LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bewaard woningcorporatie gegevens?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
vienna65
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2010 14:05

Bewaard woningcorporatie gegevens?

Ongelezen bericht door vienna65 »

Weet iemand of een Woningbouwcorporatie gegevens van vroegere bewoners, verplicht is die een tijd te bewaren? Het gaat om gegevens van bijna 3 jaar geleden ! Heel graag een reactie!

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Bewaard woningcorporatie gegevens?

Ongelezen bericht door lostlovey »

Als het goed is, heeft de betreffende corporatie een privacyreglement. Daarin moet deze soort informatie terug te vinden zijn.

Voor verschillende soorten gegevens zijn verschillende bewaarplichten. Belastingzaken bijv. 7 jaar als ik me niet vergis. En en ander is dus afhankelijk van welke informatie wel of juist niet bewaard had moeten/mogen worden.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Bewaard woningcorporatie gegevens?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Waarom wilt u dat weten? Ze mogen u daarover geen inlichtingen verstrekken!

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Bewaard woningcorporatie gegevens?

Ongelezen bericht door lostlovey »

Gegevens van anderen zullen ze zeer zeker niet verstrekken, ik ging er eigenlijk van uit dat TS zelf vroegere huurder is geweest en nu weer wil huren maar misschien door een akkefietje van toen nu niet meer zo makkelijk een huurcontract krijgt...aannames aannames aannames dus...
Achtergrondinformatie is bij dit soort vragen toch wel handig.

vienna65
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2010 14:05

Re: Bewaard woningcorporatie gegevens?

Ongelezen bericht door vienna65 »

Bedankt voor de reacties ! Ik zal even uit de doeken doen wat er aan de hand is : Bijna 1 jaar na woningruil komt de woning corporatie met de klacht van de beneden buurman dat het Laminaat overlast geeft door het "harde '" lopen over een harde vloer. Daar ik niet zwaar ben, ook altijd op sokken loop , kan ik mij dat niet voorstellen. Temeer omdat zijn vrouw nog tegen mij zei, dat het helemaal niet nodig is om een klacht in te dienen, omdat het helemaal niet erg is. Dat leverde volgens mij nog een huwelijkscrisis op haha, (57jaar getrouwd) .
Na speurwerk kon ik de toenmalige verhuurder vinden, die het Laminaat liet leggen . Hij verklaarde het netjes aangevraagd te hebben,en er een goede ondervloer in ligt, van rubber. Hij heeft er zelf ca. 3 jaar op gelopen, meestal met schoenen aan, toen de woning met de Laminaat overgedragen aan de volgende bewoner, Hr S .
Toen zei de opzichter nog, zo een mooi Laminaat, ligt er prachtig bij, daar zal de nieuwe bewoner erg blij mee zijn. Er is toen getekent door alle drie personen, de opzichter, en de eigenaar van het Laminaat zullen we maar zeggen , die ik nu maar even A noem.

De Hr S, mijn woningruil partner vertelde mij , dat hij de woning vond via Woningnet, waar werd geadverteerd met de mededeling: in alle ruimte mooi licht Laminaat......

Feit is : A heeft er dus 3 jaar op gelopen , buurman niet geklaagd.
Hr S heeft er een half jaar op gelopen, een zware man, met vrouw en klein kind. Buurman heeft niet geklaagd.
Toen namen ze tapijt tegels.
Nu woon ik er, en de buurman heeft ineens last. Toen ik buurman vroeg, maar heeft u dan die andere mensen niet gehoord toen ze liepen zei hij volmondig nee hoor, en schudde daarbij hevig zijn hoofd; Nee, nooit.

Toen ik de brief kreeg van de corporatie werd aan gegeven dat mijn Laminaat ondeugdelijk was gelegd, en er een slechte ondervloer in ligt.Ik had ondertussen een stukje ondervloer er uit gehaald en dat aan de corp. doorgegeven via de huismeester.
Ineens is de vloer niet goed, en moet er uit.
Ik heb een brie geschreven , en alles uitgelegd zoals ik boven heb geschreven.
Daarop kreeg ik weer een brief, dat zij voor mij niets konden betekenen...

