke maand wordt overgemaakt ovv het lening/hypotheeknummer. Meerdere malen kopieen van de bankafschriften opgestuurd naar Quion waarna de betalingen wel juist werden verwerkt. Een paar maanden later kreeg ik weer een brief van de deurwaarder over een achterstand, misschien raadt u het al maar wederom zijn de betalingen op tussenrekeningen weggezet bij Quion.

Inmiddels mag ik van Quion mijn woning niet verkopen doordat er een achterstand is (er is geen achterstand, kopien van bankafschriften opgestuurd maar geen reactie), hebben ze A-coderingen bij het BKR geplaatst die ze niet weg willen halen en wordt ik gestalkt door de afdeling Bijzonder Beheer tot bedreigingen en chantage aan toe.

Van Quion heb ik formulieren ontvangen tbv de NHG en die zijn ze kwijt geraakt. Mijn taxatierapport die ik op had laten stellen en zelf had bekostigd heeft te lang bij Quion gelegen en kreeg ik een rekening vaneen nieuw taxatierapport welke gelijk uit handen werd gegeven aan de deurwaarder. Per e-mail heb ik een bevestiging gekregen van een medewerker Bijzonder Beheer dat Quion deze kosten voor hun rekening zou nemen maar dit wordt nu volledig ontkend.

Aan Quion heb ik laten weten dat ik de woning graag wilde verhuren via de Wet op de Leegstand of NHG de hypotheek wilde laten betalen dmv de WLF maar hier weigeren ze aan mee te werken. Door de dubbele hypotheek is het bijna geen rondkomen meer voor me en er is totaal geen uitzicht op het einde hieraan.

Na een aangetekende brief te hebben gestuurd naar de directie van Quion kreeg ik van een medewerker van de klachtenafdeling een reactie dat al mijn klachten ongegrond zijn.

Inmiddels weet ik niet meer wat ik moet doen en ben ik ten einde raad.
Wie heeft er advies voor me ?

Alvast bedankt

Ruben

sjaan banaan
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2004 21:23

Re: Quion probeert ons alles af te pakken

Ongelezen bericht door sjaan banaan »

zie ook op dit forum diverse reacties inzake Quion:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 51&t=73187
o.a. heb je bijvoorbeeld deze opmerking incluus schijnbaar reactie personeelslid van Quion met tel.nr.?

Re: Problemen met Quion bouwdepot - 05 feb 2010 08:22
Beste Jette,

Ik vind het heel vervelend dat deze situatie is ontstaan.
Daarom stel ik het zeer op prijs als uw vriend contact met ons opneemt.
Wij zullen dan op korte termijn uitzoeken hoe deze situatie is ontstaan zodat we uw vriend een passende oplossing kunnen bieden.

Wij zijn te bereiken op telefoonnummer 010-2421530.

Met vriendelijke groet,

P. Frank
Senior medewerker Customer Support
Quion B.V.

Of mogelijk kun je consuwijzer even raadplegen zie:
http://www.consuwijzer.nl/
088 - 0 70 70 70
5 dagen per week van 8.30-17.30u, tarief 088-nummer

Of zie http://www.afm.nl/nl/consumenten/actuee ... chten.aspx

Mogelijk kun je via bovenstaande sites naar de juiste instelling voor hulp doorgewezen worden??

Succes verder!

sjaan banaan
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2004 21:23

Re: Quion probeert ons alles af te pakken

Ongelezen bericht door sjaan banaan »

Nog meer ideetjes: de rechtswinkel in je buurt? Zie bijvoorbeeld:
http://www.rechtswinkelutrecht.nl/links.php
of surf naar een rechtswinkel in de buurt, staat allerlei info vermeld en of het gratis is of juist niet staat er volgens mij ook bij. Ik denk ook dat je enkel in eigen regio terecht kunt?

Ook kom ik deze tegen maar ik weet niet of dit allemaal betrouwbaar is, heb er zelf geen ervaring mee
zie:http://geschillenboom.rvr.org/RvR/gesch ... UHypotheek

Op deze laatste site kun je wat vragen beantwoorden over je situatie en dan krijg je een overzicht van mogelijke stappen ed.

ruben84
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 dec 2010 22:30

Re: Quion probeert ons alles af te pakken

Ongelezen bericht door ruben84 »

Beste,

Aan de AFM had ik nog niet gedacht. Ik ga snel contact met ze opnemen, ik hoop dat er meerdere mensen zijn die met dezelfde problemen kampen als dat ik momenteel ondervind.

De reactie van Quion waren 2 A4tjes dus het was wel een persoonlijk gemaakte brief maar om daarna gelijk de notaris op me af te sturen dat ik een volmacht moet tekenen en de rekening daarvan moet betalen zonder dat ik wist dat er een volmacht opgesteld zou worden was weer het andere uiterste.

Ook uit de reactie van Quion naar mij toe werd niet eens ingegaan op al mijn punten. Het komt gewoon over dat je totaal niet meetelt. De hypotheek is bij Argenta maar met hun kan je geen contact opnemen want die verwijzen je door naar Quion.

Een bedreiging en chantage per mail van een medewerker vind ik ergens nog het meest schandalige.

Hypotheek Zoeken
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 dec 2010 15:54
Contacteer:

Re: Quion probeert ons alles af te pakken

Ongelezen bericht door Hypotheek Zoeken »

Nooit een volmacht tekenen bij de notaris iig, dan geef je Quion volgens mij de volledige zeggenschap over hoe en wanneer het huis wordt verkocht.

ruben84
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 dec 2010 22:30

Re: Quion probeert ons alles af te pakken

Ongelezen bericht door ruben84 »

Nooit een volmacht tekenen bij de notaris iig, dan geef je Quion volgens mij de volledige zeggenschap over hoe en wanneer het huis wordt verkocht.