Ik meteen bellen. Onvriendelijk werd ik te woord gestaan.
Ze vertelde mij dat ik alleen met "bewijzen "moet komen. Toen ik zei dat de corp. deze gegevens toch wel bewaard zal hebben, zei ze , ja we bewaren alles, maar helaas, deze kunnen we niet meer vinden, en de opzichter Marco S( alweer een S )kan zich niets meer "herrinneren"

En daarmee is de kous af ! Maar de andere bewoners hebben dit allemaal niet meer.
Er wordt gewoon tegen mij gelogen. Natuurlijk hebben ze het nog., gezichtsverlies?????

Daarom was mijn vraag wegens deze gegevens. Nee, natuurlijk niet, ik zou nooit naar mensen vragen, maar het gaat er dus om dat deze gegevens toch bewaard moeten worden.
Op 28 januari 2011 is het drie jaar geleden dat de woning van A naar Hr S overging, zo kort eigenlijk.
Daarvan heeft de Hrs mij wel de brief gegeven, waarin stond dat hij de woning zou kunnen krijgen, mét de Laminaat vloer. Getekend door de opzichter S ! Ik voel mij belazerd, en daarom mijn vraag , want ik laat het er niet bij zitten.......Is het nu duidelijk?groetjes, Vienna

witte angora
Berichten: 32002
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bewaard woningcorporatie gegevens?

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je zelf een brief hebt waarin de wbv de vloer goedkeurt, ben je toch klaar? Dan hoef je alleen een kopie te verstrekken aan de wbv.

vienna65
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2010 14:05

Re: Bewaard woningcorporatie gegevens?

Ongelezen bericht door vienna65 »

In de brief staat niets van 'goedkeuring ", er staat alleen,
"met Laminaat" .
Dus de corp. biedt eigenlijk 'fout 'Laminaat aan. Ik vertelde ook van deze brief,wat daar in staat , maar die dame zei, nee, dat is niet genoeg.
:mrgreen: Ik wil nog even melden , dat ze willen dat ik de vloer er uit haal...............

Toolboy

Re: Bewaard woningcorporatie gegevens?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Heeft u de vloer overgenomen van de vorige huurder?
Of is deze kosteloos na inspectie van de wbv blijven liggen?
Ik lees met laminaat dus achtergelaten door vorige huurder?

T

stofzuigertje

Re: Bewaard woningcorporatie gegevens?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet dat sommige materialen zoals ondervloeren langzaam minder worden en hard kunnen worden dus hun demping en veerkracht verliezen.

Als dit afgelopen jaren het geval was zal de overlast langzaam erger worden.
Verder is het altijd zo dat je als je niet naast maar boven elkaar gaat wonen deze kans op overlast altijd groter is.
Dus ze mogen verhuizen als ze niet tevreden zijn en adviseer hun eens een tussenwoning.

Ook is er meestal een datum op de laminaat aan onderzijde en dat is het bewijs dat ze eerder hadden moeten klagen, want als er toen al overlast was hadden ze het leeg moeten opleveren en was deze vloer weg geweest dus Uw buren zijn gewoon 3 jaar te laat.
U mag er vanuit gaan dat deze vloer die niet nieuw was toen U kwam goedgekeurd door de buren was.

Er zijn wel verhuurders die geen laminaat of strenge eisen stellen maar dat is blijkbaar hier niet het geval.

En hoe loop je?
Harde pantoffels op op sokken geeft meer overlast dan zachte pantoffels dus als jou buren iets willen, geef Uw maat op en laat hun zachte pantoffels kopen voor onder Uw kerstboom...

Johan78
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 nov 2010 12:02

Re: Bewaard woningcorporatie gegevens?

Ongelezen bericht door Johan78 »

Het is toch een beetje raar?. je huurt een woning die zo is afgeleverd en dan moet je ineens de boel gaan veranderen? als het destijd goed gekeurd is door de woning bouw, dan zou er toch geen probleem moeten zijn!.. maar ja je hebt ook van die buren he!

Gesloten