Ik ga ook zeker geen volmacht tekenen. Door Quion wordt ik momenteel onder druk gezet dat als ik de volmacht niet teken het huis wordt ontruimd en de veiling opgaat.
Nu heeft zich weer wat anders voorgedaan, mijn ex is opeens uitgeschreven bij haar gemeente met de reden, vertrokken naar het buitenland.
Iets wat niet door hemzelf gedaan is.

courier
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:08

Re: Quion probeert ons alles af te pakken

Ongelezen bericht door courier »

Kijk eens op de site van de NHG wat de mogelijkheden zijn ingeval van min-of-meer gedwongen verkoop bij o.a. echtscheiding.
De boeken van de bank zijn doorslaggevend, tenzij overtuigend tegenbewijs wordt geleverd.
Ga praten met een hypotheekadviseur of de notaris, die hebben vaker met dit bijltje gehakt.

Gerald0461
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2010 16:10

Re: Quion probeert ons alles af te pakken

Ongelezen bericht door Gerald0461 »

Ik heb zelf hele slechte ervaring met Quion gehad. Het heeft meer een vorm van een helpdesk achtig bureau. Ze zijn heel erg agressief als je problemen hebt en dreigen constant met deurwaarders en altijd met volmacht tekenen. Je kunt geen zaken met ze doen, ik vond ze een stelletje schurken. Gelukkig ben ik van ze af na heel veel ellende, mijn huis is verkocht, met alle schade die er is geweest, maar de strop die ze aan mijn nek hebben gezet kunnen ze niet meer dichtknijpen. Nooit meer met ze in zee gaan is mijn advies.

Desperate me
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jan 2011 23:35

Re: Quion probeert ons alles af te pakken

Ongelezen bericht door Desperate me »

Beste Ruben,

Ik vraag me af hoe de situatie inmiddels is? En of de problemen met Quion zijn opgelost.
Mijn (huidige) partner heeft inmiddels ook problemen met Quion, dit heeft alles te maken met een ex-partner die hem op alle fronten dwars ligt.
Echt ongelooflijk hoe Quion omgaat met 'zijn' klanten.

Trudie68
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 feb 2011 13:13

Re: Quion probeert ons alles af te pakken

Ongelezen bericht door Trudie68 »

Beste Ruben,

Momenteel ben ik bezig met een (juridisch) onderzoek naar hoe de banken tegenwoordig omgaan met hun cliënten die om diverse redenen probelemen hebben met de betreffende bank.
Veelal wordt, zoals ik ook uit jouw verhaal opmaak een onherroepelijke volmacht tot verkoop toegezonden. Mijn onderzoek ik speciaal op deze volmacht gericht. Volgens mij - en dat wil ik graag juridisch uitzoeken - is deze volmacht geheel in strijd met de regels uit het Burgerlijk Wetboek.
Graag zou ik informatie ontvangen van mensen zoals jij hoe de banken hiermee omgaan. Krijg je die volmacht zomaar toegezonden? zit er ook informatie bij waarin ze mooie beloften doen? wordt je voorgelicht over gevolgen van deze volmacht?
MIjn advies is voorlopig om de volmacht zeker niet te tekenen, de praktijk wijst nl. uit dat ze op basis van die volmacht tot voor de executiewaarde verkopen.

Barbamamma
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 feb 2011 17:40

Re: Quion probeert ons alles af te pakken

Ongelezen bericht door Barbamamma »

Beste Trudy,

goeder trouw en zal men NIET over gaan tot incasso. Het is namelijk nog steeds zo Na alle terecht negatieve reacties in Notarisland en de media heeft NetwerkNotarissen tesamen met de KNB ( Koninklijke Notariele Broederschap) in 2008 een verbeterde verkoopvolmacht ontwikkeld welke veel meer bescherming biedt aan de consument. O.a. een bodemprijs op basis van een recente taxatie en een beperkte geldigheidsduur. Teken dus nooit een volmacht bij de bank maar regel het via de notaris. Het is en blijft natuurlijk heel belangrijk om je goed te laten voorlichten door deze Notaris. de Notaris is ook verplicht de voor- en nadelen goed toe te lichten vanuit zn ambtsplicht ( de zgn Belehrung) Voor je onderzoek zou je contact kunnen opnemen met de KNB maar ook met de Stichting Waarborgfonds Eigen Woning ( NHG) . Deze beoordelen na het indienen van het verlies of je als consument voldoende mee hebt gewerkt om het verlies te beperken. Als dit niet zo is gaat het NHG alsnog het verlies proberen te incasseren bij jou als consument. Als je een verkoopvolmacht tekent wordt dit gezien als te dat met name de handelaren een (veel te) lage prijs bieden op een veiling. een onderhandse verkoop geeft bijna altijd een hogere prijs/opbrengst. Igv een veiling is er doorgaans niet voldoende opbrengst om ook de beslagleggers te voldoen. Deze blijven met lege handen achter. Igv een onderhandse verkoop handelt de bank uit naam en middels een volmacht van de consument. Treedt ahw in de positie van de consument en moet dus gewoon de beslagleggers voldoen.

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: Quion probeert ons alles af te pakken

Ongelezen bericht door svdmeer »

Probleem is dat de klanten va Quion niet de hypotheekgevers/leningnemers zijn, maar de financiële instellingen. Moet toch eens paal en perk aan worden gesteld. Je leest veel problemen over bedrijven die debiteurs van anderen overnemen. Ben blij dat Florius waar ik zelf klant ben, wel gewoon zelf alles doet.

Gesloten